-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fagy53
nagyúr
Az erő egyenlő tömeg szorozva gyorsulással ( F= m x a ) A gyorsulás ( lassulás) jele a nehézségi gyorsulás esetén g és ezt használják az űrhajózásban, repülőgépeknél és az autóknál is.
Hány g-s terhelés azt jelenti, hogy a nehézségi gyorsulás hányszorosa terheli a szervezetedet, a testtömeged mekkora erővel nyomja pl az üléstámlát gyorsításkor a szabadesés erejéhez képest
A g tehát egy viszonyítási alap értéke 9.81 m/s négyzet. A sima szabadesés ereje m x g. -
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
válasz intuicio #47557 üzenetére
A City Car Driving szerintem nem rossz választás mert utcai, országúti és többféle tanpályás vezetésre van lehetőség. Tipikusan a vezetéstechnikát gyakorolhatod a fejlődésednek megfelelő szinteken.
Az ETS2 ami kamionos játék az ezután következő lépcső, itt már nemcsak a vezetéstechnika a döntő, hanem szórakoztató, rengeteg kihívással teli és szinte megunhatatlan. -
fagy53
nagyúr
válasz zsombor22 #47078 üzenetére
Üdv!
Az általad kipróbált DFP még az a generáció mint az én DFGT-m, ennyi idő után is házat lehet rá építeni. Ott ül a kispadon a T150-el együtt bevetésre készen.
Jelenleg 2db T300 GT E-t használok hiba nélkül. Vehettem volna olcsóbban G29-et, de az egy visszalépés ezekhez képest.
Nagyon függ a választásod attól is, hogy milyen játékokat játszol.
Aki szimulátorosabb irányba mozdul ( ETS2 kivételével) annak a T300 a befutó, arcade - ETS 2 elég a G29 is de tartósságban, megbízhatóságban nem az évtizeddel ezelőtti Logiech színvonal. -
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
válasz tatabike #46134 üzenetére
Üdv!
A tulajdonságai alapján az általad használt játékokhoz tökéletes, drágállom, de most minden az.
Biztos kaptál hozzá, vagy letöltötted az instrukciós listát, driver nincs hozzá ne is keress, a Win lekezeli, de nem mindegy, hogy X-input vagy D-input állásban használod, ez az első amit be kell állítanod. Az, hogy melyik játék hogyan ismeri fel, az egy lutri. Én nem temetném a dolgot, de sajnos ha biztosra akarsz menni, akkor egy használt is drágább mint ez, ill. ki kell fogni. Logitech, Thrustmasters alá ne add! -
fagy53
nagyúr
Üdv!
T300, frissítettem az FW-t, drivert és az ACC FFB mintha nem is lenne. Mindent maxra téve a játékban csak az útról ad némi visszajelzést.
AM2 viszont nagyon kellemes vele..
Kérdésem, hogy ezzel a kormánnyal a legújabb frissítéssel ACC esetén csak én szerencsétlenkedek, vagy van sorstársam is? -
fagy53
nagyúr
válasz blountex #42588 üzenetére
A fórumon csak azokban a topikokban lehet hirdetni (csak magánszemély; csak saját terméket; kínálni és keresni egyaránt), ahol ezt a topik tudnivalókban engedélyezett.
A hirdetett termékeket a Hardverapróra kell feltölteni saját hirdetésként és onnan lehet belinkelni a topikba.
Továbbra is hirdethető szövegesen:
- szívességkérés (pl. kölcsönbe kell)
- 1000 ft alatti értékű termék
- szállításban való segítségkérés
-
fagy53
nagyúr
válasz zsozsa74 #41695 üzenetére
Igen, a két kormány bár azonos alomból származnak eltérnek annyiban, hogy érdemes éppen a köridők vonatkozásában tesztelni őket.
Azt nem írtam, hogy a pálya '66-os Monza classic és az autó Ferrari 330 P4 '67-es.
Sikerült két játékot találnom ahol mind a pálya, mind az autó megegyezik, AC és a PC2. A két játék vezethetőségben jóval nagyobb különbséggel bír, mint a két kormány, a PC2 nagy tömegeknek szól...
Ja és mindemellett magamat is tesztelem, lassan erre napi szinten van,lesz szükségem. -
fagy53
nagyúr
Bocs, hogy belekotyogok a futó témába, de az én esetem még nem hangzott el..
Két hete egyazon játékban, ugyanazzal az autóval, azonos pályán TT futok két kormánnyal, két helyszínen, két géppel.
T300RS GT és T150 Pro, TP3 PA pedál mindkettőnél.
Jelenleg T150-el van a legjobb időm...Az ég és föld az élménynél van, a T300 33cm-es Sparco- val szerelt, a T150 gyári vékonyka és 28cm-es karima, ez a megfogom és el sem indultam élmény, a két base az induláskor adja a különbséget. Jó kormány a T150 (bejáratva), de autóban inkább a T300-nál érzem magam.
-
fagy53
nagyúr
Jó ez, sajnos a T150 vékonyka karimával bír, a T300 valamivel vastagabb.
Én is a T150-re teszem a kormányvédőt, de megnövelem az átmérőt, hogy kb 30cm-es átlója legyen. Megvettem a kormányvédőt és kimérve kb.1cm-es karima vastagítást elbír, így a ráncokkal sem lesz sok bajom. -
fagy53
nagyúr
válasz JulesTS #41519 üzenetére
Kösz, tegnap óta ezt a linkedet kerestem, mert emlékeztem rá.
A T300-ra Sparcot vettem, azért az más mint a sima bőrözés, de a T150 így már még lejjebb csúszott, 33cm vs. 28cm ráadásul a rim eleve vékonyabb mint az eredeti T300. Kicsit ( 30cm) megnövelem a perecet és a megoldásod jótékonyan befedi és jó fogást biztosít, mégegyszer kösz! -
fagy53
nagyúr
válasz Patrick76496 #40958 üzenetére
Mennyire hangos? - ez attól is függ, hogy melyik játékban használod és ehhez milyen FFB beállítást használsz. A kormány driverében is állíthatod azt, hogy az útfelület minőségét, a felütéseket ne éreztesse túlságosan veled, a zajt elsősorban ez jelenti ennél a kormánynál.
Kis FFB értéknél csökken a visszajelzés a futómű felől, ami pl a rali játékoknál nem hátrány.
DFGT-T150-T300 vonalon futok és bár a mai napig szeretem a DFGT-t én az új T150 /TMX/ alapváltozatát / két pedálos/ ajánlanám ha szorít a pénztárca.
Esetedben hátrány , hogy nincs szekis váltás csak pillangó, ami viszont kattan rendesen, viszont vezetni a bejáratódás után kellemesebb mint a DFGT. -
fagy53
nagyúr
válasz Tibiajax #40858 üzenetére
Üdv!
Egy Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition és egy TH8A H-váltó /szekis váltóként is működik/, a befutó lehet a számodra, kb 200k.
Óriási különbség a logihoz képest, bármilyen játékban autós érzeted lesz. Elindulsz és keresed a bizt.öv csatját... -
fagy53
nagyúr
Nálam a gyári már az első napon a kispadra ült, a gari miatt és egy gipszkarton csavar került a helyére. A hegyes csavar biztosan rögzít, eltelt két év és nem volt gondom vele...
Most lecseréltem a gyári perecet Sparco-ra és ez is jól szuperál.
Ne fújd fel a dolgot, kár pénzt adni ezért! -
fagy53
nagyúr
válasz McFly78 #40756 üzenetére
Kösz a választ /arty ,fatal`/, sajnos mindent frissítettem, mert másképpen ennyire sem menne. Tengelyként ismerik fel a játékok, de működését tekintve gombként kezelik.
Az ötleted helyes, de nálam valami más van és így nem használom, mert nem különbözik egy kormány gombtól, visszaforgattam H-váltónak. Most is tudom on/off kézifékként használni....vízszintesen mozgatva. -
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
Üdv!
Két kérdésem lenne:
Megérkezett a TH Add-On SPARCO R383 kormány és a velúr borítás mennyire kényes, ajánlott a kesztyű vagy bírja a gyűrődést?Kipróbáltam a TH8A analóg kézifék funkcióját, de csak digitálisan ( igen/nem) hajlandó működni, a játékok pedig tengelyként ismerik fel. A control panel teszt csíkja is a digitális működést jelzi. A váltó másik két funkciója hibátlan, a kalibrációs szoftver is ezt mutatja.
Találkozott valaki ezzel a problémával közületek? -
fagy53
nagyúr
válasz RubbishBin #40515 üzenetére
Típushiba, nekem két TPA3 ügyködik és 1-2 hét után mindkettőnél ugyanez a jelenség volt. Szét sem kellett szednem, egy kis befújás (WD40) megoldotta a problémát, két év eltelt és tökéletes.
-
fagy53
nagyúr
válasz pgupPgdn #39452 üzenetére
Üdv!
Én a T150 mellett voksolnék és egyetértek a kétpedálos verzióval. Nekem van T300 és T150 pro, ez a kuplungos verzió. Egy 12 éves srácnak szerintem a sima T150 tökéletesen elég, mindent tud ami neki élményt jelent és az életkor meg a tapasztalat majd úgyis feljebb fogja tornászni ezt a szintet, van idő még a T300 széria kuplungos változataira és a H váltóra. -
fagy53
nagyúr
válasz Gyöször #39328 üzenetére
Üdv!
A türelem nemcsak rózsát teremt, pénzt is...
Nem baj, az a fő, hogy meg vagy elégedve vele, ezt a kis tüskét hamar elfeledteti veled.
Ralira nem a legjobb a fogaskerekes megoldás, de pályaversenyekre, vagy bohóckodásra megteszi. Olyan mint a Zsiguli vs. S-Cross, a szíjas kormányokkal összehasonlítva. -
fagy53
nagyúr
válasz Tibiajax #38678 üzenetére
Üdv!
Értelek, de valahol ez olyan mint egy Porsche-val a dugóban araszolgatni. Jó, szuper autó van alattad, de semmit nem érsz vele...
Ebben a játékban egy DFGT már tökéletes élményt adhat, még akkor is ha lenézve a látvány nem a Fanatec kormányokat idézi.
A pénzeddel Te gazdálkodsz, ez csak egy észrevétel, megjegyzés volt. -
fagy53
nagyúr
válasz GalaHU #38646 üzenetére
Pontosan,
Én csak azért írtam be, mert egy használtan vett kormány alapján nehogy bárki ezt a hibás következtetést vonja le. Nincsen hibátlan termék és ahogy nézem a Logi G29-920 széria sem jobb a Deákné vásznánál, nem vethetnek a TH szemére semmit. A probléma legfeljebb ott van, hogy a vásárló azt várja, hogy a jóval drágább termék megbízhatóbb is, na ez az élet más területén sem jön be, pl. autó... -
fagy53
nagyúr
válasz RubbishBin #38533 üzenetére
Ezen nincs mit gondolkodni, két éve 110 -ért vettem szintén akciósan, a G29 80-ért volt.
Azóta is élvezem a gyors döntésemet.. -
fagy53
nagyúr
válasz sutatokisr #37196 üzenetére
Sokakkal ellentétben meg kell jegyeznem, hogy ebben az esetben nem a csillagos ég a határ hanem - egy asszony.... már akinek van.
Nem kevés találékonysággal kell rendelkeznie az ember fiának ahhoz, hogy mérsékelje ezt az akadályt, mert leküzdeni ezt nem tudja! Saját tapasztalat... -
fagy53
nagyúr
válasz sutatokisr #36091 üzenetére
Kösz a választ, nekem 70k-t megér mert az eredeti átmegy a kispadra.
Jacek: a replikákat meg kell fizetni, az újat meg pláne!
-
fagy53
nagyúr
Üdv!
Találkozott-e ezzel már valaki és ha igen milyen tapasztalatai vannak vele?
A rim velúr bevonata aggaszt egy kicsit a tartósság kapcsán. A 33 cm viszont roppant vonzó a 28 cm után... -
-
fagy53
nagyúr
válasz pető bá' #34161 üzenetére
Üdv!
Három kormányom van jelenleg, a 10 évig használt kitűnő állapotú DFGT most tartalék, helyére a T150 PRO került, a főnök pedig a T300RS GT EDITION.
A DFGT az FFB lyuk ( rallynál nagyon kellemetlen) és kattogás, zörgés ( AC-nál aszfalton sima úton) miatt került a kispadra, helyette jött a T150 PRO. Nincs FFB lyuk, nincs zörgés jobb felbontású a kormány és a pedál is. Az igazi minőségi váltást a pedál jelentette és nem a kuplung miatt.
A T300RS GT a legkifinomulabb kormány a három közül, ehhez már egy H váltó is társult.
A lényeg, hogy a DFGT-ről való váltás a T150 PRO-ra kis befektetéssel is komoly változást jelent annyiban, hogy javítja a DFGT fogyatékosságait, a hármas pedálsor meg egy jelentős plusz.
A hibrid hajtás ( szíj/fogaskerék) jól érezhető átmenet a Logitech minden típusa és a T300 között.
A DFGT 20k volt 2010-ben, a T300RS GT 112k volt 2018-ban és a T150 PRO 54k volt 2020-ban. -
fagy53
nagyúr
válasz pokmky #34091 üzenetére
Nézd meg mégegyszer a fotókat! Hol van a 10kOhm és a "B" nemlineáris (logaritmikus) karaktarisztikát jelenti. Speciális poti ez, bár ki lehet elvileg váltani ha a kalibrációs sávba belefér az új poti, de lutri és szükség lenne a közelitőleg helyes ellenállásra. Ezt a roncson is valószínűleg ki lehet mérni.
Más: kb20-30 óra van a 150 pro kormányomba és kezd barátságosabbá válni. A kezdeti nehézkes "ragadós" jelleg javult és ha még nem is az igazi, de jobb. A T300 RS-től még messzebb van..[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz maxymillion #33791 üzenetére
Üdv!
Nálam sem egyforma a két oldal, akár a pillangó váltóknál. Ekkora különbség azonban nincsen. A DFGT volt a leghangosabb a végállásnál ( ezt könnyen orvosoltam), a T300 már nem ennyire zavaró de nekem hangos és a T150 a leghalkabb a három közül, persze ez a legutóbbi szerzemény. A T300-nak azt hiszem most jár le a garija, így szétkapom és sok mindennel együtt talán ezt is a helyére teszem. -
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
- a rim rögzitő csavarja egy lájtos megoldás, pozdorjacsavar keményen meghúzva a gyógyír
- a pillangóváltó akusztikus visszajelzése véletlenszerú, vagy hallod a váltást, vagy nem.
- időnként nyekereg, olyan mintha a kábelkorbács csavarodás, mozgása adna ezt a hangot, még nem szedtem szét...
- a végállás környezetében a bal oldal kicsit szorosabb mint az ugyanennyire elforgatott jobb.
Nálam ezek jöttek ki, de a használat során a játék élvezetét nem befolyásolják, különösen ha megoldjuk házilag mint az elsőt, ahol a kezedben maradhat a rim. -
fagy53
nagyúr
válasz Khaosz55 #32512 üzenetére
Az eddigi tapasztalataim alapján pénzkidobás kategória bármelyik. Használtam Tracer-t, Trust-t valamivel többe is kerültek, de gyorsan tönkrementek. Elvileg az F1 2018-hoz és egy 10 éves lurkóhoz passzolnak, de biztosan szívás lesz vele, ha nem rögtön akkor nemsokára.
-
-
fagy53
nagyúr
Az előző és a mostani is figyelembeveszi a kormányzás zárszöget, ami autónként más. A soft lock funkció elvileg ezt végzi és pl a Mini ugyanazon beállításokkal lassabban fordul, többet kell tekerni mint pl a WRC autók esetében.
SirRasor:
A DiRT Rally -2.0 saturation százalékosan változtatja meg a profilban meghatározott elfordulási szöget, pl a 900°-os profil / driverben beállított szög/ 60% esetén 900x0.6 = 540°-ra változik meg a játékban.[ Szerkesztve ]
-
-
fagy53
nagyúr
-
fagy53
nagyúr
A TH300 nekem is pontosan ez, én 58k-ért vettem akciósan a Next Level Racing-et, most 80k körül van és ennyiért nem venném meg.
Kb kétszer olyan nehéz a Next Level Racing, de összecsukható. Hátránya a Wheel Stand Pro- hoz képest, hogy nem állítható a kormány-base dőlésszöge, míg a másiknál ez nem gond.
Ha a tárolás gond és a 15kg sok, akkor az olcsóbb is megteszi. -
-
fagy53
nagyúr
válasz martin66 #31505 üzenetére
Üdv!
A fékpedál akár rugós, vagy gumival erősített, soha lesz olyan mint a valós fékpedál. Ha gyenge, akkor gyorsan átnyomod azon a szakaszon ahol a valóságban finoman fékezel és ABS nélkül sem csúszik a kerék hanem forog.Könnyen digitális féked lesz az analóg helyett, vagy satu vagy nem.
Az erősítés miatt érzékelhetővé válik az említett szakasz és képes leszel finomabban adagolni a féket, igaz a satu fékhez szükséges erő miatt problémás lehet pedálszett tapadása, meg hosszabb távon fizikai terhelés terheli a lábad.
A G29-920 gumis erősítése a legtöbb embernél kivágta a biztosítékot, így tehát nem vagy egyedül, de nem igaz, hogy nem lehet találni egy kompromisszumos megoldást.
A játékokban meg sokszor van szükség a fékerő finom adagolására, különösen ha kikapcsolod pl az ABS-t, vagy éppen nincs is. -
fagy53
nagyúr
válasz atomeec #31461 üzenetére
A bemeneti eszközök tekintetében / kormány, pedál és váltó-kézifék / az olaszok és a franciák is nagyon gyengék. Eredetileg nyilván kontrollerre írták a progikat, ez látszik a menűrészben is és aztán portolták át más eszközökre, de ez a támogatottsági táblázatuk ellenére sem sikerült csont nélkül.
Nálam a DFGT és a TH300 GT - TH8A működik, meg egy USB-s kézifék is, de az FFB egy nagyon visszavett, lájtos ralis verzió.
Az időjárás, útviszonyok / murva, aszfalt/ korrektnek tűnnek, hozzátéve, hogy egyik játék sem szimulátorként jelent meg, így érződik egy bizonyos arcade jelleg, ami viszont nem különösebben zavaró. Szerintem a DiRT szérián nevelkedett embereknek ajánlható G29-el...csak türelem kell hozzá az elején. -
fagy53
nagyúr
válasz martin66 #31454 üzenetére
Üdv!
Egyetértve atomeec válaszával, hozzátenném az alap rally-t a Richard Burns Rally-t.
A Sebastian Loeb Evo és a WRC6-7 nagyon jól szórakoztatnak, de meg kell küzdeni a kormány beállításokkal, mert különben szinte játszhatatlan az egyébként jó játék. Sokaknak azonnal elmegy a kedve tőlük, pedig csak egy kis időt kell szánni a beállításokra.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
válasz -Solt- #31414 üzenetére
Gyerekek a vicc az, hogy mindkettőtöknek igaza van, de valahogy elbeszéltek egymás mellett.
Teljesen igaz, hogy a szimulátorok csak közelítik azt az élményt ami a valóságban érez az ember pl az utcai autóban.Az eddig gyártott szim kormányok között egyértelmű a DD fölénye szinte minden szempontból, az a jövő!
Az is igaz, hogy sokan egy gokartos vezethetőséget várnak el, nehéz forgatni, de legalább minden brutális erőt közvetít a futómű felől. A valóság persze más, mert ezt mind az utcai, mind a versenyautók igyekeznek tompítani, jó szó erre az elmaszatolni.
A valóságban az autó futóművének jelzéseit az egész testeddel érzed és egyáltalán nem hiányzik, hogy erős ütéseket érezz a kormányon, vagy, hogy kicsavarja a kezedből.
A játékokban a fül és a szem mellett alapesetben a kormány mint tapintás marad a futómű és ezzel az egész autó mozgásának az érzékelésére és azért torz a kép, mert sok mindent rápakolnak a kormányra ami a valóságban részben igaz.
A késleltetés pl a rallynál sokat ront a játékélményen de ebben nemcsak a kormányok hibásak, hanem a szoftver, persze egy 10-20k Ft-os játéktól mit várjon az ember? -
fagy53
nagyúr
Üdv!
Én felváltva használom a DFGT-t és a TH 300 RS GT Edition-t ugyanazokkal a játékokkal, de nem merném állítani, hogy gyorsabb lennék a drágábbal! Mint sok más ez is megszokás, beállítás kérdése. Papiron a két kormány között és ez a pedálokra is igaz, a felbontásban nagy különbség van, de ez szerintem csak a vezetés feelingjére hat, a köridőkre aligha. A két kormány kialakítása, full fogaskerék vs. full szíj, szintén csak élményjavító, az utóbbi esetben...
Sokan kitűnő eredményeket érnek el kikapcsolt FFB -vel, míg mások a visszacsatolás erejét istenítik és egy kormány megítélésénél ez az első számukra.
A jobb köridőt magadban keresd, mert ez elsősorban tőled függ és nem az eszköztől! -
fagy53
nagyúr
válasz Scarletiel #30226 üzenetére
Üdv!
Sajnálnám, ha abbahagynád mert csak egy jó nagy adag türelem kell hozzá...
Van jogosítványod, de mint írták teljesen más a valós és a virtuális vezetés, nemcsak a helyszínek miatt!
Mindkettőt külön-külön kell szokni, de a virtuális vezetéstechnika gyakorlása sokat segít a valós vezetésben, már ezért sem szabad abbahagynod, mert egyszer még ezen múlhat az életed..
Ne légy türelmetlen, az életben mindenért meg kell küzdeni vagy szenvedni, mondom ezt én aki 47 éve vezetek a valóságban és kb 20 éve virtuálisan is. -
fagy53
nagyúr
Annak azért hiszek aki a különböző szettekkel sok kört futva véleményt alkot, itt szó sincs az emberi képességek különbözőségéről...
Ahogy mások is leírták a fékezés hatékonysága és az ettől is függő kigyorsítás, jó hatással van a köridőkre és itt jön be, hogy nem mindegy milyen pedálszettet használunk.
Igaz az is , hogy ettől még nem leszünk dobogósok, ha eddig is a csak karcoltuk a hatodik helyet.
A gyakorlás természetesen elsődleges, a rutin sokat számít, második a kormány beállítás és harmadik a pedál . Az életkor pedig szörnyen hátráltató tényező és sajnos visszafelé dolgozik, mármint a helyezéseknél. -
fagy53
nagyúr
válasz pintyesz #28946 üzenetére
Üdv!
Sajnos a Logitech-et nem, mert a rallynál nagyon zavaró az FFB lyuk.
A kuplung legfeljebb indulásnál jó, de éppen a rallynál a jó start nem feltétlen előny.
Egy szekvencionális botváltó hasznos, de még nála is fontosabb egy kézifék ami nem kell, hogy analóg tengely legyen, de mindenképpen legyen független a kormánytól.
Ez utóbbi, a rallynál fontos kellék és inkább házilagos kivitelben létezik.
Ennek fényében nehéz választ adni a kérdésedre, mert én nem tudok olyan kormányszettet amelyik mindezt teljesíti. -
fagy53
nagyúr
Üdv!
Kevés játékhoz ill. kevés autóhoz használhatsz H váltót ha a valósághű élményt tartod szem előtt.
Megvettem a TH8-at és jelenleg egy ideje már szekis üzemmódban használom...
A múlt században még használták a versenysportban a H váltót, tehát a 60-as 70-es évek autóit élmény ezzel vezetni, GTL vagy Race07 sok autója H váltós , de később már elterjedt a szekis botváltó és a pillangó kormányváltó.
Az ETS2 ami vállalható még H-váltóval, de kicsit körülményes a 12 valós fokozat és a H váltó max 7 fokozatának a konvertálása.
A harmadik pedál használatához illik legalább egy szekis botváltó, mert a kormányváltókkal (pillangó) illúzió romboló a váltás, életszerűtlen.
A TMX korszerűbb a G29-es családnál a hibrid technikája miatt, elmarad az FFB lyuk és a zörgés csattogás, de a Logitech kompaktabb kormány, ha jól emlékszem több gombbal is rendelkezik. A megbízhatóságuk hasonló, a régi elnyűhetetlen, megbízható logitech legenda már a múlté..! -
fagy53
nagyúr
válasz unrealnoise #28890 üzenetére
Nálam most akkor is megy a venti, ha alszik a gép... Aki kihasználja az FFB-t és kánikula közeli hőmérséklet van a szobában, akkor annak tényleg hangos lehet a venti!
A gond az, hogy terhelve a motort, a táp is arányosan több hőt disszipál és ezt a jelentősen megnövekedett hőmennyiséget kell egy szűk, baromira rosszul szellőző házból eltávolítani egy ventivel, emberes feladat!
Télen nem olyan vészes a helyzet, de most egyre keményebb. Terveimben szerepel külön választani a tápot a base-től, egyelőre a gari tart vissza a megbontástól, meg gyűjtöm a rendelleneségekről a tapasztalatokat és ha ezek házilag orvosolhatóak, akkor előbb utóbb lépek... -
fagy53
nagyúr
válasz -Solt- #28749 üzenetére
A probléma ott lehet a TH kormányoknál, hogy nincs földelve. Megnéztem az enyém és csak a fázis és nulla megy a base-ben lévő tápba. Amikor felkelsz a székből simán ráküldesz egy nagyfeszt a kormányra ami föld híján a gyengeáramú rész testpontján sül ki és rossz esetben valami fontos dolgon keresztül.
Sokszereplős a dolog, ruházat, emberi tényező, a szoba levegőjének páratartalma, milyen elektronikai alkatrész vesz részt a kisülésben, stb.
Azt hiszem erre is rá fogok nézni ha szétszedem az enyémet....[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
Szét sokan szedtek, de hányan rakták össze?
Ha jól emlékszem írtál be annakidején egy szösszenetet arról, hogy a T300- nál a véghelyzetnél nehezedik a kormány. Nálam a bal oldal már a teszt forgásnál tompábban koppan mint a jobb oldal. Lassan szétkapom és érdekelne miképpen lehetne javítani ezt, ha már egyszer jártál ezen az ösvényen.
Kösz. -
fagy53
nagyúr
válasz Ati8821 #28726 üzenetére
Hét éve vettem, de még ma is használom a DFGT-t és csak ő hagyhat el engem...
Tavaly én megrendeltem eg TMX Pro-t nagyon jó áron, de két hét várakozás után vettem egy T300RS GT-t szintén jó áron, persze többért.
Jobb mint a DFGT nem zörög, eltűnt az FFB lyuk. Az általad említett játékoknál azonban nem jobb a DFGT-nél!
Az igazi pályaversenyes szimeknél és a jobb rally-nál jön ki a szíjhajtás előnye, az ETS2 meg kifejezetten kedvezőbb a DFGT-n a több gomb miatt.
A TMX,T150 kb. a kettő között van, új kormányként nyugodtan megveheted bármelyiket.[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
Ja, aztán átbillen a dolog a másik irányba és előbb utóbb elfogy valamelyik...
Valahol a DFGT volt az utolsó mohikán, amióta leálltak vele, az elmúlt években több probléma merül fel az utódoknál mint korábban. A T 300-at már nem is tartom olyan megbízhatatlannak a G29/920 visszajelzéseinek ismeretében. Hasonló intenzítással használom a DFGT-t mint a T300 RS GT-t, de nem mernék fogadni arra hogy melyik dobja fel előbb a bakancsot, 8 év van köztük.
Szűk féléves a T300, rendben működik de szinte minden eddig leírt kisebb nyűg megjelent rajta, lassan szétkapom ha súlyosbodik a helyzet, mert szerintem házilag is lehet orvosolni, sőt megelőzni a problémákat.
A tápot mindenképpen kikapom a base-ból, mert két dudás nem fér meg egy csárdában és a franciák sem az elektronikai tudásukról híresek. -
-
fagy53
nagyúr
Szinte csak ott van!
A H-váltó mára csak a polgári autózásban és a régi /80-as évekig/ autókat felvonultató játékokban rúghat labdába. Elsősorban élményjavító, mert akárcsak a valóságban az eredményességben alulmaradsz.
Nekem ez a kombó van amit kérdeztél és nem bántam meg! Az újabb és szimulátorosabb játékonál előbb tájékozódom, hogy az éppen aktuális autó milyen váltóval rendelkezik a valóságban és aszerint használom én is a kormányszettet.
Amióta megvettem a TH8-at állandóan be akarom kapcsolni az övet, ez az egyetlen hátránya...A Ferraris játék nagyon bejött nekem, a fizika az rFactorra hajaz, a játékélmény az ami elsősorban megfogott, nomeg a nosztalgia.
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
" G27-nek a középen lévő holtjátékát." - nem hinném, hogy van neki!
A Logitech fogaskerekes kormányainak nincs holtjátéka, ellenben FFB lyuk az sajnos van, nem ugyanaz!
Igazad van, hogy ennek kiküszöbölésére ajánlották a driverben megnövelt FFB erőt, de igazából eppen ellenkezőleg ennek minimalizálása tünteti el a "lyukat" ami viszont sajnos mást is eltűntet...
Na ezért váltottam T300 RS-re, mert a rallyban nagyon zavart az FFB lyuk és ez azóta megszűnt. -
fagy53
nagyúr
Üdv!
"a jatek razza a kormanyt pl. ha lemegyek az utrol." - normális, de az FFB csökkentésével javíthatsz rajta.
Nekem a DFGT egy motorral is csinálta ezt az AC -ban a simának tűnö aszfalton, a két egymással szembedolgozó motor talán még rosszabb is, ezért váltottam T300 RS-re, azóta kisimultak az utak...
Sajnos az FFB lyuk még besegített a váltáshoz, amikor a Dirt Rally-ban a középállás környezetében pihekönnyű volt a kormány, ám további elfordításnál keményedett rendesen és kiábrándító volt így vezetni. -
fagy53
nagyúr
válasz Menthirist #27693 üzenetére
Üdv!
Szerintem számodra a T50 PRO lenne a befutó, 100k alatt megkapod, három pedál, hibrid hajtás, 1080°elford szög és megbízhatósága kb a G29-vel azonos.
Az ETS2 két dolgot igényel, de azt nagyon, a több fordulatot és a sok gombot/tengelyt. Sajnos ez utóbbi nem igazán teljesül, de egy 1k Ft gamepad USB csatlakozással mindent megold, a kormány elfordulási szöge meg több mint elég.
A kuplung meg H váltóval az igazi, most vettem a TH8A-t 45k-ért és imádom!
T150 PRO - 70k
TH8A - 45k
Kb 120k ami mindenre elég és nem kell egyszerre megvenni! -
fagy53
nagyúr
válasz Csokilaci #27666 üzenetére
Mindkettő teljesen egyforma a felépítését tekintve, de nem véletlen, hogy a Formulával gyakrabban találkozol használtan / piros/, mert ez csak PC-hez készült, nincs rajta PS2 csatlakozás. A kék / Driving / viszont tudja mindkét funkciót, a PC driver letölthető hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
fagy53
nagyúr
Boldog Újesztendőt és kellemes volánforgatást kívánok minden kedves topiklakónak és az idelátogatóknak!
-
fagy53
nagyúr
Nekem az a furcsa, hogy azonos az átmérő a DFGT-vel és ez mégis olyan mint egy gyerekkormány!
Nagyon pici, soha nem éreztem ezt a DFGT-nél, de a mérettől függetlenül ég és föld...pedig az is jó volt.
Egy hónapos a T300 RS GT és már jönnek elő az ismert problémák, cicergés forgatásnál, jobb pillangó sokszor halk vagy néma, idáig nem hallottam, hogy jár a venti már igen!
Érdekes viszont, hogy telepítettem a legújabb drivert és firmware-t, javult az FFB és érthetetlen módon ettől kezdve rendesen / hallhatóan/ működik a pillangó, de állandóan működik a venti játék nélkül is. -
fagy53
nagyúr
válasz kovta23 #27146 üzenetére
T150 - 1080° a többieknél 900°.
Nincs jelentősége a nagyobb szögnek, talán a kamion szimulátoroknál rúghat labdába. Pályaversenyzésnél a 900° ajánlott kivéve az F1 szériát. Rallyhoz az 540°elegendő. Ezek a kormány elfordulási szögek és pl: 270°balra - 270°jobbra = 540°
A 100-200 ezres kormányok sem tudnak többet a kormány elfordulási szögben, de finomabbak, pontosabbak. Az esetedben 100 ezren innen is van élet és hidd el igazi különbség a 20-30 ezres és az általam ajánlott kormányok között van, nem kevés... -
fagy53
nagyúr
válasz kovta23 #27142 üzenetére
Mindenben jobb, de ha néhanapján veszed elő és kicsit is egy autóban akarod érezni magad, akkor neked a T150, TMX Thrustmaster kormányok 50000Ft körüli áron a nyerők. A Logitech G29, G920 70000Ft környékén még megéri, bár ez nagyon akciós ár, lutri.
Ezek bolti, vadiúj kormányok mindegyik elfordulási szöge 900° vagy nagyobb, FFB azaz erővisszacsatolásúak, a Logitech még kuplunggal is rendelkezik. -
fagy53
nagyúr
Üdv!
A T300 RS feltűnően nagyobb reakciósebességgel bír mint a DFGT, miért, mi indokolhatja ezt?
Adott játékban a DFGT-vel már a kanyar előtt meg kellett kezdeni a fordulást, a T300RS-el pár korai forduló után rá kellett jönnöm, hogy ez egy más világ..
Korábban input lagnak tudtam be a dolgot, a beviteli eszköz szoftveres illesztése a játékszoftverben okozhat ilyen gondot, de itt csak a kormány és a drivere változott. Most a kormányzás reakciója teljesen hasonlít a valós autóéhoz..
Más: AC-ban aut. kuplung ki van kapcsolva, működik a játékban a kuplungos váltás, de vált kuplung nélkül is mint kétpedálos esetben. Lehet, hogy ezt csak a pillangóváltónál csinálja? -
fagy53
nagyúr
válasz tobias88888 #26733 üzenetére
Kösz, de nálam nem melegedett így sem, hogy nem hallottam forogni, a ház burkolata teljesen hideg volt.
19°C-os a szoba és 50% az FFB, a szoba nyáron jóval melegebb lesz, de az FFB marad. Persze a játékokban beállított FFB értékek sem egyformák, nálam az utcai autóra hajaz ez a beállítás, így nem kapom le az asztalról egy gyors hajtűben. -
fagy53
nagyúr
Csendes kormányom van...
Megjött a T300RS GT Edition és nyugdíjba vonul a DFGT, a kispadra!
Akinek van T300 RS az tudja milyen, akinek nincs annak kívánom, hogy legyen, az összehasonlításról ennyi...
Minden hibátlanul működik eddig, talán a közép az nem közép és valóban van illata, de ez nem amperszag csak összefügg vele.
Amiért írok az az, hogy a pedálsor a hiresztelésekkel ellentétben hasonlóan a T3PA-PRO-hoz felcserélhető, a gázpedál a kuplunggal, és így egy derékszögű konzol segítségével függesztett / utcai, GT/, vagy álló / F1 / pedálokat kapunk.
A kemény FFB beállításokat meg mellőzzük, mert a két legjobban melegedő egység, a táp és a motor egy kis térben van ahol venti kavarja a levegőt, de elég keskeny légrések vannak a házon, így boritékolható a változó ventiford. ellenére a túlzott felmelegedésből bekövetkező mechanikai változások.
A motor lehet, hogy ipari, de az egész tervezés, kivitelezés az nem. -
fagy53
nagyúr
válasz ForRedGlory #26702 üzenetére
Kösz, ez jó érzéssel tölt el.
-
fagy53
nagyúr
Gyorsan erősítsetek meg, ezt megéri megvenni a 62 k Thrustmasters TMX PRO helyett?
Mindkettő kuplungos....
Szerintem meg és módosítással megrendeltem, de kiváncsi vagyok a véleményetekre.