-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
boogie84
veterán
Utcára értelmetlen a tuning, sztem. Pályamotorra költsön olyan ember aki nem fizetésből él... vagy nem valami multinál dolgozik.
Teljesen gyári állapotban van, nem is szeretnék hozzá nyúlni. Van rajta egy Yoshi, aminek gyönyörű hangja van, és ennyi. Nekem elég. Nem vagyok Rossi.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
zack
nagyúr
válasz boogie84 #3355 üzenetére
Bőven elég.
Volt idő amikor sokat járkáltam a ringre, de csak hobbi szinten. Az utca és a pálya között választani kell. Aki utcán érzi "otthon" magát, az menjen ki tekeregni, érezze jól magát, de ne legen időhajhász. Aki időre megy, és komolyan pályázik, az meg ne akarjon a szerpentíneken is versenyezni, mert az utca a más. Oda más gondolkodás kell.
Általában aki gyors a pályán, azoknak kis százaléka motorozik közúton. Ugyanis a többség fél, hogy elütik őket... Bennem, és az utcai motorosokban van egy határ, amit utcán nem szabad átlépni, viszont pályán se sikerül.
Mai viszonylatokban baromi drága a pályázás, a kopó alkatrészek, gumik pótlása, a napijegy, a benya..stb. Érdekes, engem sosem mozgatott hogy az idővel versenyezzek, ellenben mindig baromi jól éreztem magam, de évi 4-5 pályanap bőven elég volt (2006-2008).
Kanyartechnikában és motorkezelésben sokat lehet fejlődni, ami elengedhetetlen a mai sportmotor tulajoknak.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Daywalker
addikt
válasz boogie84 #3349 üzenetére
Nem igazán értem amit írtál. Most kinek az ismerőse? Milyen motor? Ki nem szeretné tudni? Egyébként meg ahány pad, annyi mérési eredmény. Sokan nem tudnak normálisan padon mérni. Illetve rohadtul függ az eredmény a külső hőmérséklettől is, meg h tud-e ram air-t a pad, hány fokos a gumi, milyen gumi van a motoron(!!!)...stb.
Más....hát, szerintem PC-t karbihoz nem igazán lehet tenni
Mindamellett egy fúvókázás nem igazán olyan tuning, amivel több lovat hozol ki belőle, hanem picit javítasz csak a görbén és kevesebb lesz a rezonancia stb. Ja és nem költöd rá a gatyádat, mert nem olyan vészesen drága. Tizede egy PC-s megoldásnak.Ennek több értelme van, mint sportkipufogónak, Yoshibarátnak meg a többi szemétnek. Ezek önmagukban semmit sem érnek, bár a karbi még elég jól tolerálja, de a fúvókák igazából a gyárihoz vannak belőve.
MOD: nem akarok meggyőzni senkit sem, meg mindenki arra költ, amire tud és akar, én is csak álmodozom egyelőre. Aztán majd ha egyszer úgy alakul, akkor megcsinálom. Addig meg szerzem a tapasztalatokat.Légszűrőből csak a gyári, ez tény...mondjuk nekem alapból szivacs szűrőm van, nem papír, de nem is sportlégszűrő, hanem annál jóval sűrűbb. Erre is 12e van írva, csak nem kell kidobni, hanem elég kimosni és olajozni.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Daywalker #3359 üzenetére
boogie:
power commander karbis motorba nem való, az a szenzorokat vágja át, hogy más mennyiségű benzint adjon a befecs. Azonkívűl a gyári fojtást is kiveszi az első 4 sebességi fokozatból, vagy az első fene tudja mennyiből, attól függően mennyire új a motor. Ezt nagyon meg lehet érezni. Alapvetően egy nyílthurkos befecses motorból mittomén 150e forintból ki lehet iktatni a környezetvédelmet, nagyon is érezhetően. papíron nem annyira, de meg lehet szépen csinálni.
Ez négülis nem annyira gáz összeg, lehetne karbon felniket is venniA gyári értékekhez képest lehet mérni 10%al kevesebbet is extrém esetben. Teljesen rendben van. amúgy meg nem lehet tudni, mennyire kopottak a csapágyak, mennyire nyúlt a lánc, milyen nehéz a gumi, ami rajta van, ezek 1-2 lóerőt vesznek fejenként, rengeteg dologtól függ ez az egész, nem kell ettől befosni. Meg most valaki mondott valamit, kitudja milyen sportszűrő meg hangosdob volt rajta, amihez semmit nem állítottak.
A sima yoshi kipuff mindenféle fúvókázás nélkül legalább akkora hülyeség, sőt, ráraktál egy dobot, azt' nem állítottál hozzá semmit. vesztettél néhány lovat is
Daywalker
dyno fúvóka olcsó és érezhető. nincs baj vele.
ha azt néznénk, hogy ucára mennyi elég akkor mindenki etzvel járna, azt mégis mindenkinek szép jappppán motorja van 100 LE felett. ebbe nem érdemes belemenniNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
hááát ez nem ilyen egyértelmű dolog. egy katalizátoros motornál pont eldúsítják valahol, hogy a NOx szintet tudja hozni, tehát egy jó beállítással akár kevesebbet is fogyaszthat tuning után. Sőt padon beállított PC s tulajoknál (nem netről letöltött mapok esetében) normál használatnál egy kicsit csökkenni szokott a benzinfogyasztás. Amúgy a tuning nem az észnélküli benzindúsításról szól, attól nem fog jobban menni a motor. Legalábbis érezhetően. Van egy fogyasztás-hatásfok diagramm, azt ha meglesed valahol a neten, egyből tiszta lesz, hogy is működik.
inkább attól függ, hogy használod. Tapasztalataim alapján ilyen 2-3 litereket nem rak rá a fogyasztásra.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-
Daywalker
addikt
Beza! Olyan, mint a fűnyírókban (legalábbis nekünk amerikai Briggs motoros van és abban olyan van). Suzukiban papír van? A Hondában tudom, hogy azt adják...
Idén ki fogom mosni mindenképpen, de nyár közepén ki volt véve és nem igazán volt retkes (látszik, hogy nem városban használom), a jó kis Motul olaj pedig nem száradt ki belőle"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #3366 üzenetére
Utána meg már nem kell bele? Vagy dobozzal ellensúlyozták Viccet félretéve, gondolom papírra cserélték.
TayRol: a papírra 12e van írva Suzukinál is?
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
leipsing
csendes tag
Hááát gyerekek vége a motorozásnak.. volt jogsi nincs jogsi..
iPhone 4 16 GB
-
Daywalker
addikt
válasz leipsing #3372 üzenetére
Na, mé???
Persu: jaja, ezt beszéltük már korábban...nem is tervezem cserélni sportmittoménmicsodákra. Autóban szoptam eleget a direkttel (ami még jobban mocskolódik, mint a betét), itt marad a szivacs. Legalább nem kell drágán újat venni (csak drágán mosni) Apropó, mosás...van valami kisebb lötty a kimosásra, vagy meg kell venni a direkt erre a célra kapható 5 literes mosószert? Te mit használsz?
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
zack
nagyúr
válasz leipsing #3377 üzenetére
Most már ezt is szigorúan veszik...De ha azt mondom neked hogy "A" korl. jogsival vezettem 5 évig 100LE+ motorokat, úgy hogy nem volt belőle gondom, akkor most vagy nekem volt nagy mákom, vagy te voltál túl peches.
Hogy kaptak el? Sima közúti ellenőrzés?Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #3375 üzenetére
A benzin jó ötlet, ha nem nyírja a szivacsot. Amikor megvettem a motort, akkor cseréltem, mert a régi eléggé elöregedettnek tűnt. Gyárilag olajos volt, de tettem rá még egy kis Motult...jó ragadós. Most fogom megint kimosni, aztán még van a motulból, az megy rá. Egyesek simán motorolajat használnak erre a célra.
Túl sok olajpára nincs szerencsére. A leeresztőből sem jött szinte semmi, csak egy csepp. Kopott motorban láttam olyat, aminek a szűrőházában lötyögött az olaj vastagon
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #3380 üzenetére
Hja, szerintem ezek a flakonos retkek sem mások...mindenesetre megvettem (jó drága volt), most már elhasználom.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
zack
nagyúr
válasz leipsing #3381 üzenetére
Hogy gurultál át a zebrán? Ahogy a gyalogosok? Mert ha igen, akkor blődség volt. Ha valami nincs rendben a papírokkal, vagy a mocival, nem szabad szabálytalankodni, max. dugóban. Ha észre is vesznek, nem fognak utánad menni.
De éjjel egyébként is rizikós bármilyen szabálytalanság. Nagyon feltünő.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz leipsing #3384 üzenetére
Hatalmas pleff. Te qúrtad el. Drága átgurulás volt így...
A különbözeti se 2 fillér. Amikor én tettem le 30-40k környéke volt.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz leipsing #3389 üzenetére
Mondjuk ezt mindenki megfizeti...Nálunk ez 2 éve volt. 125ccm robogón ketten ültünk a csajommal, és mentünk volna egy vasárnap délután egy cukrászdába. A robogón nem volt rendszám (50ccm motorként volt a biztosítás is megkötve rá), de nem foglalkoztunk vele, mert gondunk nem volt belőle addig.
Megállítottak, a csajom volt az üzembentartó, én meg ugye vezettem. Mindkettőnket vaskosan megbüntettek (130k).Tanulópénz mindenkinél van.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
boogie84
veterán
Szó sincs arról h ne mernék felmenni. Egyszerűen drága + féltem a motort, mert mindenki akinek megemlítem kérdezi h idomcsere + gumiszetted van? Mert h úgyis el fogom dobni a motort + a gumi és a benya ahogy írtad fogynak rendesen.
Egyetértek azzal h aki pályázik annak úgymond viszket a keze a gázkaron, és ők bizony néha rövidebbet húzzák, még ha nem is ők a hibásak. Ésszel kell menni utcán, majdhogynem úgy közlekedem h tudom h ez vagy az autós hol fog hülyén viselkedni abban a szituban. Hol fog olyan helyen. Pl nem egyszer volt jó megérzésem h nem szabad a kanyarba gyorsabban bele menni, mert álló autó várt minket.
Pályáznék szívesen de V. elintézi nekünk h lassan utcára is luxus legyen felülni egy kétkerekűre.
Más: Mindenki azt javasolta eddig is, és úgy látom itt is, h felesleges a tuning. PC-t meg az ilyen jószágokat pályamotorra tegyék csak akinek van felesleges lóvéja.
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Daywalker
addikt
válasz boogie84 #3391 üzenetére
Ne vedd okoskodásnak Van annak esélye, hogy eldobd a pályán, de mekkora annak az esélye, hogy eldobd az utcán (fogalmazzunk úgy, hogy pályán kívül) csak azért, mert nem tudsz jól kanyarodni, fékezni, gyorsítani (mondjuk vészhelyzetben)? Vannak, akik a pályázást arra használják, hogy versenyezzenek, mások pedig arra, hogy fejlődjenek olyan irányba, hogy azt az utcán is lehessen kamatoztatni (megfejelve egy-egy safety és hasonló képzéssel). Szerintem mi itt az utóbbiról beszélünk többnyire.
Aki meg nem bírja felfogni, hogy az utca nem pálya, az egyszerűen hülye, nincs mit tenni. De ne általánosítsunk, hogy aki pályán jár annak viszket a keze, mert ez egyszerűen nem igaz.És a gumi kérdés ezen a szinten hülyeség. Már csak azért sem, mert nem tudsz olyan tempót menni, hogy felmelegítsd és megtartsd egy direkt pályára szánt gumi üzemi hőfokát. Állítólag 1-2 brit pályázós suliban direkt a Bridgestone BT-21 meg BT-23-at használják pályán egy bizonyos szint alatt, ami erősen sport-túra gumi.
Ha pedig a gumikopást nézzük, akkor az talán tényleg nagyobb, de így max a széle is lekopik, nem csak a közepe Benya meg amúgy is fogy Nekem nem fogyaszt többet egy ilyen kis pályán, mint utcán."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Djuree
félisten
válasz boogie84 #3391 üzenetére
háááát aki sportosabb motort vesz, amiben erő is szottyad, annak azért néha viszket a keze, nekem és neked és itt mindannyiuknak sztem, mindenki odahúzza néha-néha, persze ésszel. ha nem ezt akarnának akkor nem ilyen motorunk lenne, ami halál kényelmetlen, de legalább megy
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Topiccsendőr
addikt
nézőpont kérdése minden.
pályázás nem feltétlenül egyenlő az eséssel szerintem, ezzel ne hitegesd magad
én szoktam pályázni, de az utcát nem azért nem szeretem, mert veszélyes lenne, vagy mert félek. egyszerűen ott koptatni a drága gumit, meg a drága olajat... azért hogy ledöntsem 30 fokig hogy félgázra keresztbe menjek az Ikarus olajfolton? unatkozom utcán, meg egy normális pályázás után nem élmény. nem azért mert olyan sokszor sikerült kimennem tavaly. ha lenne normális út, akkor biztos jó tud lenni az is. de az itt nincs.
meg a fenének vesz az ember egy versenymotort? azért hogy kerülgesse a dugóban az autókat 120 lóerővel? én pl ezt nem értem. Vagy hogy elváltsa az ember 4000 nél? Arra jó egy olcsóbb motor is, ha ez a baj, hogy drága a gumi, meg a benzin meg minden. Akkor sokan el vannak tévedve motorválasztás terén...
De szélsőség vagyok valszeg.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
alvaro
senior tag
válasz Topiccsendőr #3394 üzenetére
Ez így simán érthető.
Nem is vettem versenymotort véletlenül se, napi használatban több hátrányát látnám, mint előnyét (főleg, hogy az az előny engem nem is érdekel)
Mindenki gondolja végig, mit akar, miért akarja, aztán válasszon. Aztán ha úgy érzi, mégse jól választott - lehet még váltani. -
Daywalker
addikt
válasz Topiccsendőr #3394 üzenetére
Dettó. Aztán hülyének néznek, hogy miért nem használom többet, miért nem tolom városban stb. Azért, mert nulla élvezet. Vagy elmegyünk messzebbre valami céllal, esetleg túrázni, vagy a pálya (ami sajnos ritkán adatik meg). De unalomból nem megyek az utcára csapatni, meg csak a sarokig a közértbe Arra egy robogó kéne De mint tudjuk, életveszély (ugye, Inti?), szóval marad az autó.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
.mf
veterán
válasz boogie84 #3391 üzenetére
Estem (csúsztam) már pályán is (közúton sokkal többször), mégse törtek még szét az idomjaim. A pálya szerintem fontos, hogy megtanuld kezelni a motort, kiismerni magad rajta, hogy mi az, amit még tud. Nem a másodperceket hajkurászni járok ki, hanem tanulni, és élvezni a döntögetést, dinamikát. Emellett biztonságosabb is, itt úgy döntheted be a motort, hogy nem kell azon aggódni, hogy a kanyarban milyen kátyúk és egyéb úthibák, olajfolt, homok, sárfelhordás, vagy a sávodba átcsúszó szembejövő autós vár rád; s ha kicsúsznál, nem szembesáv, korlát, árok vagy fa fogad, hanem üres bukótér, utána pedig gumifal.
Szívesen járok ki pályára, közúton mégis sokkal nyugodtabban megyek, mint a nagyátlag (autós-motoros együttvéve). Tehát nem feltétlenül igaz, hogy aki pályázik, az vadabbul közlekedik.Amúgy nem olyan drága a pályázás, már ha eleve motorozol. Kecso 3k fél nap, Euroring 6k az esti (1,5-2h, bőven kifáradsz alatta). Gumi kicsit jobban kopik, de egyáltalán nem vészes, a mi amatőr szintünkön minimális a fogyásbeli különbség. Szvsz.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
ALI_G
veterán
buék, shox-ban van elég takarékos ruha:
[link], 59k, sajnos nekem a piros és zöld színek nem jönnek be. Csak holnapra érvényes. -
boogie84
veterán
Egyetértek h a pályán sokat lehet tanulni, és azzal is h nem feltétlen egyenlő az eséssel. Közúton is megérzem ha már épp hogy megcsusszan a hátsó gumim, pl Cseszneken. + Esős időben mikor jövök ki a körforgalomból. Ezzel nem lenne probléma, talán az h nem volt kivel erről a környékről felmenni pályára. Győrből, környékéről senki sincs ha jól tudom.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó