Aktív témák
-
csiga997
őstag
válasz rauschie #820 üzenetére
Elem jó benne? Az FG electro-mechanikus zárszerkezetű, elem nélkül csak az m90 és a B működik benne. A rekeszt az objektíven tudod állítani, viszont csak exponáláskor ugrasztja be a blendét, tehát amíg el nem sütöd látszólag nem történik semmi. A P és A pedig a programmódok. A módban te állítod a rekeszt és a gép hozzáállítja a záridőt, míg P módban a záridőt és a rekeszt is a gép állítja. P módban viszont a legkisebb rekeszre kell állítani a rekeszt az objektíven (a te esetedben 22-re) különben nem működik. (Persze, elem nélkül semmi se működik )
-
j.bravo
addikt
válasz rauschie #1486 üzenetére
Nikkor 55-200 / 4-5,6-ot (a duplaobis kitből a tele) ajánlani tudom, azt 30k körül meg lehet kapni használtan. Nemrég volt róla szó, érdemes lehet visszaolvasni picit.
A 70-300-knál (kivéve a 70-300 VR-t) jobb darab, számottevően. Műanyagfíling mint a 18-55 kitobi (de ennek már legalább a frontlencséje nem forog), de a képe az árához képest abszolút rendben van.
[Szerkesztve]Whatever.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz rauschie #1488 üzenetére
Ne vedd meg a manuális 80-200-at. Inkább tedd hozzá a +10-et és vedd meg az AF-S 55-200-at.
Manuálisat csak olyan valamiben vennék (vettem) amiben vagy nincs AF, vagy az AF megfelelője fényerőben és minőségben sokkal drágább. Pontosabban, MF obit csak akkor vegyél, ha nagyon tudod hogy mit csinálsz. Én azok közül inkább a fixeket ajánlanám, egy 85/2-est vettem 35-ért talán, ennek az AF megfelelője most 125, de használtan olcsó helyen sincs 80 alatt. Az meg sok, bár előbb utóbb úgyis kifizetem érte. De a manuálison szűrtem le, hogy mennyire kell a 85-ös. -
Dare2Live
nagyúr
válasz rauschie #1498 üzenetére
konkretizáld melyik obirol van szó. Pontos tipust.
Nikonnak is vannak jobban, rosszabbul sikeredett obijai és Sigmanak is, pontos tipus nélkül gyak lehetetlen tanácsot adni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
csiga997
őstag
válasz rauschie #1498 üzenetére
Az a sigma az ipari hulladék. A valós értéke nagyjából ennyi lenne: [link]
De szerintem menj be a boltba és elég csak kézbevenni a kettőt. A nikon - ha jó állapotban van - 25k-t még épp megér. Nézd meg azért alaposan, nem poros-e belülről, nincs-e rajta gomba, nem lötyög, nem zörög rajta-e valami, stb. Mindenesetre, legalább 30 éves cuccról van szó amúgy. -
csiga997
őstag
válasz rauschie #1504 üzenetére
A port szerintem felismered.
Lötyögést: is.
Gomba: [link]
Ha amúgy rendben van, nem dzsuvás, nem kotyog, nem volt mondjuk leejtve, stb. akkor megéri. AF objektívek MF gépeken annyira nem jók. Többnyire rövidebb a fókuszgyűrűn az elfordulás (hogy a motornak ne kelljen annyit hajtani), és a belső fogaskerekes áttételek miatt nem olyan finom a fókuszgyűrű állítás, mint egy MF objektíven. -
csiga997
őstag
válasz rauschie #1893 üzenetére
Ez egy pre-AI objektív. Még filmes vázakkal is csak olyanokkal mér fényt, aminek van csatlakozása a ''nyuszifülekhez''. Ez praktikusan az 1977 előtt gyártott vázakra igaz, pl. F, F2 Photomic finderrel, Nikkormat FT/FTn/EL, stb. Ha jól emlékszem, neked FG-d van, az ezzel az objektívvel nem mér fényt. Valamint, mivel a gépeden nem lehet felhajtani az AI-csatolót (mint mondjuk az F3-ason), ezért akár még kárt is tehet benne.
-
csiga997
őstag
válasz rauschie #1895 üzenetére
Az objektív bayonett mellett, ha szemből tartod a gépet akkor kb 1 óránál egy kis pöcök. Ebbe akad bele az objektív alján a rekeszgyűrűn egy kivágás kis pereme és amikor rekeszelsz akkor ezzel érzékeli, hogy pontosan hova is tekerted a rekeszgyűrűt. A pre-AI objektíveken a rekeszgyűrű egy tömör henger, kivágás nélkül, ezért ha ráerőlteted egy AI vázra akkor azzal szépen letörheted az AI csatoló fült.
szerk: itt egy kép róla [link] Ez egy F4-esről készült kép, itt jól láthatóan az AI fül lehajtható a gyűrűn levő kis ezüstszínű gombbal.
[Szerkesztve] -
lugosi
MODERÁTOR
válasz rauschie #1898 üzenetére
barátságos árfekvésű nagy fényerejű
Ezt pontosítani kéne
A nagy fényerejű obik ritkán barátságos árfekvésűek. Mégis milyen kéne? Alap zoom? Fix? Tele zoom? Nagylátószögű? Makró?
Mert ha az 50mm körüli nagy fényerő a lényeg, akkor az AF Nikkor 50/1.8 az elég nagy fényerejű, és abszolút barátságos árfekvésű. -
e1
csendes tag
válasz rauschie #1915 üzenetére
A Nikkor AF 50/1.8 D a legjobb vétel, ha nagy fényerőre vágysz, de fogalmam sincs, hogy beszerezhető-e 15 ezer forintét (szlovák és cseh koronás, illetve dolláros árakkal jobban képben vagyok). Létezik non-D változat is, ami elvileg ugyan az, viszont leküldi a modernebb gépváznak ill.vakunak a befókuszált távolságot, ezért vakuval való használat esetén néhány extrémebb szituációban jobban mér. Ez elsősorban arra jó, hogy gyenge megvilágításnál a közelben befókuszált objektum ne kapjon túl erős villantást és ne legyen túlexponálva a nagy sötét háttér miatt.
Ami az AF 50/1.4 D-t illeti, jobb obi, mint az 1.8-as, viszont az ára is 3x magasabb. Nekem van egy, és haverommal csináltunk egy tesztet is, ahol összehasonlítottuk az 1.8-assal. Az 50/1.4-es élessége az F1.4-2.8 tartományban sokkal jobb jobb volt, mint az 1.8-asé, F2.8-4 között az 1.8-s kezte behozni, F4 felett pedig az 1.8-as az élesebb. Ez nem azt jelenti, higy az 50/1.8 D rosz obi lenne, de sokkal lágyabbak a fotók belőle. Ha valaki igényesebb, az fizesse meg az 1.4-est. Amit viszont fontos megjegyeznem, az 1.4-es sokkal nehezebben bírkózik meg a szembefénnyel és sokkal csúnyább foltokat produkál extrém szituációkban. Van aki rühelli ezért, van akit nem zavar ez a tulajdonsága. Ha korlátozott a költségvetésed, akkor ajánlom az AF 50/1.8 D-t, akár kéz alól is. ;-)
[Szerkesztve] -
lugosi
MODERÁTOR
válasz rauschie #1915 üzenetére
15e-ért nem tudom hogy meg lehet-e venni jelenleg, de olyan talán-talán. Az 1.4est én nem javaslom, bár jó obi. Egyetlen előnye, hogy az 1.8-asnak semmilyen képe nincs 1.4-en illetve, hogy az 1.4-es 1.8-on fényképezve már egy kicsit rekeszelve van. Nekem az a személyes tapasztalatom, hogy az 1.8-as teljesen nyitott rekesszel egy kicsit lágy, de sokkal inkább nagyon kicsi a mélységélesség. 2-n már ez nagyon sokat javul, azaz van egy kicsit nagyobb mélységélesség, jobban látható az az éles tartomány. 2.8-on már teljesen jó, de igazából a tényleges, való életbeli felhasználásra szerintem 2.8-on sem nagyon kerül sor. Olyan 4-en lehet ezzel már olyan portrét csinálni, ahol a képet nagyjából kitöltő arcnak egy értékelhető része beleesik az élességi tartományba, de még inkább 5.6-on. Éppen ezért mondom azt, hogy tök mindegy hogy 1.4-es vagy 1.8-as, a való életbeli felhasználás során ezeken az értékeken nem használja az ember. Az első 3 napban tök poén, hogy tudsz csinálni extra kicsi mélységélességű képeket (ráfoghatod hogy aaaa de kreatív vagy), de a való életben ilyen értékeken én ezt nem használom. Csak elsőre poén, hogy az arc 2/3-a nem éles, csak egy része, aztán már inkább zavaró.
A D változatot is jól túlmisztifikálják, mint ahogy a kolléga lentebb is írta, valóban a vakuzásnál figyelembe veszi a tárgytávolságot, megint személyes tapasztalat és megint a való életből véve, hogy gyakorlati jelentősége az 50/1.8 D és nemDé között=0 azaz nulla. Nem attól lesz kevésbé megvilágítva a nem a kép közepén lévő főtéma a fekete háttér ellenében, hogy a D chip beleszól, hanem azon hogy használod a gépváz által biztosított FV-Lock funkciót, mint ahogy egyébként az SB-600 kézikönyve erre külön kitér.
Szóval szerintem szerezz használtan egy 1.8 nemdé változatot, tökéletes képminősége van és vakuzni is ugyanolyan jól tudsz majd ha ez az obi van a gépen. -
Dualon
tag
válasz rauschie #2356 üzenetére
A DX, vagy APS-C formátum valószínűleg megmarad még elég sokáig (több év minimum) belépő és középszinten, talán még félprofesszionális kategóriában is. Ugyanakkor van számtalan Leica méretre vetítő objektív most is a kínálatban (kis- és középtelék jellemzően ''teljes'' képkört rajzolnak, ezeknél nem jelentene komoly megtakarítást a DX), ráadásul a FF obik esetén csak az optikai út ''közepét'' használod, ami még javít is a megítélésen, szóval jelen állás szerint sem ront a Nikon a saját üzletén FF obijaival.
Pro váznál meg nyugodtan megoldható, hogy ''crop'' módban dolgozzon, ilyenkor csak DX kört rajzol, lehetőleg sokkal gyorsabban.
A full-frame ugyanakkor előbb-utóbb kötelező lépés lesz, mivel az érzékelő felbontásának és dinamikájának további javítása 12-14 megapixel felett jelen technikával már inkább a szenzorméret növelésével oldható meg. (Izgalmas kérdés a frissen leleplezett szenzorszabadalom, ami R, G, B csatornánként rögzít.) A probléma szokás szerint az ár, egy FF érzékelő előállítási költsége sokkal több, mint egy DX-esé. Elég megnézni az 5D-t, a D200-nál szerényebb szolgáltatásokkal bíró vázat kuriozitása, illetve érzékelője 2x áron adott el. A gyártás költségei és nehézsége miatt spekulálnak, spekuláltak sokan egy 1,1x crop faktorú szenzorral, ennek ugyanis az ára - nem lineáris arányú az érzékelőméret és a költség! - kb. fele egy FF szenzorénak (lásd Canon 1D széria az 1,2valamennyi cropjával). Sokan meg rögtön sírnak, hogy a nagylátó obikon pont az a plusz veszik el, amiért igazán nagylátók. Igazságtalan az élet.
Személyes véleményem, hogy a Nikon meg fogja lépni a FF-et még idén, legrosszabb esetben jövő év első felében - ezt jósolgatom már 2006 óta, remélem, bejön. A professzionális gépek presztízspiacán az 1Ds MK-III-mal és APS-H testvérével annyira uralkodik a Canon, hogy a Nikonnak lassan el kell kezdenie FF-mel beszállni a ringbe, ha évek múlva (!) egyenlő félként akar küzdeni.
Hacsak holnap (ma) be nem jelentenek egy olyan csodát, amitől ''gg no re k thx bye'' hangulat fog eluralkodni mindenütt.
A ''küzdelem'' a két nagy között egyébként valószínűleg ennél sokkal-sokkal árnyaltabb, olyannyira, hogy nincs ember, aki a mindenféle fórumos infóhalmazokból ki tudná sakkozni a teljes valóságot. A pro érás Canon egyeduralom sem annyira egyeduralom (Tom Hogan írt erről egy érdekes szösszenetet, amit most baromira nem találok), a D40 és a D200 között a Nikon egyszerűen tarol (a D200 szerintem egyébként be fog vonulni a Legendás Nikon Vázak csarnokába )... a digitális korszak beköszöntével a Nikon aludt el, az utóbbi években a Canon elkurvult, és most kezdi realizálni a bukót alsó, középső és félprofesszionális szegmensben, úgyhogy kepeszthet rendesen. Itt totál off, de a 40D-vel ez szerintem nem sikerült nekik.
Zárszóként a regényhez: a Nikon vázeladások terén összesítve átvette a piacvezetést, és ezen egy FF gép csak tovább javítana. A baj az, hogy AF-S fixekkel nem kényeztetik el a rajongóik (sőt, mint említettem, én nagyon szeretnék egy 18-70/4 VR-t kb. 120-150e között).e-Arc.hu
-
Allien
veterán
válasz rauschie #2418 üzenetére
Mé, a hagyományos gépek is fejlődgettek. Még a filmek is! Ne feledkezz meg a Live View-ről se, és a nagyobb felbontásu LCD-ről se. De, mindennek vannak hátrányai. Pl pont a Live View -nél, Oly gépeken van olyan (és gondolom itt is), hogy egy tükörfelcsapással többet csinál a gép emiatt. Tehát, aki sűrűn használja, annak hamarabb össze jön a garantált 150E. Esettleg bele jön majd egy jobb arc felismerő szoftver. Ki tudja még. Egyik se tökéletes.
Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Dare2Live
nagyúr
válasz rauschie #2418 üzenetére
sejtem mire gondolsz énis érzek vmi hasonlot: Ezek a gépek D80/D200 de főleg a D300 közel tökéletesek.
...de még nem ártana egy wifi, olyan ciki, hogy nem tölti fel automatice a képeket a gépre amikor hazajövök, ezen felül egy mégnagyobb dinamika átfogásu mégzajtlanabb érzékelő se ártana. + Ha tud felcsapott tükörrel is fokuszálni akkor érdemes lenne egy 4/2mpes 25/50fpses video is.
Hát ilyenek. Ettöl függetlenül akinek van egy D80/D200/D300a az boldogan elvan vele mig világ a világ, max pl nekem a live view hiányzik néha.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
csiga997
őstag
válasz rauschie #2418 üzenetére
Igen, ezen én is töprengtem a minap. Szerintem az extenzív fejlődés lassan eléri a hiszterézisgörbe végét. Elvégre nem lehet egy gépvázra már 4'', 5'' meg 6''-es LCD-t tenni, mert nem fér rá, nem lehet egy ekkora érzékelőre 30 meg 40 Mpixelt tenni, mert egyszerűen a befektetett fejlesztésnek nem lesz már meg a hozadéka. A price-point meg adott, tehát még az se lehet, mint ami mondjuk a high-end audiónál bevett, hogy minimális különbségekért fizetnek a vevők két- háromszoros árakat. (Sőt, itt még puristák sincsenek, akik a kevesebb több lózungnak bedőlve pl. hajlandóak egy mindennél egyszerűbb lemezjátszóért bődületesen sok pénzt kifizetni, csak mert (a gyártó szerint) az ''sokkal szebben szól''.)
A fejlődés inkább az IT oldalról fog jönni, okosabb szoftverek, több CPU-power, még több memória, stb. Ezekkel aztán fel lehet oldani az olyan ellentmondásokat, hogy igaz, hogy 11 fps-el tudja venni a mozit, de csak max 3 mp-ig nyomhatod a gombot, mert aztán betelnek a bufferek. Új szoftverek jönnek majd, aminek előfutárait már ma is látni, a mindenféle D-lightinggal meg a post-processing toolok kamerán belüli megjelenésével. Szerintem a következő rilízekben már retusálni is lehet majd. Elvégre, ha már most ki lehet retusálni a piros szemeket, akkor onnan már csak egy lépés, hogy a porszemeket is leretusálja az égről meg a belógó ágakat a kép tetején, meg a kilógó villanypóznát az alany feje mögül, és a többi, és a többi... Aztán meg egy gombnyomásra wifin áttolja a nyomtatóra és már jönnek is kifelé a színhelyes, retusált, korrigált képek... Mire a vőlegény meg a menyasszony kijön a templomból már az anyós kezébe lehet nyomni az elkészült képeket, hmm. -
johnjohn
addikt
válasz rauschie #3341 üzenetére
A terv jó, de.:pótakku ráér, legalább 350 fotót lehet csinálni egy töltéssel, egy napot mindenképpen kibír, amúgy meg 2 óra alatt feltölt.Telének nagyon jó választás az 55-200 VR, ez 70K körül van.Nem nagyon lessz bajod a vázzal,de esetleg még megfontolandó lehetne egy D 50, vagy D 70s használtan, nagyon jó álapotúakat lehet találni 4 000 Expo körüli használtsággal és ezekre valamennyi használt AF S, AF I Nikkor obi felmegy, ezek elég olcsók.Képminőségben, meg felépítésben pedig bizony jobbak a D 40-nél.Ez persze csak ötlet, a D 40 is jó választás.Ha kell segítünk, mit kell megnézni használt vázon.
-
johnjohn
addikt
válasz rauschie #3343 üzenetére
Például itt.A nikonok között van egy 500 expos D 70 is ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
-
johnjohn
addikt
válasz rauschie #3346 üzenetére
Kb. 30-ért kapod is használtan,még az apronet.hu is kutatható.Megcsekkolni az autofókusz sebességét, és a CCD tisztaságát lehet, -Fehér felületre, vagy égre fordítod,MF, f 36-rekesz, "A" üzemmódban, kép megnéz, van -e rajta pötty.Ha konkrét gépre bukkansz esetleg segíthetek ha megveszed, további tippekkel.Sok baja nem lehet.
-
Dualon
tag
válasz rauschie #3351 üzenetére
Zár (hangja, megnézni), fókuszpróbák (sokan próbálnak megszabadulni sunyin fókuszhibás váztól), gombok, bajonett érintkezői, CCD karc, komolyabb külső sérülés (pl. ütésre, zuhanásra utalhat).
Vigyél magaddal legalább egy, inkább 2-3 objektívet, lehetőleg különbőző márkákból, s olyanokat, amiket biztosan jó vázon megfelelően fókuszálónak találtatok. Ezzel minimálisra csökkented az esélyét, hogy belefuss egy rosszul fókuszáló vázba.
Ha tudsz típushibáról (pl. D70(s) zöld led halál), járd körbe a témát. Olvass utána, a választott váznál mi fordul elő leggyakrabban hibaként.Expószámot Total Shutter Release néven tárolja az EXIF, legtöbb képnézegető elmondja. Úgy tudom, ezt házilag csak hozzáértéssel lehet megbütykölni, de a tuti a Nikon szervíz véleménye.
e-Arc.hu
-
alien_
őstag
válasz rauschie #3351 üzenetére
Fotózáshoz nem értek, de D50 / D70 -et javítottam jó ideig, ha kell valami segítség, szívesen segítek!
Dualon kolléga jól beszél, én is exponálásszámot, CCD állapotát, AF működését, belső screen-ek/finder tisztaságát nézném használt gépeknél. Koszt ki lehet szedni (de pl lehet alkudozni miatta...), de a karcokat nem igen, érdemes figyelni. A fénymérő szenzor működésére is érdemes odafigyelni, főleg D50-nél sokszor rosszul van beállítva.
Egyébként nem törvényszerű, az az 50k exponálás, láttam már 4k után lehalt shuttert is =)
[ Szerkesztve ]
Swarm is coming.
-
Dualon
tag
válasz rauschie #3477 üzenetére
Nikon 55-200 (nem VR-es) obit nézegesd. Az építési minősége elsőre ijesztő (másodikra is), optikailag viszont meglepően tűrhető.
Én azért a helyedben erősen gondolkodnék a 70-300 VR-en. Ugrásszerű, minőségi különbség lenne, az említett közös beszerzésben talán sikerül nettó 80 tájára nyomkodni az árát (nettó 80 alatt veszek én is még egyet).
e-Arc.hu
Aktív témák
- Sigma ART 35 f1.4 Nikon
- Sony A9 III + Sony 300mm GM 2.8
- Canon Powershot SX700 HS fényképező / kamera eladó! Választható tartozékok!
- Sony Alpha 7R II Body ILCE-7RM2 Sony FE 50mm f/1.8 (SEL50F18F) Tamron AF 28-75mm f/2.8 Di III RX
- DJI Osmo Action 3 Adventure Combo akciókamera +32GB SanDisk Extreme SD kártya
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen