-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz Ringman #274796 üzenetére
Köszi, de ez még úgyis jócskán a jövő zenéje.
Még egy kérdésem lenne, ha lehet. Időközben képről kiderítettem, hogy a bringán vsz az SM-RT54 van, a csavaros változat. Oktaan feletted linkelte az SM-RT70 tárcsát, ami egész jó áron van a Rose-ban, az centerlockos. A bringán BR-RS405 Tiagra féknyergek vannak, jó az RT70 hozzá? Mert a robbantott ábrán az RT81 tárcsa van, de gyanítom, hogy ezek kompatibilisek.
Nem tudom, hogy megy Shimano-éknál a számozás, de gondolom a nagyobb szám jobbat jelent. Ez a tárcsa előrelépés lenne, vagy legalább van olyan jó, mint az RT54, és kompatibilis a Tiagra nyereggel? Mert akkor behúznám a kerekekkel együtt ezt is.
#274785 MC Pite: az elején a 26/34-ről is le kellett szállnom pihenni, de most már azért megy ez így. De azért ilyen konstans 10%-ot nem bírok a 26/23-al, viszont ilyen átlag 7-8%-os hosszabb emelkedők mennek, szóval a 34/32 is elég lesz. A nagy mászásnál meg majd pihenek, vagy tolom, amíg felerősödök.
-
RexpecT
addikt
A Rózsinál is kezdenek lemenni az árak, a PDQ széria most akciós.
-
6030D
Ármester
válasz lsebestyen #274799 üzenetére
Téli bringára próbáld ki a Rohloff olajat. Nem eszi le a sós víz. Igen, fekete, de februárban ki kell mosni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Tin
veterán
válasz MPowerPH #274800 üzenetére
Ha megfogadsz egy tanácsot, akkor 3 (4) dolgot mérj le.
1) Magasság: mezítláb fal mellett, rendesen kihúzva magad, segít, ha egy könyvet teszel a falnak, aminek az egyik oldala a falon, a másik fejed tetején, aztán jelölés és mérés.
2) Átlépő: szintén a falnál állva mezítláb tegyél egy vastagabb könyvet a lábaid közé, és told fel ütközésig, hiszen a nyeregben ülve is azon van a súlyod. A jelölés a könyv teteje.
3) Karhossz: kitapintod a vállcsontod, és laza, leengedett kézzel onnan a csuklódig, ezt célszerűbb inkább szalaggal mérni. Ugyanerre mások azt mondják, hogy 90 fokban hajlított könyökkel két részletben a vállcsonttól a könyökig és a könyöktől a csuklóig. Nagy különbség nem lesz így sem, plusz fél centi.
4) Kartávolság: két oldalra kinyújtod a karod teljesen, és ujjvégtől ujjvégig leméred. Ez azért egy jó indikátor, mert ha ez a méret nagyobb, mint a testmagasságod (vagyis az arány 1-nél nagyobb), akkor majomalkat vagy (mint én). Hegymászóknál és bizonyos sportoknál ez előny.
A 3-4 azért kell, mert általában a hosszabb kezűeknél, ha pont két méret közé esel, célszerűbb a nagyobb bringaméretet választani, mert úgy is eléred a kormányt.
Ezekből az adatokból meg tudod határozni a vázméretet. A legtöbb oldal csak magasságot és átlépőt kér, de van, ami a karhosszal is számol.
-
szimpláncsak
tag
válasz MPowerPH #274793 üzenetére
Megvan a tárcsa és a felnifék maga-maga előnye, de azért általában a tárcsa felé billen a méreg nyelve. Ellenben a használt piacon a felnifékes, karbon országútiknak sokkal lejjebb van az ára Érdemes belépni facebook-on a használt országúti adásvételi csoportba, szoktak fent lenni jó deal-ek, főleg felnifékes verzióból
-
Tin
veterán
válasz Ringman #274804 üzenetére
Bocsesz, előbb kérdeztem, mint utánanéztem. Itt a Shimano 2023-24-es kompatibilitási listája (PDF), eszerint (C-461 szekció), az RS405 nyereg valóban kompatibilis az RT70 tárcsával, sőt, azzal használható fémes betét is, míg az RT54-el csak gyantás. Szóval akkor még előrelépés is lesz... kösz és bocs a sok hülye kérdésért!
-
parandroid
nagyúr
válasz MPowerPH #274788 üzenetére
Inkább 53 lesz az a méret, de 52-54 között bármi lehet, gyártótól, geotól függően. Mindenképpen ki kell próbálni. Endu/Race nálad szerintem mindegy,y én inkább a race felé hajlanék, elég fitt vagy hozzá, és jobban megy. Endurance inkább olyan graveles, túrázgatós dolog. De amúgy nagy különbséget ne várj a két geótól, nem is mindig disztingválja őket a gyártó sem. Keretet kell meghatározni, meg egy alsó igényszintet, aztán ha szerencséd van nem igazítani kell a dolgon, hanem megvenni, ami épp akciós, és a legjobban belefér a kettő halmazába. Ja, meg amelyiknek tetszik a színe.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #274807 üzenetére
felnifékes, karbon országútiknak sokkal lejjebb van az ára
csak mindenki baszik beleírni a hirdetésbe (facebook acc-om nincs, az kiesik), hogy mekkora külső fér el a bringában.
külső-férőhely elfogyott, geo-tábla nem is volt.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #274800 üzenetére
Én múlt hét előtti héten kedden elég erősen meghúztam a derekam, így lesérült rendesen. Természetesen a munkahelyen a világ összes áruja jött, így pakolhattam sérülten. Egy hét után kértem rá gyógyszert, mert így nem javult. Egy hete szedem kábé a gyógyszert, tök jól helyrehozta. Viszont, ami a lényeg, az előredőlt testhelyzetet simán bírtam még így is, így tudtam biciklizni. Ezért elég erősen anatómia függő, hogy ki mennyire bírja a sportosabb testhelyzet. Persze az edzőterem az elmarad egy ideig.
-
Ringman
nagyúr
válasz ZolkoW #274811 üzenetére
30-as még elférne azt hiszem több fékkel, de korábban voltak olyan vázak, amiben 25c volt a max.
ritchey road linket vennék felnifékkel, ott a 32-es is belefér sikítva, de 30-as tuti.
az sem segít, hogyha valaki acél váznál nem tudja, hogy túrabiciklit árul (hosszú benyúlású/long reach fékkel, mondjuk valami weinmannal), mert koskormány -> országúti/versenybicikli. mondjuk a testbike bolhán sem egyértelmű, hogy hová kéne sorolni ezeket. (trekking/outi/városi?)
#274813 Maximum1
utánnaolvasva 30 és 32c-s külsőket simán beleraknak, ha a váz engedi, pl: [link][ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Ringman #274814 üzenetére
Linkeden Sram fék van, nem ismerem őket.
Shimano gyári ajánlása 28C, de persze tákolni mindig lehet, néha kötelező is.
Alin biztos van valami toldás, konzol erre is.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MC Pite #274785 üzenetére
Nejednek igaza van, nekem fura is miért görgőzik valaki akinek (fedett) terasza van bent a házban és ventilátorozik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Maximum1 #274815 üzenetére
és Ringman: a fék csak az egyik dolog ebben a 'mekkora külső fér el' kérdésben. én jártam úgy (és pont egy Sram Force fékkel) hogy az egyik bringán beleért a 28-as külső a fékbe, (azt hiszem Merida alu villa) a másik bringán simán jó ez a fék ugyanekkora külsővel, szóval az elvileg szabvány furat a féknek pont annyival volt lejjebb, hogy a fék már elérte a külsőt..
illetve azon a bringán/villán, ahol a Sramban nem fért el a 28-as külső, az Ultegra (6800-as és R8000-es) fékkel semmi gond nincs.....war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
MC Pite
veterán
válasz Hasaggymeg #274817 üzenetére
Abban is van ráció, de bent egy szál rövidgatyában ülsz mikor bemelegedtél, venti konstans léghozamú.
A házunk viharsarokban a domb szélén (esőt, havar néha 3-5 métert behordja). Arra fel kell átmenetibe öltözni, vagy arra vetkőzni, plusz amikor valamiért zavarnak közben, addig izzadtan kint nem annyira pálya. Ja, ha esik, bukó az előzőek miatt, bejön néha a vízpermet.
Szóval nincs kizárva, de melósabb.Viszont most olvasgattam még, lehet hogy ha a karórám úgyis tudja a virtuál futást, a meglévő durópadozást teszem csak előfizu árával izgisebbé. Ha hazamegyünk, kilróbálom.
Ami jobban tetszene, rouvy/zwift DD tekerés, elsőre úgy tűnik lenne vagy 200k, újonnan közelebb a 3hoz.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
itouchfan
senior tag
válasz MPowerPH #274800 üzenetére
Én a te múltaddal, lehetőségeiddel valami ilyesmit néznék: [link] Méret jó kell hogy legyen, sportos endurance geós, viszonylag könnyű és szerintem jó felszereltségű bringa, a kereskedőt is ismerem, tényleg korrekt társaság, mehetsz hosszabb próbakört is (legalábbis én mehettem).
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Tin
veterán
válasz Ringman #274821 üzenetére
Nincs baj, mi? Készlet kisöprés címszóval akcióznak, de a raktáron nem lévő, 1-2 hetes szállítási határidővel is rendelhetőek bringák akciós áron.
Szép kis összeomlás lesz jövőre. Kíváncsi vagyok a Canyon meddig játssza fapofával a "várható szállítás: 2024 május" pszichológiai játékot.
-
szimpláncsak
tag
válasz Ringman #274821 üzenetére
Karbon gravel, grx 810/600-al sem rossz 2ezer euróért
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #274823 üzenetére
igen, az is jó ár! nem néztem végig az egész választékot.
szerencsére nekem nagy, meg lassan minden megvan az acél monstercross/bikepacking bringához (még el kell verni rá vagy 50€-t), ha azt összerakom és beválik, akkor eladom a nuroadot is, aztán veszek egy endurance outit.
2000 eur nem tudom hogy jön ki, csak a 810 szett vagy egy ezres (de látom hogy itt is megy a mixelés, hajtás praxis, fékek rx400-asak - ahogy látom a fvk is 600-as).
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Ringman #274824 üzenetére
Én a montit akartam eladni, erre 1x11-re alakítás lett belőle Végre meg kéne már takarítanom a leszedett alkatrészeket, hogy meg lehessen hirdetni őket, úgy kb. 25e-be lenne az egész átalakítás Aztán az anyagiak is úgy alakultak, hogy karbon outi csak 2025-ben lesz esedékes, legfeljebb nem megyek jövőre ilyen közösségi tekerésre, mert mindig akkor jött elő a gondolat, hogy kéne Montin tetszenek a varratok, mert elvégre az egy masszív jószág, de outin nagyon tetszik a "varratnélküliség"
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz fulton #274816 üzenetére
Nekem annyira, hogy lerakom a tenyeremet, flatbe. Sot, ha kicsi emelvenyen allok, akkor is menne bemelegites utan.
Most csokkentettem a kardiot, aerobot, mert konkretan a vallmutetem ota szuneteltettem mindenfele eroedzest, es csunyan elfogytak az izmaim. Gondolom a futas csak rasegitett erre, de hianyzik a bringazas... Futasnal meg az outi is csak jobb lehet, tobb adrenalin van benne, persze a montizast ez sem potolja majd.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
itouchfan
senior tag
válasz szimpláncsak #274825 üzenetére
Én is már elengedtem ezt a hidros fékes outi/gravel vonalat, de most újra visszatért belém a kisördög, sőt, és ráadásul van is egykét jó bringa fent itt-ott, nyilván az áron lehetne faragni, de gondolkozom én is. A korábbiakkal ellentétben a montit meg akarom tartani mindenképp.
Kérdés, ha esetleg karbon lesz az új gép, azt nem raknám rá a DD gorgore, a 12es SLX kazettát valahogy ra lehet applikálni az alu montival, vagy felejtős?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #274825 üzenetére
jó, hát kezdenek érdekes árak lenni mindenhol, mint a 8 eurós rt-66-os shimano féktárcsa, vagy az 1x11-esítés fékkel (!) - rosebikes 170€-ért:
-
MPowerPH
félisten
válasz szimpláncsak #274825 üzenetére
Monti vonal nalam sem lesz dobva, a kerekszett el lett rakva arra a celra, hogy majd egyszer egy XC gep guruljon rajtuk. De a fo irany mar nem lehet az MTB sehogy sem.
Don't Tread On Me
-
Lacerta
aktív tag
Nnna, megszakértettem a szép új, Miskolctapolca-Kisgyőr bicikliutat, a transzbükki kerékpárút első szakaszát.
Hátőőőő.- Tapolca felől nincs meg a bekötő, láthatóan most verik szét azt a részt, nyakig ér a sár. Ha kinn lesz a helyszínen a megnyitó, vicces lesz ott a sok kígyóbőr cipősnek szteppelni. Bár simán lehet, hogy zoomos átadó lesz, egy jó meleg, száraz bálteremből.
- Feljebb egy darabig tök jó az aszfalt, fel vannak festve az útburkolati jelek. Az avart és az ágakat mondjuk nem teljesen sikerült letakarítani festés közben, de sebaj, legalább szép mintákat fújtak fel. A gyerek jól mulatott, gyűjtögette a sárgára lefújt faleveleket.
- Fenn a hegyen még nem mindenhol sikerült aszfaltozni sem, van, ahol most tömörítik az ágyazatot, kinn vannak a gépek.
- Ahol le van aszfaltozva, ott több helyen olyan vékony a réteg, hogy nem állt össze útburkolattá. Már most teli van süllyedésekkel, hosszanti repedésekkel, találtam olyan részeket, ahol konkrétan kilátszik az ágyazat, és ha rálépsz, rendesen mozog. A felfestésekről azért itt sem feledkeztek meg.
- A vízelvezető rendszert egyelőre csak nyomokban kezdték el kivitelezni. Bár nem biztos, hogy lesz, szóval nem okvetlenül késtek vele el. Mondjuk ha ez utóbbi, akkor az első nagyobb eső úgy viszi el az utat tucatnyi helyen, mintha sosem lett volna.Emlékeztetőül: 6 nap van még a hivatalos átadásig.
-
fulton
addikt
válasz MPowerPH #274826 üzenetére
Az nagyon jó. Mondanám hogy egy magasság meg belső lábhossz jó kiinduló pont, de nem hiszem hogy geóval bármi gondod lesz, ha a gyártói ajánlás alapján választol magasságodhoz vázatméretet.
Azt kell eldönteni mennyire akarsz sportosat, viszonyítási alapod már van, ahogy olvastam volt/van országútid. Illetve próbáltad a race geót (kényelmesnek érezted - mondjuk a (meddig próbáltad is érdekes lehet, mert nem mind1 hogy 5 percre, vagy pár órára volt kényelmes).[ Szerkesztve ]
-
-
szimpláncsak
tag
válasz Ringman #274829 üzenetére
Jó ár, de nem tudom mennyire valósak az eredeti árak. Pl a lánc kétlem, hogy majdnem 20ezer lett volna, ebike.hu-n pl jelenleg is 12 De a fék tényleg nagyon jó ennyiért, bár talán ennek még nem állíthatóq fékkarja
Lacerta: vagy 1.5 hete voltam arra, akkor kezdték Talolca felől aszfaltozni. Szerencsére csak Leányvárig csinálja miskolc, addig nem is voltak szegélykövek rakva, de ott legalább lesz vízelvezetés. Leányvár után csinálja az állam vagy Kisgyőr már nem tudom. Na ott van szegelykő, csak vízelvezetés már nincs. Vagy 4-5 helyen volt vízátfolyás. Hát érdekes lesz, azt mondom addig élvezzük ki amíg használható. Én ma a Mályi- Miskolc bringautat néztem meg. Hát ez sem lett valami igényes munka
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz Fall-N #274834 üzenetére
Erősen számít a genetika: combcsont és medencecsont formája. Valószínűleg a testarányok is. Én egy év joga után le tudtam rakni a tenyerem rövid időre, de csak közvetlenül az óra után. Miután nem jártam, két honapra rá már megint csak az ujjvégem ért le. Ezzel szemben 69 éves túlsúlyos, sose sportolt anyám simán le tudja tenni minimum az ujjait teljes hosszban bármiféle bemelegítés nélkül bármikor.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #274835 üzenetére
jaa, eredeti árakat nem igazán érdemes nézni, csak a végeredményt, 25 eurós hajtókar, 16 eurós hátsó 1x11 váltó, etc.
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #274836 üzenetére
Szerintem amúgy semmi jelentősége ennek a "feladatnak". Valaki például meg tudja csinálni a spárgát, én az életben nem tudnám soha. Gyakorlati haszna viszont nulla a hétköznapi életben.
Ezt a derékfájás és húzódást azért írtam le, mert sok ember akinek túl magasan van a kormány azaz túl hosszúra van állítva/vágva a villa nyaka, mindig azzal takarózik, hogy fáj a dereka. Pedig a logika szerint is pont ha hasalósabb a póz, akkor kevésbe a derék és a hát veszi át a terhet, inkább a kar és a kézfej, amin koncentrálódik a felsőtest tömegének a terhelése. Ha valaki nagyon kötött, annak még el tudom hinni, hogy kevésbé jó a sportos póz.
Nem tudom miért, de a hétköznapi emberekben ez a minél magasabb kormánymagasság és a szinte egyenes hát rögződött, így aki nem komolyan biciklizik, az majdnem mind így ül.
szimpláncsak: Tipikus szarokbele kivitelezés iskolapéldája. Ha nincs is vízelvezető elhelyezve, akkor legalább a bal oldal felé lejtene az út, így lefolyna a csapadék vagy legalábbis az út mellett állna meg a víz, nem rajta. Így sajnos nem sok értelme van, hogy út van.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Ringman #274837 üzenetére
Persze, de ezek doboz nélküli, szerintem maguknak berendelt "OEM" termékek, még a lánc is. Csak gondolom visszaesett a kereslet, és inkább eladják beszerzési áron. Jó olcsón kapják, mi? Attól persze még eredeti, építeni jó. Örülök, hogy kifogtad!
A felniket amit megrendeltem, az se dobozos. A féktárcsák mondjuk lehet, oda nem volt odaírva. Viszont így gond nélkül ki tudom próbálni a bringával a felnit is, hogy passzol-e a tárcsa, aztán majd lövök hozzá gumit.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fulton #274716 üzenetére
Csapágy préselés, kiütés egy összetett téma. Nem mindenhol alkalmazható egy csúszó kalapács. Van ahova vékonyabb menetes szár kell mint ami a prés készletben van. Előfordulhat, hogy a prés készletben lévő adapterek közt nem lesz megfelelő méret. Akkor szükség lehet alátétekre, dugókulcsokra, különböző méretű menetes szárakra stb.
Csapágy kiütés esetében az sem mindegy mire fekteted fel az agyat, hogy kiütés közben ne keletkezzen rajta sérülés. Én erre használt shimano pressfit csapágy házat szoktam alkalmazni, tök jól felfekszik az agy és semmi nyom nem marad. Kerékagy esetében nagyjából bármilyen csapágyzsír jó, én a zöld motorex bike grease 2000-et használom általánosan. Pressfit-hez alu váz esetében a motorex anti seize-t, karbon váz esetében a motorex carbon paste-t.
Press fit préseléshez én inkább ezt használom: [link]
Présből amit linkeltél, azt elsősorban kerékagyakhoz és váz forgáspontokhoz jó használni, de ott sem tudod mindenhol.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Runner_fxr #274840 üzenetére
Köszönöm a részletes válaszod.
A középcsapágy adott, csak ehhez használnám, mivel a másik bringán menetes cucc van.
Shimano SM-BB71-41B, 86mm.
A prés cuccra: Köszi az ajánlást, rákerestem elég húzós ára van az egyszerűségéhez képest.
Párhuzamosan olvasgattam a témában: speci alapján találtam egy ilyet ehhez a középcsapágyhoz.Itt a fórumban olvasgatva korábban volt egy alis cucc, ami jó áron forog :miután itt fizettetek, kellett még áfát meg vámot külön fizetni MO-on, vagy már benne volt az árban?
Ezt ha minden igaz használod is, én kerék agyhoz (DT350, fulcrum 400 használnám, más bringát nem szervizelek ahol kellenének) gondolom megfelelő lenne a készlet hozzá. továbbra is jó vélemény van róla?A középcsapágy eltávolításhoz meg szintén speci alapján találtam: nem tudom ezt ismered e, véleménnyel vagy e róla.
"shimano pressfit csapágy házat " - erre tudsz mutatni linket mi ez pontosan?
---
kapcsolódóan:
A DT350 FW agyban most van 12.700 km, én kotyogást nem érzek benne, de picit mintha nem olyan simán forogna, kicsit darabosabb mint talán "fény" korában. Viszont ez lehet most a hideg miatt is, hogy dermedtebb a cucc. Mennyit futnak el ezek a csapágyak úgy átlagban? gondoltam arra is hogy kiszedem és újra kenem, bár lehet nem érdemes ezzel "cicomázni". Még nincs tapasztalatom velük.[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz Fall-N #274838 üzenetére
Az a durva, hogy ez egy meglevő erdei út, akit most leaszfaltoztak. Turistajelzés is vezet rajta. Szóval megvoltak a tapasztalatok, hogy hol lehet számítani ilyen "láposabb" részre. Konkrétan ezen a részen, nyáron is kellett vagy 2-3 hét kánikula, hogy ne legyen sár, szóval lehetett rá számítani és mégsem terveztek be átereszt.
Ringman:
Nekem amúgy így néztek ki az árak
M5100 váltó: 11.000
M5100 váltókar:5.600
M5100 11-51 sor: 20.500
Deckas nw tányér:5.000
Shimano hg601q lánc:8.800 -
Ringman
nagyúr
válasz szimpláncsak #274846 üzenetére
ezek is hasonló árak, van ami olcsóbb most, de nem vészes a különbség.
a " Wenckheim turista- és kerékpárút "-ban is simán benne van az a szakasz, ami botrányos és nem újították fel.
-
Ringman
nagyúr
-
mauimagic
aktív tag
Ha valaki esetleg használt bringán gondolkodna, a buycycle-n
2024BONANZA
kóddal 50%-al olcsóbb a shipping január 1-ig.
Mo-ra ez 60-80 EUR-t jelent. -
6030D
Ármester