Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Mire gondoltam volna... Talán arra, hogy egy 4 keréken guruló doboznál a megadott hatótáv garantált, esetleg -20...30km lejön belőle?
Gondolom akkor is pont ugyanilyen meglepett arcot vágsz, amikor a benzineseknél a valós fogyasztási adatok 10%-nál jobban eltérnek a megadott értékeknél.
DRM is theft
-
dabadab
titán
Mondjuk egy benzinesnek, dízelnek nagy fogyasztás változást nem okoz ez a klíma egy tavaszi úthoz képest.
Ahogy egy elektromosnak sem. Viszont a benzines jóval érzékenyebb pl. a user lábára és a motor hőmérsékletére, a hegymenet meg hegymenet, az mindenképpen okoz plusz fogyasztást.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Az, hogy kétszáznál a légellenállás miatt többet fogyaszt, teljesen független a usertől és a meghajtás típusától is.
Az viszont nem, hogy elvileg nagyjából ugyanolyan sebességgel haladó benzines autók fogyasztása között komoly különbség tud lenni amiatt, hogy milyen stílusban vezetik őket - a villanynál ez jóval kevésbé van meg, egyrészt a rekuperatív fékezés, másrészt a fordulatszámtól szinte alig függő hatékonyság miatt.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #41 üzenetére
Márpedig a gyártók sok-sok-sok milliárd eurót meg dollárt fektettek az elektromos autókba, innen már nem nagyon van visszaút akkor se, ha az EU esetleg mégis engedné az új belsőégésűek eladását 2035 után is.
Azt meg szintén előre lehetett tudni, hogy a napelemes szaldóelszámolás előbb-utóbb meg fog szűnni, az egyedüli meglepetés az az, hogy így (illetve annyiban az se meglepetés, hogy pártunk és kormányunk egy csomó minden mást is hasonló módon intéz).
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ez a fordulatszámos duma mikor fog már kihalni?
Akkor kellene kihalnia, ha nem lenne igaz. De hát az.
A gyártók is bevallják, hogy 110km/h felett jelentősen esik az elektromos motor hatékonysága.
Wut? Ennek így semmi értelme.
Nem a légellenállás itt a gond
De.
Vezetési stílus: nem autó függő, aki állat az egyikben, az a másikban se lesz jobb. Egyszerű példa: zöldnél kilövő, majd utána csak guruló (tehát nem tölt közben) autó.
Erről beszélek, hogy ez sokkal jobban befolyásolja a belsőégésűek fogyasztását, mint a villanyosokét.
DRM is theft
-
dabadab
titán
A villanyautók elsősorban nem a globális hatásuk (és akkor itt most egy kicsit lépjünk át azon a szalmabábozáson, amit a "Föld megmentése" cimszóval előadsz, mindannyian (te is) tudjuk, hogy a környezetvédelem nem egyetlen wunderwafféról szól) miatt érdekes (egyébként az sem elhanyagolható), hanem a lokális miatt, magyarul hogy a városok nem kipufogófüstben meg kerepelő motorok zajában fulladozzanak.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #71 üzenetére
Itt azért ne felejtsük már el hogy az elektromos energia egy része is kőolajból vagy szénből van előállítva. Tudom hogy magasabb hatásfokon történik ez, viszont mire kiér a felhasználóhoz ez a % már romlik.
És még így is lényegesen jobb, mint amit egy belsőégésű motor a való világban produkál. És ez ugye csak egy viszonylag kis rész, ami ráadásul folyamatosan csökken és mindezen túl viszonylag ritkán telepítik a szénerőműveket a városok közepébe.
Szóval ha annyira zöldíteni akarnának máshol kéne az egészet kezdeni, csak azon nem lenne ennyi hasznon.
Nyilván meg fogsz döbbenni, amikor kiderül, hogy egyszerre egynél több dolgot is lehet csinálni a környezetvédelem terén, sőt, ez nem csak elméleti lehetőség, hanem tényleg ez történik.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
Ja, csak cserébe 2x annyiba kerül a villanyos. Pedig anno hogy ment a parasztvakítás: egyszerűbb motor, alkatrészek fele nem kell -> olcsó lesz, hurrá.
Tudsz példát mondani arra, hogy milyen elektromos autó kerül kétszer annyiba, mint a belsőégésű megfelelője? Mert én nem, az árkülönbség már jó ideje sokkal kisebb.
Az meg különösebben nem titok, hogy az akku az, ami megdobja az árukat, de az is látszik, hogy annak az ára szépen megy lefele és előbb-utóbb tényleg olcsóbb lesz. Ugyanaz, mint a HDD vs SSD meccsnél: az elején az utóbbiak sokkal drágábbak voltak, de most már eljutottunk arra a pontra, ahol egyrészt az SSD-k le tudnak menni abszolútértékben olyan árakra, ahova a HDD-k nem tudják követni őket, mert azokba nagyon precíz mechanika kell, aminek van egy minimumára, másrészt a nagy kapacitásoknál is elég közel vannak az árak.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Sidorovich #77 üzenetére
A Tesla 3 inkább a BMW 3 kategóriájában indul, azzal meg gyakorilatag egy árban van.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #94 üzenetére
Az ugye megvan, hogy a szénerőmű + villanyautó globálisan is kevesebb füstöt produkálna, mint a belsőégésű motoros változat?
Egyébként az unokáid füstbenemfulladását is elősegíti, ha nem az orruk alatt van a füst.
Szóval ez megint öngólra sikerült
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #97 üzenetére
Nekem mintha 35-40% rémlene egy korszerű motor hatásfokának
Mérőpadon, vadonatújan, tökéletes állapotban, üzemi hőmérsékleten, ideális fordulatszámon és terhelésen valóban ez a maximum, amit ki lehet hozni belőle.
Viszont a való életben, ténylegesen autókat hajtva ennek a fele sincs meg és akkor itt még szó se esett a rekuperatív fékezésről, pl.A másik hogy a: füst az erdőben is füst. A környezetnek pont ugyanolyan nehéz feldolgoznia.
Valójában egyáltalán nem.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #98 üzenetére
Szóval lehet hogy egy elektromos autó ritkán kell szervizzelni, de ha bármi gond van akkor tréleren lehet szállítani
Tök jó, ahogy az ilyen marhaságokat úgy iderakod, hogy láthatóan tényleg el is hiszed.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #102 üzenetére
Éppenséggel te teszel olyan állításokat folyamatosan, amiket aztán nem nagyon sikerül alátámasztanod semmi komollyal.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #108 üzenetére
sok a füst az orrod alatt, persze nem akarsz rá megoldást inkább mások oldják ezt meg úgy hogy ne füstöljenek oda.
És ezzel az a baj, hogy?...
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #110 üzenetére
A közúti forgalomban lévő zaj nagy része nem a hétköznapi autókból jön. Ezek a nagy része a nagy köbcentis tuningolt és vagy elhanyagolt autóktól vagy pedig az áruszállításból keletkezik ez. Ezek egyikét se oldja meg az elektromos.
De, ezek mindegyikét.
DRM is theft
-
dabadab
titán
-
dabadab
titán
válasz 7Heads Drago #118 üzenetére
Ja, értem, szóval nekiálltál szalmabábozni, oké, miszerint azzal a senki által nem tett kijelentéssel vitatkozol, hogy valami miatt holnaptól minden autó elektromos lenne (de úgy, hogy közben nem lesz minden autó elektromos, ha jól értem).
Ez egyre bénább csapkodás, tényleg, írd ide, hogy utálod az elektromos autókat, MERT CSAK!!44! és ne fárassz minket azzal, hogy megpróbálod ezt valamiféle racionalitásba csomagolni, aminek csak az a vége, hogy tátott szájjal rohangálsz.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen program, ami...?
- TCL LCD és LED TV-k
- PlayStation 5
- EAFC 24
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen