Új hozzászólás Aktív témák
-
wolfman
veterán
'A források szerint a Tesla az utóbbi időkben egy Honda Civicet bontott szét és tanulmányozott, az ugyanis 23 950 dollártól vihető az USA-ban, és tudni akarják, hogyan lehet olcsóbb autókat gyártani.'
Miért van olyan érzésem, hogy ez manapság nem így megy, sokkal inkább a gyártási tervek megszerzése/ellopása a módi!?
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
wolfman
veterán
Tehát véletlenül sem tudod ezt elképzelni, csak azt, hogy szépen átvizsgálják a megvásárolt járművet csavarra szétbontva, ahelyett, hogy a tervekre tennének szert. A big tech-ek mindig az igazat és csakis az igazat mondják, folyamatosan a törvényeket betartva cselekszenek.
...függetlenül attól, hogy a felvetésem kb. abszolút semmit nem változtat a hír mondandóján.[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Avicularia
veterán
Nekem az új Civic hibrid van, de ezt a típust nem árulják az USA-ban ott még mindig sima benzines motorral lehet csak venni. Kérdés mi érdekelte a Teslát belőle? A hibrid hajtásnál a benzinmotor csak tölti a nagy akksit és villanymotor hajtja a kerekeket. Kivéve gyorsabb sebességnél, ahol a Honda szerint gazdaságosabb a benzines hajtás mint az elektromos és akkor direktbe összeköti a motort és a kerekeket, de sebességváltó egyáltalán nincs az autóban.
-
Zirowe
nagyúr
Az nem úgy volt, hogy még csak meg se vették, hanem kibéreltek egyet és azt kapták szét?
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Shadowbull
addikt
válasz Avicularia #6 üzenetére
Nyilván az egész autó érdekelte őket, nem feltétlenül a hajtáslánc.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
FireKeeper
nagyúr
a "kompakt SUV" csak szerintem ellentmondás? a retekért kell egyáltalán erőltetni azt a szar SUV formátumot. se nem sport se nem utility.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Laci.M
senior tag
A mercedes volt, de az összes autógyártó ezt csinálja.
[link]
Mindegyik szétszedi az összes konkurenciát jelentő modellt. Pont úgy mint minden más iparágban. Legyen az kávéfőző, mérőóra, notebook, telefon,Shadowbull
Ezt hívják "reverse engineeringnek. Meglepődnél, hogy szétszerelés után mennyi infót ki tudnak nyerni. Most az ukrán-orosz háborúnál is kincs mindkét oldalnak minden becsapódott rakéta.Aláírás
-
Cassi
senior tag
Hatalmas késésben van ezzel a Tesla, már most nagyon kellene az olcsóbb modell. A kínaiaknak sokkal szélesebb modellpalettájuk van, nyerő pozícióban vannak.
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Avicularia #6 üzenetére
Az alkatrészek hidegen hagyják az egyszeri visszafejtő mérnököt - annak ott vannak a méretei a beszállítói katalógusban, a megszerzéséhez nem kell szétszedni egy autót. Ami ilyenkor érdekesebb az szinte mind gyártási és nem tervezési információ: milyen ponthegesztéssel dolgozhatnak, hol vezetik el a kábelkorbácsokat hogy rövidebb legyen, hogyan érhetik el a szorosan illeszkedő karosszériaelemeket, stb. Sok dolog nem derül ki, csak indirekt információt nyernek, de ha mondjuk szétszedés után egy Hondát kézzel 2 óra alatt összeraknak, egy Teslát meg 5 óra alatt, akkor ott azért lehet sejteni, hogy a két autógyár más rendszerben gondolkodott.
-
Shadowbull
addikt
válasz Feketelaszlo #17 üzenetére
"annak ott vannak a méretei a beszállítói katalógusban"
LOL
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
nemlehet
őstag
Aha.... A Teslát is sokan savazzák a minősége miatt, egy BYD-nak elképesztően nagy utat kell megtenni ahhoz, hogy nyugaton versenyképes legyen. Ültél már ilyenben? Iszonyat gányolás az egész, vannak jó elemei de érzed, hogy itt max felületesen próbálkoztak minőségérzetet teremteni.
Nyilván a BYD is tudna jobb autókat gyártani, de akkor meg az ár már messze nem lenne kedvező. Szervízháttérről, alkatrészellátásról nem is beszélve.
Itt még az sem működik mint máshol, hogy állami pénzből kipótolják a veszteségeket amíg átveszik a piacot, mert járműgyártását mindenki védi.
Természetesen a biztonsági problémákat és a minőségbiztosítás hiányát is fel lehetne hozni, pár tucat kiéget tesla miatt is folyamatosan cikkeznek kínában meg napi szinten durranak el az aksik...Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
kretenallat
senior tag
csesszek meg mostmar az suv-kat es adjanak mar ki valami kombit inkabb
:: Ω :: Born Dead, Buried Alive :: Ω ::
-
Reggie0
félisten
válasz kretenallat #20 üzenetére
Inkabb valami kisebb ketulesest adjanak ki, ugy legalabb minden auto minimum felig tele lenne utasokkal.
-
consono
nagyúr
válasz kretenallat #20 üzenetére
Hát, meg kellett volna szokni az elmúlt 20 évben, hogy a SUV az új kombi... Én pl. jobban szeretem, hogy nem a földre kell ülnöm, így 50 évesen.
"In God we trust. All others must bring data"
-
Cassi
senior tag
Erősen kétlem, hogy "iszonyat gányok" lennének a mostani modellek, ezek már több nyugati országban megjelentek és van róluk bőven teszt és más tapasztalat is. Az autóiparban még a komolyabb hibákról is hamar megfeledkeznek (mennyit ártott a Toyota hírnevének az, hogy a hibás légzsákjaik megöltek jó pár embert?).
-
nemlehet
őstag
Az hogy mutatóban van pár tucat kb semmit sem jelent. Próbáld ki, vezesd egy pár órát és sikítva fogod inkább az árokba lökni. Egy középkategóriás opelhez képest is ócska műanyag vacaknak érzed.
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Cassi
senior tag
Pár tucat? Sok országban teljes reset jön a márkák terén.
Új-Zéland, 2023. december
Toyota 20,3%
MG 9,4%
Mitsubishi 8,3%
BYD 7,6%
...
Tesla 6,5%
Great Wall 2,6%
...A kínai arány szinte a nulláról ugrott 20%-ra, és ha a Teslát is hozzáadjuk, már közel 30% olyan brand, ami szinte nem is létezett 2020 előtt. Mindezt úgy, hogy éppen csak beléptek a piacra. Európában is ez lesz, csak kicsit lassabban a hiányzó gyári kapacitások miatt.
-
Cassi
senior tag
A legnagyobb részesedésű európai márka, a VW esetében meg 136 autót. Persze ez nem egy meghatározó piac, de mi a helyzet az Egyesült Királyságban? Decemberben a VW volt piacvezető 8,7%-kal, az MG 4,8%-on áll, de a gyors növekedés miatt 2-3 év múlva már borulhat a sorrend. A vásárlók többsége az elfogadható ár melletti elfogadható minőséget keresi, ebben a sorrendben.
-
NumberGuy
tag
Én, ha kis autót szeretnék építeni, először biztos egy nyerges Volvot bontanék szét.