Új hozzászólás Aktív témák
-
kwzatz
őstag
A többi országban is tragikus attól, hogy a miénk meg még azon túlmenően is extrém tré. 5-10%-ok úgy, hogy már nem 1 évről beszélünk, miközben a központi bankok nem győznek kamatlábat emelni... Csak jelzem, hogy a hosszú távú cél 2% lenne, és nehezebb mondjuk 5%-ról 2%-ra szorítani, mint 10%-ról 5%-ra.
[ Szerkesztve ]
"Everything is high risk, if you are a pussy."
-
cucka
addikt
Menj fel a használtautóra és nézegess új autókat, szólj ha találtál olyat, ahol nem engedtek 1-2 milliót a listaárból.
Vagy kapcsold ki az adblockert, nálam minden második hirdetés valamilyen autómárka raktáron lévő kedvezményes autóiról szól. Most ahogy írom ezt, a hozzászólás fölött a toyota hirdeti a CHR-t akár 1M kedvezménnyel. Előtte a ssangyong hirdette, hogy vegyél akciósan készletről autót. de kb. minden márka leárazással hirdet mindenhol.Már nincs covid és autóhiány, amikor sorban állás volt az autókért.
Most az van, hogy a valaha átlagos 8 milliós családi/céges autó 12 millióba kerül, és vehetsz fel rá hitelt 10% THM-re. Aztán csodálkozik mindenki, hogy nem tapossák le egymást a vevők.[ Szerkesztve ]
-
spect80
senior tag
Pedig láttunk már ilyet. Kína ugyazat játssza most az autókkal, mint a 2010-es években a mobilokkal. Egyre jobb minőség, mesterségesen alacsonyan tartott árakon. Egy piaci alapon működő gyártó ezzel nem tud versenyezni.
Aztán amikor a konkurencia nagyját kivégezték/felvásárolták, akkor szépen emelnek árat.
Nem véletlen hogy egységesen be van szarva kínától az EU és az EU autóipara. [link] [link] -
lolal
senior tag
Helló jómunkás rég értekeztünk.. tehát :
Mesterségesen alacsony árakra, gusztustalan piaci nyúlásokra, végtelen komcsi állami tőkére és gátlástalan piaci magatartásra miként lehet felkészülni egy európai vagy amerikai agyonszabályzott környezetben mozgó hagyományos autóipari vállalatnak?[ Szerkesztve ]
Én vagyok a Magyar Népgazdaság. Azért vagyok felakasztva, mert így legalább úgy látszik, mintha állnék.
-
-
Dolphint pl. nem talaltam meg, de ezt elbaltazhattam en is. A kinai csodaautokrol meg kozismert, hogy nagyon sokmindent belejuk raknak, a design is fasza es ebben ki is merul minden jo tulajdonsaguk, mert egyebkent mindenki meghal, aki belul van.
https://www.coreinfinity.tech
-
-
-
cucka
addikt
Ha nézegeted még, az összes Nio tudja az 5 csillagot.
Az új MG modelleknél van egy mutatóba 4 csillaggal, a többi 5 csillagos.Szóval jó eséllyel a többi BYD modell is tudni fogja az 5 csillagot.
A kínaiak se hülyék, tudják, hogy az európai piacon enélkül nem rúgnak labdába. És ahogy látjuk, képesek is olyan terméket gyártani, ami tudja az 5 csillagos euro ncap tesztet.Ezeknél az új modelleknél lehet aggódni a szervizháttéren, alkatrész elérhetőségen, vagy a tartósságon. De a passzív biztonság az úgy tűnik, hogy nem lesz probléma ezekkel.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Ha már a Zoe-t hozod fel, 7-8-ért kapsz garis, fullextrás 52-es Zoet, aminek ugyan van pár örökölt hülyesége (nincs adaptív tempomat, csak léghűtéses az akku), de alapvetően jó autó, ráadásul még ki is néz valahogy.
De egyébként sanszosan kb bármi mást megvennék használtan, mint ezt a Dolphint újonnan, ott a Kona 64, az id.3 58, ezek 9-10 milliós történetek, ami szintén nem kevés pénz, de mégis jól bevált autók, akár hosszabb távra is. És ugye a Model 3 használtára sincs sokkal ezek felett, akár Long Range-ben.Félre ne érts, nem a kínaisággal van bajom (amúgy de, mert a hosszútávú alkatrészellátás azért kérdéses szerintem ezeknél a kínai dömpingtermékeknél), csak akár házon belül is inkább az Atto 3-ra fizetnék kicsit többet, mint erre a szegény kis borzalomra.
-
spect80
senior tag
Csakhogy az EU jóval szabályozottabb, kötöttebb lehetőségei vannak, nehezen tudná felvenni a versenyt bármilyen ipari területen a távol-kelettel. Nyersanyag nincs helyben, a munkafeltételek sem azonosak, a környezetvédelmi, minőségi szabályok miatt is lassabb, drágább minden (bár elnézve az itthoni akkugyárak működését talán ettől annyira nem kell tartani).
Amit te gonosz vigyorral vársz valójában egy baromi nagy szög az egész európai régió gazdaságának a koporsójába.
-
spect80
senior tag
Ahogy korábban egyik kommentben írtad itt nem a versenyt fog dönteni, hanem az hogy kínai meddig lesz képes mesterségesen alacsonyan tartani az árakat. Egy ilyen paraméterekkel rendelkező kocsi, mint ez a byd 3.8 0-100 és 520km wtlpvel mésnál kb 25-30m közül indul újonnan
-
BiP
nagyúr
Nem vagyok oda a kínai cuccokért (teló, elektromos autó), de most ezek tényleg tetszenek nekem is. Ár - felszereltség, és bár a dizájn nem varázsolt el, a Dolphin-on kívül a többi még jól is néz ki. (semmi egyedi, de legalább nem ronda. Nálam ez a minimumszempont egy keleti autónál )
És ami meglepett, az a hatótáv. Oké, a gyakorlati valós táv gondolom jóval kevesebb, de úgy látszik, ma már nem luxus 400km feletti távot kínálni. -
Juhaszatti
addikt
Mondjuk ez alapján nagyon kicsi haszonkulccsal dolgoznak a gyártók. Még a nagy Wolkswagen 300 eurója is jócskán 1% alattit feltételez. Ez addig tartható, amíg nagy mennyiségben értékesítenek, de ha folyamatosan jönnek be olyan piaci szereplők akik alacsonyabb árakkal kiharapnak egy egy nagy részesedést az eladott mennyiségből, ez egyre nehezebb lesz.
Kénytelenek lesznek árakat emelni, és remélni hogy mindig lesz egy elég széles réteg, aki megveszi az európait, hogy alacsonyabb eladások mellett is életben tudjanak maradni.
Ilyen helyzetben belemenni egy árversenybe, meg rövid út az öngyilkossághoz.[ Szerkesztve ]
-
paatrick
őstag
"Én versenyt várok, és nem a vadkapitalizmust... A fogyasztói társadalom normalizálódását."
Nem arról szólnak a hírek hogy a kínai gyártók masszív veszteséggel értékesítik az autóikat?
Csak épp a kínai állam (megint) alányúl egy szektornak hogy tönkretegye a többiek versenyképességét.
Ebből te hogy várnád bármiféle verseny kialakulását?6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
sharp4
őstag
válasz Graphics #147 üzenetére
Nem is bánom, vegye meg a túlárazott VW-t aki akarja, már egy Tesla is jobb azoknál árban, sőt futásban még többet tudnak, mint európai társaik!
Magyarország legnagyobb Xiaomi közössége:https://www.facebook.com/groups/622368221279940/?ref=share Apple Iphone 13 Pro & Ipad Air 5
-
bteebi
veterán
válasz Graphics #147 üzenetére
Azért van az EU-ban (jó) autógyártás, és nem csak a 3 nagy német, VW (és almárkái), BMW és Mercedes, hanem még mindig van pl. Volvo, meg pár döglődő (?) olasz és francia. A fő probléma az az árazás. Hogy már egy középőszar autó is 15-20 millió, egy valamivel normálisabb meg 30+ (pl. A6 S-line). Nagyon gáz. Már nem csak itthon, hanem a hanyatló nyugaton is.
A Tesla azért okoz(hat)ott gondokat, mert egy paradigmaváltás első úttörői. De azért már nem akkora az előnyük akár árazásban, akár szoftveresen. És az idővel talán csökkenni fog. Szoftveresen mindenképp.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ukrajnai háború
- Házimozi belépő szinten
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- További aktív témák...
- MacSzerez.com - iPad Pro 11" M2 / 4.Generáció / 128GB / Wifi / Asztro / Garancia!
- Eladó Philips TAB8505/10 soundbar, tökéletes állapot!
- ZOTAC Geforce RTX 3080ti Trinity OC
- LENOVO LEGION IDEAPAD Y520-15IKBN , i7 7700HQ , 1050 Ti , 12GB DDR4 , 128GB m.2 , 1TB HDD
- MSI STEALTH 16 Studio A1VGG. i9-185h - 64GB - 2TB SSD - 4070 8GB - közel 3 év gari - Win11Pro
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen