Új hozzászólás Aktív témák

  • Szten Márs

    nagyúr

    válasz Ban_Dee #9616 üzenetére

    Nos nézzük:
    A 6MP vs 10MP-nél a 10MP egyáltalán nem biztos, hogy előny. Igencsak jó objektív kell, hoyg kirajzolja a 10MP-t, azaz a nagyobb érzékelő-felbontásból adódó nagyobb részletgazdagság a maga teljességében realizálódhasson, és úgy látom egyelőre nem hiperéles obikat akarsz a gép mellé venni. Ezen kívül A/3-as méretre is teljesen jó a 6MP, ha az valóban 6MP-nyi részletet jelent. (Nagyon más a részletgazdagság, meg a felbontás megapixelekben. Egy kompakt gép 10-12 megapixelével bőőven nem tud olyan részletgazdagságú képet csinálni, mint egy DSLR jó obival 6MP-en)
    Viszont egy valami mindenképpen realizálódik: Amiről fennt beszéltünk, minnél több pixelt tesznek ugyanakkora érzékelőre az egyes elemi pixelek mérete annál kissebb lesz. Ez pedig ugyanakkora érzékenységen tipikusan több zajjal jár. Szóval bizonyos szempontból kifejezetten örülni lehet a 6MP-es érzékelőnek, főleg ha nem akarsz A/3-nál nagyobbat nyomtatni.

    ISO200 a legkisebb érzékenység... és? Miért zavaró, erre még sosem tudtam rájönni. ISO200-on is abszolút alacsony a zajszintje, ha nem pixelről pixelre nézed egyáltalán nem lesz rosszabb, mint egy D40x/D60 ISO100-on, egy 200-as érzékenység egy DSLR-nek még igencsak alacsony. Akkor miért is lehet zavaró? Rövidebb záridőket lehet csak lőni ugyanakkora fénynél/rekesz mellett. De ahova hosszú záridő kéne, mittudom én, vízesés vízcseppjeinek elmosásához, hogy ne merevedjenek ki, vagy akármi, akor vagy elég a leblendézés, vagy pedig amúgy is szürke szűrő kéne, tehát itt sem érzem teljesen jogosnak. Egyetlen esetben lett volna kellemetlen nekem az ISO100 hiánya: F/1,8-as rekesszel akartam ragyogó napsütésben lőni. Ez ISO100-on 1/4000-es záridő mellett pont csontra ment. Alacsonyabb záridőt meg nem tud a gépem. (AHogy a D40/D40x/D60 sem). Így ha ISO 200 lett volna a kezdő, bizony túlexpózza a képet. Így akkor jól jöhet, ha nagyon tág rekesszel akarsz kinnt, szikrázó napsütésben dolgozni. Ehhez persze olyan objektív is kell, aminél tudod eddig nyitni a rekeszt, kitobival nem lesz ilyen probléma - mondhatni sajna.

    Akkor először nézzünk egy D40 vs D40x-et:
    A pixelméret és pixelszám dolgait meg az érzékenységet már kitárgyaltuk. Ami még különbség: D40 1/500sec-es (iszonyatosan jó idő nemhgoy belépőszinten, magasabb szinten is az lenne) vakuszinkron idővel rendelkezik, a D40x mindössze 1/200-assal. Kérdés ez mennyire zavar, vagy fontos neked, ezt te tudhatod egyedül. Ezen kívül sok különbség nincs. Ugyanaz a váz, ugyanaz a menü, ugyanazok a funkciók, ugyanaz a kitobjektív. A D40x-ben egyébként a D80 érzékelője csücsül. Azt hiszem, a D40x abszolúte nem éri meg a plusz árat.

    A D60 majdnem ugyanaz, mint a D40x, egy különbség, hogy a D60-ba a D300 képfeldolgozó szoftverét tették, ami azért igencsak eléggé jól teszi a dolgát. Apró változások történtek, mint a pormentesítő rendszer, aminek a hatásfoka viszont erősen kétséges, az eddigi pormentesítő rendszerek kb semmit nem érnek az Oly kivételével, a D60-é nem tudom, hogy valóban hatásos-e vagy sem, maradjunk annyiban, hogy ezzel kapcsolatban van némi szkepticizmusom. Változás az is, hogy ha a szemedhez emeled a gépet, akkor elalszik a hátsó LCD. Párat fotóztam D40-el, eleinte idegesítő, hogy a szemedbe világít az LCD, de úgy rémlik, hogy ott beállítható, hgoy hány mp-ig égjen. Mindenesetre ezek nem olyan forradalmi újítások, hogy úgy mondjam. Viszont ami lényegi változás a D40-hez és D40x-hez képest a hozzá adott kitobjektív: A 18-55-öst egy 18-55VR-es váltotta fel, azaz kapott képstabilizátort. Ha kitekben gondolkozol, akkor ez - és valójában leginkább csak ez - igen erősen a D60 irányába mozdítja a dolgokat. Sokaknak nem annyira fontos kissebb gyújtótávokon a képstabi, de nekem rengetegszer hihetetlenül jól jön és igenis nagyon fontos, úgyhogy remek dolognak tartom, hogy VR-es lett az alap kitobjektív is.

Új hozzászólás Aktív témák