-
Fototrend
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hydra SR
addikt
Általánosságban az lehet probléma minden régi, filmes gépre fejlesztett obival, hogy nincs benne aszférikus lencsetag. Ennek a feladata, hogy még a szenzorhoz érkezés előtt párhuzamosítsa a fénysugarakat, mert a digitális szenzorok nem szeretik, ha nem merőlegesen kapják a fényt. A kép szélein jelentkezhet torzulás, életlenedés. Tapasztalatom szerint ez igazán csak nagylátóban jöhet elő, 50mm-en még nem annyira.
Egyébként természetesen rá lehet tenni egy konverterrel digitális vázra. A minap beszéltünk róla itt, hogy a Canon vázak előnye ilyen téren, hogy hajlandóak fényt mérni M42-esekkel is, míg a Nikonok felvillantják az élességvisszajelzést ha éles pontot találtak. Ki-ki döntse el, melyik a fontosabb neki de igazából mindkettő pótolható hozzáértéssel.
A konverterek olyan 6-7000 Ft körül beszerezhetők. Ha csak ehhez az egy obihoz vennéd akkor ez nem feltétlenül éri meg, F/2-es fix 50-est kapsz Nikon és Canon bajonettel is közel ennyiért, legalábbis nem nagyságrendekkel többért. De ha fel akarsz szerelkezni M42-es készlettel, akkor is csak egyszer kell átalakítót venni és egyetlen teleobjektíven százszor megtérül. Csak nincs AF és begróblende.
Többi DSLR vázról nem tudom, mit művel egy M42-essel.
Ha ki akarod próbálni mielőtt döntesz, akkor szerintem gyere el egy fotóstalálkozónkra, vagy holnap a Haller utcai börzére ([link])és kipróbálhatod valószínűleg több vázon is. Én ott leszek és van M42-EF konverterem, EOS 400D vázon használom.A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Hydra SR
addikt
A fénytől semmiképp nem megy tönkre a fényképezőgép Nem tudom, okozhat-e gondot, ha a konverter rövidre zár valamit de szerintem még az se nagyon, egyébként meg a normális minőségű konverter nem is csinál ilyet.
A kitobikról azért annyit, hogy a minőségük egy olyan szegmensbe esik ami a filmes gépek idején nem nagyon létezett, ez a beugrószint. Ha komolyan ráálsz a fotózásra, úgyis lecseréled 8 másikra Ha meg nem, akkor inkább egy erősebb kompaktot vegyél szerintem. A DSRL kitobival kevesebbet tud, mint egy felső kategóriás kompakt bridge gép.
Nikon D40-et nem nagyon istenítik a kategóriában, esetleg érdeklődj kicsit körbe még ezen a téren.
Pentaxok kitobija szokott a legjobb lenni a kitobik között, ebből a szempontból egy Pentax kit megfontolandó lehet.A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
Dare2Live
nagyúr
Ha nem vagyok indiszkrét mért pont pripjat? Nem egy megszokott fotós hely.
ha jól emlékszem tavalyi ''haditechnika'' ujság egyik számában van egy részletes cikk csernobil/pripjat rol, erőműbe is bementek ott volt egy orosz muki aki abbol, hogy milyen savanykás a nyála megmondta mekkora a sugárzás.
Nemgyenge egy újsáágcikk volt.
Ha új gépet veszel akkor már mindenképp digitálisat. Óriási egy élvezet az, hogy a foto amit délután a városban/erdőben csináltál már nézheted is a számítógépen. Ha kissebb pénzü hobbifotós vagy kezd egy kreativ kompaktal pl egy Canon A630al. Ennek az előde van nekem és 101%ig megvagyok vele elégedve. Ráadásul 80Kbol 1gigas memoriakártyával, aksikkal megkapod.
ja és rengeteg lefotozandó téma hever az utcán, az erdőben, a városban.... egy digitális géppel annyit fotozol amennyit akarsz, nem kerül pénzbe a monittorra való ''előhívás'', minden nap új kaland, új fényképek.
Nemtudom fotos weblapokon mennyit jársz, nézz be pl ide [link] őkse mentek a halott városig egy-egy zseniálisan jó expo kedvééért.
Remélem segítettem.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Stitch
őstag
Ha mindenképpen analóg, akkor én inkább egy jó állapotú manuális gépet vennék alapobjektívvel, mondjuk ötöd annyi pénzért, a maradék meg mehet nyersanyagra, utazásra. Ha jó a váz, akkor szerintem élvezhetőbb, mint egy olyan műanyag AF-es kütyü. Külső fénymérő viszont tényleg nem árt, kimondottan nem is drágák, régebbi fénymérőt három-négyezer forintért megkapsz és a célra tökéletesen megfelel.
-
as_Rock
őstag
Bocs hogy ezt mondom, de ha még pesten se tudsz tájékozódni én nem javaslom, hogy ilyen messzire menj fényképezni.
A másik kérdés, hogy milyen rutinod van fényképezés terén?
Attól, hogy érdekes helyre mégy még nem biztos, hogy jó képeket fogsz tudni csinálni, nem a hely, és nem is a gép teszi jobbá a képet, hanem aki használja"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
lugosi
MODERÁTOR
attila: próbálkozz meg a zenittel (egyébként milyen zenited van? nekem is van 3), és én a magam részéről azt ajánlom, és tök komolyan, hogy film terén próbáld meg először a Rossmann-ban kapható, Rossman típusú ''Farbbilder'' filmet. Van 100-as, 200-as és 400-as érzékenységű is, vedd meg az utóbbit, ha gyengébb fényben próbálkozol.
Én is a magam részéről azt javaslom, bármennyire is szeretem a filmre fényképezést, hogy filmes slr-t már ne vegyél. Kiadsz most érte vagy 60, vagy 120e ft-ot (amit linkeltél), és fél éven belül (de hamarabb) úgyis digitálisra akarsz váltani, és akkor nem tudod eladni amit megvettél.
Úgy vettem ki az írásodból, hogy szegedi vagy. Ha olcsón kell valami filmes slr mégis, akkor nézz be a Kálvária sgt-on lévő Foto Pincébe, tele van régi cuccokkal, de alkudj mert egy kicsit drága, itt a weblapja, sajnos csak internet explorerrel működik rendesen: [link]
A másik, még jobb tippem, hogy nézz be az index fórumára, van egy olyan, hogy DAF - Dél-alföldi Fotósok. Épp most van folyamatban az egyesületté alakulásunk, ez egy nagyon jó társaság, elég gyakran járunk kirándulni erre-arra, voltunk a szarvasi Arborétumban, Szeged környékén mindenfelé, Mártélyon elég sokat, és most jön a jó idő, megyünk is biztosan sok felé. Jelentkezz be ott, nagyon nyitott, normális társaság, örömmel fognak fogadni, és segítenek is mindenben amiben kéred. Itt a linkje: [link] , én ott attila7575 néven rontom a levegőt.
Annak a fórumtársnak is igazat adok, aki azt mondta, hogy filmes slr helyett vegyél inkább egy komolyabb digitális kompakt, vagy bridge gépet. Én tavaly adtam el egy alig használt Fuji S602-t 40e ft-ért pl, valami ilyesmire vadássz, érdemesebb mint egy filmes slr. -
Terapeuta
őstag
És szinte biztos vagyok benne, hogy Neked egy digitális több örömöt fog okozni, mint egy filmes.
A mélységélesség játékhoz meg annyit, hogy vigyázz, ki ne égesd a filmet a nagy blendével Nem tom milyen érzékeny a film, a min 1/500 záridő elég sok fényt engedhet át...
Közösségbe járáshoz nyártól lehet tudok segíteni Neked, de ne hidd, hogy egy fotóstalálkozón agyonsegítenek majd a tanácsaikkal....legalábbis nem jobban mint ha itt a fórumon kérdezel...
szerk: Közben látom lugosi hsz...nekem bridge gépem van, szerintem minőségileg ezek a bridgek zsákutca... viszont nagyon kényelmes kezelni...
szvsz
[Szerkesztve]Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
attilav
tag
Rosszul fűztem be a filmet, egy lépést nem vettem figyelembe itt:
http://szegecs.de/foto/12xp7.jpg Az 1. sz. orsóba nem akasztottam be a filmvéget, csak a fogaskerékbe, csodálkoztam is hogy 24 kockán túl is fel lehetett húzni, leszakadt a filmről a perforáció amivel a fogaskerék hajtja, az egész szar lett ezek szerint. Nem is hivatom elő, holnap újra próbálkozok.
A másik filmet is hibásan fűztem be, és láttam ahogy leszakad a perforáció. A kukában landolnak. Egy kis anyagi bukta.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Dare2Live
nagyúr
én csak annyit mondanék min lugosi: felejtsd el az analogot.
vagy vegyél egy kompaktot(pl Canon A630) vagy egy ultrazoomot(pl kodak p880) vagy egy DSLRt (Pentax k100, vagy Nikon d40, vagy canon 350 tök8, ami neked jobban tetszik) de ne vegyél analogot.
és mégegyszer: felejtsd el az analogot.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
as_Rock
őstag
A Pentaxé az egyik legjobb minőségű alapobi, ne azon spórolj szerintem.
350D-t 150-ért ne vegyél, 120-ért már van használt, de még garanciális pixinfo-n, meg index digit adokveszek topicjaiban.
HydraSR: Sajnos az analóg vázakhoz készült obik 2esélyesek, van ami szépen rajzol digiten is, de van ami trágya, gondolom a lencserendszerből hiányzik valami olyan tag, ami a digiteknél szükséges, vagy annyira az adott analóg típusra volt kihegyezve az obi, hogy...fene tudja"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
perempe
addikt
A 28mm csak 42mm cropos vázon (350D-n meg kb. 45mm), így a 24mm ajánlott, ha 36mm-t akarsz. A valósi nagylátó a 20mm (30mm ekvivalens), de az drága fixben.
Nekem 2db. 28-ról induló optikám van (Tamron 28-75 xr ld és Tokina 28-70 SZ-X MF), és nagyon megbántam, hogy nem vetttem KIT-et. Érdekes, hogy a Tokina is jóképű, bár árban a Tamron tizedrésze lehetett használtan. Egyedül az MF a hátránya, de az SD tag ebben is bennevan.
A fixekről: nekem van egy Pentax-M 50mm f/1.7-em, és működik is a vázzal, de sokkal kényelmesebb, hasznosabb a fenti két zoom, bár optikailag meg se közelítik a Pentax képminőségét, fényerejét.
Nekem van egy 20mm-es Zeiss obim, ami filmes vázon is nagylátószög, de érdemes megnézni analóg vázon is.
[Szerkesztve]* Brahms: 4. szimfónia *
-
Jinxx
senior tag
Hát elég furcsa hozzáállás. Túl sokat olvasol Kamera kft-s topikot. A több ezer elégedett felhasználót is vedd figyelembe, ne csak azon agyalj, hogy, jaaaj, el fog romlani. Rengetegen használnak Canon és Sigma obikat is évek óta. Arról nem is beszélve, hogy a manuális fókusz miatt lemaradhatsz életed képéről is. Sportfotózni, meg iesmit biztos nem fogsz.
Pentax obikból miért hibásodna meg kevesebb? Szerintem az arány ugyanannyi, csak mivel kevesebben használnak Pentaxot, talán kevesebbet hallani a meghibásodásokról. Végülis te dolgod, csak fura volt olvasni amit leírtál. Anyagilag talán olcsóbban jön ki a felszerelésed, max ennyi benne ami jó. -
MUŁĐER
addikt
Nekem van manuális és motoros obi is, motoros milliószor gyorsabb és kényelmesebb.Ha ennyire aggódsz hogy valami el fog romlani minek veszel egyáltalán fényképezőt, lehet hogy az is hibás lesz?... Nem bunkóságból, de érted nah.
Robotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
Jinxx
senior tag
Canonéknál, (de gondolom a többi cég gépeinél is hasonló) úgy van, hogy van egy skála ami -2 és +2 fényérték között 1/3-ados vagy 1/2-es lépésközökkel mutatja, hogy éppen mennyivel lövöd túl, vagy alul a képet. Ez csak manuális módban igaz, a Tv és Av állásban ezen a csúszkán te állitod be, hogy mennyivel akarod túl, vagy alul lőni a képet, mivel ilyenkor a gép fénytmér, és számol hozzá rekeszt vagy időt.
400d-n így néz ki a csúszka, a keresőben is lehet látni.
[Szerkesztve] -
Dare2Live
nagyúr
kijelzik képernyön. hameg elötted a képet akkor ha vmelyik rész kiégett(felüexponálodott) akkor az villog hameg alulexponálodott akkor villog.
dinamikában egyébként analóg még mindig vezet.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Mercutio_
félisten
Ehem, melyik pentax, milyen státuszsor, milyen módban...?
Előttem itt egy DS és semmi ilyesmi nincs van egy expókorrekciós gomb, ha lenyomom látom, hogy nullán áll és tudom plussz/minusz irányban értéket beállítani, ez minden képnél érvényes módosítást végez.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Mercutio_
félisten
Nem felülexponált lesz, hanem annyival a mért érték fölé vagy alá exponál.
Ez azért jó, mert manuális obikkal nem mindig pontos a fénymérés, és 1-2 próbakép és a hisztogram alapján tudod korrigálni ezzel az értékkel a gép által beállítottat.Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
MUŁĐER
addikt
-
Jinxx
senior tag
Szerintem van, de írtam a 350d topikban is. Mielőtt megveszel egy átalakítót, mindenképpen nézd meg, hogy van-e vele végtelen fókusz, és hogy a vázban nem ér e hozzá a csatlakozótüskékhez a felrakott átalakító. Előfordulhat, hogy rövidre zárja őket, és hülyeségeket kezd a gép csinálni.
-
lugosi
MODERÁTOR
Szoktam venni ezt-azt az ebayről, mivel értékelést kell írni az eladóról, sokkal biztonságosabbnak tartom, mint valami rugift oldalról rendelni. Ahol nincs kötelező és azonnal látható feedback, az nem olyan jó.
Az ebayen egy eladó, akinek van 1200 pozitív visszajelzése, az nem fog téged átverni 200 euróval, mert sokkal nagyobbat bukik rajta. Azonkívül ha a német ebayről veszel valamit, se áfát se vámot nem kell fizetni, mivel unión belülről rendelsz, míg ha az oroszoktól veszel, akkor ha nincs szerencséd, áfa, plusz az áfás árra vám... Jól hangzik mi? -
Jinxx
senior tag
Nem, T2 obikat nem sűrűn lehet találni (én még nem is láttam), Soósnál van M42 átalakitó is, csak nincs neten fenn. Ha jól tudom 9900 Ft, és hasonló mint az enyém, tehát 350d-n van vele végtelen. Ha Pentaxot vennél, miért kéne átalakító? Régi K-bajonettes obik rámennek nem? Vagy neked van otthon sok M42-es és azokat akarod használni?
Ja, és a T2-nek sűrűbb a menete, de már írta Hali is. -
as_Rock
őstag
Ne haragudj, de amit csinálsz az néha...
Összeolvasol 1000 fórumon dolgokat, ugyanakkor honnan tudod, hogy az ott írók közül ki hiteles, vagy ki olyan, mint - már megbocsáss - te, hogy gyakorlati tapasztalata az adott kérdésről ugyan nincs, de rettentő magabiztossággal tényként ír le máshol olvasottakat?
A másik amit nem értek, hogy ha valamit egy adott fórumon (ph) megkérdeztél és arra választ is kaptál, akkor miért teszed fel a kérdést máshol újra (index)?
Miből gondolod, hogy az egyik helyen kapott válasz hitelesebb, mit a másikon? (különösen, hogy sokan ide és oda is írnak )
Szvsz amennyit nyűglődsz, és amilyen felfutóban a pentax - ebből következően megcsappant a jó manuális obik mennyisége és nőtt az áruk - azt javaslom Canont, vagy Nikont vegyél, ezekhez van adapter és megfelelő mennyiségű használt obipark is
Az M42 és egyéb öregebb obiknál viszont készülj fel olyan varázsszó felbukkanására, mint pl. gombásodás szóval lesz min aggódnod később is"Tényleg, ki kellene találni valami beavatási szertartást. Mittomén, be kell szólni egy modinak, ...ilyesmi.'' - by csigi
-
Dtomi
őstag
Neked ez valami fetised a régi manual obikkal??? Használtál te már MF-fokuszt APS-C szenzoron, hogy ez befolyásolja a gépválasztást?? A rengeteg hátrány, amivel gondolom tisztában vagy nem fogja megkönnyíteni a fotózást, lehet belőle külön hobbit csinálni, börzékre járni adaptereket vadászni trükközni de nem vagyok benne biztos, hogy sokkal jobb minőséget fogsz elérni egy 10-20-30 éves obival mint egy mostani 40-50ezres 100in1 es szupermakró, ultranagylátó-szupertelével. Jó sok időt el lehet tölteni az ilyen kérdésekkel meg fórumkurkászással de sok értelme nem lesz, és valószínű még egy kb elfogadható képminőséget is sokkal nehezebb lesz elérned mint amit most már pl 1 sony R1 alapból tud.
"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."
-
Hydra SR
addikt
-
Hydra SR
addikt
Bár már sokszor leírtuk a topicban de a következőkre kell figyelni:
Pentax: fogadja a régi Pentax obikat átalakítózás nélkül. Van fénymérés, van élességvisszajelzés. M42-esek átalakítóval működnek rajta, élességvisszajelzés és fénymérés is megmarad. Van végtelen fókusz.
Nikon: fogadja a régi Nikon obikat átalakító nélkül, valamint átalakítóval az M42-eseket és hasonlókat, DE!: csak élességvisszajelzés van, fénymérés nincs ÉS: az átalakító kijjebb tolja az obit annyival, mint ha közgyűrű lenne rajta, emiatt a végtelen fókusz elvész, sőt...
Canon: nem fogad semmilyen régi Canon obit csak átalakítóval, ahogy a M42-eseket is. Fénymérés van, élességvisszajelzés nincs. Nincs végtelen fókusz-probléma sem.A privát arra való, hogy olyasmit írj, ami nem tartozik másra. A szakmai kérdéseknek általában van topicja. Ha nincs, nyiss egyet.
-
lugosi
MODERÁTOR
Itt kis félreértés van. Rekeszgyűrű szempontjából a nikonnál kétféle obi van, meglepően az egyik, amin van rekeszállító gyűrű, a másik (ezt hívják G típusú obinak), amin nincs.
G típusú obit az újabb vázakkal minden üzemmódban tudsz használni, mert itt, az újabb vázakon a rekesz állítása is a vázon történik. Még a régi obikkal is.
Vannak vázak, jellemzően a legrégebbiek, amiknél a rekeszt csak a rekeszgyűrűvel lehet állítani. Ezeken a vázakon csak azok az obik használhatók amiken van rekeszgyűrű. Ez is egyértelmű.
A kavarodást az a helyzet okozza, mikor olyan vázról van szó, mint pl pont az F60, ahol lehet a vázon is állítani a rekeszgyűrűt, meg az obin is. Itt általában az a megoldás van, hogy aperture priority ''A'' üzemmódban az obin állítasz rekeszt, shutter priority azaz ''S'' üzemmódban pedig a váz állítja a rekeszt. Ilyen esetben a váz csak akkor tudja állítani a rekeszt, ha az a legszűkebb értékre van téve a vázon, pl a te esetedben F22-re. ''M'' módban a vázon állítod az időt, az obin a rekeszt.
Vagyis minden olyan esetben, amikor a gép kell hogy állítsa a rekeszt, azaz nem neked kézzel, akkor a legszűkebb rekeszre kell állítani a rekeszgyűrűt. Így pl a dslr-eken, vagy azokon az újabb gépeken (pl F65, F75) ahol már nem lehetséges kézzel rekeszt állítani, csak a vázon tárcsával, vagy a program saját maga állítja, az obin a rekeszgyűrűt mindig a legszűkebb állásra kell állítani. Ez egyébként benne is van ezeknek a gépeknek a használati utasításában. A dolog értelme az, ha belegondolunk, hogy ugye a gép állítja a rekeszt saját magától, de ezt hogyan tudná megcsinálni mondjuk f:16-ra, ha fizikailag, mechanikusan az obi mondjuk f:5.6-ra van állítva. Ismerve a nikon F rendszerű obik mechanikáját láthatod, hogy a rekesz állítása úgy történik automatikusan, hogy legszűkebbre van állítva a gyűrű, a vázra való felhelyezéskor egy pöcök teljes nyílásra nyitja a rekeszt, majd a váz által beállított értékre ejti (állítja) vissza. A nikkor obiknál ugyanis a rekesz állítása a váz által mechanikusan történik. Még a hiperszuper ultramodern lencséknél is.
Remélem segítettem, ha nem világosan írtam le akkor szólj. -
lugosi
MODERÁTOR
Módosítok. Az F60-nal nem lehet az obin rekeszt állítani.
Mindig a legszűkebb rekeszre kell állítani, és a vázon állíthatod be a rekeszt, a vezérlőtárcsa elforgatásával.
Itt egy leírás az F60-ról:
[link]
Illetve a kézikönyve:
[link]
Van egy ''aperture'' gomb a vázon, azt lenyomva lehet rekeszt állítani M módban, illetve A módban. S módban pedig automatikusan állítja a rekeszt a váz, a kiválaszott időnek megfelelően. Továbbá ez a váz nem mér fényt a manuális obikkal. Biztos ilyen váz kell neked? Én nem ilyet vennék. Nézd meg az F90x-et, vagy inkább egy manuális, FM2n-szerű vázat. Vagy ha olcsón akarsz venni, akkor F-801-et, ez autofókuszos. -
lugosi
MODERÁTOR
''A legkritikusabb dolog a zár, amit azért egy manuálisnál könnyebb ellenőrizni, nomeg ott az élettartama jóval hosszabb''
Mindkét állításra kérdezem: miért? Egyáltalán nincs összefüggés szerintem aközött hogy manuális-e a váz, és az ellenőrizhetőség, meg az expóbírás között. Szerintem az határozza meg, hogy profi vagy amatőr váz (az F90x pl profi váz), meg hogy hogy volt használva.