Új hozzászólás Aktív témák
-
mityku
aktív tag
válasz Gyantusz #3950 üzenetére
Hali!
Sebők János könyvének már több mint a felét elolvastam ( ma ügyeletes vagyok, és szerencsére annyira nyugi van, hogy tudok olvasni). Nem rossz részletesen ír mindenről. Ki milyen vádpontokban volt bűnös, miként vélekedtek a bírák, védők, ügyészek. Kivégzésekről is szó van, kit hogyan kaptak el, milyen vádpontokban voltak bűnösök / ártatlanok, Hitler halálát részletesen boncolgatja. Szóval nem rossz idáig.
Ajánlom.Drumi-val és társaival a lehető legrosszabb történt! Egy bosszúra szomjas rendszerben taláták magukat túlélőként. Nem sok esélyük volt tényleg. Akkor lettek volna szerencsés helyzetben, ha angol vagy amerikai megszállási zóna lett volna Magyarország. Akkor még valami tiszteletet is kaptak volna. ( saját vélemény). Egyébként ugyanaz volt itt nálunk mint Nürnbergben! Ott is a szovjetek az összes elítéltnek kötél általi halált akartak kérni! ( csak a bosszú hajtotta őket) Még szerencse, hogy voltak normális emberek ott (belegondolok Albert Speer semiképpen se érdemelt volna halált). Zseniális mérnök volt, kapott 20 évet - mint mondta örült ennek az ítéletnek [jogos volt ő szerinte]
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
csibor
őstag
T44/122&Párduc szóval 2 oldalon van,közvetlenül nem tudom linkelni.
[ Szerkesztve ]
-
mityku
aktív tag
Üdv Mindenkinek!
Kérdésem, hogy valaki forgatta már illetve látta a Haditudósító című folyóiratot?
46 old. 700 Ft. Egy politikai hetilap könyvajánlójában láttam (bevallom az újságot, még újságosnál nem is láttam), mellette volt még Roger Ford - Németország titkos fegyverei a II. világháborúban c. könyvet 3800 Ft-ért. (144 old.) Nem tudom, hogy ez utóbbi könyv mond-e újat, Ian V. Hogg könyvéhez képest ( A II. világháború német titkos fegyverei). Könyvesboltban jól bevolt / levolt fóliázva ezért belelapozni nem tudtam.Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
nemcso
senior tag
Mai vásárláson : Sztálngrád, dokumentumfilm [link]
Fehérvár, Auchan, 950 Ft
[ Szerkesztve ]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
mityku
aktív tag
A Villám-ról néhány felvétel ( korabeli és mai) + pár korabeli film az akkori gépekről / időszakról.
[link]Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
-
(Kolombusz)
veterán
-
Kephamos
addikt
válasz (Kolombusz) #3962 üzenetére
szerintem nem egy indexes linket kellett volna dobnod. Azt hiszem tudjuk miért...
-
Gyantusz
tag
A jövő héten nekiülök a Speer-könyvnek, szerintem legkésőbb vasárnap (május 4.) kész lesz.
Az Eichman-perhez: A cikk nem rossz, a per jól példázza az akkor már a végletekig megosztott Izrael belpolitikai felépítését (ma se jobb).
Egyébként bővebben Gideon Hausner: Ítélet Jeruzsálemben - Az Eichmann-per története (1984, 2004 - utóbbi átdolgozott kiadás) Mellesleg az író 1960-ban maga Izrael főügyésze volt.Még nem olvastam, de itt írnak "pár szót" a témában: [link]
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
válasz Gyantusz #3969 üzenetére
Kis kiegészítés hozzá:
400 dpi-ben vannak szkennelve, kivétel két oldal a kötéseknél, plusz még egy a végén, hogy világos legyen, miért olyan vastagok pár helyen a betűk az első ~30 és az utolsó ~30 oldalon, helyenként. Igyekeztem úgy állítani a gépet, hogy jó legyen (küszöbértékekekt), szerintem sikerült is. A betűk azért olyanok, mert fekete-fehérben van nyomatva, egyébként ha 8 bites szürkeárnyalatosba szkennelem, olyan 800-900 MiB lenne a mérete(!), szemben a mostani 40 MiB-al.
Akinek van kedve, leORC-ezheti (karakterfelismerés, a képből szöveges file-t csinál), én nem fogom most az biztos.
Egyébként pesti antikváriumból származik. Egyik haverom ráakadt nagy szerencsére vagy két éve, az meg mégnagyobb, hogy nem érdekelte a foltosság, megvette.Ha bárkinek gondja van vele, szóljon bátran, addig amíg nálam van, ki tudjam javítani!!! (valszeg jövő hétvégén viszem vissza) Mondjuk visszakérni sem nagy kaland, de jobb most.
Meg ha nem tudjátok leszedni is szóljatok.
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
mityku
aktív tag
válasz Rommel6600 #3971 üzenetére
Na majd akkor megnézem, mert én mintha ezt olvastam volna.
Gyantusz: na sassolom is mit "alkottál" Ezer köszönet érte!
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
nemcso
senior tag
Szombat, 21:50 : Sztálingrád német háborús filmdárma (1993)
[ Szerkesztve ]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
Gyantusz
tag
Érdekesség: Milivoj Ašner horvát háborús bűnös Klagenfurtban - nol.hu
A reuters-en nem talált a kereső semmit, viszont az en.wikin van a krapekról cikk (a németen kicsit több van). No meg az interpolé.[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
mityku
aktív tag
Üdv Mindenkinek!
Erre nem mertem volna gondolni, hogy ilyet is terveztek!
[link]Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Most kezdődik a N.G.C.-en egy dokumentum film, ami a 2. vh. vége fele a Balti tengeren elsüllyesztett 3 német menekültszállító hajóról szól.
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Hát elnézve ezeket a rajzokat, baromi félelmetes lett volna. Gondlj bele, ellenséges területre benyomulnak és teszem ezt ott van egy város / falu, azon lazán átgázolnak és nyílik egy baromi széles szabad folyosó. Ugyanígy a műszaki akadályok esetében is, lazán letarolta volna őket.
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
Gyantusz
tag
Azt ne mond, hogy ennyire bejött a makettezés?!
A 2. linked [link] könyveit már láttam régebben, nem rossz cuccok.
mityku: olyan lánctalpat még ember nem bírt készíteni, ami elviseli a harckocsiaknákat! Nem is beszélve ha elér egy folyót, nem volt híd ami elbírja (1000 tonnát kell a futóműnek átadnia, hatalmas a fajlagos talajnyomás). Már a Tiger B esetében is meg kellett tervezni, merre mozogjanak (ez nem változott a mai nehézhk-k esetében sem). Egyedül a vízfelszíni, vagy felszín alatti átkelés lehet a megoldás. Utóbbi elvetve, az iszapban elmerül az első merüléskor. Ha egy jármű hasa felfekszik a talajon, annak kampó, lehet lánctalpas, vagy gumikerekes...
Harckocsielhárító műszaki zárak esetén meg: árokásással kombinált aknatelepítésnél meg is halt a jószág. A megoldás részben a tüzérségi segítő tűz, de ha nincs?Egy 227-250 kg-os repülőbomba meg simán kinyitja fentről, mint egy konzervet. De elég, ha az oldalára fordítja, vagy oldalról (keresztben) való rárepülésnél simán rávetik csapódó gyújtóval, úgy beüti az oldalát ahogy a nagykönyvben meg van írva, de a futóművet kigyomlálja alóla, az biztos. Fajlagos fogyasztása se lehetett túl komoly.
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
#65675776
törölt tag
válasz Gyantusz #3987 üzenetére
Azért a két lánctalp együttes szélessége 7,2m lett volna. Ha a 35m-es teljes hosszból mondjuk 25m a felfekvési hossz, akkor abból a felfekvési felület 175m². Ebből a fajlagos talajnyomás 5555,55kg/m². Ezen jellemzőt mondjuk cm²-re vonatkoztatva szokták megadni, ami ennek ugye az 1/100-a. Azaz 0,5555kg/cm², ami nagyon alacsony érték. (A T-26 esetén 0,66kg/cm², Leo2 0,83kg/cm², T-72-jé is 0,83kg/cm², M1A1 Abrams 0,96kg/cm²) 0,6kg/cm² alatti talajnyomással tipikusan csak a légideszant hk-k szoktak rendelkezni.
A szabadmagassága pedig 2m(!) lett volna, szóval elég sok folyón simán átgázolt volna.
Az akkori bombavetési precizitás még egy ekkora álló célpont eltalálását sem garanrálta. Mozgóét meg pláne. Emellett hk-k ellen csak a közvetlen találat ér bármit is. Egy 1000t-s járműnek igencsak nagy a tehetetlensége, pláne ha 14m széles. Talán egy Tallboy fel tudta volna borítani. 1t-s bomba is kevés lett volna hozzá. Az akkori rakéták páncélátütése pedig kevés lett volna, már az ISZ-2 ellen is kevés volt a sima HVAR, amit a II- vh-ban használtak. (Emiatt kellett a koreai háború idején erősebb verziót kifejleszteni belőle. Pedig a Sztalin-2 tetőpáncélja sem volt éppen túl vastag.)
-
-
Gyantusz
tag
válasz #65675776 #3988 üzenetére
Felszín alatt nem túl valószínű, lévén egy-egy folyó hordaléka bőven vastagabb mint 2 méter, de a felszínen akár el is kolbászolhatna, Arkhimédész törvénye rá is él. Fajlagos teljesítménye a T-72-ével vetekszik, úgyhogy mozgékonyság szempontjából nem lett volna rossz darab. Jobban megszemlélve a méreteit a Tiger B-hez viszonyítva, a testet nem is, de a futót kiüthették alacsonytámadó gépekkel minden további nélkül (nem B-17-esekre gondoltam). A P-47 pl. 2 db 1000 fontos (454 kg) és 1 db 500-ast (227 kg) vihetett magával egyszerre. Rakéták eleve esélytelenek. Két-három támadószázad (24-36 db gép) elaprít egy-egy ilyen köteléket, ahogy tették is Normandia felett nemegyszer. Persze ez is értelmes csapatlégvédelemmel kiküszöbölhető/megakadályozható.
Hm, Speer le is fújta a projekteket (P. 1000 és P. 1500). Azért ezek sem érdektelenek: szupernehéz-harckocsik
T28, TOG2, A39 Tortoise. A T-28 egész jópofa.De a németek kiélték máshol magukat: [link]
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
mityku
aktív tag
Gyantusz: Háát nem volt gyenge gép, amit utólag linkeltél (ez a hegyeket elbontani képes dög-ről beszélek)!
Azért nekem máig hihetetlen, hogy milyen ötletek kerültek elő a megalománia, a végső elkeseredés miatt vagy csak úgy spontán.Más! Olvasom Turcsányi Károly - Hegedűs Ernő: A légidesszant I.;Elméletek, eljárások és a légi gépesítés a kezdetektől 1945-ig című könyvét. A magyar légidesszant eljárások, eszközök bemutatásánál a fényképek között egy érdekességet fedeztem fel. (számomra újdonság + érdekesség).
A könyv 196. oldalán középen egy tervrajz szerű fénykép, rajta egy 4 motoros szállítógép felső és oldalnézeti képe. A képaláírás: Magyar néegymotoros szállító repülőgép, amelynek prototípusát egy szövetséges bombázás pusztította el.Erről esetleg van bővebb infótok??
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
Gyantusz
tag
válasz #65675776 #3995 üzenetére
Megvót, mint írtam. Két Flakvierling-re való 20 mm-es és két 15-ös/járgány.
A P-47-tel felvértezett századok kapták mindíg a "különösen kemény" célpontok leküzdését. Felszállt kb. egy osztály (négy-öt század - jó esetben 48-60 db gép), "félmásodikon" belopóztak a célterület köré, csaliszázad felemelkedett 3-4 ezerre, ütegek beindultak, a másik 2-3-4 század meg elvégezte a piszkos melót. 2-4 gépes rohamokban, nagyjából az otthon megbeszélt formációkkal kezdtek, aztán ahogy alakult. Ha nem volt ellenrepülő, a csalik "zubók" módjára magasból rácsaptak a célokra (a "Jug" ugye kicsit jól gyorsul zuhanva, jó nehéz dög volt). Oszt irány haza. Pár óra múlva pedig egy fotófelderítő P-38 áthegesztett a célterület felett 6-8 ezer m-en. Ha volt aktivitás, másnap újrakezdődött a "buli".
Ráadásul egy szétpusztított 1000 tonnás acéltömeget teljesen kellemes utána javításra "elmozgatni". Gyak. lehetetlen, helyben kellene kijavítani, ami harci körülmények között nem lehetséges. Magyarán "egyszerhasználatos" eszközökől beszélünk. Racionalitása nulla.
Majdhogynem a Tiger B-k is azok voltak, de az alvázukra épített Jagdtiger-ek mindenképpen. Gyakorta lerakták egy fő csomópontra és a 6 fős személyzet addig ütötte a vasat, amíg volt skuló. Aztán meg "fehérzászló fenn a kézben", vagy eliszkoltak, ha tudtak. Igazoltan 88 db készült belőle (egész értelmes cikk).[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
Ha megkeresed a róla szóló részt - amit a 176. oldalon találsz - olvashatsz róla. Gyak. az Fw 200C Condor adaptálása hurkább motorokkal (4 db 480 LE-s Argus As 411 kontra 4 db 1200 LE-s BMW 323). 1944-ben már közel 100 db részegység volt készen, de egy bombatámadás elpusztította az összeset.
Cél egy a háború utáni utasszállításra is alkalmas (MALERT-nek, sátán kép egy SM.75-ről), főként ejtőernyős és teherszállításra kifejlesztett gép gyártása volt. 1941-ben indult a fejlesztés X/U kísérleti jelzéssel, RMI-5 típusjelzéssel (Repülő Műszaki Intézet-5) gyártották őket, az RMI ferihegyi kísérleti műhelyében.[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest