Új hozzászólás Aktív témák

  • 3

    senior tag

    válasz e-newsee #211015 üzenetére

    Csak modell van és textúra. A modellt borítják be textúrával. A modell adja az objektum vázát, a textúra pedig az objektum látható részét. Minden objektum alapvető formáját a modell határozza meg. (A hitboxokét is.) A textúra követi a modell felületét. Persze bonyolultabb a helyzet, de ennyi most elég.

    A játékban a modellek formája és a hitbox általában nem esik teljesen egybe. A hitbox a modell legrészletesebb felbontású változatának egy kevésbé részletes változata, és mindig ugyanolyan, bármit is állítasz be a klienseden. A játékban a modell formájának részletességét tudod állítani, vagyis azt, mennyire hasonlít a képernyőn látott objektum modelljének formája ahhoz a formához, ami alapján a hitbox készült. A textúrának ehhez nem sok köze van.

    A játékban állítható a textúrák részletessége. Ilyenkor a modell vázát borító képek felbontását állítod, illetve annak megjelenítési minőségét (mindig van valamilyen közelítési számítás, hiszen a modellen lévő kép nem feleltethető meg egy az egyben a képernyő egy képpontjának).

    A növényzet részletességét majdnem hiába állítod, mert a játék maximum beállításokon is a távolság függvényében jeleníti meg a növényzetet. Ezért van az, hogy különböző távolságból nézve más alakja van ugyanannak a bokornak vagy fának. Bizonyos részletesség felett kezdenek el a fák igazán lengedezni a szélben. A maximális beállítás mellett is távolságfüggő forma és a szélben lengedezés miatt én alacsonyabb beállítást használok. (A lengedező bokor/fa hitboxa (vagyis ahol álcát ad), tudtommal nem lengedezik együtt a növénnyel.)

    Minden objektum esetén a kamera és az objektum közti távolságtól függ, hogy a játék milyen modellt és textúrát használ az objektum megjelenítéséhez. Ha mindent maximumra állítasz, akkor sem teljes részletességgel dolgozik a játék a távoli objektumokon. De a hitbox mindig ugyanolyan.

    Tudom, hogy nem pont így van, de ne hozzuk már fura összefüggésbe a textúrát és a hitboxot.

    Létezik olyan textúra, ami megváltoztatja a modell formáját a modell háttértáron található változatához képest, de a WoT-ban nem ez alapján készülnek a hitboxok.

    Le sem kellett volna írnom, mert van róla videó.

    Ha a moderátor indokolja a döntését, korrektül tegye. Vicc.

Új hozzászólás Aktív témák