-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-Solt-
veterán
válasz Raymond #18564 üzenetére
A szimulátorozás nálam nem kifejezetten az autóversenyzést jelenti... amellett repülök, ott az ETS/ATS, ED, stb. ED alatt ugye viszonylag sok a fekete háttér, tehát ott például ez elég zavaró lehet...
Na mindegy, azt hiszem az lesz, hogy magyar forrásból rendelek majd egyet aztán ha nem vagyok vele elégedett akkor visszaküldöm. Utálom ezt, de másképpen ez nem fog menni, túlságosan szubjektív ezeknek a dolgoknak a megítélése ahhoz, hogy fórumozás után végleges döntést hozzak.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz kiskuplung #18687 üzenetére
Lehet, hogy kapásból teszttel állnak majd elő!
Engem a YT-s VR csatorna lepett meg (inkább bosszant) azzal, hogy mára már gyakorlatilag semmi köze a nevéhez.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz Raymond #18733 üzenetére
Arról van valami infó, hogy milyen kontraszt aránnyal rendelkezik majd a kijelző? Lehet, hogy csak beképzelem, de az 1000:1 arányú kalibrált LCD / IPS monitorom feketéje szebb mint amit a CV1-ben látok fekete címszóval, pedig ugye utóbbi az OLED.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz sakkay #18739 üzenetére
De én nem erről beszélek, hanem arról, hogy nincs VGA ami mondjuk DCS alatt élvezhető FPS-t produkál a látványhoz... a Vive Pro-l is megszenvednek, itt meg kb dupla pixelmenyiségről beszélünk a Vive Pro-hoz képest. Hiába lesz élesebb és szebb a képe, ha diavetítés lesz az egész... vagy álló képet akarsz nézni rajta?
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz sakkay #18745 üzenetére
A Vive Pro pixeleinek kb a duplájáról beszélünk, és amíg nem lesz szemenként 16K felbontás, addig valamilyen élsimítási eljárásra mindig szükség lesz, különben látni fogod a recéket, a távolabbi kép remegni fog, stb.
Alapból több mint 9 millió pixelről van szó, erre bármilyen PD-t, élsimítást ráengedsz, a helyszínen fossa össze magát minden ami ma kapható. Én bírom az optimizmusod, de nagyon ne éld bele magad abba, hogy élvezhetően DCS-t fogsz játszani rajta egy 1080Ti-l, mert csalódás lesz a vége.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz barcalaci84 #18750 üzenetére
Jól számolsz... alapból horror pixelmennyiség!
Minden rosszindulat és bántó szándék nélkül, de én általában nem értem izomman mondandóját, most sincs ez másképpen!
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Arról esetleg nincs infó, hogy az Oculus mikor lesz hajlandó a teljes EU-s forgalmazásra?
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz kiskuplung #18839 üzenetére
Most már biztos, hogy a VR halott és a 3D sorsára jut!
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz tobias88888 #18845 üzenetére
Én is örülnék jóval nagyobb FOV-nak és felbontásnak, de tudom, hogy az lenne a vége, hogy állóképeket nézek rajta, mert normálisan meghajtani jelenleg képtelenség lenne. Igazából mindegy, hogy azon idegeskedünk, hogy nincs olyan HMD amit elképzelünk, vagy azon, hogy nincs olyan VGA ami kihajtaná... még a CV is sokszor feladja a leckét az 1080Ti-nek, akkor mit művelne vele egy lényegesen nagyobb FOV-l és felbontással rendelkező HMD? A nettó 1000 eurós 2080Ti + 30% teljesítménye is édeskevés...
Most, hogy így egy kicsit leülepedtek a dolgok, engem még midig érdekel a Rift S... Az IPD nem érint, vezeték nélküli fülesem van ha nem tetszene a hang, a 90 vs 80 Hz közti különbséget észre sem venni, egyedül a feketéje az ami eltántoríthat a váltástól, de ez meg úgy is próba után fog csak kiderülni. Ha az elfogadható kompromisszum számomra, akkor az összességében jobb képminőség és a Touch (nekem nincs most) nekem elég a váltáshoz.
@(#18847) kpbendeguz:
"Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén
A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben."
Tehát itthon vásárolt Rift esetén ebből biztos nem lehet gond.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz tobias88888 #18950 üzenetére
Nem a játék hibája, 1080Ti-n pedig nagyon szépre (normális élsimítás, SS, stb) be lehet lőni úgy, hogy versenyen is megvan a fix 45 FPS. A GTX 1060 nem való szimulátorozásra VR alatt.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz tobias88888 #18953 üzenetére
Nem, nem a játék hibája, hogy egy 1060-l nem tudod teljes pompájában futtatni VR alatt. Egyrészt egy alfa állapotú programot nem érdemes kész programokhoz hasonlítani, másrészt nem vagyok benne biztos, hogy látványvilág tekintetében érdemes egymáshoz hasonlítani őket. A PC2 ami közelít hozzá látványban, de az gépigényben is ott liheg a nyakában...
Az ACC-t is be lehet állítani úgy, hogy meglegyen a fix 90 FPS, csak akkor nincs PD növelés, mint ahogy PC2-n sincs PD növelés ha fix 90 FPS-t akarsz esőben, verseny alatt.
A Lone Echo és társai mióta szimulátor? Vagy azt akarod mondani, hogy egy Robo Recall annyi háttérszámítást és olyan összetett engine-t igényel mint egy szimulátor? Mert ugye én arról beszéltem, hogy VR alatt a GTX 1060 nem való szimulátorozásra.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Mobilrol csak így ment, bocsi:
https://youtu.be/S5cuYJOpihw
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz tobias88888 #19011 üzenetére
Szeintem ez szoftveres cpu limit. Adott szituációban nem tudja kiszolgálni a cpu a gpu-t, ezért nem tartja akkor a 90 fps-t.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz tobias88888 #19014 üzenetére
Az semmit nem számít... 10%-s CPU terhelésnél is lehet szoftveres limit, lásd például ETS2/ATS. Abban a pillanatban, hogy ha a GPU-d nem teker 99%-n (vsync off, nincs semmilyen fps limitálás), CPU limited van. Ez lehet hardveres, amikor maga a CPU ereje kevés, illetve lehet szoftveres, amikor vagy az adott API határai, vagy a rossz optimalizáció miatt egyszerűen nem kap elég adatot a GPU.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz tobias88888 #19018 üzenetére
30%on megy 45fps-el, ha felvált 90re akkor 60-70 körül.
Vagyis a GPU bírja a tempót, a CPU (szoftveres limit) viszont nem... elég egyértelműnek látszik.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz Márton #19025 üzenetére
Disabled: Akkor érdemes használni amikor olyan játékkal játszol amivel a géped bár nem tudja folyamatosan tartani a fix 90 FPS-t, de 80-85 FPS-nél lejjebb nem megy. Ez az érték még bőven élvezhető, jobb mint az ASW + 45 FPS és így elkerülhető az is, hogy a 45 és a 90 között ugráljon az FPS érték le-fel.
Force 45, ASW disabled: Mint 60Hz-s monitoron a 30 FPS... darabos, akadozik, semmi értelmét nem látom.
Force 45, ASW enabled: Ez egyértelmű, nem ragozom, a lényeg, hogy akkor érdemes használni amikor a géped nem képes kipréselni magából a 90, de legalább a 80-85 FPS-t folyamatosan.
Auto: Abban a "pillanatban", hogy nincs meg a fix 90 FPS (akár csak 88-ra leesik), működésbe lép az ASW és jön a "duplázott" fix 45 FPS. Ez akkor bajos, amikor a következő "pillanatban" megint megvan a 90 FPS, aztán a "következőben megint nincs meg... ilyenkor 45 - 90 - 45 - 90 között ugrál, ami instant rosszullét. Szinte biztos, hogy a VR-s rosszullétek egy jó része ebből adódik.
Az én metódusom az, hogy először disabled, letesztelem, hogy van-e olyan beállítás amivel megvan a fix 85-90 FPS és tetszik is a látvány. Ha igen, ezen hagyom, ha nincs meg, akkor a következő lépés, hogy feltolom a látványt és a következő cél már a beton fix 45 FPS és jöhet a Force 45 + ASW enabled. A másik két beállítást kerülöm.
Itt megtalálsz minden infót az ASW 2.0-ról, van demó videó, jelenleg támogatott játékok, leírás: [link]
Ha jól értelmeztem a meglehetősen szerény angol ismeretemmel, akkor a játék fejlesztőkre vár a feladat, hogy az adott portékájuk támogassa.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz Márton #19030 üzenetére
Én is érzékeny vagyok erre, de egyáltalán nem zavaró a 85 körüli érték, pedig 60 Hz-s monitoron már az 58 FPS-től is megőrültem...
Én úgy tudom, hogy alapból auto-n van... vagy a DebugTool-l, vagy a OTT-l tudod állítani. Én utóbbit használom mert abban minden játékhoz tudok egyedi profilt csinálni.
Nekem nincs Touch-m, szóval Robo Recall ügyben nem tudok nyilatkozni!
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Urak,
MSI AB, EVGA XOC programokat használ valaki? Ha kitolom a power limitet vagy 100%-ra teszem a voltage csúszkát akkor a gépigényesebb programok (pl PC2, ACC) kifagynak. Tapasztalt valaki hasonlót?
Nem tudom, hogy a szoftverek zavarnak be valamibe, vagy a közel 10 éves tápom kezdi a végét járni, bár utóbbi esetén inkább újraindulna a gép szerintem.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Az a fura Urak, hogy pl superposition alatt simán bírja, pedig az jóval nagyobb terhelés a VGA-nak mint az említett játékok...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Fix 45 FPS (asw) mellett cirka 1800 MHz környékén ketyeg a kártya ha kitolom a power limitet, ha nem, ha 100%-ra húzom a voltage csúszkát, ha nem. Emellet a power limit végig 100% alatt van, akkor is ha kitolom 120%-ra.
Ehhez képest Superposition alatt majdnem 2 GHz-n jár, power limit plafonon és “visítanak” a ventik.
Ha a “tuning” miatt nem bírná a VGA akkor nem mennének a szintetikus tesztek sem, és fagyna az a kevés 2D-s játék is amit néha előveszek.
Tapasztalataim alapján a vga-k esetében nem az van mint a cpu-k esetében, hogy órákat megy valami stressz teszt, utána játékok alatt meg elhasal...
Nekem is volt olyan vga-m ami nem bírta a gyári tuningot sem, pont a 3D mark-l szemléltetettem a kiskernek.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz kiskuplung #19131 üzenetére
Én is találkoztam már ilyen kártyákkal, de azok egyrészt jellemzően az “illesztő program nem válaszol” hibákat dobták, másrészt jellemzően akkor hasaltak el amikor a max órajelt elérték.
De kipróbálom, hogy mi van akkor ha visszaveszek az órajelből.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz kiskuplung #19152 üzenetére
Ezek után az érdekelne, hogy sheep-nek miképpen lett homlokegyenest más véleménye!
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Minden vásárlás előtt alaposan körbejárom az adott témát, hogy ne kelljen magamat és a kiskert sem szivatnom azzal, hogy elállok a vásárlástól, de a VR esetében azt hiszem ez is kevés lesz... egyszerűen muszáj lesz személyesen kipróbálni a cuccokat, hogy az ember dönteni tudjon.
Ez az ipd állítás is... CV1 esetében 65 és 70 mm között semmi eltérést nem látok a képeken, szövegeken, de a kis zöld kereszt 70 mm-n mintha tisztább lenne...
Mondjuk az szinte biztos, hogy a Rift S, Vive Cosmos, Valve Index hármasból lesz valamelyik a befutó.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz kiskuplung #19160 üzenetére
Az nem rossz gondolat... berendelünk páran 1-1 darabot mindegyikből aztán mehet teszt...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz kiskuplung #19163 üzenetére
Pár hónap múlva újrafűzzük ezt a gondolatsort...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Mobilról és emlékezetből... a CV1 1.5-s PD-l cirka 6,5 millió pixel, a HP üdvöskéje pedig kb 11,5 millió pixel, ha azzal a kb 25%-s alap felskálázással számolunk ami a CV1 esetében is van.
iRacing még csak-csak, de a DCS... hát, nem fűzök hozzá sok reményt.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Hogy állnak a virtuális valósággal (VR)? Esetleg az lesz a játékaik következő lépcsőfoka?
Támogatjuk a VR-t, a grafikusmotorunkat már öt éve felkészítettük erre, amikor megjelentek az első VR-headsetek. Vagyis egy kollégánk készítette fel, ő önszorgalomból, munkaidőn túl dolgozott ezen. Van pár ezer játékosunk, aki VR-hardverrel játssza a játékainkat, így fenntartjuk a támogatást, még ha teljesen nem is készítettük azt el.
És a későbbiekben várhatóak komoly tervek ezen a területen?
Ezt jelenleg nem tudom megmondani, mivel eleve a VR-ről nem lehet megmondani, mennyire fogják felkapni. Bevallom, számomra jelenleg a VR csak amolyan vásári mutatvány. Egyszer hazavittem egy sisakot: a gyerekeim imádták, de másnap már nem tudták, mihez kezdjenek vele. Mostanáig pedig nem készült olyan játék rájuk, amely igazán vonzóvá tenné őket. A másik probléma, hogy sokat kell még fejlődnie a technológiának is. Én pl. rosszul leszek tőle, egyszerűen nem tudom megszokni, hogy ha pl. a játékban ráhajtok egy bukkanóra, akkor a játékban megugrik a fejem, a valóságban azonban nem. Ezért is tartom sokkal izgalmasabbnak a kiterjesztett valóságot (Augmented Reality, AR), azzal ugyanis efféle mellékhatások nélkül lehetne nagyon izgalmas fejlesztéseket csinálni - személy szerint én pl. lenyűgözőnek tartanám, ha sikerülne a játékbeli kormányt megjeleníteni a játékosok asztalán, és a saját kezünkkel kormányozni azt. A lényeg a lényeg, a virtuális valóságnak meg kellett volna reformálnia az ipart, de nem sikerült neki. Valljuk be, ha az Oculus Riftet nem segítette volna ki a Facebook, eltűntek volna a süllyesztőben.
Pavel Sebor 47 éves informatikus, a prágai SCS Software alapítója és ügyvezetője.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz kazmerr #19188 üzenetére
Nem akarom ezt túl ragozni, igazából azért másoltam ide, mert megdöbbentett, hogy egy ekkora stúdiónak a feje milyen szinten nincs képben. Mintha valamelyik PH-s VR cikk komment szekcióját olvasná az ember...
Legalább annyit megtehetne, hogy belenéz a VR topikjukba, és akkor láthatná, hogy milyen vélemények vannak az ETS + VR párosról. Mindezt úgy, hogy még mindig DX9-s a motor, az egyik legcsúnyább még 1.5-s PD mellett is, plusz borzalmasan optimalizálatlan.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz Imre077 #19243 üzenetére
Nemsokára érkeznek az új Ryzenek ha jól tudom, azt mindenképpen megvárnám a helyedben.
Egyébként van “milyen gépet vegyek” topik, szerintem ott érdeklődj, mert vérzik pár sebből az összeállításod és sok off hozzászólást generálnánk mire a végére érnénk.
VR alapvetően GPU igényes, szóval olyan konfigurációt válassz amiben minél erősebb GPU van, a többiből veheted azt amit ár/érték arányban javasolnak.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkStation 30 PC (Intel Xeon E5-1650 V2 12X3500Mhz, 32GB DDR3, 256GB SSD+1TB HDD, 2GB VGA)
- DELL Precision T5600 PC (2 db Xeon E5-2630 24X2800 Mhz, 64GB DDR3, Quadro K1200 4GB VGA, 256GB SSD)
- HP GAMER PC/XEON E3-1245 V5 8X3,9Ghz,16GB DDR4, Nvidia Geforce GTX1660Super 6GB,512GB SSD+500GB HDD
- DELL Latitude 14 Rugged 5414 6. gen. I5 laptop (4X2400 Mhz, 8 GB DDR4, 256 GB M.2 SSD, WIN10)
- Xbox Series S játékkonzol /Szép állapot/Garancia/Beszámítás/
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest