Új hozzászólás Aktív témák
-
NumberGuy
tag
Én, ha kis autót szeretnék építeni, először biztos egy nyerges Volvot bontanék szét.
-
Cassi
őstag
A legnagyobb részesedésű európai márka, a VW esetében meg 136 autót. Persze ez nem egy meghatározó piac, de mi a helyzet az Egyesült Királyságban? Decemberben a VW volt piacvezető 8,7%-kal, az MG 4,8%-on áll, de a gyors növekedés miatt 2-3 év múlva már borulhat a sorrend. A vásárlók többsége az elfogadható ár melletti elfogadható minőséget keresi, ebben a sorrendben.
-
Cassi
őstag
Pár tucat? Sok országban teljes reset jön a márkák terén.
Új-Zéland, 2023. december
Toyota 20,3%
MG 9,4%
Mitsubishi 8,3%
BYD 7,6%
...
Tesla 6,5%
Great Wall 2,6%
...A kínai arány szinte a nulláról ugrott 20%-ra, és ha a Teslát is hozzáadjuk, már közel 30% olyan brand, ami szinte nem is létezett 2020 előtt. Mindezt úgy, hogy éppen csak beléptek a piacra. Európában is ez lesz, csak kicsit lassabban a hiányzó gyári kapacitások miatt.
-
Cassi
őstag
Erősen kétlem, hogy "iszonyat gányok" lennének a mostani modellek, ezek már több nyugati országban megjelentek és van róluk bőven teszt és más tapasztalat is. Az autóiparban még a komolyabb hibákról is hamar megfeledkeznek (mennyit ártott a Toyota hírnevének az, hogy a hibás légzsákjaik megöltek jó pár embert?).
-
consono
nagyúr
válasz
kretenallat #20 üzenetére
Hát, meg kellett volna szokni az elmúlt 20 évben, hogy a SUV az új kombi... Én pl. jobban szeretem, hogy nem a földre kell ülnöm, így 50 évesen.
-
Reggie0
félisten
válasz
kretenallat #20 üzenetére
Inkabb valami kisebb ketulesest adjanak ki, ugy legalabb minden auto minimum felig tele lenne utasokkal.
-
kretenallat
senior tag
csesszek meg mostmar az suv-kat es adjanak mar ki valami kombit inkabb
-
nemlehet
őstag
Aha.... A Teslát is sokan savazzák a minősége miatt, egy BYD-nak elképesztően nagy utat kell megtenni ahhoz, hogy nyugaton versenyképes legyen. Ültél már ilyenben? Iszonyat gányolás az egész, vannak jó elemei de érzed, hogy itt max felületesen próbálkoztak minőségérzetet teremteni.
Nyilván a BYD is tudna jobb autókat gyártani, de akkor meg az ár már messze nem lenne kedvező. Szervízháttérről, alkatrészellátásról nem is beszélve.
Itt még az sem működik mint máshol, hogy állami pénzből kipótolják a veszteségeket amíg átveszik a piacot, mert járműgyártását mindenki védi.
Természetesen a biztonsági problémákat és a minőségbiztosítás hiányát is fel lehetne hozni, pár tucat kiéget tesla miatt is folyamatosan cikkeznek kínában meg napi szinten durranak el az aksik... -
#48584626
törölt tag
válasz
Feketelaszlo #17 üzenetére
"annak ott vannak a méretei a beszállítói katalógusban"
LOL
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz
Avicularia #6 üzenetére
Az alkatrészek hidegen hagyják az egyszeri visszafejtő mérnököt - annak ott vannak a méretei a beszállítói katalógusban, a megszerzéséhez nem kell szétszedni egy autót. Ami ilyenkor érdekesebb az szinte mind gyártási és nem tervezési információ: milyen ponthegesztéssel dolgozhatnak, hol vezetik el a kábelkorbácsokat hogy rövidebb legyen, hogyan érhetik el a szorosan illeszkedő karosszériaelemeket, stb. Sok dolog nem derül ki, csak indirekt információt nyernek, de ha mondjuk szétszedés után egy Hondát kézzel 2 óra alatt összeraknak, egy Teslát meg 5 óra alatt, akkor ott azért lehet sejteni, hogy a két autógyár más rendszerben gondolkodott.
-
Cassi
őstag
Hatalmas késésben van ezzel a Tesla, már most nagyon kellene az olcsóbb modell. A kínaiaknak sokkal szélesebb modellpalettájuk van, nyerő pozícióban vannak.
-
Laci.M
senior tag
A mercedes volt, de az összes autógyártó ezt csinálja.
[link]
Mindegyik szétszedi az összes konkurenciát jelentő modellt. Pont úgy mint minden más iparágban. Legyen az kávéfőző, mérőóra, notebook, telefon,Shadowbull
Ezt hívják "reverse engineeringnek. Meglepődnél, hogy szétszerelés után mennyi infót ki tudnak nyerni. Most az ukrán-orosz háborúnál is kincs mindkét oldalnak minden becsapódott rakéta. -
FireKeeper
nagyúr
a "kompakt SUV" csak szerintem ellentmondás? a retekért kell egyáltalán erőltetni azt a szar SUV formátumot. se nem sport se nem utility.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Avicularia #6 üzenetére
Nyilván az egész autó érdekelte őket, nem feltétlenül a hajtáslánc.
-
Avicularia
veterán
Nekem az új Civic hibrid van, de ezt a típust nem árulják az USA-ban ott még mindig sima benzines motorral lehet csak venni. Kérdés mi érdekelte a Teslát belőle? A hibrid hajtásnál a benzinmotor csak tölti a nagy akksit és villanymotor hajtja a kerekeket. Kivéve gyorsabb sebességnél, ahol a Honda szerint gazdaságosabb a benzines hajtás mint az elektromos és akkor direktbe összeköti a motort és a kerekeket, de sebességváltó egyáltalán nincs az autóban.
-
wolfman
veterán
Tehát véletlenül sem tudod ezt elképzelni, csak azt, hogy szépen átvizsgálják a megvásárolt járművet csavarra szétbontva, ahelyett, hogy a tervekre tennének szert. A big tech-ek mindig az igazat és csakis az igazat mondják, folyamatosan a törvényeket betartva cselekszenek.
...függetlenül attól, hogy a felvetésem kb. abszolút semmit nem változtat a hír mondandóján. -
wolfman
veterán
'A források szerint a Tesla az utóbbi időkben egy Honda Civicet bontott szét és tanulmányozott, az ugyanis 23 950 dollártól vihető az USA-ban, és tudni akarják, hogyan lehet olcsóbb autókat gyártani.'
Miért van olyan érzésem, hogy ez manapság nem így megy, sokkal inkább a gyártási tervek megszerzése/ellopása a módi!?
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS TUF FX505DU - 15,6"FHD IPS 120Hz - Ryzen 7-3750H - 8GB - 512GB - Win11 - GTX 1660 Ti - MAGYAR
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600 / RX 5700 / 16GB DDR4 / 512GB SSD
- GIGABYTE Z390 AORUS MASTER WiFi Alaplap
- GAMER PC! Ryzen 7800X3D / RTX 5070 Ti / 32GB 6400MHz / B650 WiFi / 1TB Gen4 / 750w GOLD! BeszámítOK
- T14 Gen5 14" FHD+ IPS Ultra 7 165U 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv IR kam gar
- ASUS TUF F15 FX506 - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 32GB - 1TB - RTX 3050 Ti - Win11 - MAGYAR
- FRISSÍTETT LISTA - Lenovo LOQ / LEGION Pro , Lenovo Yoga Pro (RTX 4060 / 4070 / 4080 / 4090)
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- BESZÁMÍTÁS! Apple Studio Display 27 5K Nanotexturált üveg monitor garanciával hibátlan működéssel
- Xiaomi Smart Band 9 Pro // Számla+Garancia //
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest