Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz Alaaf Pi #21 üzenetére

    De ő jobban tudja... értsd már meg :D

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • fabris1234

    újonc

    válasz Alaaf Pi #40 üzenetére

    A villanyautok aranak esesevel es a belsoegesu motoros autok aranak novekedese miatt ma mar lassan ott tartunk, hogy az elektromos nem vagy alig dragabb mint egy dizel vagy benzines. Az 50-60 kwh-s akkupakkot meg miutan kb. 10 ev alatt ledegradalodik annyira, hogy a kocsiban mar nem akarsz szivni vele felhasznalhatod otthon a napelemes rendszerhez tarolonak.Ha 40 kwh marad hasznalhato egy 10 eves akkupakkban az otthoni buffernek par napra telen boven eleg. Remelhetoleg 10 ev mulva egy uj akkupakk nem a kocsi aranaka a fele lesz hanem joval kevesebb igy talan a kocsi se lesz akkucsere eseten gazdasagi totalkar. Persze ezt majd az ido donti el, hogy 10 ev alatt lesz e jelentos fejlodes akkutechnologia fronton.

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz Alaaf Pi #57 üzenetére

    Az idiota politikusok az idiota limitjeikkel sem kepesek megfekezni azt, hogy kozeptavon szahara legyen a hortobagybol.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • bteebi

    veterán

    válasz Alaaf Pi #61 üzenetére

    Az EV-knek igazából semmi sem a jó barátja. Bocs, egy lejtős, rekuperációs városi út kellemes melegben igen. Más viszont nem. De nem azt írtam, hogy az autópálya a barátja lenne, hanem azt próbáltam - volna - kifejezni, hogy ha tölteni akarod, akkor autópálya mellett tudod gyorsan (pl. Superchargeren), és ráadásul nagy - akár több 10 km-es - kitérő nélkül megtenni azt. Amint viszont elhagyod a civilizáció legmagasabb fokát, onnantól könnyen szívássá válhat az egész elektromos autósdi.

    Mert tök jó, ha pl. a Balkánon szlalomozol a hegyekben, aztán viszont kell tenned egy 80 km-es kitérőt (40-40 oda-vissza), hogy ne 12-16 óráig kelljen töltened a következő útig a szállásodon az autót hosszabbítóról, illegálban. És ehhez el kell indulnod legalább 30, de akár 40%-os akksival, nehogy az legyen a vége, hogy ott nincs hely, vagy nem is működik a töltő, és tovább kelljen menned még 5-10-20 km-rel, hogy aztán végül majd a mobilodról kelljen feltöltened inverz töltéssel. :U

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • setup

    tag

    válasz Alaaf Pi #57 üzenetére

    Nem tudom Te hogy vagy vele, de én szeretek folyamatosan érintkezni a valósággal érvelés közben. Amikor a cégek jelentenek az bázis alapú. Ehh? Előző negyedévhez képest, a tavalyi évhez képest stb.
    6-8 évekről Te akkor beszélhetsz egy cég élén, ha ott van a szám a lapod tetején a mai napon. Ha nincs ott, akkor meg úgy beverik a részvényeid árát a tőzsdén, mint a sz@rt. Mehetsz Te a sunyiba a 6-8 éves meséddel együtt. Ennyit erről szerintem.
    A politika a tőkét szolgálja ki. Indiában észrevehetően ott tud lenni a "régi" Suzuki Swift halogén lámpával 3-4 milla közötti áron, mint új autó simán.
    Szerintem nálunk azért van hybrid ledes Swift 10milláért, hogy a német idehozhassa a roncsát, de a zöld bolygó az persze jobban hangzik.
    Írhatnám, hogy érdekelne, hogy ha az új Swift "indiai felszereltséggel" már ha kapható lenne nálunk is 3,5m-ért újonnan, akkor vajon ki adna egy 10 éves német autóért ugyanennyit vagy még többet csak, mert félmillióról vissza van tekerve kétszázezerre?
    Nem sokan.
    Azt érteni vélem, hogy a villany sok országnak jobban tetszik már csak amiatt is, hogy nem kell hozzá import orosz olaj. A nap süt, a szél fúj, a tenger hullámzik az elektromos energia termelését lehet a nemzetgazdaságokon belül növelni, de a zöld bolygós szöveget nem nagyon kérem mellé.
    Ami az alkatrészt illeti a gyári alkatrész az az, amit a gyártó annak ismer el lásd pl. megmarad e a garancia, ha beépítik. Tagországonként a márkaimportőr dönti el, hogy melyik alkatrész "viselkedhet" majd az általa leuralt piacon gyáriként. Ez egy zárt lánc kőkemény gazdasági érdekekkel.
    Az nem úgy van, hogy a gyártónak semmi köze a gyári alkatrészhez, ha azt egy beszállító gyártja. Mindig a gyártónak kell elismerni, hogy az alkatrész gyári minőségű és hiába gyártasz Te jobb minőségűt random kisvállalkozóként, attól az még nem lesz gyári. Azért nem, mert nem a minősége miatt lesz az, hanem attól, hogy pl. a márkaimportőr azt mondja és melyikre mondja? Az általa forgalmazottra. A márkaimportőr, a márkaszervíz benne lehet a zárt láncban, amíg a gyártó megengedi és szépen mindenki tejel. A dolgok már csak így működnek.

Új hozzászólás Aktív témák