Új hozzászólás Aktív témák

  • -Solt-

    veterán

    Hogy állnak a virtuális valósággal (VR)? Esetleg az lesz a játékaik következő lépcsőfoka?

    Támogatjuk a VR-t, a grafikusmotorunkat már öt éve felkészítettük erre, amikor megjelentek az első VR-headsetek. Vagyis egy kollégánk készítette fel, ő önszorgalomból, munkaidőn túl dolgozott ezen. Van pár ezer játékosunk, aki VR-hardverrel játssza a játékainkat, így fenntartjuk a támogatást, még ha teljesen nem is készítettük azt el.

    És a későbbiekben várhatóak komoly tervek ezen a területen?

    Ezt jelenleg nem tudom megmondani, mivel eleve a VR-ről nem lehet megmondani, mennyire fogják felkapni. Bevallom, számomra jelenleg a VR csak amolyan vásári mutatvány. Egyszer hazavittem egy sisakot: a gyerekeim imádták, de másnap már nem tudták, mihez kezdjenek vele. Mostanáig pedig nem készült olyan játék rájuk, amely igazán vonzóvá tenné őket. A másik probléma, hogy sokat kell még fejlődnie a technológiának is. Én pl. rosszul leszek tőle, egyszerűen nem tudom megszokni, hogy ha pl. a játékban ráhajtok egy bukkanóra, akkor a játékban megugrik a fejem, a valóságban azonban nem. Ezért is tartom sokkal izgalmasabbnak a kiterjesztett valóságot (Augmented Reality, AR), azzal ugyanis efféle mellékhatások nélkül lehetne nagyon izgalmas fejlesztéseket csinálni - személy szerint én pl. lenyűgözőnek tartanám, ha sikerülne a játékbeli kormányt megjeleníteni a játékosok asztalán, és a saját kezünkkel kormányozni azt. A lényeg a lényeg, a virtuális valóságnak meg kellett volna reformálnia az ipart, de nem sikerült neki. Valljuk be, ha az Oculus Riftet nem segítette volna ki a Facebook, eltűntek volna a süllyesztőben.

    Pavel Sebor 47 éves informatikus, a prágai SCS Software alapítója és ügyvezetője.

    :Y :W

    www.smart-bus.hu

Új hozzászólás Aktív témák