-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
XP NINJA
őstag
-
neilszab
őstag
válasz XP NINJA #4707 üzenetére
hát, nagyon sok lehetőséged nincs..
Vagy ez, amit linkeltél, ezen kívül még van egy, ami kétszer ilyen drága, de az tuti nagyon jó, de annyiból már G25-öt is kapsz.
Ezen kívül FFB-és Logitech Joystickből lehet csinálni H váltót, van hozzá leírás a neten, meg van hozzá egy progi, ami úgy ezérli az FFB-ét, hogy sebbeségben marad a Joy...
[link][ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
titán
válasz XP NINJA #4707 üzenetére
Én házilag készítettem egy ennél sokkal jobb H-váltót egy öreg genius joy mikrokapcsolóiból, a kulisszát saját magam reszeltem ki elox alu lemezből (ennél a vacaknál sokkal jobbat, amelyik gyorsabb váltást enged). Az egész projekt költsége 1000 Ft alatt maradt, erre jött rá kb 6-8 munkaóra.
Ezzel az a vacakkal szemben jobb kulisszája lett (most már azért lézerrel vágatnám ki a precizitás miatt), 50cm-es váltórúdja (vicces ez a 10 cm-es rúd, olyan mintha kávékeverésre találták volna ki) és alacsonyabb költsége. A jutub meg a gugli tele van DIY H-shifter megoldásokkal. Kell még hozzá kevés kreativitás is, hogy az elfekvő limlomot a legjobban tudja hasznosítani az ember lánya, és kész is a váltó.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz XP NINJA #4710 üzenetére
Az én megoldásom így néz ki:
Egy öreg Genius joyról leszedtem a fogókart, csak a talpát, a gömbcsuklóját és rugóját tartottam meg. Ekkor egy rövid csonk maradt a gömbcsuklón, ami a fogókart tartotta. Szerencsémre ennek gyárilag volt egy furata, amelyiken keresztül mennek a vezetékek.
Találtam a lomtárban egy kb. 40cm-es acélrudat, amelynek pont akkora az átmérője, mint a joystick furata. Azt beledugtam, és teljesen beleszorult, és joy jól megtartotta a rudat.
Rajzoltam magamnak egy kulisszát 6+R fokozattal. Olyat, amiben a kulisszajárat elején ferde letörések vannak, hogy segítsék a ferde fel (2-ből 3-ba, 4-ből 5-be), valamint a ferde le váltásokat. A hátrameneti fokozatot úgy helyeztem el, hogy a kiindulása ne essen egybe a 0 vonalával, így ha balra húzom a kart, akkor véletlenül sem pottyan bele a hátrameneti fokozatba az 1 helyett. Ezt úgy oldottam meg, hogy a kettes fokozat közepétől indítottam a kulisszát kicsit hosszabb úttal balra, mint az előrementi kulisszáknál, majd "fölfelé" kicsit ferdén jobbra vittem a az 1-es fokozat mellé, úgy, hogy az út utolsó 2-3cm-e már az 1-es fokozattal párhuzamos (a fokozatban rögzítés miatt fontos ez). De ezt kulisszát saját kényelme és elképzelése szerint érdemes megrajzolni. A kulissza nyílása 1mm-rel nagyobb legyen, mint a rúd átmérője, és a kulissza vége felé szűküljön be 0,4mm-nyire.
Én dekopír fűrésszel vágtam ki a kulisszát egy 3mm-es elox alu lemezből, majd kézzel reszeltem ki pontosabbra. Ha még egyszer csinálnám, akkor lézerrel vágatnám ki 1,2mm-es inox lemezből. 1-2 ezer forintért megcsinálják anyaggal együtt.
A gond az lett, hogy nem lett elég pontos a felület, hol belereszeltem kicsit pluszba, hol pedig mínuszba, és a reszelő által hagyott felület is elég érdes (a lézer sem hagy teljesen finom felületet, de jobb mint a reszelő). Másik gond, hogy a szélső fokozatoknál, de különösen a hátramenetnél a rúdnak már számottevő dőlése van, ami a 3mm vastag lemeznél könnyen szoruláshoz vezethet, emiatt többször is javítanom kellett a kulisszát utólag.
Az 1,2mm-es inox lemeznél a kisebb vastagság miatt ez nem valószínű, de a hátramenetnél már inkább 0,6mm ráhagyást hagyj. Ha esetleg a lézervágás recés felülete miatt szorulna kicsit a váltórúd, akkor neked is rá kell reszelni, de az eloxot nem fogja úgy harapni a reszelő, mint az alumíniumot, így pontosabb lesz az eredmény.
Ne felejts el a kulisszalemez szélén furatokat készíteni a rögzítéshez, mert utólag meg fog gyűlni a bajod az inox fúrásával.
Amúgy a reszelgetés volt a legidőrablóbb művelet, ha ezt megspórolhatod, hamar kész leszel.Fogtam egy öreg Genius kormányt, aminek 8 gombja van. Teljesen szétszedtem, csak az elektronikát az USB csatlakozóval és a mikrokapcsolókat hagytam egyben. A pedálok csatlakozóját és a kormány potmétereit levágtam (mármint a kábeleket, nem a nyákot) az elektronikáról, hogy ne legyen útban. Ez lett a váltó elektronikája. A mikrokapcsolók közül 6 db szerencsére egyesével külön-külön nyákon fityegett, így csak egyet kellett leforrasztanom a közös nyákról és újrakábeleznem. Lemezből készítettem a mikrokapcsolókhoz kis lefogatókat, amiknek két-két furata volt a későbbi csavaros rögzítéshez. Úgy emlékszem, ezeket a lom között találtam, de már nem emlékszem a pontos lefogatásra.
Faforgács lapból (egy öreg szekrényt szedtem szét) összetákoltam a házat úgy, hogy a joystick gömbcsukló talpa nem az alaplemezre, hanem egy második szintre került. Ezt a szintet úgy határoztam meg, hogy leültem a kormány elé, és beállítottam a váltó kellemes magasságát. Így alatta keletkezett egy üreg, ami éppen ideális az elektronikának.
Vettem barkácsboltban kis rögzítőpofákat párszáz forintért összesen. Ezek olyan pofák, ahol két görgőt egy rugó szorít össze és közéjük kattan be egy nyelv. A nyelvből 2-t felrögzítettem a rúdra.
A váltórúdra felhúztam egy kiöregedett squashlabdát, ez nyomkodja a mikrokapcsolókat. Alatta fölötte egy csavaros bilincs tartja helyén a labdát. A rúdra jóval följebb rögzítettem a fogópofák nyelvét, egészen pontosan kettőt, egyet a páratlan egyet pedig a páros fokozatokhoz egymással átellenes irányban. Itt is valami kis csavaros bilincses megoldást alkalmaztam, de már nem emlékszem pontosan. Végül a rúd tetejére, de még mindig a kulissza alá került egy nyomórugó, a rugó tetejére pedig egy fél pingponglabda. Ez a rugó a pingponglabdán keresztül alulról enyhén nyomja a kulisszát a stabilabb állás érdekében.
Az egész kócerájt (doboz, váltórúd, kulissza) összeépítettem, és csak egy oldalsó!!! oldalfalat hagytam nyitva. A nyitott ajtón keresztül elhelyeztem a mikrokapcsolókat, hogy a labda pont nyomja őket (természetesen kell alájuk alátét, ezt fából vágtam ki). Utána a fogópofák jöttek. Azokat kicsit ferdén kell betenni, hogy amikor a váltó előre van tolva és rúd ferde, akkor jól illeszkedjenek a nyelvhez. Ehhez fából faragtam kis ékeket.
Autósboltban vettem a váltórúdra egy váltógombot, és az került a rúd végére.
Mikor minden megvolt készre szereltem, és örültem... Volna, ha nem lettek volna apróbb hibák, amiket néhány napi tesztelés során javítottam-finomítottam. Utána tényleg örültem.
Aztán néhány heti-havi használat után félretettem az egészet, mert sokkal lassabb lettem a pályán Csak néha veszem elő kicsit bohóckodniAmúgy youtube és google tele van ötletekkel javaslatokkal. Az enyém csak egy a sok közül, mindenkinek más alkatrészei vannak otthon (pl game kontroller is egy kiváló alap).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
fagy53
nagyúr
válasz XP NINJA #4829 üzenetére
Az a jó! A gyártók mindent megtesznek egy igazi kormánynál, hogy ne rezegjen, akkor itt miért kell rezegnie? Legyen precíz és közvetlen és én uraljam az autót a segítségével, ne pedig ő cselekedjem helyettem.
FFB-t ki és a visszatérítő nyomatékot hasonlóra beállítani mint a valóságban, ez kb 40%, ez húzza középre a kormányt. Akkor jó, ha a középállás környezetében gyenge, de a szélső állások felé fokozatosan erősödik, mint a életben. -
neilszab
őstag
válasz XP NINJA #4932 üzenetére
Na jó, akkor kezdjük előlről:
Hol csinálja? játékban, windowsban?
Mikor csinálja? bekapcsoláskor, a játékmenüben, vagy már a pályán állva?
Mit is csinál pontosan? ezt kicsit fejtsd ki bővebben
Milyen driver van telepítve a gépeden, milyen beállításokat használsz a driverben és a játékban?Vagyis állj, sztornó az egész!
Előbb ezt olvasd és csináld végig, aztán gyere vissza, ha még mindig nem jó: [link]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
Shad0w
senior tag
válasz XP NINJA #4935 üzenetére
Jahogy játékban csinálja, akkor nem szóltam...
Bár én el nem tudom képzelni, hogy hogyan tud rezegni ha fogod a kormányt. DFP-nek volt akkora holt játéka, hogy az tudott, de DFGT jobbabb ebből a szempontból és nálam egyenesben is nagyon finoman terelgethető az autó (max ha nagyon szigorú akarok lenni akkor egy hajszálnyi holtjátéka van, de akkor nagyon szigorú voltam)
[ Szerkesztve ]
-
neilszab
őstag
válasz XP NINJA #4935 üzenetére
Nem tudok neked segíteni, ha nem vagy hajlandó tisztességesen körülírni a problémát...
Melyik játékban és azon belül is mikor? Mikor mész, vagy mikor állsz? Milyen gyorsan csinálja, rezeg, vagy csak lengedezik jobbra balra? Akkor is csinálja, ha lejjebb veszed az FFB effektek mennyiségét? Nem lehet, hogy be van kapcsolva neked a motorvibráció? (ha üresben elkezdesz a gázzal játszani, akkor erősödik a rezgés?)
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
fagy53
nagyúr
válasz XP NINJA #4940 üzenetére
A középre visszahúzás, ha a játékban be van állítva a FFB, akkor nem működik. Ha csak az OS-ben vagy, akkor működik, de nem rezgeti a kormányt! Ki is kapcsolhatod ezt a funkciót, de mindenképpen hibás a kormány, ha a középrehúzás pl 70%-on, rezgeti a kormányt. Nálam alacsonyabb ez az érték, de a fenti értékre állítva sem rezeg, hangtalanul áll...