-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz zsolt19900 #12250 üzenetére
Kicseréled a kormányt magasabb túrásra ha kényelmetlen. Nekem a még sokkal sportosabb ZX6R-rel sincs bajom.
Következő kérdés?Elég leszűkült már a kínálat a srácnál, hogy a Banditokra ráállt. Valaki gyorsan dobjon be egy Babettát meg egy Panigálét, nehogy már ennyire tiszta legyen a kép
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Djuree
félisten
válasz zsolt19900 #12250 üzenetére
sztem jobb ha visszatérsz a fazerhez. az írottak alapján neked az lenne a legjobb nem tudom minek távolodtál el ennyire. de te tudod, de így csak összezavarod magad.
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
vlevi
nagyúr
válasz zsolt19900 #12247 üzenetére
Pontosan. A burkolton le kell hajolni. Elég sokat. Elvileg a két képen azonos évjáratú, 2001-es SV van, a képméret is nagyjából hasonló.
A Zamahánál viszont tényleg nincs különbség.
Teccik nekem ez az FZ6. Ha nem V-Stromom lenne, valószínűleg ilyenen ülnék. Egyébként nekem ez volt 2004-ben a tanulómotor. Az idom nélküli. Kicsit rémisztő volt elsőre a 15-ig skálázott fordulatszámmérő, de 8000-ig alig van benne erő, szóval kezdőmotor[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
-
stifi
senior tag
válasz Prof01 #12256 üzenetére
szerintem a faceliftes tök szép, simán bevállalnám ha nem lenne olyan virsli ráülve, és nem lenne okádék a műszerfala (elnézést ha valakit megbántottam)
az utángyártott full idomos SV az egyik kedvencem például, de a műszerfal megbocsáthatatlan merénylet..bezzeg a kawa tudja hogy kell szép műszerfalat csinálni!
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Daywalker
addikt
Nem értem mit kell ezt az elektromos bolhacirkuszt erőltetni mostanában. Az új ZX10-é is egy okádék, mondjuk a ZX6-hoz viszonyítva, ahogy azt megállapítottad (oké, el tudnám nézegetni azt az okádékot, de az most más kérdés). Szerintem a klasszikus két analóg óra és sima világító visszajelzők a legjobbak. Nem kell karácsonyfa.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
stifi
senior tag
válasz Daywalker #12258 üzenetére
persze én is elviselném ha muszáj lenne, nem kérdés
az új 1000RR-é is csúnya, az új 600F egyenesen rossz, a kawáknál legalább a többség jó és csak 1-2 félreértelmezés van (bár a zx10 tévedése elég nagy)nekem ezekről a digitális fordulatszámmérőkről a 20 éves kvarcjátékaim jutnak eszembe.. érted, ülsz egy 5-6 millás motoron és előtted egy napelemes számológép kijelzője mutatja mennyit forog a gép, vicces...
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
Djuree
félisten
válasz Daywalker #12255 üzenetére
persze, az is jó. nekem mind1, ő dönt, csak már bekavarja saját magát annyi félét nézett. el kell dönteni kinézet alapján melyik tetszik és utána megnézni párat. ha 10 motor tetszik nem tudsz választani, mennyit nézel meg, 40-et?
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
vendingo
veterán
válasz zsolt19900 #12250 üzenetére
Nincs azzal a kormánnyal semmi baj. Ha az én 195 centimnek jó, akkor bárkinek. Amíg nem ültél egyiken se, addig....
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
shiNIN
tag
válasz Djuree #12261 üzenetére
Szerintem tök normális, hogy nem mindenki tudja behatárolni a legelején, hogy kb. mit akar. Miért ne nézelődne sokáig, ha neki az fekszik, a fő, hogy boldog legyen a választásával a végén
Néha belegondolok, hogy nekünk milyen gyorsan ment. Nálam az alacsony és könnyű feltételek után már nem volt sok lehetőségem, s megvettem az első szembejövő eladó Kissast (amit ki se tudtam próbálni, mert még sosem ültem motoron), Alvaro pedig cbr125-öt célzott meg, majd meglátott egy cs-t, ami azért az M7-esre jobban is való Ha volt még valami, nem emlékszem, de sok motort ő sem nézett. Szerencsésen választottunk. Alvaro ugyan azon a véleményen van, hogy Teresa nem egy tökéletes túramotor, én Cilit szeretném kicsit endurósabbnak (bár biztos én is tehetek róla), plusz látszik, hogy egyszer ki fogom nőni, de azért elvagyunk -
Djuree
félisten
-
-
stifi
senior tag
válasz KoVee84 #12265 üzenetére
ez valóban "nem szép"
de azért ez a 2012-es cbr600f is büntet(rásegítés: menet közben tükröződik, és belelóg a gyári plexi!)
[ Szerkesztve ]
Nincs időm kedvesnek lenni!
-
vendingo
veterán
Amikor én motort szerettem volna venni, előtte nagyon sokáig böngésztem a típusokat, mindegyikbe volt valami ami tetszett. Sajnos akkor nem jött össze a motorvásárlás.
1 évre rá azaz most tavasszal elpattant az agyam, szereztem egy kevés pénzt és beírtam a keresőbe, hogy legalább 2002-es évjárat és max 620 ezer forint. Ezen kívül volt még pár kitétel: lehetőleg V2, és ne kelljen messze utazni. Kidobott pár lehetőséget a gép, de nagy részük látszólag visszatekert, vagy törött, nem gyári fényezésű motor volt.
Maradt a rostán egy GSX750F és az SV. A gsxf-et elvitték előlem, maradt az SV (szerencsére). Az elején baromira nem szerettem, mert eredetileg túra endurót szerettem volna, de az idő haladtával bizonyított, és megszerettem.Nekem műszerfalakból mindig is az analógok tetszettek. Ezeket a digitálisakat nagyon sokszor nem látni. Az analógra ránézve, egyből képbe vagyok a mutatók állásából. Ha levennénk a számokat és a skálázást még úgy is tudnám, hogy mi merre hány méter. A digitálist meg szerintem sok esetben alig látni, vagy könnyű félreolvasni, amikor megsüti a nap.
Az egy más dolog, hogy hiába van műszerfalam, nem nagyon nézegetem.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
tutis
őstag
válasz vendingo #12268 üzenetére
hát nem tudom nekem az életbe nem volt még olyan helyzet amikor nem láttam a digitális műszerfalamat..Ja de volt. Amikor én fent vagyok a házba, a motor meg a garázsba, na akkor tényleg nem látom
Az analógon látod a sebességet, fordulatszámot, km-t, a digitálison meg látsz ezeken kívül (már amelyiken van) hőfokot, órát, benzinszintet, fokozatot, részkm-t, és még sorolhatnám.. A digitális azért sokkal informatívabbhttp://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Djuree
félisten
nem értem minek erőltetik ezt a digitális műszerfalat. drágább is, a hibalehetőség is több, bonyolult javítani. és főleg nem kapsz olyan gyorsan infot, míg egy mechanikusra ránézel és le sem kell olvasnod semmit, a mutatóból egyből látod amit akarsz, és ez a lényeg, sokszor nincs idő számokat olvasgatni. plusz reprezentatívabb is, egy gyorsuló mutatót látni, mint gyorsan pörgő számokat, amiből ha nem vagy matekzseni, nem látod a változás sebességét, míg egy mutatóból ez egyszerűen látható. nem véletlen nincsenek a durvább tuningautókban is digitális műszerek. legalábbis amiket használatra csinálnak nem bemutatókra....persze van ami lehet digitális, benyószintmérő hasonlók...
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
tutis
őstag
válasz Djuree #12270 üzenetére
egy mechanikus sose lesz olyan pontos mint egy digitális, ráaádul a mechanikusan mutass már ki egy FI hibakódot..
Nagyobb a hibalehetőség? mozgó alkatrészek nélkül? A mechanikusban ott a sok mozgó alkatrész, a rázkódás egyszerűen szétbassza őket. Én még nem láttam olyat hogy egy digitálisat szerelni kellett volna mert elromlott, de a mechanikus órákat annál többször..
Digitális a jövő, a legtöbb információt csak digitálisan lehet kimutatni.. Mechanikusan mutass már ki egy órán kmt, sebességet, fordulatszámot, benzinszintet, váltóvisszajelzést, hőfokot, és még sorolhatnám, mennyi mutatót kellene nézni? Egy mutató 1 funkció. Digitálisan 1 panelre bármilyen funciót rátehetsz..Köszi de én nem akarok ilyen műszerfalat
[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
TayRol
veterán
imádtam a bandit két kerek egységből álló műszerfalát.
-
vendingo
veterán
Van 2 napi számlálóm, szereltem fel vízhőfok mérőt, de amúgy is világít, ha túlmelegszik.
Az üzemagyagszintet nem jelzi, de ki lehet tapasztalni, hogy egy tankolásból mennyit megy el, de villog ha már csak a tartalékból gazdálkodik. Ami nagyon hiányzik az a sima óra.
Arra gondoltam, hogy felszíjazok egy oldszkúl casio órátAmikor megvettem a motort, akkor nagyon hiányzott a fokozat kijelző, mert mindig 7.-be akartam tenni, de már azt is kitapasztaltam a fordulatszámláló állásából.
Mind a 2-nek megvannak az előnyei/hátrányai.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Djuree
félisten
azért írtam direkt hogy kell digitális is, pl. benyaszintmérő meg ilyenek, amik lassan változnak. de a sebesség meg a fordszám maradjon mechanikus sztem, azok úgy jobban mutatnak. mechanikus ha elromlik akkor simán megszereli bárki aki kicsit is ért hozzá, de egy digitálisat nem, ahhoz olyan profi eszközök kellenek amik nincsenek háztartásban. szereltem már mz-nél párszor, nem bonyulolt, ott van a lámpában a spirál. kb ennyi de egy ilyen digitálisat nem állnék neki szerelni, pedig villamosmérnök vagyok, értek hozzá, de sokáig tartana mire megtalálnám a hibát, meg nincs is hozzá olyan eszközöm, amivel mondjuk smd-t tudok forrasztani, plusz az alkatrészek is drágák hozzá.
a jó megoldás a kombinált műszerfal, a csak digitális egyszerűen nem jó.LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
doc
veterán
na most kicsit offolok, de muszaj, elore is bocs
szoval a repulesben pont hogy az a lenyeg, hogy EGYSZERRE sok dolgot lass. egyetlen pillantassal latod pl. egy negyhajtomuves gep hajtomujellemzoit a tucatnyi muszeren, azonnal eszreveszed ha valamelyiknel gond/elteres van
mig ha ez digitalisan lenne megcsinalva ugy, ahogy mondod, es mondjuk valtogatni kellene, akkor hosszu-hosszu masodpercekig tartana ennek az ellenorzese, es eleg nagy az emberi hiba/figyelmetlenseg eselye
nem veletlen hogy a repulesben meg mindig nagyon dominansak az analog muszerek (sot, digitalis kepernyon mutatos kijelzeseket hasznalnak!)
persze van amit erdemes kivaltani digitalis muszerekkel (en pl. hagyomanyos analog ILS-sel eleg benan tudok leszallni )
-
Daywalker
addikt
"egy mechanikus sose lesz olyan pontos mint egy digitális"
Gondolom ezt te sem gondoltad komolyan Igen, bizonyos esetekben jó a digitális. Ha tized-század, ne adj isten ezred pontosság kell, akkor jó, mert könnyebb leolvasni, de a digitálisnak van egy alap késleltetése, ami több tényezőből tevődik össze. Elsősorban a jelfeldolgozás és kijelző válaszideje a meghatározó. A mintavételezés sebességét akkor pedig még nem is említettem...sajnos ahol gyorsan változó értékeket kell mutatni, ott sokszor a hajadra kenheted a bolhacirkuszt. Ráadásul az LCD melegre-hidegre érzékeny, ami megint csak befolyásolja a kijelző gyorsaságát. Nem véletlenül alkalmaznak még mindig analóg műszereket és órákat nagyon sok helyen.
"Egy mutató 1 funkció. Digitálisan 1 panelre bármilyen funciót rátehetsz.."
Igen. Ami nem fér fel egyszerre, aztán gombnyomogatással kell előhozni? Az óra egyértelmű, nem kell tudom a számokat, a mutatók állásából meg tudom állapítani, hogy az jó vagy sem. Az olyan csaló baromságokról egy sportmotornál, mint a benzinszint, ne is beszéljünk. Kivillan a lámpa, van még x km, és kész. Nem kell bonyolítani. Autónál más, ahol min. 50 liter is elfér a tankban.Ugyanígy vízhőfok és benzinszint is kimutatható analóg órákkal. Sőt, ha órával mutatod az jóval pontosabb is lehet, mint digitálissal (pl. amikor utóbbinál nem konkrét hőfokot ír, hanem csak vonalakat rajzol). De ez megint olyan dolog, ami nem érdekes, hogy fokra pontosan mennyi az annyi.
Az FI hibakódot ne keverjük ide, de ha mégis, akkor ki lehet mutatni egyszerű lámpákat alkalmazva, például kivillogtatással - persze tudni kell a kód jelentését, de ha már oda jut az ember, hogy erre szüksége van, akkor úgyis rászánja az időt.
Ezt most nem azért írtam le, hogy meggyőzzelek róla, hogy az analóg jobb, mert az LCD valóban van, amikor jobb (helyfoglalás szempontjából biztosan), csak a téveszméket akartam eloszlatni, miszerint az analóg szar. Mindkettőnek van előnye és hátránya.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
NINJA_V
tag
válasz Djuree #12278 üzenetére
Tutis:
Naaaa a Tu-154 egy jo gep volt, a belogo kabelkoteggelDigitalis muszerek mar olcsobbak. Digitalisbol analog jelet csinalni meg mindig koltsegesebb, mint digitalisbol digitalist. De a fobb ok az adatmennyiseg, nem veletlen van a versenysportban is.... komplett diagnosztika meg data logging.
Ettol fuggetlenul en is szeretem az analog fordulatszamot...
Az uj R1 eleg tetszetos:Two Strokes and Four Jokes
-
tutis
őstag
válasz Daywalker #12282 üzenetére
Digitális nem olyan pontos mint az analóg, mégis ezredmásodperceket is tudsz mérni vele - érzed magadban az ellentmondást?
Meg hogy a digitálisnak van alapkésleltetése? Ha igen, akkor századmásodpercekről beszélhetünk, de láttál már te analóg km-órát? Menj egy motorral mondjuk 50-el, fékezz egy nagyot majd pillants rá az órára, a mutató még akkor esik visszafele... Olyan indokokat soroltál fel amik pont az analóg órára jellemzők..Egy digitális panelen 5-6 információt is látsz egyszerre, lásd lejjebb az r1 képe..
Csak félig tartozik ide, de szoros baráti és üzleti kapcsolatban vagyok egy mérőműszer kalibráló céggel, mindenfajta műszereket hitelesítenek, kalibrálnak, full digitális cuccal rendelkeznek, az analóg kalibráció nincs olyan pontos-- Elhiheted nekem, a digitális mindig pontosabb lesz mint az analóg.
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
tutis
őstag
Ja és még annyit hogy az analógon csak megsaccolni tudod a pontos km/h-t, viszont pl egy esetleges trafinál nem mindegy hogy 65-el mentél vagy 66-al..Mivel az utóbbi 30ezret is érhet..Nekem pl ezért van bekalibrálva a sebességmérőm, 200km/h óra felett is totál pontos, holott 200km/h felett akár 40km/h-t is tudott csalni..
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Prof01
veterán
Én sportmotor párti vagyok, csupasz gépek közül talán a Kawa Z750, amit elfogadnék, az elég vadul néz ki.
Műszerfalban nekem a Yamaha R1 RN12-esé tetszik nagyon, illetve a Honda CBR 600RR 03-06 és 1000RR 04-07 közöttiek jönnek be (egyszerű, átlátható).
A Kawákéból viszont egyik se tetszik. A full digitálisak főleg nem (új ZX-10R).[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Daywalker
addikt
Te nem érted pontosan, amit írok. Ha nem gyorsan változó értéket kell mutatni, hanem fix, vagy csak lassan változó értéket, akkor jobb/pontosabb a digitális kijelzés, hiszen konkrét számokat ír, amit leolvasni könnyebb, egyértelmű mi van kijelezve, nem kell egy mutató állását kell belőni - ebben egyetértünk. Nyilván az analógnak is van késleltetése, mindennek van.
Igen, képzeld, láttam már analóg órát. Egyébként ennyire nem drasztikus az analóg, ahogy te írod Legalábbis én még nem vettem észre, de biztos csak az én műszerfalamban van svájci óra De a fékezéses dolog ugyanígy elmondható a digitálisról is, mivel nem ír ki az sem minden egyes értéket. Egyszer 50, utána 30, majd 12, majd 0...attól függ mikor nézel rá, lehet, hogy még 12-t látsz abban a pillanatban, amikor megálltál. Pl. első generációs Aprilia RSV Mille...na ott gyorsítottál, már kb. 80-nal mentél, az óra meg még mindig kb. 50-et mutatott
Egyébként meg minden attól függ, hogy van megcsinálva. Ne a milliós dolgokról beszéljünk, mert egy motorba nem ilyeneket raknak, hanem tucatszarokat. Nyilván digitálisan is meg lehet csinálni nagyon jól...de az más kategória.
"Elhiheted nekem, a digitális mindig pontosabb lesz mint az analóg."
Erről nekem a cd vs bakelit jut eszembe...mod: és hányan kalibráltatják a sebességmérőjüket? Értem én a 65-66 példát, de ha 50-es táblánál 50-nel mész (ami valójában csak 45 mondjuk), akkor nagy baj nem érhet. Vagy mész óra szerint 65-tel, ami csak 60...vagy annyira sietsz, hogy 5 km/h életbevágóan fontos?
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Prof01
veterán
válasz Daywalker #12293 üzenetére
Igen, a digitálisnál szerintem is probléma a kijelző válaszideje, de mára elég sokat javultak azért. Illetve, ha módosítjuk a motor áttételét a lánckerekekkel, akkor nagyban változhat az eltérés a valóstól, mivel a digitálisaknál a motor fordulatszámából számítja ki a sebességet, ugye. Szóval, csak akkor pontosabb, mint az analóg, ha jól be van állítva, de gyárilag is jóval a valós fölé lövik be...
[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
Daywalker
addikt
válasz Prof01 #12295 üzenetére
Ez mondjuk analógnál is probléma akkor, ha nem a klasszikus spirálos mérés van, hanem az első lánckeréknél történik...(gondolom valami optikai elven, de ebbe nem ástam bele magam még)
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Prof01
veterán
válasz Integra #12286 üzenetére
Nincs azzal az index visszajelzővel semmi gond, elég jól elkülönülnek, és így is (majdnem) a középpontban helyezkednek el. Sok műszerfalnál nincs is külön jelezve a jobbra/balra index.
Daywalker: Ez igaz, akkor igen, én a teljesen alap, spirálosra gondoltam.
Pl. a ZZR1400 és a Hayabusa már biztos digitálisból átalakított analóg mutatósat használ.[ Szerkesztve ]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
-
tutis
őstag
válasz Daywalker #12293 üzenetére
Értem, de akkor foglaljuk össze:
Egyik oldalon ott az analóg óra, 1 óra (mutató) 1 adatot tud megjeleníteni, ennek is van késleltetése, saccolni lehet a pontos sebességet, (ha nem a gyors váltakozó sebességet nézzük), másik oldalon ott a digitális óra, több adat megjelenítésével, pontos sebesség megmutatásával (ha nem a gyors váltakozó sebességet nézzük)
Nekem úgy tűnik a digitális nyert
Egyetlen egy dolgot tudok az analóg oldalára írni: Nagy, látványos felülete van, ami egyértelmű mindenki számára, illetve mégegy a számlapján elég jófajta grafikákat meg lehet jeleníteni, jópofa egységkiosztások vannak, ez látványosabb..bár nem motor de azért ez eléggé jó válaszidős és kinézős km óra [link]
[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
Integra
titán
válasz Prof01 #12297 üzenetére
ettől ez még bizony ergonómiai baki, ahol meg egy jelző van mindkét oldalra, még nagyobb ahogy attól is, hogy téged nem zavar és jól tudod használni. hiba marad. ahogy az is tény, hogy oda tervezték az összes pilácsot, ezért nem tették át balra, mert drágább lett volna oda helyezni külön egy pilácsot az indexnek.
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
A pontosságot szerintem hagyjuk, mert alapból mindegyik félre van kalibrálva (szándékosan), tehát hiába látsz pontos értéket a kijelzőn, akkor is csak saccolni tudod mennyi a valós. De alapjában véve, a leolvasás szempontjából igazad van. Mindenesetre nem életbevágó, hogy le tudjam olvasni mennyi az annyi pontosan. Eltérőek lehetnek a szokásaink Én csak odapillantok, látom h vonal alatt vagy vonal felett van, és máris tudom, hogy jó vagy rossz sebességet választottam a haladáshoz. Az nem érdekel, hogy pontosan mennyivel megyek. Ugyanez igaz a benzinszintre és vízhőfokra is, az én esetemben Sőt, nincs is benyaszintjelzőm, van res állás a benzincsapon
No, zárjuk le Dolgoznom kell[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Diablo 3
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- Házimozi belépő szinten
- Ingatlanos topic!
- Viccrovat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen