-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #6614 üzenetére
Az alap render resolution mar most is nagyobb mint az 1080x1200 (per eye) display resolution. Amikor jatekoknal 1.0 a beallitas akkor mar kb. 1.4x fizikai felbontason renderel (1512x1680). Itt van par pixel elteres jatekmotortol fuggoen, de kb. ezek az aranyok. Aztan ha peldaul az altalaban legalacsonyabb beallithato szorzot veszed ami alltalaban 0.7 akkor renderel a display fizikai felbontasan, de ez mar nem nez ki jol, mert a lense distorsion vegett sok informacio elveszik es a kapott kepinformacio nem lesz eleg az 1080x1200 lefedesere. Ezert van alapbol nagyobb felbontas beallitva.
Tehat ha mondjuk van egy Unity-s jatekod amin az alap Oculus SDK beallitasai futnak az eleve 3072x1706 felbontasban renderel, vagy az Elite Dangerous ami 1.0 HMD Quality mellett szinten 3024x1680 felbontasban fut. Erre rakhatsz meg ra aztan vagy a jatekban vagy az Oculus Debug esetleg az Oculus Tray Tool-al pluszba. Tehat az emlitett ED egy Supersampling 1.0 es HMD Quality 1.25 beallitas mellett nem 2700x1500 felbontasban renderel (2160x1.25 es 1200x1.25), hanem 3840x2100 felbontasban (3072x1.25 es 1680x1.25).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz barcalaci84 #6614 üzenetére
A PC-s VR hiába PC-n fut, valójában platform, azaz jelenleg közelebb áll a konzolokhoz, mint a hagyományos PC játékokhoz.
Nem véletlen, hogy pl. az SS beállításokat a debug toolban lehet csak tweakelni és nem a játékokon belül, vagy az oculus alap beállításaiban. A direkt rift-re vagy vive-ra írt játékoknál nem is jellemző a minőség állítgatás a játékokon belül, mert elméletileg a fejlesztők számára adott a minimál gépigény és a felbontás.
(Az Elite vagy az autószimulátorok grafikája is inkább azért állítható, mert nem csak VR módban futnak.)
Ennek első sorban az az oka, hogy megelőzzék, hogy az egybites userek elállítgatssák a grafikai paramétereket, aztán elhányják magukat az alacsony fps miatt. Ilyenkor ugyanis nem magukat fogják hibáztatni, hanem a játék fejlesztőjét, vagy az oculust / steamet, vagy ami a legrosszabb: a vr technológiát magát.Ha tehát mondjuk fél éven belül kijönnének a 4K-s rifttel, akkor vagy azzal arányosan meg kellene emelni a minimál gépigényt (kb. dual 1080ti sli szintre), vagy a fejlesztőknek kellene drasztikusan alábbvenni a grafika részletességéből és akkor meg ezen menne a sírás.
-
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #7022 üzenetére
Igen, az AC aranylag igenytelen a grafikus kartyara. Igy jatszottam a 380X-en eredetileg:
AA - Off vagy 2x (PD/SS-tol fugg)
AF - 16x
World Detail - Very High
Shadow Resolution - High
Smoke Gen - Normal
Postprocess Effects - Off (ez az elejetol igy van, ezt ajanlotta a gyarto)
Mirror - Normal
HQ Reflections - Off
Reflection Quality - Low
Reflection Render Frequency - StaticMost a 1070-el is igy van azt hiszem mert nincs nagyon ertelme mas/magasabb beallitasoknak, csak most tehettem ra 1.5 SS-t talan a Shadow Resolution-t feltolhattam magasabbra. Lehet majd a PP-t kiprobalom mert elmeletileg mar javitottak es be lehet kapcsolni VR alatt is, de nem sok ertelmet latom.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Joshi
titán
válasz barcalaci84 #7647 üzenetére
Köszi sikerült. A NoLimits 2 Demot próbáltam de nagyon durva, ha fixen egy pontba néztem akkor nem szédültem. Szokni kell az biztos. Mindjárt kipróbálom az Assettót. Amúgy el kell indítani a Steam VR-t?
-
tobias88888
őstag
válasz barcalaci84 #8585 üzenetére
Ahogy olvastam sok játéknál előfordul, hogy hiába van kontroller, ha nem xboxos akkor nem megy. Legutóbb a Chronos-nál olvastam szóval mindenképpen kipróbálom a módszert, köszi
[ Szerkesztve ]
-
wolfhgb
aktív tag
válasz barcalaci84 #8984 üzenetére
Csak a jatek elinditasaig kell latni a monitort, a jatekok menuje mar vr ben is megjelenitodik, tehat meg a futamok kozott sem kell levenni a hmd t a fejrol, szerintem siman mellozheto a desktop megjelenitese vr ben.
-
koanla
aktív tag
válasz barcalaci84 #8989 üzenetére
iRacingben pedig megoldott és hasznos. Nekem egy fos monitorom van csak, ami rohadt soká kapcsol be. Az asztali gépet nem zúgatom fölöslegesen, szóval csak verseny előtt pár perccel indítom el.
Az Assetto tényleg béna ebből a szempontból, ahhoz kell a monitor is sajnos.
Szóval +1 a virtuális megoldások mellett. -
koanla
aktív tag
válasz barcalaci84 #9005 üzenetére
A cucc lényege, hogy a win desktopját virtuálissá teszi. Tehát megkapod a géped desktopját egy háttér előtt a riftre. Nyitsz egy böngészőt és jóság. Kicsit kanyarodik (hajlított a cucc, bár ezt biztosan lehet állítani, de engem nem zavar), de teljesen használható.
A másik verzió az új GUI használata. Akár be is tolhatod az automatikusan induló programok közé (nekem egy ideig ott volt, most már a Bigscreen van inkább) és eleve azzal jön fel. -
koanla
aktív tag
válasz barcalaci84 #9009 üzenetére
Time Attack menüben a főoldalról. Vagy eléred valahol a mappákban kotorászva is, de azt most nem tudom, mert épp 22 perces javításon ülök a bokszban...
-
tobias88888
őstag
válasz barcalaci84 #9009 üzenetére
Most már én is amióta tudom, hogy egy gtx1060an a 20%át megeszi
Elvileg lett egy ikonja az új UI-nak amit nyilván egyből töröltem így most nem tudom melyikkel kell elindítani, de valamelyik exe az iracing mappájából (talán a játéké)
-
wolfhgb
aktív tag
válasz barcalaci84 #8989 üzenetére
Dirtet es project carst hasznalok, azoknal egyiknel sem kell levenni a fejrol az eszkozt a futamok kozott sem, ha jol remlik. Iracing et nem probaltam, assettot pedig meg monitoron toltam rift elott. Ezek szerint sikerult pont azzal a ket game el jatszanom, ahol normalisabban megoldottak a vr hasznalatat.
-
tobias88888
őstag
válasz barcalaci84 #9125 üzenetére
Dehogy lesz LCD, folyamatosan csökken az OLED ára és az LCD kijelzőké meg nő. Amire lesz következő rift, addigra nem is éri meg használni a régi technológiát
Pimax 8K amúgy ugye szemenként 3840*2160as felbontású, de 1440p-s kép van felskálázva. Ez miért van? Miért nem küldenek ki egy natív képet? Vagy legalább legyen rá lehetőség. A displayport 1.4 simán bírná, a kijelző is bírná, de még a legfelső kategóriás kártyáks is bírnák már most. iRacingben 200%on játszanak már GTX1070el is és egyáltalán nem minimumon, ami ugye 2.160*2 x 1.200*2 x 90 pixel másodpercenként, azaz 933 millió. Ehhez képest a 3.840 x 2.160 x 2 x 60 az 995 millió pixel. Még egy GTX 1070 is elvinné az iRacinget, hát még a bigscreent. Erre volt bármi magyarázat? Mert ha így lenne, lehet megvenném, a kép sokkal szebb lenne.
A tesztek alapján viszont egy Oculushoz képest:
- a kép nem sokkal vagy minimálisan szebb a fent leírtak miatt
- a fekete nem annyira rossz, azaz ha valaki ezt mondja akkor észrevehetően rosszabb (lcd vs amoled)
- a színek sem lesznek olyan jók, nem lehetnek olyan jók egy LCD-nél mint egy Amoled-nél
- és egy kis cég + nem kész termék, aminél ki tudja mi lesz a valódi végeredményMiért is venném meg?
[ Szerkesztve ]
-
válasz barcalaci84 #9127 üzenetére
bizonyos felhasznalasi teruletekhez kritikus, hogy olvashato maradjon a szoveg VR kijelzon. pl orvosi felhasznalasra vagy egyeb serious games felhasznalasi teruleteken.
mozizasnal lehet elesebb lesz a kep, de gyengebbek a szinek. ugyanugy az uppscale megoldja a screendoort, de nem oldja meg a problemat az elesseggel. ugyanugy a szelesebb FoV jobb a csobe nezes ellen, viszont markansan novelheti a rosszullet eselyet.
felreertes ne essek: latom a rift hibait en is es a 8k potencialjat, de ez egyelore nem tunik rift killernek, foleg nem 7-800USDs aron.
a felbontasa meg igy felskalazassal sajnos csak a screendoor ellen jo. VGAbol ra lehet kuldeni a VSRt, avagy szamoltatni a kepet 2x4Kban, leskalazni 1440pbe, majd visszaskalazni 4Kra az eszkozben, de ugye ezt meg nem kell elemeznem, hogy mennyire veszteseges es potencialisan mennyit ront a kepminosegen?
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
kiskuplung
őstag
válasz barcalaci84 #9141 üzenetére
"legalább nincs god ray mint cv1-ben"
Így 8 hónap használat után szerintem ez a legrosszabb tulajdonsága a Riftnek, engem legalábbis tuti ezzel lehetne majd rávenni, hogy váltsak majd pár év múlva. -
izomman1
senior tag
válasz barcalaci84 #9157 üzenetére
Az olcsó hordozható irányba lépett az Oculus is.. Sajnos a várva várt CV 2 ről pedig semmi hír.. az se biztos 2019 ben ( amikor már tényleg időszerű lenne) fog e jönni... Ez az egy bajom...
-
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #9157 üzenetére
Az csak az entry level mobile termek naluk. A Samsung baratsag (GearvR) utanni elet kepviseloje. Hogy mi lesz a CV2-ben vagy a vegleges Santa Cruz-ban majd kiderul.
Santa Cruz - ez egyebkent szerintem egy mindenes termeke lesz az Oculus-nak. Marmint megvan az a standalone HMD ai magaban is futtatja a GearVR cuccokat mint az Oculus Go plusz ott az inside-out tracking es az uj controllerek amiket az uj (jelenleg Rift kategorias) jatekok hasznalnak majd ki. De mivel a Rift most $399 a Go pedig $199 igy nem sok hely marad egy koztes termeknek. Ezert szerintem vagy az lesz hogy marad a Rift ugyanezen az aron vagy picit olcsobban mint entry level PC-s megoldas es lesz a Santa Cruz mint kombo termek ami mukodik standalone modban is de ra lehet kotni PC-re is es akkor mint megjelenito mukodik a high-end VR tartalomhoz.
Meglatjuk milyen lesz a kepminoseg es a FoV amikor majd a Samsung Odyssey megjelenik, mert az a minimum ami elorelepeskent kell majd egy esetleges CV2-nel. Szerinten a FoV novelese egy merten 120-150 fokra mar sokat dob az elmenyen, ezt kell majd jobb lencsekkel (amik mar leteznek a Santa Cruz prototipusban a reportok szerint) kombinalni nagyobb felbontasu kijelzokkel. a 2880x1440 kobinalt mar most tomeggyartasban van, egy ev mulva nem elkepzelhetetlen hogy meglesz a 3840x2160 kombinalt, attol fuggoan milyen iranyba mennek a mobil kepernyok. Gondolok itt az 1:2-es keparanyokra a mostaniaknal vagy a 2960x1440-re a Samsung S8-nal. Fontos ez mert aszerint milyenek a gyarban a "szerszamok" alakul mik a jo aron elerheto display-ek.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
tobias88888
őstag
válasz barcalaci84 #9157 üzenetére
Persze. Mivel az egy olcsó VR szemüveg ami teljesen más felhasználói rétegnek készül így oda megfelelő választás. Ez miatt azt feltételezni, hogy a következő prémium VR szemüvegük is LCD lesz nem hiszem hogy helytálló...
Ráadásul 2 év múlva az Amoled fogja uralni a mobil piacot is kijelzők terén, szóval még olcsóbb lesz mint manapság, az előre jelzés szerint olcsóbb mint az LCD. Nem is biztosan éri meg majd 2 év múlva LCD kijelzővel kiadni egy VR headsetet úgy, hogy még a képminőség is rosszabb
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #9168 üzenetére
A God Rays nem a display-tol van hanem a lencsektol.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
tobias88888
őstag
válasz barcalaci84 #9495 üzenetére
Persze. Ez olyan mint amikor a Full HD-s LED tv-kre mondták azt, hogy túl drágák az LCD-hez képest és soha nem lesz belőlük semmi. Aztán ma meg már sima LCD tévét nem is nagyon lehet kapni. De amúgy a lassú fejlődés nem ritka a megjelenítőknél, ott az OLED is, az is vagy 5 éve tör be minden évben a piacra
-
Joshi
titán
válasz barcalaci84 #9520 üzenetére
Ez mindenképpen jó hír, remélem felkarolja őket egy neves gyártó. Mindenesetre a Pimax 8K CV1 még messze van, de jó látni hogy vannak próbálkozások. Még akár VR verseny is lehet ami nekünk végfelhasználóknak csak jó lehet.
(#9519) -Solt- a linkelt beállítás egyáltalán nem low volt sőt, sajnos már nem látszik az Assettós settings menü(nem tudom miért ). Nem véletlenül várom a Volta teljesítményét.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz barcalaci84 #9541 üzenetére
"igény szerint lehet olyat is h egy moziteremben ülsz a virtuális térben és a "mozivásznon" játszod le a filmet"
Erre van valamilyen app? Vagy hogy? -
#54625216
törölt tag
válasz barcalaci84 #9678 üzenetére
Szerintem erősen túltolták ezt a "nem is 8K" kritikát a PIMAX-al szemben, amikor ennél sokkal arcátlanabb szómágiát is lazán megengednek maguknak a nagyobb tech cégek.
Másik topicba már beírtam az esetemet egy Sony TV-vel: azzal reklámozták, hogy tudja a Cinema24p-t, ami elméletileg arra jó, hogy a 60Hz-es jelből kibányássza a 24 képkockát és visszaalakítja 24Hz-re. Aztán kiderült, hogy jah, ez a típus nem tudja, mire a Sony ahelyett, hogy elnézést kért volna a vásárlók megtévesztéséért, egy fimrware frissítéssel eltüntette a tv menüjéből ezt az opciót, majd előadta, hogy csak annál az egy típusnál mást értenek "Cinema24p" alatt, mint a többinél.
Tehát a PIMAX-nál a 8K = 2 x 4KUHD szvsz simán belefér a szokásos marketing bullshitelésbe és még csak nem is vitték túlzásba.Ami a next gen headsetet illeti: erről már volt szó sokszor, hogy majd akkor érdemes next-genről beszélni, ha:
- már egyáltalán kapható és nem csak igérgetnek
- lesz a komolyabb game enginekhez korrekt api, azaz nem a standard steamrv tartalmat erőltetik bele az új formátumba, hanem natívban is hozzá lehet idomítani a programokat a nagyobb felbontáshoz és fov-hoz
- lesz hozzá értékelhető, optimalizált tartalom, azaz legalább a jobb szimulátorok és mondjuk elite dangerous hivatalosan is támogatják
- legalább fél éve már a piacon van és tényleg jönnek hozzá a driver frissítésekHa ezek után a felhasználói visszajelzések is pozitívak, akkor tényleg el lehet mondani, hogy a PIMAX beelőzte az iparágat és illene a többieknek is fölzárkózni.
Ez egyáltalán nem lehetetlen, előfordult többször is, hogy egy semmiből felbukkanó cég egyszer csak megvalósította azt, amit a többi iparági részvevő évek óta csak igérgetett, pl. Red kamera a digitális filmezésben, vagy a Tesla az autóiparban, de azok hosszabb távon is bizonyítani tudták, hogy a termékük működőképes.
-
Joshi
titán
válasz barcalaci84 #9706 üzenetére
Majd amikor csapatjuk az Assettóban Pimax 8K-val. Nem tudják ezek.
-
izomman1
senior tag
válasz barcalaci84 #9713 üzenetére
Én is várom nagyon a Pimax 8k kereskedelmi verzióját és a teszteket.. Ha jó lesz az első leszek aki dobbant rá.. De még itt van a Samsung Odyssey is ami már megjelent igaz még egyetlen épkézláb tesztet se olvastam még róla milyen a grafika benne mennyire jobb játszani vele bármit is.. Nov. 15 én jön a Steam VR támogatása is .. kérdés vajon Reive al is menni fog? Egy jó headsetnek tűnik, de ha a játékok egésze csak alacsonyabb felbontást támogatá lehet nem sokat ér magasabb felbontás.. ( Sima WMR eket tesztelték és nem jobb a játék grafikája sajnos..) Pimax 8k a felskálázással ha bravúrt hajtott végre és jobb ( azt mondják) akkor az nagy szó lenne.. Kontroller sehol még csak prototípusként sincs kint és nem hinném, hogy februárban már ennek ellenére szállítható is lesz.. ( Kizárt) az eddigi kontroller meg még rosszabb volt mint a Vive kontrollere.. igaz maga a headset lehet ütni fog.. úgy legyen mert már én is várok egy következő generációt de nagyon..
-
#54625216
törölt tag
válasz barcalaci84 #9713 üzenetére
Akkor lesz túl a hype korszakon, ha beindul a sorozatgyártás, piacra kerül a termék és vásári bemutatókon túl napi rendszerességgel használják.
Addig minden demó, teszt, bejelentés csak a hype része, amivel egyébként semmi gond nincs, csak érdemes a helyén kezelni.A gyerekbetegség pl. nem az a kategória, hogy 3 hónappal a piacra dobás előtt alapvető hiányosságai vannak a terméknek, pl. a Linus által említett rosszullét a sima roomscale tartalmaknál is. Az ilyenekért még senki sem temeti a PIMAX 8K-t, csak újabb jel, hogy óvatosan érdemes kezelni a 2018 januári határidőt.
A hype hűtése és a temetkezés között az a különbség, hogy itt nem a PIMAX 8K-t magát fikázzuk, hanem a csodavárásról próbáljuk lebeszélni a nagyérdeműt.
Minden VR fejlesztő technikai és gazdasági kompromisszumok között egyensúlyoz ezért bemondásra elhinni, hogy most majd egy kínai cég minden kompromisszumtól mentes terméket fog piacra dobni tizedannyi idő alatt mint mások, nagyfokú naivitásra vall.
Jelenleg az tüzeli a hype-ot, hogy a PIMAX-ék azt mondják, amit az emberek hallani akarnak és amíg nincs az ember kezében a konkrét termék, minden pozitív hírt a vágyai beteljesüléseként értékel, míg minden negatívat (és ebbe beleérti mások "hiszem ha látom" óvatosságát is) ellendrukkerkedésnek.Szal a magam részéről majd akkor gondolkozom el a PIMAX 8K vásárlásán, amikor sorba jelennek meg a kritikák, hogy "rendre megjött a csomag, beinstalláltam tíz perc alatt, mentem pár kört Assetto-val, meg repkettem egy kicsit Elite-el és srácok, ez mindenben odaver a többi HMD-nek".
Ha viszont arról szólnak majd az első beszámolók, hogy berendeltem, kapásból késett a csomag három hónapot, órákat tököltem, hogy elinduljon, mert a drivere csak kínaiul tud, a steames játékok fele megy csak vele, de a maradékból is jó, ha pár százalék élvezhető, screendoor ugyan jobb, de álló helyzetben is emelygést okoz, szal összességében van benne potenciál, de kell ennek még 2 év mire használható termék lesz ... nos akkor jó eséllyel sosem lesz PIMAX-om, mert az alatt a 2 év alatt valószínűleg a többiek is előrukkolnak valamivel csak azok mögött már kapásból ott lesz az évek alatt jól felépített terméktámogatás és minőségbiztosítás.
-
wolfhgb
aktív tag
válasz barcalaci84 #9893 üzenetére
Erre gondoltam, h kicsit bonyolultabbnak tunik, mint az alltalad is emlitett emu, de majd en is vacakolok vele egyet.
-
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #10068 üzenetére
"1.0 elottiek mennek..."
Azzal nem ersz semmit, a Home kell mindenhez ami meg letilthatatlan autoupdate plusz nem tudsz regebbi verziokat letolteni, a legujabbat tolti magatol.
"Kicsit olyanok vagytok mint a kormányos topicban mikor valaki 25 ezerért keres kormányt , de a 100 ezres kormányokat ajanlgatjak... spóroljon mert cv1 alatt nincs VR"
Ezzel nem ertek egyet, nagyon nem ugyanaz a dolog. Itt nem csak a vasrol van szo hanem arrol is hogy az ujabb szoftvertamogatas ami a mukodeshez elengedhetetlen ki tudja meddig tamogatja a HMD-t. Plusz Touch tamogatas sincs. Ezert irtuk hogy szimulatorokhoz jo, de az is csak addig amig mukodik a hivatalos meghajtokkal, mert ha mondjuk ez abbamarad akkor a hajadra kenheted a 0.8-as SDK/runtime tamogatast, attol meg az AC, PC1/2, ED stb. nem fog mukodni.
Szoval meg lehet venni, de en (es ahogy nezem meg paran) nem vennem mar vagy csak ugy, hogy tudom hogy bizonytalan idore van a limitalt jatekkategoriakhoz. Ahogy Joshi is vette peldaul.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz barcalaci84 #10068 üzenetére
A pénz elbukását úgy értettem, hogy most megveszed a DK2-t, majd másnap bejelentik, hogy jan. 1.-el vége a támogatásnak, akkor már hiába döntenél a CV1 mellett, mert a DK2-t senki sem fogja megvenni tőled. Azaz 40 ezer mínusszal indulsz.
Komolyan vehető fejlesztő pedig garantáltan nem DK2-vel dolgozik, mert ha el akarja adni a cuccát, akkor az aktuális hardveren kell tesztelnie. Be sem veszik az oculus store-ba, ha bizonyos követelményeknek nem felel meg, márpedig mivel ellenőrzi, ha nincs meg a hardvere hozzá? A másik, hogy ha valaki VR-re fejleszt és 450EUR befektetés nem fér bele, ott komolyabb gondok is vannak a hmd áránál.
Szvsz akkor van értelme a DK2-nek, ha valaki DIY projectekhez akarja használni, mondjuk egyedi robot vezérlőt vagy hasonlót fejleszt és közvetlenül az API-t használja.
-
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #10078 üzenetére
Nem tudom mit nem erteni ezen. A DFGT kormany (nekem is az van) versus dragabb kormanyok es a DK2 versus CV1 teljesen mas teszta egy felhasznalo nezopontjabol.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Enton
addikt
válasz barcalaci84 #10078 üzenetére
Ray szólt jól az előbb ez a kettő azért még más tészta.
DFGT 25-ért tutibb ajánlatt mint DK2 40e-ért. DFGT még 10-20 év múlva is ha működik akkor lehet használni az hót biztos(driverek/op rendszer/user progik megléte mellett), egy DK2 meg 3-5 év múlva már beláthatatlan mivel és hogy milyen verzió milyen op-on milyen limitekkel hackek-el fog-e talán múködni .Persze itt ezen nincs mit csodálkozni kormányok lassan 20 éve léteznek, csiszolódnak user/work piacra egyaránt. VR meg 6-7 éve kerekedik, szerencsére jó irányba. Még nagyon ovodás léptekben halad/változik.
Ha a szükséges alaphardverek fejlődését veszük is, mindkét témánál belátható hogy a kormányt már Rasp Pi is kihajt maxon, csak írni kell rá egy pixelraszteres garfikus megjelenítést alkalmazó AC/PC/DR-t.
VR meg hát, nah, van mobil méretben is. De az olyan is meg annyit is tud max amit, 10 év mulva talán kompromisszum mentes is lehet, fene se tudja merre fog ez még elfejlődni. Itt azért szerteágazóbb a lehetőségek tárháza fejlődés néven mint bármikor is lesz/lehet kormány fronton nézelődni."mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
aerosmith
őstag
válasz barcalaci84 #10078 üzenetére
A joystickos analógiánál maradva, régen a joystickoknak volt külön joy port az alaplapon vagy a hangkártyán.
Aztán elkezdtek kijönni az USBs joyok és a lapokról lassan eltűnt a joy port.
Kb. ez a helyzet hogy joyportosat akar venni a kollega akkor amikor már tisztán látszik hogy később szívni fog vele. -
#54625216
törölt tag
válasz barcalaci84 #10076 üzenetére
Elképzelhető, hogy egyes feljesztőcsapatok spórolni akarnak a VR hardveren és kihajtják a DK2-ket, amíg lehet, de kétlem, hogy az oculus csak azért tartaná meg hosszabb távon a DK2 támogatását, hogy a fejlesztőknek ne kelljen CV1-re váltaniuk.
-
-Solt-
veterán
válasz barcalaci84 #10078 üzenetére
Nagyon rossz párhuzam a DFGT, mivel az egy piacra szánt kész termék, ellentétben ugye a DK2-l!
Egyébként pedig spórolni úgy lehet, ha az ember azt a terméket veszi meg amire valóban szüksége van és ki is elégíti az igényeit. Az a legdrágább amikor kísérletezünk spórolás jelszó alatt...
Nem riogatás megy, hanem szimplán megkap minden olyan infót az érdeklődő ami benne van a pakliban.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz barcalaci84 #10086 üzenetére
És mit mondanál akkor, ha mondjuk megerősítünk abban, hogy márpedig jó neked a DK2 és pár hónap után nem tudsz valamivel játszani?
Amit nem akarsz megérteni az az, hogy a DK2 lutri, mivel nem piacra szánt termék, ergo bármikor bármit megtehetnek vele! Most szimplán azzal vádolsz itt júzereket, hogy riogatnak, de ha beszívtad volna a vásárlást úgy, hogy itt azt az infót kapod, hogy vedd meg bátran semmi gond, akkor mi lennénk a legnagyobb gyökerek.
Kétlem, hogy közös nevezőre jutunk ha eddig nem sikerült, de azt azért igazán beláthatnád, hogy nyugodt szívvel a DK2 nem ajánlható. Ez nem egy DFGT amit éveken keresztül árultak úgy, hogy már eleve egy piacra szánt termék volt az ezzel járó szoftveres támogatással. Ez egy fejlesztőknek szánt termék ami lecsorgott a júzerekhez, de hivatalosan felhasználói célra soha nem árulták. Ha ebben nem látsz kockázatot...
Én még 210K-ért vettem a CV1-t, de annyival többet adott a DK2-höz képest, hogy még csak nem is gondolkoztam a dolgon... biztos, hogy többet bukok rajta mint te a használt DK2-n, de ezt én a következő generációig használni fogom úgy, hogy eközben 2 év garanciám van/volt rá és minden szempontból nyugodt lehetek még a következő Rift megjelenése után is mert ez tuti, hogy támogatva lesz még évek múlva is. Ebből következően eladható lesz, ellenben a DK2-l. Az pedig, hogy jelenleg mennyit ér, teljesen irreleváns mert nem befektetésnek vettem, hanem használtra!
Én senkit nem szeretnék megbántani, befolyásolni vagy éppen riogatni, de aki az akciós Rift árak ellenére DK2-n gondolkozik, az meg is érdemli.
Részemről ennyi!
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz barcalaci84 #10088 üzenetére
Ilyen esetben az első javaslatom, hogy próbálja ki valami normális helyen és ha úgy dönt, hogy ez neki kell, akkor pedig tegye fel magának a kérdést, hogy jobb minőségben a garanciális tutira költ el 130K-t, vagy a gyengébb képminőségű lutrira mondjuk 50K-t. Annak akinek nincs pénze a legnagyobb butaság a lutrit választani, de ez már szubjektív vélemény. Neked eddig bejött, de ha nem jött volna be te is másképpen vélekednél.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
válasz barcalaci84 #10088 üzenetére
munkatarsak igy kaveszunetekben kb harom honapja szivnak egy DK1 ujraelesztesevel mert _minden_ tamogatast kivontak windows alol es a linux alatti driver megfogalmazasuk szerint "hasznalhatatlan".
ket gyakorlott nagyonjo problemamegoldo kepessegu emberrol van szo sok-sok-sok ev teruleti tapasztalattal (ertsd, specialista / senior infos szint embedded tapasztalatokkal). szoval DK2 tenyleg nagyon lutri, abban a pillanatban, hogy kivonjak a maradek termektamogatast is gyakorlatilag papirnehezekrol van szo.
emlitett DK1 egyebkent jart nalam is meg nyar elejen, harom estenyi trial and error utan inkabb kivartam egy CV1re.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-Solt-
veterán
válasz barcalaci84 #10090 üzenetére
De értem, csak nem értek egyet vele!
Részemről én azért javaslom a "semmit" és a kivárást, mert én így járnék el más helyében. Nem nagyon van olyan hely (konkrétan nincs is már szerintem) ahol kipróbálható, vakon pedig elég merész megvenni. Nem elégít ki a képminőség amit nyújt, nincs rá garancia, plusz bizonytalan a szoftveres jövője. Nekem ez túl sok ellenérv ahhoz, hogy pénzt áldozzak erre, inkább nem kéne. Ha nem lenne a CV1 és csak a DK2 létezne, szó nélkül megvenném, de így, hogy van jobb alternatíva inkább gyűjtenék még...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #10154 üzenetére
"a kereskedőknek még nem esett le h a régi rifttek rajtuk maradnak örökre , ha nem árazzák le jócskán..."
Ezek ugy maradnak ahogy vannak amig az Oculus nem csinal veluk valamit es meg nem egyeznek a kereskedokkel. Nem az eladon mulik az arcsokkentese azoknak amit ott raktaron latsz, ezt egyik kereskedo se csinalja meg mert minek dobnanak ki tobb szaz EUR-t az ablakon. Majd ha az Oculus megunja es azt mondja kimehetnek X osszegert akkor ki lesznak szorva.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
tobias88888
őstag
válasz barcalaci84 #10154 üzenetére
Kormányos topicba pont most írtam, egyáltalán nem biztos hogy olcsóbb a Touch nélküli. Elég drágán tudják beszerezni manapság mert senkinek sem kell. Pl az alzán is drágább a sima mint a touch-os
Az a kérdés, hogy a partner milyen árat mond nekik és ők arra teszik rá a saját felárukat. Valószínű csak fejegységet már irreális áron lehet csak beszerezni.
[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
válasz barcalaci84 #10159 üzenetére
Nem tartanak raktáron már szinte semmit, a nagykerek készleteit listázzák.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz barcalaci84 #10161 üzenetére
Kétféle forgatókönyvet tudok elképzelni. Az egyik az, hogy az Oculusnak van egy központi EU-s raktára, a nagykereskedők pedig onnan vásárolgatnak kisebb (százas nagyságrendű) tételeket. Ebben az esetben elég nagynak kell lennie az árrésnek, és a nagyker határozza meg az "akciókat"
A másik verzió, hogy bizományba hozzák el utólagos elszámolással, vagy pedig úgy vásárolnak, hogy a megvett mennyiség X százalékát az Oculus visszaveszi ha nem megy el. Ebben az esetben jóval kisebb lehet az árrés és az Oculus diktál, hogy mi mikor mennyibe kerülhet.
Az Oculus is árusítja a terméket, tehát ebből kifolyólag inkább a második verziót tartom reálisabbnak. Mivel a termék még forgalomban van és csak a "csomagolások" térnek el, ezért valószínűleg arról van szó, hogy pár nagykerben van még az XBOX kontrolleres verzióból, amit az Oculus még nem rendelt vissza. Ha elfogy akkor elfogy, ha nem akkor visszaveszik, átcsomagolják, megy mellé a Touch és elfogy majd a Bundle verzióban.
Bőven ráérnek a sztorival, amíg nem lesz a kanyarban a CV2... addig meg minden drágábban eladott darab extra profit.
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Jolly87
tag
válasz barcalaci84 #10274 üzenetére
Köszönöm este kipróbálom.
Nem tudtam, hogy a cv1 drivere való a DK2 működéséhez.Tibor
-
Jolly87
tag
válasz barcalaci84 #10274 üzenetére
Sikerült a leírtak szerint, nagyon köszönöm!
Alap demó/google earth-t le is teszteltem.Viszont eddig úgy néz ki random mód/játék indításnál elalszik a kék led, írja is hogy hdmi cable not plugged.
Próbáltam fórumon megoldást találni, mert láttam, hogy több embernél előjött. A kábel frankó, talán az segített, mikor többszöri próbálkozásnál az összes usb portot teszteltem.usb2-3 portnál is elveszti néha a jelet és csak nagyon nehezen sikerül működésre bírni...
Van erre vmi fix, vagy pontos leírás mi okozza a hibát és hogy lehet helyrehozni?Tibor
-
-Solt-
veterán
válasz barcalaci84 #12248 üzenetére
Én is jártam így, rossz a beállítás... Döntsd meg lefelé a HMD-t, hogy egyformán “nyomja” a homlokod és az arc csontod.
www.smart-bus.hu
-
kiskuplung
őstag
válasz barcalaci84 #12250 üzenetére
Én is sokáig rosszul csináltam.
Nagyon fontos, hogy a súlyt ne a homlokod, hanem a tarkódon (ill. picit felette), az a háromszög alakú rész tartsa.Raymond írt egy nagyon jó összefoglalót ebben a fórumban, arról hogy hogy kell felvenni, beállítani. Esetleg rákereshetsz.
Én úgy szoktam, hogy kioldom az összes szíjat, aztán teljesen belenyomom a fejem, hogy hátul leérjen a háromszög a tarkómig, aztán a felső szíjjal beállítom a magasságot, hogy éles legyen a kép, és közben persze szögben is kell döntögetni a headsetet. Ha minden szuper, akkor a két oldalsó szíjjal rögzítem (nem túl szorosan).
Ha mindent pontosan állítottál be, akkor az egész inkább a fejed tetején, és inkább a tarkódon fekszik, és nem szorítja a homlokodat. Attól fáj a fejed. Nekem sosincs VR-nyom az arcomon És könnyen le lehet venni, mint egy baseball-sapit. -
kiskuplung
őstag
válasz barcalaci84 #12252 üzenetére
Lehet De hozzá kell tenni, hogy a VR Cover-rel tényleg sokkal kényelmesebb a cucc.
Valamint az is lehet, hogy a Te HMD-dnek még másmilyen szivacsa van, és az a kényelmetlen.
Egyszer voltam Márton-nál és láttam az ő headsetjét, és más anyagú volt, mint az enyém. Raymondék azt mondták, hogy ez volt talán az egyetlen "hardveres" változtatás a régi (Touch nélküli) és az új bundle-ben lévő Riften. -
Pitti11
tag
válasz barcalaci84 #12589 üzenetére
c:\Program Files\Oculus\Support\oculus-runtime\
Köszi Raymond, így működik, csak hát két nappal visszaállított dátummal néhány dolgot nem lehet művelni, mail szerver sem nagyon díjazza ha a kliens órája nem stimmel
[ Szerkesztve ]
-
Pitti11
tag
válasz barcalaci84 #12591 üzenetére
Dátumot vissza pár nappal. Aztán futtatod parancssorból amit Raymond írt. Rendszergazda módban indítsd a cmd-t. Aztán restart és megy az oculus.
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz barcalaci84 #13271 üzenetére
Én is pont ezt akartam írni, hogy a legfrissebb bigscreen-nel egész jó a képminőség. Pont pár hete vettem rá magam, hogy megnézzek egy egész filmet, és nem éreztem olyan rossznak, mint korábban.
Nem is a pixelek, hanem inkább a színmélység volt picit zavaróbb, sötét jeleneteknél jobban kiütközött, de ez lehet, hogy a forrásként használt film hibája volt.Azt nem mondom, hogy ezért vennék egy Riftet, de így hogy megvan, még párszor tuti fogok vele filmet nézni.
Azért azt barokkos túlzásnak érzem, hogy nagyobb élmény mint egy 3D-s TV, de a mozieffekt tényleg elég ütős. -
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #18531 üzenetére
Igen, a kulvilag hallja. Persze nem ugy mint te, de ez egy nyitott rendszer. A kovetes sotetben nem mukodik.
@v2
A Pimax 4K egy regi 3Dof HMD lassu, elmosodo, 60Hz panellal.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gitáros topic
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Trollok komolyan
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- DJI topic
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- További aktív témák...
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC