Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Én nem állok be a sorba, mert bringával, rollerrel, motorral közlekedek a városban. Attól, hogy vkinek dízel autója van, még lehet zöld. Miattam nem kell elektromos hálózatot fejleszteni. Ha a villanyautósok miatt kell, akkor ők fizessék a költségeit! Ja, klíma sincs a lakásban. Mi lesz a jövedéki adóval és az abból fizetett fejlesztésekkel?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Úgy tudom, hogy a szolgáltatók nem lelkesednek a nappal kapott áramért. A szomszédok pedig csak úgy tudják közvetlenül elhasználni, ha közvetlenül rácsatlakoznak.
A motorom benzines, de nem áll dugóban. Amúgy szívesen járnék villanyos robogóval. Az lenne az ideális. Ezeknek a töltéséhez elég a jelenlegi hálózati kapacitás.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Nos, a cél az kéne legyen, hogy téged is rákényszerítsenek az autómentes közlekedésre. Ha mondjuk százezer Ft lenne a dugódíj, akkor neked sem lenne olyan fontos saját autóval orvoshoz menned.
Az autósok által fizetett milyen adóból? Ezekből mit fizet a villanyautós? Pont arról írtam korábban, hogy azokat az adókat (pl. jövedéki) a villanyautósoknak is fizetniük kéne, hiszen ugyanazokat az utakat használják.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
De, a városok légszennyezése lokális probléma, amit lokálisan kell kezelni. Ha Te 30 Km -t mész vidéken villanyautóval, attól Budapesten nem lesz tisztább a levegő. Tovább árnyalja a szitut, ha szenet kell égetni a villanyautóhoz szükséges áram előállítására.
A gyereknevelés nemtom hogy jön ide, de ha már itt tartunk, az is lokális érdek, ami ellenkezik a globális érdekkel. Mihez van szükség 8 milliárd egyedre a bolygón? A fajfenntartáshoz biztosan nem. Ráadásul ott ösztönzik, ahol egy gyerek felcseperedése magas öko lábnyommal jár. Ez nem éppen ződ.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hroberto
veterán
Irigykedni?! Ne röhögtess már! Ingyen sem kellene elektromos autó. Kizárólag abban az esetben ha még aznap eladhatnám!
Viszont, mivel nem a levegőben közlekednek velük, hanem a benzines és dízel társaikhoz hasonlóan a közutakon, elvárható, hogy ugyanúgy kivegyék a részüket a költségekből is.
A napelemes rendszerekre visszatérve. Télen, mikor alig termelsz valamit, akkor mit adsz kölcsön a szolgáltatónak?!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Nos... Ha paraszt stílus, akkor legyen...
Nem szokásom más és a saját anyagi helyzetemről beszélni sehol, de csak a pár hónapja vett motorom ára közel 9 milla volt... Szóval telne rá.
Ha szerinted egy napelem nem sokkal kevesebbet termel télen, mint nyáron akkor javaslom, hogy nézz ennek utána. De igazából elég lenne hozzá józan paraszti ész is. Télen jóval kevesebb a napsütéses órák száma (ugye ezt még a gyerekek is tudják), rövidebbek a napok, és úgy általában több a felhős nap mint nyáron. Januárban jó esetben a harmada a júniusinak a termelés. Az én szememben ez jelentős különbség...
Száz szónak is egy a vége : olvasgassátok az origo.hu-t Noukoum barátoddal, az nektek való!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Noukoum
veterán
Csak kíváncsi voltam miből tájékozódnak a dízelfanatikusok. De amúgy én se szeretem megnyitni, mert ezzel elérem a céljukat.
Szerencsétlen annyira tolja ezt a kitiltják dolgot, nyilván mivel leírták neki így egy az egybe visszamondja.
Csak mégis annyira felháborító hogy ezt itt meglehet csinálni. Persze én vagyok naiv.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
Szted ez egy családi kombi? Néztél róla teszteket? Műszakilag visszalépés az MG4 -hez képest. Kisebb akku, gyengébb motor, rövidebb hatótáv. Hogy miért? Mert az MG4 egy EV alap, míg az MG5 nem az. Ez meglátszik a belső téren is. A rosszabb elhelyezésű akkupakk miatt szűk lett a hátsó utastér. Az MG4 alapjaiból kellett volna kombit csinálni. Meg aztán ez tulképp nem is angol és ahogy a kínai helyzet fokozódik, úgy lesz egyre bizonytalanabb a sorsa. Bár, tekintettel az EV -khez szükséges nyersanyagokra, sztem az egész technológia jövőjére rányomhatja a bélyegét a Kinával kapcsolatos politikai helyzet.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #103 üzenetére
A mondat így hangzott:
"Mutass most egy reális EV családi kombit!"
Kombinak kombi. Kb. mint az Alfa 156. Az is addig kombi, amíg nem kell bele pakolni. Ráadásul ez is csak 400Km -t tud és gyanítom, hogy nem autópálya tempóban.Szóval, akkor sebesség sincs, mert minek rohanni. Megőszülnék, mire Ulmból hazaérnék 90 -nel.
Örülök, hogy ilyen optimista vagy Kínával kapcsolatban, de sztem nagy összeget nem mernél rátenni, hogy ezt megússzuk fájdalmas bojkott nélkül.
Ami az igényeket illeti, kb. ez az egyetlen kombi EV. Mondhatnánk erre is, hogy azért, mert nincs rá igény. Közben meg nem tudnak belőle eleget gyártani, csak ígérgeti az MG, hogy utóléri magát.
Szvsz. reális áron lenne igény egy olyan EV kombira, amibe kényelmesen befér 4 felnőtt plusz csomagok, 130 -as utazóval elmegy legalább 800Km -t, két tonna alatt van az önsúlya és el tud húzni legalább egy közepes lakókocsit.
Őskövület dízelből ilyet gyakran látok az utakon.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Squirrel
őstag
válasz Tiédetis #105 üzenetére
Ja, akkor hozzateszem, tavasszal, legkondi, klima nélkül. Reálisan nyáron megállás nélkül max 350-400 km, télen 250-300. És 120-szal. Vicc, hogy mindenhova írják ezt az 5-600 km-es hatótávokat, mint a V8-as benzineseknel a 8-10 literes fogyasztást. A 75 kw-os teslám is elmegy olyan 15-25 fokos külső hőmérsékletnél 14kw/100 km-es fogyasztással. Aztán megállok egy órára, elkezdi hűteni az akksit, hirtelen -30 km-es hatótáv.
Maxra töltve kiír hatótávnak 460 km-t, ebből 350 körül a reális 120-as tempóval (annyival lehet nálunk menni). Télen annyit se.Jönne egy SUV 150kw feletti akkuval, cserélném is a családit rá. Azzal reális lehet az 550-600 km talán. Kár, hogy a RAM 1500 EV vagy Cybertruck nem jön ide
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #108 üzenetére
Úgy írod, mintha az igényeimet vmi fantasy -ből szedtem volna, miközben ilyen autóm van és pontosan arra használom, amire való. Havonta egyszer, reggel hétkor veszem fel a kollégákat Budaörsön és du. 2-3 között szoktunk kiérni Ulm -ba. Két hét múlva hazafelé ugyanez. Az nem éppen 80 -as tempó, hanem GPS 130. Ha az EV jobb, mint az őskövület dízel, akkor hogy lehet, hogy még ezeket a paramétereket sem tudja?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #113 üzenetére
Te nem olvasol? Minden amortizálódik, egy idő után cserélni kell. Az autó is ilyen. Ha a mostani autómból tudnék venni újabbat, kevésbé használtat, akkor lennék elégedett. De, ilyen nem lesz. A probléma az, hogy mivel a változás nem természetes, hanem kierőszakolt, az EV -k még nem tudják ezeket a paramétereket, a dízeleket pedig már megfojtották a károsanyag kibocsátási korlátozások. Írtam korábban, hogy egy szakadék keletkezett az avulási láncban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #115 üzenetére
Ezt csak a fejlődésre reagálva írtam. Ha a régi technológia többre képes, mint az új, az nem fejlődés. Mint írtam, az autók légszennyezése alapjában véve lokális probléma, amit lokálisan kéne kezelni. Euro 4 fölött, súlyos megkötések árán, minimálisan csökken a károsanyag kibocsátás. Ennek nem látom értelmét. 2Km -re lakom a BAH -tól. Dugó előtt indulok, hajnalban érkezem. A munkahelyemig egyetlen városba sem hajtok be. Ott leállítom az autót, majd két hét múlva ugyanez vissza. Mennyit szennyezek városban? Ha hétköznap napközben behajtok a városba, akkor mérjenek rám egy kalap dugódíjat! De, egyébként miért kell engem korlátozni?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #121 üzenetére
Nem olyan egyszerű ez. Ha nincs alternatíva, csak tiltás, az nem megoldás. Előbb az autómentes közlekedés lehetőségeit kell megteremteni. Másrészt ez ploitikai kérdés is. Nem véletlenül nem bolygatják. Technikailag a dugódíj bevezethető lenne. Az sem lenne jó, ha hirtelen nőne az EV -k száma, mert a tömeges töltéshez nincs megfelelő infrastruktúra.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #123 üzenetére
Akkumulátorgyárról mi a véleményed? Az is felfújt lufi, alufólia-sapkások tiltakoznak, mert valójában nincs környezetterhelése?
Amúgy a dugódíj sok városban működik és csak az összegén múlik a visszatartó ereje. Ráadásul a bevételből lehetne fejleszteni a közösségi közlekedést (ha nem lopják el).
Az pedig csak ábránd, hogy az állam benyeli a jövedéki adóbevétel csökkenését. Ha azt kiterjesztik a villanyautósokra, az meg fogja dobni az üzemeltetési költségeket. Szvsz. addig jó a villanyautó, amíg relatíve kevés van belőle.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #126 üzenetére
De, akkor vajon hogyan gondolkodnak az "okosok"? Ha kaja nélkül két hétig bírjuk, víz nélkül két napig, levegő nélkül meg két percig, akkor a levegőn kell javítani a többi rovására? Ha nincs víz, akkor kaja sem lesz és nem csak ott, ahol az akkugyár van, mert lejjebb sem fognak tudni öntözni. A fényevés nem tápláló. Az alacsony vízhozam a víz hőmérsékletére is hatással van. Tavaly nyáron emiatt már riadót fújtak Pakson, pedig akkor még nem volt akkugyár. Ha nincs Paks, akkor áram sem lesz a villanyautók akkuinak töltéséhez.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Tiédetis #128 üzenetére
Nem vagy képes belátni, hogy az EV -nek is jelentős a környezetterhelése, annak ellenére, hogy az akkumulátorgyár szted is probléma.
"Ez mutatja, hogy milyen sok a korlátolt elme aki gondolkodni sem tud, mert szereti ha helyette gondolkodnak."Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- CAMPFIRE AUDIO ORBIT TWS In-ear fülhallgató wireless töltéssel (Qi) Bluetooth 5.2 AptX Adaptive
- HP Reverb G2 VR szemüveg eladó
- Macbook Air Retina 15" M3 - 8C CPU - 10C GPU - 8GB - 256 SSD - Magyar - Bontatlan
- Bányászgép / 9x 5700/5700 XT / 500MHs / ELADÓ!
- HP EliteBook 820 G1, G2, G3 - 12" notebookok - számla, 6 hó gar.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest