-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Márton
nagyúr
Engem néha elkap a gépszíj, hogy kéne feljeszteni saját 360 néző appot, ami olyan, ahogyan én szeretném. Aztán sosincs rá elég időm, még a megvett appokra is alig. Talán ha nyugdíjas leszek.
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #33972 üzenetére
Itt egy rovid diskura Volga es Guy kozott a kesleltetesrol [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #34004 üzenetére
Az egyik Link fejleszto az Oculus-nal.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
válasz kiskuplung #34000 üzenetére
Arra ott az asszony na
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
veterán
válasz MaxxDamage #34006 üzenetére
Úgy érted pornózik?
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
Raymond
félisten
válasz Viktoár #34002 üzenetére
Ugy nez ki minden alapon van igy per pillanat:
Preferred game rendering resolutio = 1.0
Ez a Quest-nel 1216x1344 igy itt inkabb 1.5-re raknam ami 1824x2016 (mar ha birja a geped).Encoding Resolution Base = 0.75
Ez a felso felbontasol kiindulva 1824x1008, itt allitanam be a fix 2880x1600-at.A Foveated Rendering nem tudom hogy mukodik a programban es mit jelentenek a szamok, a Video Codec viszont Pascal-al maradjon h264 ahogy mar irtam. Ha a nagy felbontas miatt kohog a gep akkor probald meg a 60Hz-et is felteve hogy nem latod vagy zavar azz esetleges villogas.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
a2d2
addikt
válasz Raymond #34008 üzenetére
Miért maradjon az encode H.264 Pascal-nál?
1070+VD+Quest 2 alatt kapcsolgattam, alig volt különbség a késleltetésben, látványban viszont hatalmas javulást hozott (főleg a távolabbi objektumoknál).
A H.265-öt a Quest nem bírta anno, nem a Pascal. Most Quest 2-nek nem okoz már gondot, szerintem kapcsolja nyugodtan át.
Vagy nézze meg így is, úgy is (képminőséget és ms értékeket).A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
Raymond
félisten
-
válasz Williamgrant #34007 üzenetére
Dehogy...tudod mire gondoltam na
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
a2d2
addikt
válasz Raymond #34010 üzenetére
Igazából szerintem mindegy hogy 1070 vagy 1060.
Egy teljesen külön szálon fut a videokártyán a tömörítés. Nekem most a Quest 2-nél sem megy feljebb 20%-nál ez a szál szóval épp hogy csak duruzsol.
Azt nem értem hogy miért nem kapcsolták be a Linken ezt a H.265 opciót. Kijött most egy béta teszt ahol fel lehet tornászni akár 500mbps-re a bitrátát, de a H.265-nek sokkal több értelme lett volna.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
Raymond
félisten
A kodolas ido ugyanaz a 1060 es a 1070-nel is de az osszido nem. A render a 1070-nel lehet siman belefer az egy frame-beert mondjuk csak 8-9ms es igy az 4-5ms kodolassal egyutt is benne van a 14ms-ben. Egy 1060-nal viszont tovabb tart a render igy kitolodnak a hatarok es konyebben/tobbszor Jon be az hogy +1 frame kesleltetes mert kifutott a frametime-bol a lanc valahol.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
a2d2
addikt
válasz Raymond #34013 üzenetére
Értem, de akkor a render különbségről beszélünk ami nem indokolja a H.264 használatát ha simán megbirkózik a HEVC-el a HMD.
Azért írtam hogy úgy állítsa be a játékot hogy mindenképp meglegyen mindenhol a 90FPS.
Legegyszerűbb Steam kliensre rákattintani és bekapcsolni a Display Performance Graph-ot az egyből mutatja ha nem stimmel valami.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
qqzs
őstag
Jovan akkor varok keddig a q2-re, akkor majd kiderul a lencsekeret kompatibilis e q1-el.
Eladó: GTS450
-
#54625216
törölt tag
Az UE-vel csak a mobil hardver környezet beállítása szopás (én vagy másfél napig kísérleteztem, mire minden klappolt a Go-val) de utána már jó lesz, mert ha a hardver nem változik, akkor ugye a környezet sem.
Az UE nagy előnye, hogy blueprintekkel gyakorlatilag kódolás nélkül tudsz alkalmazásokat fejleszteni sokkal gyorsabban és kényelmesebben, mintha C# kódban kellene bugot vadásznod. Igazából az egész UE editor sokkal jobban hasonlít egy CG alkalmazásra, mint egy fejlesztő szoftverre. -
veterán
Nekem van mindkettő, ha a lencsekeret a műanyag a lencse körül, akkor az nem ugyanolyan a kettőn szerintem.
Plusz ugye ha ugyanaz lenne, akkor miért várná egy csomó preorderes a november 10-es megjelenést a Q2-höz.
[ Szerkesztve ]
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
a2d2
addikt
válasz #54625216 #34021 üzenetére
Azóta is ezzel szívok.
Már kiment a Questre egy tesztpálya, de basszus mennyi idő és háttértár kellett hozzá Unity után!!!
Nálam legalábbis valahogy félelmetesen lassan megy minden.
Leszedtem először simán az Epic Store-os verziót (35GB), beállítottam mindent de nem találtam Quest 2-t, hand trackinget meg hasonló dolgokat.
Utána láttam hogy ehhez az Oculus Source-ból kell telepíteni. Leszedtem azt is, egész éjjel bekapcsolva hagytam a gépet hogy buildeje le a nyavajás engine-t. Ma reggel ránéztem, elkészült, 100GB!
Ide beimportáltam az előző napi tesztpályát, persze rinyált hogy nem azonos verzió, blabla, újrafordította a shadereket, utána a cooking is nálam fél órás mutatvány. Szóval elsőre úgy tűnik nekem hogy rengeteg idő és háttértár kell hozzá. SSD-m meg is telt, ment át minden a HDD-re, lehet ezért ilyen tetű lassú.
A legjobb még csak most jön:
Van ugye most egy telepített natív verzióm és egy telepített Oculus-os verzióm az engine-ből.
Az Epic marketplace-en keresztül csak a natív alá engedi letelepíteni a kiegészítőket.
Lehet ezután csak át kell csak húzni a UE_4.25\Engine\Plugins\Marketplace\ könyvtárat az Oculus-os engine alá, még nem próbáltam.
Próbáltam viszont marketplace-ről assetet behúzni projektbe. Itt látja az Oculusos verzió alatt készült projekteket viszont ezt kapom: Asset not compatible with version Other, please select closest alternative version.
Szóval most kb úgy áll a dolog hogy vagy használom a natív verziót és élvezem a marketplace kompatibiltást úgy mint au Unity Asset Store-nál viszont elavult Oculus implementálással VAGY használom az Oculus buildet a legújabb implementációkkal (Quest 2, kézkövetés), de szívok a verziókülönbségekkel.
Szóval elsőre nagyon furán használhatatlannak és lassúnak tűnik az egész Unity után. Ott a Unity ikonra kattintás után 5 perccel már a HMD-n nézem a pályát, itt örülök ha betölt addig az engine (39%-nál meg 45%-nál elég sokat áll például, utána még shader comilation, cooking meg minden, repülnek a fél órák).
Most azért behúztam egy marketplace-es projektet ami sima női karaktert tartalmaz szóval nem valami városrészletet vagy hasonlót: 48 percig ment a cooking[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
a2d2
addikt
válasz s7evcsenko #34024 üzenetére
Nagyon türelmes ember vagyok, feleségem igazolni tudná, de most az 50 perc cooking után már 22 perce megy a sima win deploy egy halál egyszerű karakter tesztnél - kezd betelni a pohár.
Azt viszont éreztem hogy te nem szántál elég időt a Quest 2 + VD dolograNa 25 perc alatt az is végzett, talán lesz előbb-utóbb belőle valami
[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
s7evcsenko
addikt
"Azt viszont éreztem hogy te nem szántál elég időt a Quest 2 + VD dologra "
Ezt én is éreztem, de nekem már ez is átlépte azt a határt, ami túlmegy az egyszerű használhatóság határán.
Ráadásul annyira nem is fogott meg a Q2.
Egyrészt, mert fehér , másrészt mert a látványon túl minden másban ugyan olyan kényelmetlen, mint a Q1 volt.
Az akkuja meg úgy merült, mint ha muszáj volna neki...Szóval inkább mélyen a zsabembe nyúlok és veszek egy G2-t majd egyszer, ha találok akciósan.
Addig elvagyok az S-el... egyáltalán nem éreztem késztetést lecserélni a Q2-re."Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
TJ2
csendes tag
válasz bunnyhu #34015 üzenetére
Fura, nekem egész jól megy, fagyás szinte soha nincs, és mióta a link bitrátáját feljebb lehet venni, azóta a linkkel is majdnem olyan szép, mint VD-vel, és valahogy gördülékenyebb is az egész.
Sokáig úgy éreztem, hogy szaggat, de aztán elmúlt, vagy csak megbékéltem vele, hogy az RTX 2070 nem tudja ultrán futtatni. Majd talán még egy patch után... :/
Eddig 13 órám van benne 1 hét alatt. -
#54625216
törölt tag
Nem próbáltam Quest-el, de az lehet a nyűgje, hogy egyelőre egyedi Oculus build kell hozzá. Szvsz érdemes lesz kivárni, amíg megjelenik a rendes hivatalos támogatás Quest2-höz tutorialokkal, meg minden, mert úgy nagyságrendekkel egyszerűbb lesz az egész.
Go-nál sokkal többet szenvedtem magával a megfelelő verziószámú android fejlesztőkörnyezet telepítésével meg az általános beállításokkal, hogy mire kell optimalizálni a projektet, mint magával az UE-vel. Go-nál az volt a nagy előny, hogy kb. a GearVR beállításokat kellett követni minimális módosításokkal és a GearVR már évek óta a piacon volt, mire a Go megjelent.
Én próbáltam amúgy Unity-t és UE-t is, és ha már az UE működik rendesen (azaz megnyomod a build gombot és már fut is a hmd-n a cucc), akkor az UE fejlesztési szempontból sokkal kezesebbnek tűnt. -
kiskuplung
őstag
Én már csak ezzel játszom VR-ban mióta megjelent Szerintem rohadt jó, még asszony is megjegyezte, hogy fülig ér a szám, ha ezzel tolom Kicsit nehéz rávenni magam, mert elég sokáig tart itt összerakni a felszerelést hozzá, de utána órákig le se akarom venni.
Az egyetlen dolog, amivel egyet értek, az a programozás része, és remélem, hogy ez nem valami engine-szintű dolog, mert most már 3 hete megjelent és azóta se jött rá patch: ez a 60hz-es függése az egész játéknak.
Most úgy tudok vele viszonylag normálisan játszani, hogy az Oculus tray tool-lal rákényszerítem a 45Hz-et, Steam-ből meg letilítom a motion compensationt (vagy minek hívja). így már majdnem jó, egyedül a célkereszt szellemképesedik néha, de az is elmúlik kb. 10 perc után....
Ezen kívül pedig nem fagy, és az irányítás is hibátlan (én HOTAS X-szel nyomom). Először nekem is kicsit gyerekesnek tűnt ez az egész menürendszer, de mióta rászoktam, VR-ban nagyon kényelmes hogy a HOTAS gombjaival villámgyorsan tudok matatni benne.
-
kazmerr
aktív tag
Még kis tapasztalat hátha valakinek van benne hasznos infó:
Küzdöttem a VD-vel, de nekem érzésre mindig nagyobb a latency mint a linkkel. (Erre is számítottam, de picit már zavaró.) De ennek ellenére még mindig jó! Viszont ha streamelni szeretnék a beépített stream szolgáltatással facebookra, akkor csak 480p-vel megy, és beakad a bejövő stream is. (Erre is számítottam, inkább mint tapasztalat írom le másoknak)
Ha más is próbálkozna opencomposit-al, és nem indulna el a játék, akkor abban a könyvtárban ahol lecserélted az openvr_api.dll-t (mentsd el feltétlenül az eredetit!!!), hozz létre egy opencomposite.ini-t és csak ennyit írj bele:
enableAudio=False
Ez nagy eséllyel megoldja a gondot. Igaz hogy alapból lekapcsolja a hangot a headsetből, de ettől függetlenül, ahol a programban tudod állítani a hangkimenetet ott még át tudod irányítani a headsetre.Ha szeretnél facebookra streamelni a headsetből akkor opencomposittal nagy eséllyel nem fog menni, legalábbis amiknél én próbáltam nem engedte.
Az IL-2-vel sikerült kábellel 44-46ms-re ledolgozni a latency-t (néha spikeol 50-51ms-re), jobb grafika és részletesség mellett mint CV1-en valaha is.... (SteamVR-os cím, opencomposittal 3ms-t nyertem és elvesztettem a fülesben a hangot, de más appnál érdemes kipróbálni!) Viszonyításképpen ez anno CV1-en 27ms volt, néha belenyalva 40ms-be. (1080Ti-al i7-8700-al). Ami tuti a link problémája, mert a CV1 beállításokkal is ennyit ment Q2-n fix felbontással (gondolhatjátok hogy nézett ki...)
Viszont a link a kevésbé komplex dolgokat elég jól kezel a link (pl. bigscreen) azt hittem rosszul látok amikor 33ms volt stabilan. Ha ezt még fejlesztik, akkor kábellel is nagyon jó lesz.
Ha valaki kábelezne a quest 2-vel, ezt ma próbáltam ki és tökéletes:
https://www.thingiverse.com/thing:4623497Legközelebb jobban ráfekszem a VD-re. Kíváncsi vagyok mivel tudom használni a vezetéknélküliséget.
Arról van infó, hogy milyen videós platformok mennek a questen? A netflixről tudom hogy 480p-ben megy csak.
-
GalaHU
őstag
válasz bunnyhu #34015 üzenetére
Nem akarlak felbosszantani, mert én is megszívtam és fagyásnak hittem, de vannak olyan pillanatok a játékban amikor úgy tűnik hogy fagy, pedig csak a megfelelő gmb lenyomására vár...
Ezzel együtt eléggé "tanulós" a menü meg a kezelés, de egy jól beállított (!) HOTAS-al VR-ban nekem az évtized játéka! Pedig csak CV1-en próbáltam, képzelem mit gurít majd a G2-őn...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
bunnyhu
senior tag
válasz GalaHU #34032 üzenetére
Nem akarlak elkeseríteni, itt nem G2 csak sima Reverb amivel próbáltam, hát lehet az oculusokkal jobban bánik, de az a fél óra amit küzdöttem vele merő szopás volt. Nem akarom részletezni onnan, hogy a botkormányon nemlétező gombokat rendelt alapfunkciókhoz odáig, hogy már az első tanuló küldetés az addig simán futó VR nézet teljesen ledarabosodott. Lehet ha még szöszölök vele 1-2 órát, ki-be kapcsolagok dolgokat talán rájövök épp mi a rák a baja, de én már ott ledobtam az ékszíjjat amikor a láthatóan game enginenel készült videót kirakta 2D mozivászonra VR-ben ... és onnantól csak romlott a véleményem. Az epic kupont akartam ellőni, de asszem majd megvárok egy 50-75% leárazást, addigra talán kipatch-elik.
Mivel 2 óra refund gameplay van megadva, sokat nem akartam vele küzdeni ezekután. Adhattam volna még 1 órát, de úgy felbaxott agyilag a balfax dolgai, hogy úgy voltam, én erre most egy fityinget sem.[ Szerkesztve ]
https://divecenter.hu
-
kazmerr
aktív tag
Ha valaki streamelni szeretne a headsetről:
https://youtu.be/iqH1uKYQ9OY?t=424 -
gulasoft
őstag
Én azt nem értem, hogy ott az a remek sokmagos xr2-es chip, és a fejszett továbbra sem képes mondjuk egy discordot a háttérben futtatni. Ezt érti valaki?
Discord:https://discord.gg/JkRTcgf
-
gulasoft
őstag
Viszont valaki hiányolta, hogy a netflix filmek szar minőségben jönnek, most próbáltam a quest 2-őn a tv alatt és tök jó minőségű volt amit néztem. Már csak egy füles kell, hogy ányban tudjam nézni :-)
Discord:https://discord.gg/JkRTcgf
-
kiskuplung
őstag
válasz gulasoft #34037 üzenetére
Nekem van egy haverom, akivel szoktunk Quest-tel Onwardozni és ő azt mondja, hogy csak akkor működik a játékban a mikrofon, ha előtte letesszük az Oculus chat partyt. Szóval nekem ez arra utal, hogy nem a sokmagosság a döntő, hanem a használt operációs rendszer úgy működik, hogy egy erőforrást (mikrofon) csak egy app tud egyszerre használni.
-
kazmerr
aktív tag
-
Márton
nagyúr
válasz gulasoft #34038 üzenetére
"Már csak egy füles kell"
És hogy szüntessék meg a halk hangerőnél az alapzajt, ami - ahogy olvasom - mindenkinél jelen van, csak van aki hallja, van aki nem.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
gulasoft
őstag
válasz kazmerr #34041 üzenetére
Próbáltad a quest böngészőjében? Mert nem kompatibilis vele. Elindul, de se mikrofon, se hangszóró. Bár persze ehez ki kellett próbálni. Szereljek rá egy mobilt hátra? Mert egy retkes telefonon elfut ezen meg szartak megcsinálni cukibergék.
Discord:https://discord.gg/JkRTcgf
-
gulasoft
őstag
Ja és egyébként a chat ment ott a social részen, csak éppen hol ment hol nem ment, és néha akkor is tudott menni ha ilindult a contractors és még csak a kezdőpályán voltunk, ott a lőtéren. Egy samsung s5-ön elfut a discod a háttérben, nem marad elég sávszélesség hogy kémkedhessen a facebooknak?
Discord:https://discord.gg/JkRTcgf
-
kazmerr
aktív tag
válasz gulasoft #34043 üzenetére
Még mindig nem tudom miért cukibergéktől várod a discordot... 3rd party app. Jelezted már a fejlesztőknek hogy jó lenne ha megírnák? Mert ha valakinek akkor nekik valszeg megengedik, hogy háttérben futassanak appot (ha lehetséges egyáltalán), erre mezei fejlesztőnek nincs lehetősége, ha jobban megfigyelted, valszeg nem véletlenül.
Ha még nem jelezted a fejlesztőkenek, akkor itt tudod megtenni: https://support.discord.com/hc/en-us/requests/new
Esetleg VD-n tudod háttérben futtatni a discordot (tudom nem ezt szereted volna, de workaroundnak jó)Ha félsz a kémkedéstől, akkor miért használod az eszközt? Tényleg nem értelek. Elfogadtad az eula-t a telepítésnél. Legalább azzal légy tisztában mi van benne/mire használhatják az alapján az adataidat. A többit bízd azokra, akik abból próbálnak megélni, hogy ízekre szedig az új eszközöket HW/SW oldalon is és amit találnak valamit ami szembemegy a szerződéssel azt szétkürtülik, és perelik a gyártót, szép summákért.
-
a2d2
addikt
válasz gulasoft #34038 üzenetére
Mi az hogy a TV alatt? Én most ebédszünetben ránéztem gyorsan a letölthető Netflix appra, ott ugyanolyan fos 480p-s stream jön. A kép majdnem teljesen kitölti a látóteret, legalább FHD stream kellene.
Ide írjatok minél többen, hátha meghallgattatik a kérés:
[link]
Viszont sistergést nem hallottam.
Az androidos Netflix appal elvileg jobb a minőség de azt még nem telepítettem.
HBO GO-t akartam kipróbálni FF reality-ből, de nem is tudtam hogy az abszolut nem megy böngészőből, kevertem szerintem Horizon GO-val.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
kazmerr
aktív tag
hoppá!
https://www.engadget.com/samsung-stanford-10000-ppi-oled-display-200949600.html
Mostmár csak azon kell izgulni, hogy mire ideér legyen olyan gpu ami meghajtja/kezeli elég gyorsan. -
Márton
nagyúr
válasz kazmerr #34047 üzenetére
Most hol tartunk, 4-500 ppi-nél?
A 10.000 elég overkill, nekem a Q2 3-4x-ese már hozná a valóság élményét, az mondjuk 2.000 ppi. (a fovot leszámítva persze)Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W