-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
válasz izomman1 #3704 üzenetére
Azok a "szenzorok" mezei webkamerák megbuherálva. Nyilván ha az egyik nem látja a fejed amikor kéne, akkor elveszíti a pozíciód. (legalább kettőnek egyszerre látnia kell)
Oculus most a 3 webcammel + két kis játékvezérlővel már az 1000 dollárt nyaldossa, ez így magában egy vicc.#3706: Majd utánaolvasol azt rájössz... Nem kéne isteníteni a gagyit.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
válasz izomman1 #3704 üzenetére
Ne hidd. Már két szenzorral is kényelmesen nyomultak olyan 2x2 méteren, és nem is nagyon volt nagyobb szabad hely ezeknek a tesztereknek. Eléggé túl van hypeolva az, hogy 3-4 x 3-4 méteres területen is mozoghasson az ember a lakásban, lévén sokaknak az egész szoba nincs ekkora.
https://www.youtube.com/watch?v=vyNKR_-uKfs
Ahol a riftet takarja a test, ott a vive-ot is takarná. Két, szemben és magasban lévő, és enyhén lefele néző szenzorral csak aránylag kevés esetben veszti el mindkét eszköz a jelet, de mind a vive mind a rift esetében 2-nél több szenzorral lehet minimalizálni még azt a relatíve szűk nem látott tartományt is. A rift kamerái elég nagy látószögűek ahhoz, hogy relatíve közel is lehessen hozzájuk menni.Hiheted azt hogy a Vive roomscale-ben magasságos, a rift pedig touch-al sehol sincs, de csak magadat csapod be vele.
Jack@l: azért ennél egy "hangyányit" több, de az ilyen csúsztatások sosem zavartak téged sem itt, sem más topicokban. Az ilyen csúsztatások alapján nem más a vr szemüveg mint két kis monitor bekötve egy műanyag keretebe és kész.
"majd utánaolvasol"
Gyanítom az elmúlt uszkve 3 évben elmondhatom hogy bőséggel megtettem.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz izomman1 #3709 üzenetére
A lézer sem lát oda be, ahova a kamera nem, csak a max távolság a különbség. Lighthouse esetén is tudod blokkolni az érzékelőket, és a Constellation esetén is, de két szemben lévő szenzor esetén nem túl nagy az esélye.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz izomman1 #3721 üzenetére
Itt nem arról van teljesen szó hogy most totál fixen áll az ember esetleg 20-30 centiket mozog csak, hanem hogy elég-e az a 2m x 2m ami talán még esetleg a legtöbb szobában felszabadítható. Te sem hiszem hogy egy panelban nagyon tudnál 3x3 méteres szabad területet felszabadítani csak vr-ra. A linkelt videómon látszik hogy azért a rift sem jön zavarba, ha mozog az ember, és nem is kis területen. Vagy itt van ez. Vagy ez.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #3721 üzenetére
Nem alsz egy helyben, de az a kb. 2-2m eleg meg peldaul Holopoint-nal is. Nem mondtam hogy incs jatek aminel jol jon tobb, de gondolom a feljesztok is tisztaban vannak azzal hogy annal nagyobb terulet problemas lehet a felhasznalok zomenel igy a jatekmenet ugy van kialakitva hogy nem limitalo a kisebb terulet.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
válasz izomman1 #3724 üzenetére
Még egyszer... Vive is képes jelet veszteni ugyanilyen körülmények között. Két szenzortól el lehet rejteni még a kontrollereket. Vive esetében sem tökéletesen elegendő két szenzor minden esetre. Egész egyszerűen ha a testeddel kitakarod a kontrollert, akkor mindegy hogy a kamera nem lát rá vagy a lézer nem jut el hozzá. Az Oculus kamerái 100 fok körüli látószöggel rendelkeznek vízszintesen és kb 60-nal függőlegesen. Ezért ha fentre, kissé lefele teszed őket, ahogy a vive esetében is ajánlják, akkor elég nagy területet tudsz lefedni már két szenzorral is. De az ellen nem véd, ha begubózol a sarokba és ráülsz kb a kontrollerekre. Az ellen nem véd sem a vive, sem a rift megoldása. A rift esetében a kamerának rá kell látnia legalább egy kicsit a touch-on lévő IR ledekre, míg a vive esetében a lézernek kell tudnia elérnie a kontrolleren lévő szenzorokra. Mindkettő blokkolható.
#3728: teljességgel lényegtelen, mivel a többi, nem oculus exluzív, full 360-as játék is ugyanolyan jól megy mint vive-on. Ezt azok mondják akik mindkettővel rendelkeznek és használják őket, összehasonlították őket.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #3726 üzenetére
Ha egy 2,3x3m szobaba felrakod a szenzorokat a ket ellentetes sarokba akkor sem a Rift-nel sem a Vive-nal nem tudsz a sarokbol felvenni semmit ha a testeddel eltakarod a hatad mogott levo szenzort. Ez nem termek kerdese hanem a lathatosage.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
válasz izomman1 #3730 üzenetére
A jelet biztosan elveszti, max valami belső fallback mechanizmusra áll át, amit amúgy a rift is megtesz. Vannak belső szenzorok amik lokálisan szerzik be az infókat, a külső támpontokat csak javításra használják, hogy a belső szenzorok pontossági hibáinak összeadódását megakadályozzák. Tehát ezeknél mindnél (riftnél biztos, de feltételezem hogy a vive-nál is) van egy belső mérés, belső lokális szenzorokkal, amik külső segítség nélkül is képesek előállni valamilyen szinten pontos térbeli pozícióva, de kell a külső támpont hogy megbizonyosodjanak hogy tényleg jó a térbeli pozíció.
#3733: mondom, a rejtett kis mozgásokra lehet hogy elég a belső fallback mechanizmus is, csak ez ebben a formában hajlamosabb a hibák összegyűjtésére, mert nem tudja megállapítani ha téved. Lehet adott ideig, adott mértékben téved csak, márpedig az ember nem tudja milliméterre belőni hogy amúgy hogy áll a keze, anélkül hogy látná. Tehát tegyük fel a szenzorok azt mondják, a kezeid egy adott pozícióban vannak, és mondjuk 3-4 mm-t mozdulnak fel vagy le, akkor anélkül hogy látnád a kezeidet, nem tudod hogy valójában 2-3 vagy 6-7 mm-t is mozdult a kezed, csak te ebből 3-4-et vettél észre. mozdítottad a kezed, mozdult a virtuális kezed, kész pont. Sok ilyen pontatlanság elfedhető vr-ban, mert csak azt kell biztosra detektálni hogy mozdultál (és milyen irányba, és mikor álltál meg), az hogy pontosan mennyit is mozdult, azzal kapcsolatban van egy kis játéktere az eszköznek, mert a test sem tudja milliméter pontosan hogy mennyit is mozdult, ha nincs külső referencia, amihez viszoníthat.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
-
veterán
válasz izomman1 #3734 üzenetére
Nagyon nem. A lézersugár egy egyirányba kontrollált fénysugár. Nem megy át a testen. Sőt ugyanúgy tükröződik pl tükrön. Szóval ha átmegy rajtad, az azt jelenti hogy olyan erős volt hogy átégetett. Az meg nem jó. Szóval nem, simán csak blokkolható az is. Ugyanaz az elv mint a lézeres ceruzák, pointerek esetében:
http://kinaicuccok.blog.hu/2013/12/12/lezer_mutatok_tesztje_zold_lezer_ceruza_laser_pointer_5mw_50mw_500mw_5000mw_osszehasonlitasa[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3740 üzenetére
Illetve egy fél perces videót mutattak be a készülő új Oculus üdvöskéről..
http://player.hu/tech-3/oculus-virtualis-valosag-szemuveg/
Mi értelme, ha teljes szabad mozgást biztosít a kábeles CV1? Vagy mégse? Jó jó ott a kábel lehet mondani meg a drága gép nem szükséges… de ez a megoldás nem nehéz belátni, hogy gyakorlatilag egy mobiltelefon erőforrás színvonal nem pedig egy asztali gépé..
4K VR headset et várom már amit majd tök mindegy ki adja ki (room scale követés mellett ) Felőlem az Oculus is kiadhatná a következő generációt, de tényleg ez lenne az új üdvöskéjük? Ha 4k lenne biztos eldicsekedtek volna vele.. -
veterán
válasz izomman1 #3740 üzenetére
Csak annyira kell hozzá a 4 kamera, mint amennyire a vive-hoz. Egész egyszerűen 2 kamerával/lightouse szenzorral mondjuk 95%-os megbízhatóság érhető el, 3-mal 99, 4-el 99.9. De a belső rendszerek áthidalhatják azokat a pillanatokat amikor nincs közvetlen rálátás. Fent linkeltem képeket arról, hogy 2 szemben álló kamerával mi lehet a problémás terület. 3-al még kisebb. Teljesen nem kizárható, hisz pl ráfeküdhetsz a kontrollerre vagy két ember összezárhat úgy, hogy eltakarják a szenzorokat. 2 szenzorral egy 2x2 vagy egy 3x3 méteres szoba túlnyomórészt lefedhető. Tehát még mindig ott tartunk hogy 599 dollár a rift 199-ért pedig kapod hozzá a touch-ot és még egy kamerát. Ott van mint a vive 2 lighthouse-al és a kézi kontrollerekkel, csak a riftnél több usb kell hozzá, mert a kamerákat rá kell kötni a gépre, míg vive esetében nem.
"usb szenzorai"? Mit értesz ez alatt? Vive esetén a lighthouse szenzorok teljesen dummy-k, csak szórják a fényt, de semmi számítást nem kell velük végeztetni. A lézernyalábok beérkeznek a kontroller és a szemüvegben lévő lézer érzékelő szenzorokba, és ez alapján számítják ki hogy mi történt. Annyiból erőforrásbarátibb, hogy csak a becsapódás idejét kell mérni a többi szenzorhoz képest, nincs semmi képfeldolgozás. A rift esetében az egésznek a fordítottja történik, nem a szemüveg kapja el a jeleket, hanem az bocsájtja ki, és a kamerák érzékelik az IR ledek mozgását. Ebből képi feldolgozással történik a térérzékelés, és igen, ez cpu igényesebb valamivel. De nem annyival, hogy különösebben probléma legyen, hacsak nem valami elképesztő igényes játékot próbálsz a minimális gépigényen vagy alatta tolni. Nem találkoztam olyannal hogy a cpu fogyott volna el pl a a vga előtt.
Levitték a gépigényt, mert az async timewarp mellé megérkezett az async spacewarp. Az első azt jelentette, hogy amikor a gép nem tudott stabilan kinyomni magából 90 képkockát másodpercenként, akkor 1-1 köztes képkockát az SDK képes volt "bekamuzni", az előző, már elkészült képkockát torzították úgy, ahogy a szenzorok szerint elmozdult a szemüveg a saját tengelye körül. Ez térben nem működött, tehát ha előre-hátra dőltél pl, csak ha a nézőpontod szögét változtattad (le-fel-jobbra-balra néztél). Megfelelően implementálva elképesztően sokat jelentett a mozgás reszponzivitása terén, Elite Dangerous-ban tapasztaltam DK2-őn olyat, hogy a fejmozgás még teljesen perfektnek tűnt, holott a játék maga már láthatóan akadt, tehát messze nem 90 fps volt, hanem mondjuk 40. Agyam eldobtam.
A mostani spacewarp esetében akár 45 fps is elég ahhoz, hogy folyamatosnak tűnjön, mivel az előző két képkockából számolt deltát felhasználva találja ki a harmadik képkockát, ha az nem érkezne meg.
Fontos tudni, és ők is nem tudják eléggé nyomatékosítani, hogy ez csak egy védőháló, ha az app épp elvesztené a 90 fps-t, tilos arra hagyatkozni hogy végig elég 40-50 fps, mert a timewarp és a spacewarp majd megoldja a többit. 90-re kell menni, 90-et kell elérni, csak épp ha véletlenül épp 15 ellenfél bóklászna eléd és mind egyszerre robbanna, akkor sincs még túl nagy baj ha beesne 90 alá az fps.
A ma már többször linkelt videóval kapcsolatban pedig valami felhő alapúságot magyaráznak de alig tudni róla bármit is. itt ugye több minden is gond: hiába viszed ki a világba, ha nem látod a környezeted, ha wireless akkor erősen limitált az akksi idő is (percek vagy esetleg 1-2 óra), és a felhőből vagy bármilyen netes kapcsolatból pedig tonnányi latency-t össze lehet szedni, márpedig vr-ban a fejmozdítástól a látott kép megjelenítéséig 20 msec a totál elfogadható max, ami bevállalható anélkül, hogy darabokra zúzná az élményt. Ezt pedig még egy közvetlen összeköttetésű pc-vel vagy konzollal sem egyszerű elérni. De alig tudunk még róla bármit is, úgyhogy felesleges még tippelgetni.
Hamarabb jönne szerintem egy wireless vr szemüveg, ami egy pc-re csatlakozik, de ott is erősen problémás ennyi video jelet átküldeni wireless problémamentesen (2160x1200x90 hz-ről beszélünk a cv1 vagy a vive esetében is), másrészt ott is ott van az akksi probléma. Nem lehet túl nagy vagy nehéz, mert kényelmetlenné teszi a szemüveg viseletét.[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #3743 üzenetére
A beallitasoknal megmutatja hogy mekkora teruletet pasztaz le a szenzor, ugy kell beallitani hogy a fejed ha alsz es a padlo is benne legyen. Ha az asztalra teszed a szenzort es vizszintesen vagy esetleg felfele nez akkor vilagos hogy a padlot nem koveti.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3758 üzenetére
Nekem nagyon gyanús ez, hogy csak december 6. án jelenik meg a cucc gyakorlatilag a PS VR után .. Gondolom már nem tudták hova húzni az időt a karácsonyból azért nem maradhatnak ki...De az igazság ki fog derülni előbb vagy utóbb mit tud igazán a cucc alkalmas e room scale re vagy nem és hogy hány kamerával... majd meglátjuk.. Én csak azt sajnálom , hogy a király Oculus játékok ( mert tényleg szépek) csak egy helybe állásra 180 fokra vagy max 360 fokra van tervezve de nem room scale magasságokba.. És ez butaság, hogy jaj hát nem mindenkinek egyforma szobája van minek tervezzünk 3*3 M er room scale játékot? Bármilyen szoba nagyság tökéletesen működik játékokba rugalmasan , mert a játékba lehet játszani kisebb szobával és nagyobbal is annyi hogy akkor kevesebbet tudsz mozogni de ugyanúgy működik a játék sőt ha csak egy helybe állni tudsz az is működik a Vive ba akármilyen room scale kalibrálású játéknál..
-
veterán
válasz izomman1 #3758 üzenetére
Ilyen rács a vive-nál is van, steamen be kell állítani. A lényege, hogy mivel a szemeden ott a szemüveg, így nem látod hol is vagy, és hogy ne verj le lehetőleg semmit, be kell állítanod egy játékteret, és egy ráccsal jelzi ha kimennél belőle. Pl itt
Azt hogy miért tesznek kettőt előre, passz, de youtube-on már sokan bebizonyították hogy kettő szemben éppúgy jó, megkapod a 360 fokodat. Lehet csak simán azt akarják hogy vegyél egy harmadik kamerát is, elvégre az nekik +80 dolcsi.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3759 üzenetére
Ebbe a videóba pedig igaz van 360 fokos forgás (3 kamerával persze) :[link]
de a videóban is a srác mondja FIX ponton lehet állni nincs mozgás! Elszomorít, hogy az Oculus ilyen irányba viszi a játékok "fejlődését" mert grafikailag egy értékes alkotás lenne ez is....
Hozzá kell tegyem én "szerettem" az Oculust.. és vártam mint egy falat kenyért.. de nekem úgy tűnik hogy a HTC Vive lehet beelőzte őket. (Ha ezek a játékok ezt tudják a valóságban is amit a videónk láthatunk nem lesz túl nagy siker) .. Nem is értem miért nem tértek át lézeres követésre ők is akkor nem itt tartanának és nem kéne lecsökevényesedett játékokat tervezni.. Kár érte..[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz izomman1 #3761 üzenetére
a bemutató körülményeire értette. Illetve pl a hover junkersben sem lehet őrült sokat mozogni, rajta kell maradni a platformodon. Értem én hogy veszettül pártolod a vive-ot ha már azt vettél, de azért na... Nincs akkora különbség a kettő között, mint amekkorát bele hiszel.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #3761 üzenetére
Ket kameraval is siman befogod az atlagos szobat. Ez tiszta matematika, nem kell hogy videokat nezegess hozza. A szenzor 110 fok H es 70 fok V. Ha mondjuk egy atlagos 3x3m szobaba (vagy ilyen tavolsagokra) beraksz a ket sarokba egy-egy szenzort azok vizszintesen a szobat simab befodjak (a falnal a szogek csak 90 fok, tehat meg sok is az a 110), fuggolegesen pedig ha mondjuk 1,8m magassagba rakod (hogy a meretesebb felhasznaloknak is jo legyen) es a felso hatart vizszintesre allitod hogy az egesz szobaban lassa az 1,8m magasan levo Rift-et akkot a faltol kevesebb mint 1m-re mar a padlot is veszi. Sot kis joindulattal meg az is belefer ha van ott falnal egy 50-60cm szeles asztalod.
Tenyleg ugy nez ki megprobalod itt talan magadat(?) meggyozni mennyivel jobb a Vive, de mindkettot hasznalom tobbszor is hetente es elhiheted hogy nem olyan egyszeru a helyzet. Igen, per pillanat azoknal a jatekoknal amik a kontrollerrel mukodnek van az elony mert a Rift-nel ez nincs, de ahogy mar irtam a legtobb programnal az a plusz es nem az hogy tobb negyzetmetert rohangalhatsz mert nem azt csinalod. Gondolom ha kint lesz mindkettonel a kontroller a piacon akkor tobb olyan jatek jon ki ahol jobb a room scale kihasznalas, de oszinten szolva ott is inkabb kis teruletre lesz limitalva mert a fejlesztok es kiadok is tudjak hogy a felhasznaloknal egyszeruen nincs meg az a hely ami ehez kene. Szep es jo ahogy a kulonbozo fesztivalokon, nagyobb YT-osok mindenfele irodakban, hangarokban vagy kiuritett helysegeben demozzak hogy milyen tuti a rohangalas, de ez a normalis otthonokban nem letezik. A Kinect-nel ugyanez volt a helyzet - a promo videok jol neztek ki (?), de akkor is a leggyakoribb hozzaszolas az volt hogy "kinek van ennyi helye otthon?".
Szoval szerintem meg mindig az a 2x2m jatszhato terulet amit esszeru megcelozni es ez mindket termekkel alapkiszereltsegben megoldhato. Javit a tracking-en egy harmadik szenzor a Rift-nel? Igen. Egy negyedik meg meg tobbet. Elengedhetetlen a mukodeshez? Nem. Ha az lenne akkor adnak hozza automatikusan.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
válasz izomman1 #3764 üzenetére
minek kellene váltanod? Van vive-od, elégedett vagy vele, kész pont. Ennyi. Örülünk, tényleg szuper. Azért az itt-ott kis különbségért miért kellene váltanod?
Nincs annyi, és pláne olyan minőségű exkluzív tartalom, ami miatt ez bármi lényegeset is jelentene. Pláne hogy amikor még legutóbb néztem, voltak elkerülő megoldások hogy lehessen oculus exkluzív játékokat vive-on is tolni.
Ahogy Raymond is remekül mondja, az átlag háztartásban egész egyszerűen nincs annyi szabad hely, hogy probléma legyen ha mondjuk csak 2x2 méteren mozoghatsz. Tök jó hogy kellő mennyiségű szenzorral vive esetében lehet 10x10 méteren is szórakozni, de nálam a legnagyobb szoba is kb 4,5 x 6,5 méteres, és természetesen kanapé, szekrények, könyvespolcok, tévé asztal, pc asztal, stb mind mind lejön. Legjobb esetben is kb egy 3x2 méteres területet tudnék kb felszabadítani, és még nagyon szellős a szoba. A hover junkersben is elmondták a készítők, hogy valójában ilyen 1x1 méteren is bőven el lehet vele játszani."a VR 3d térben való mozgásról szól "
Ez tévedés. A legjobb vr játékok (teljesértékű játékok) jelenleg a szimulátorok közül kerülnek ki. Ott pedig nem ugrabugrálsz mindenfelé, hanem ülsz a hátsódon. Jelenleg ezeknek a játékoknak fekszik a legjobban a vr, mivel ezeknek a játékmechanikája passzol a leginkább mindenféle módosítás nélkül. Más játékoknál mindenféle kerülő módszert ki kell találni a mozgásra (amikor nem csak pár méteren mozogsz, hanem egy pályán, pl teleportálgatás), de a szimulátoroknál ilyen probléma nincs."az mind érezni fogja a motion sicknesst ha játék közben nem mozog a teste"
Megint csak, ez játék függő. Szimulátorban kevésbé jön elő, és egyébként van akinek valós mozgás esetén is előjön. Nincs azzal gond ha TE személy szerint jobban preferálod a room scale-t, de más meg nem igényli igazán, hisz repszimek, autószimek vagy pl Elite Dangerous miatt vette magának a vr szemüveget.Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #3765 üzenetére
Csak arrol az oldalrol vesztesz kevesebb mint 1m ahol a ket szenzor van. Es csak akkor ha mint a pelda szerint 1.8m magassagba rakod oket. Ha mondjuk fel a sarokba, akkor egy standard 2,3-2,6m szobanal max talan fel metert. Tehat egy ures szobaban lesz egy 3x2m vagy egy 3x2,5m teruleted.
Az elozo hsz-hez:
"...azért töprengek én is vajon érdemes e váltanom jobb lenne e a Rift?"
Minek valtanal? Amiatt a par (tobbnyire ido limitalt) exclusive jatek miatt? Ez ertelmetlen. Megvarod amig kijon Vive-ra vagy hasznalsz Re-Vive-ot. Nincs annyi kontent hogy erdemes legyen mindkettot tartani szvsz hacsak nem munkahoz kell es visszajon az ara. Siman jatekok vegett ez ertelmetlen. A nagy cimek mind megvannak mindkettore, exclusive pedig mindig is lesz sajnos, ez a piac igy mukodik. Es per pillanat a Steam sokkal jobb kornyezet mint az a szerencsetlen Oculus Store.
"Személy szerint és aki még nem próbált VR kütyüt az mind érezni fogja a motion sicknesst ha játék közben (kokpit experience ) nem mozog a teste.."
Ez mondjuk nem igaz. Embere es jateka valogatja. Sot, kontroller se mindegy. Peldaul Valkyrie-ben nalam itt-ott vannak kellemetlen pillanatok ha az XB kontrollert hasznalom, a HOTAS-al ilyen nem fordul elo.
"room scale esetén 0 a hányinger"
Csak egyelore egyik autos/repulos/uphajos/cockpitos jatek se room scale
A Project Cars-nal ajanlom kiprobalni a bonnet/hood kamerat a cockpit helyett. Nem a bumpert ahol az utkozon ulsz legelol, hanem a bonnet ahol a szelvedo szintjen van es latod magad elott a kocsi elejet. Ez segithet es az elmenybol nem vesz el.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
veterán
válasz izomman1 #3783 üzenetére
mivel még nem jelent meg az oculus touch, így arról nem lehet tudni hogy pontosan azokkal is módosítás nélkül menne-e, de várhatóan igen. vagy majd jön valami új verzió revive-hoz ha nem. Ezt leszámítva pedig igen, majd minden (vagy minden) oculus exkluzív játék megy tudtommal vive-on is a segítségével. De részemről speciel nem próbáltam, mert nálam "csak" egy DK2 van.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz izomman1 #3783 üzenetére
Revive tökéletesen működik minden címnél. Az egyik touch controllert ki kell kepcsolni és kész is az oculusos távirányító,+nem árt egy xbox one controller.
Az előttem lévőkhöz hozzászólva,nekem 5,65m-re vannak egymástól a lighthouse-k (pedig 5m a megengedett) 2,3 m magasságban,így 4x4 m-es room scale-m van,és eddig nem volt jel veszítésem. -
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3796 üzenetére
Én úgy vagyok vele mivel fél évig Touch al az Oculust idehaza nem igen lehet majd kapni addig marad a Vive.. Addig bebizonyosodik hány szenzorral képes azt nyújtani mind egy Vive és milyen költsége lesz annak. (hány szenzor USB port és hosszabbító) Illetve hogy milyen jól fog egy Vive játék benne működni (Mert láttam videókat elvileg mennek benne de a srác főleg a RealitycheckVR -ben főleg 4 szenzorral tolja - ez a megoldás már kicsit drága és durva)
De az is fontos, hogy egy Vive kontrollerre tervezett játék mennyire lesz a más formájú Touch-al játszható\élvezhető....
Kérlek majd írjátok meg ide mik tapasztaltok sokunkat érdekelni fog.. Csak de kár, hogy az a dec 6 is majdnem 2 hónapra van innen :-( Már aki meg tudja rendelni ...
De remélem azért a Vive is villantani fog karácsonyra AAA címet ha más nem jövőre jön a Vive ra a Doom vagy a Fallout 4.. Na utóbbi ha Solus Project teleportálós megoldással megvalósítják.. akkor le leszek nyűgözve és sose cserélem le a Vive ot csak max a 2.0 ra , mert lesz több 100 óra tartalom rá :-))[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3822 üzenetére
Egy friss videóba azt nyilatkozzák egyébként, hogy igen 360 fokos forgásra kis mozgásra 2 szenzorral képes lesz az Oculus (hátul -elől elhelyezve).. Room scale kaliberre pedig 3 al lesz képes... (nagyobb mozgásokkal minimális jelvesztéssel)
Videó közepén beszél kábé róla: [link]
Megemlíti még, hogy még jobb pedig ugye 4 kamerával lesz az élmény.. de ez csak kísérleti fázis és várhatóan lesz hosszabbító kábel is a plusz szenzorhoz adva...
Ja és szintén azt is megemlíti hogy az alap beállítás amire terveznek az elől 2 szenzor , mert ez a legnagyobb "közönségi igény" amit a nagy többség fog\tud alkalmazni...[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3823 üzenetére
Csak hogy mindenki tanuljon belőle:
Most vertem szét a csillárunkat ripityára, mert csináltam egy felszúrást és túl alacsonyan volt a csillár beállítva (2 M ) ... De ami vigasztal, az az , hogy a Vive kontrollernek semmi baja... Magasabbra kell azt a következő csillárt tennem majd.. -
Segal
veterán
válasz izomman1 #3824 üzenetére
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #3837 üzenetére
Pedig a hand tracking nagyon jo dolog tud lenni. Leap Motion - probald ki ha talalsz valahol olcson. En akkor vettem amikor par hetig felaron adtak juliusban, 39EUR volt. Jol nez ki amikor a virtualis kez azt csinalja amit az igazi kezed. Az Oculus Touch valahol feluton van a Leap Motion es a Vive controller kozott ebben - mutatja az ujjaid limitaltabb szinten mint az LP, de van fogas is hogy a pisztoly/kart/stb ne csak levego legyen.
Az LM meg mindig fejlesztes alatt all, sokan gondoljak ugy soha nem lesz belole semmi komolyan hasznalhato es en is inkabb arra hajlok ezert csak ugy ajanlom megvenni ha talalsz olcson es nem gond kb. 35-40EUR-t "kidobni" valamire amit ki akarsz probalni.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz izomman1 #3837 üzenetére
A 4K VR headsetek sajnos még nagyon sokkal odább vannak. Persze jó álmodozni, de kell még pár év. Én sokkal inkább kíváncsi vagyok arra, hogy a Vive-hoz vajon járhat-e alapból ez az új kontroller és ha igen mikor. Bár ahogy saccolom minimum 17' H2, de azt jó volna tudni, hogy le akarják cserélni az alapcsomagot vagy csak kiegészítőként fogják bedobni a piacra. "Hurrá még egy cucc amire költhetünk..."
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz izomman1 #3842 üzenetére
Persze egyről beszélünk, szerintem sem irreális a 2 év múlva karácsonyi 4K HMD, de az +2 év. Kereskedelmi forgalomban jövőre, nah az az ami irreális szvsz.
Szerintem az Oculus csak egy új irányban próbálgatja a szárnyait a kábelmentes headsetekkel, attól függetlenül még viheti tovább a kábeles irányt is emellett. Ezt nagyon nehéz szétválasztani azért, hol van az a határ alkalmazások terén ami kábelek nélkül már megvalósíthatatlan. Vannak 3D alkalmazások amik persze simán mennek de mind ismerjük ezeket... Szerintem a kábelmentesség az a totál social irány, jól lehatárolt korlátokkal. Gamingben (amire a topiklakók java is veszi) viszont egyelőre elhagyhatatlan a kábel.
Az, hogy te 1080-nal hajtod meg a HMD-t, okés de a VGA maga kb annyiba kerül, mint a headset és köré kell még ugye egy komplett rendszer is... Ezért (is) haladnak lassan a fejlesztések, mert kevesen rendelkeznek olyan rendszerrel ami meg tudja hajtani a jelenlegi HMD-ket is és még rájön a méregdrága HMD ára. Szerintem addig nem lesz 4K headset amíg a jelenlegi el nem terjed eléggé ehhez pedig nélkülözhetetlen az, hogy csökkenjen a minimum HW követelmény és a headset ára is. Ne úgy gondolkozz, hogy te már meg tudnád hajtani a 4K-s kijelzőt, hanem úgy, hogy a jelenlegi userek hány százaléka tudja meghajtani a jelenlegi headseteket és ezek közül pláne hányan tudnának még rajtad kívül 4K headsetet hajtani. Senki nem fog gyártani ~10.000 userért méregdrága 4K headsetet (ne a számon akadj fenn, mondhatnám úgy is, hogy a Steam felhasználók 0.1%-áért nem fognak 4K headsetet kiadni). A fejlesztés viszont tutira tervben, talán már folyamatban is van. De korábban beszélgettünk már erről és sokak szerint inkább csak 2K körüli felbontás fog jönni következőleg 4K helyett. Na az szívás lenne.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3844 üzenetére
Újabb utalás, hogy Carmack inkább a mobil VR teljesítményű eszközöket tolna inkább , mert arra van jelenleg megfelelő piac.. Kicsit nekem úgy tűnik elmozdultak a hordozhatóság irányába , de a 4 K meghajtás 2 év múlva csak asztali gépben lesz elérhető... Bízom benne azért lesz ha a HTC Vive meglépné addigra kapcsol az Oculus és 4 K kijelzővel lesz a CV2.. mert a fejlődés nem lassulhat nem állhat meg
-
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3848 üzenetére
Csak nekem az a gyanúm, hogy tavasszal látták a HTC Vive jobb követésben és jó akkor kiadjuk csak a fejszettet 1 szenzorral (ekkor kellett volna lézeres követésre nekik is váltani ha ez nem tökéletes) és majd azt mondjuk várunk vele 3 hónapot (utána fokozatosan a határidő kitolódott) fél évet és fejlesztünk a cucc követésén.. Csak ugye ha már 1 szenzort kiadtunk az adott a másik se lehet más .. Touch kinézete pedig alig változott Jön már a december karácsonyból már nem maradhatnak ki így kihozzák azt az eszközt amit tavasszal is majdnem így ki tudtak volna adni, csak addig headset et el lehetett jó számba adni.. touch meg tudták már akkor mit tud de nem merték piacra dobni .. jó lehet még szoftver se volt akkor rá lehet mondani, de köztudott tény hogy nativan támogatná a steam a Touch okat. (Nincs korlát kizárás)
Töménytelen pénzt öl az Oculus, hogy csak az ő eszközére fejlesszenek és kevesebb számú (Bár lehet minőségibb ) játék lesz ... de a Vive ra pénz adomány nélkül is fejlesztenek szoftvert a fejlesztők..
Kicsit kilóg nekem nagyon a lóláb..... Én kb. fél évig vaciláltam a vásárlással, vajon érdemes e Oculus Touchra várni vagy nem (augusztusba elfogyott a türelmem) ... De most ha a teszt igazat ír, akkor kár volt ennyit is tétovázni..[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3883 üzenetére
Nemsokára jön a Serious Sam VR HTC vive ra! itt egy videó róla azért ez is kafa lesz! Grafika ott van a toppon mint anno a régi asztali verziónál..
Ez a csapat volt az akik azt nyilatkozták egy rakat pénzt ajánlott nekik az Oculus, hogy exclusive cím legyen , de nemet mondtak nekik...
[ Szerkesztve ]
-
Segal
veterán
válasz izomman1 #3883 üzenetére
Nekem pl semmi bajom a Project Cars-ba de a többi autósba sem eszméletlen mód élvezem hogy mindefelé "látok" verseny közbe.
Pl Crystal Rift-be is billenytűzettel haladok és nekem abba sincs semmi bajom de a Solus Project vagy az Adr1ft XO kontroleres irányítása sem csinál ki. Lehet velem van a baj?"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #3889 üzenetére
Hozzá kell tegyem én se hánytam még ki a tacsot csak émelygek kissé szédülök... Azt sose várom meg, hogy rosszabbul legyek lehet ezért se szoktam még hozzá teljesen.. De míg van room scale nem is nagyon akarok.. Bár biztos a cockpit experience is jó... Eve Valkyrie viszont ha egyszer megjelenik Vive ra kipróbálnám, mert az ütős lehet bár ahogy hallottam eléggé edzett gyomornak kell lenni hozzá..
Fél éve megígérték és szégyen, hogy még PS VR ra is van csak Vive ra nincs- vagy Revive al tökéletesen megy?- bár xbox one kontroller gondolom kell hozzá ami nekem nincs..[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz izomman1 #3889 üzenetére
Csakhogy nekem pl. a teleportálás egy vicc, olyan szinten agyoncsapja az élményt hogy lépek ki a játékból és delete, ez van. Megértem hogy másoknak bejön, nekem nagyon erőltetett és kitekert megoldás. Azt nem teljesen értem mondjuk, hogy miért nem teszik bele pl. a Raw Data-ba a rendes irányítást, max warningolna ha be akarom kapcsolni. Aki meg teleportálni akar, az ettől még nyugodtan teleportálhat.
-
veterán
válasz izomman1 #3942 üzenetére
Hangalapú vezérlés. 2.0 stereo, OK, nincs is vele gond,csak a büdös életbe nem tudom feltelepíteni a gépemre ! Laptoppal tökéletesen megy,de nem arra kell.Mindent próbáltam,de meguntam ,megy vissza.
Berendeltem ebből egy fullos pakkot :[link]
Remélem több szerencsém lesz
Új hozzászólás Aktív témák
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mini-ITX
- MotoGP & WSBK
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Óra topik
- Lesz új Sony OLED tévé is idén
- További aktív témák...