-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crus
őstag
válasz
#54625216 #52917 üzenetére
Óóóó nem csak azt. Használtunk rajta rajzprogit, zeneszerkesztőt, kezdetleges animátor készítőt, szövegszerkesztőt, stb. is, sőt nem egy olyan könyvelőt ismerek a mai napig, aki anno azon kezdte az ipart, de volt aki készletnyilvántartást végzett rajta.
Amigán pedig természetesen már abszolút ment a kommunikáció kemény 2.6k-t tudó modemmel BBS, mIRC, Fidonet, ilyenek. A mikroszámítógépes zenéknek irgalmatlan komoly tábora volt és a mai napig él, éppen tegnap láttam egy pár hete megjelent döbbenetes 64k demót.Több generáció ebből akkor lehet, ha sikeres a termék. Ennyiért egyszerűen nem látom, hogy mely körökben lehet siker egy ilyen piaci környezetben, ahol a konkurenciának abszolút nincs szégyenkeznivalója... na jó, a Sony-nak van.
Nem igazán látom, hogy egy jelenlegi MQ2 vagy Pro standalone módja miért ne lenne intuitív és faék egyszerűen irányítható. A 4.5 éve gyerekemnek kb. semmit nem mondtam róla, nevetve elvolt vele, mikor először próbálta, ahogy a totálisan antitalentum nyugdíjas anyámnak is magától értedődő volt. Az emberek életébe ugyanis beszivárgott már rég a tablet és telefon, így nem jönnek zavarba ha a kezükbe kapott két controllerrel kell ügyködniük, hiszen látják, hogy a kézmozgás nagyon szépen le van követve.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
#54625216 #52917 üzenetére
Hát itthon feleségemnek van iMac és a melós M1 Macbook, de akárhányszor leülök elé sehogy sem tudom irányítani, nem hogy intuitívan. Pedig a 6 év alatt többször leültem elé, mert ugye nekem kellett ezt meg azt a programot letölteni, vagy újratelepíteni mert kicseréltem a HDD-t SSD-re.
Nem győztem telón Google-zni mindent.
-
Crus
őstag
válasz
#54625216 #52913 üzenetére
Öööö... lehet, hogy rossz körökből jövök, de nálunk a 80-as években a mikroszámítógépek azért voltak megvéve, mert tanuláshoz és játékhoz is tudtuk használni. Akik meg nem tudták megvenni, azok meg azért nem, mert nem engedhették meg maguknak... pedig szerették volna. Volt ott piac bőven, csak nem volt rá ló meg vé, ráadásul COCOM-listán is voltak a rendszer(nem)váltásig. (Eleve az akkori szülők rosszul voltak a gondolattól is, hogy a család jellemzően egyetlen színes tv-jre legyen rákötve a kütyü, mert akkor apa hol néz meccset, anya meg Cattani felügyyelőt?)
Már csak egyet kérdeznék, ami a köv. kettő: Hogy formálja át szerinted a piacot a VP? Mi az amiben forradalmit tud mutatni?
-
gulasoft
őstag
válasz
#54625216 #52906 üzenetére
Ja és nézd meg a quest pro-t is úgy jelentették be mint valami forradalmi terméket, még a kinézetét is titkolták, elvolt mosva a kép amikor valakinek a fején volt, és agyon volt hypolva egy olyan cég adta ki a avezető a vr piacon, és a megjelenés után nem telt el 3 hónap, mikor le kellett vinn az árat 1/3-al, és szerintem így sem fogy. Az emberek 90%-a a q3-at várja. Ha nem lesz selejt az egész, akkor a q3 lesz a nyerő, a q2 meg fillérekért lesz elérhető.
-
gulasoft
őstag
válasz
#54625216 #52906 üzenetére
Egy akkor a cég mint a google belebukott az okosszemüveggel pedig az az utcára is jó lett volna, ez meg ahhoz képest egy brutál batár, horror áron. Gondolod, hogy csinálnak egy gyengébb verziót belőle? És mi marad ki akkor? A lényeg amiben ez jobb mint a többi? Akkor viszont mitől esz jobb mint a többi? A logó miatt amit persze senki nem lát?
Én akkor sem vennék iphone-t ha fele ennyi lenne. Ha meg ebből kiszednek belőle mindent, hogy olcsóbb legyen akor mennyi lesz? 800.000? Hú de jó, biztos ugranak rá az emberek, mikor a q3 250.000 kb. lesz kismillió alkalmazással, pc kapcsolattal. Az 1000$-os pro-t sem veszik sokan mert a lélektani határ valahol a 300.000 forint környékén van, de csak ha van hozzá tartalom. (a pro azért feszegeti ezt a határt, csak európában nem is igen van) itthon 650.000forint! Így sem veszi senki. Akkor a 800.000-el keveset is mondtam ha csak a felére viszik le az árát.
A quest pro-ra sem jönnek tartalmak. Olyan kicsi a piaci részesedése. Akkor az apple aki eddig oda sem szagolt a vr tartalom gyártáshoz biztos meg fog tudni győzni stúdiókat, hogy írjanak rá programoket, mert már 1000 ember megvette. Kiröhögik őket. Meg ha mégsem, mennyi lesz rá egy progi? 3-400$? Az aple fanok majdnem lefordultak a székről az árcédulát látva, pedig már elköltöttek 200.000-et az órára 500.000-et a telefonra (napi használati, villogtatható cuccok) akkor most biztos sorban állnak a bolt előtt, hogy 1.7-2-millás senkinek nem mutogatható eszközt vegynek.
Azt kell felfogni, hogy az apple többi terméke is státusszimbólum. Ha nincs kinek státuszolni vele, nem veszik meg. -
Crus
őstag
válasz
#54625216 #52906 üzenetére
(Már 4 évvel az iPhone megjelenése előtt okostelefont használtam, Symbian OS volt rajta. Ezt csak azért írom le, mert az ilyen témáknál gyakran előjön, hogy és akkor az apple legyártotta az első okostelefont... Te is írtad szerencsére, hogy ez nagyon nem így volt.)
Egyetértek abban is, hogy az apple ott húzott be egy nagyot, hogy faék egyszerűre csinálta az 1. iPhone-t, miközben a Symbiant már elég komolyan machináltam szakmai ártalomból, ahogy mások is.
De azt feltétlenül külön kell kezelni, hogy akkor az okostelefonos piac durván feltörekvő volt, ebbe szállt be az apple egy abszolút versenyképes, noha drágának számító készülékkel.
Most viszont az van, hogy a VR bő 3 évtizede(!) próbál teret hódítani, miközben jelenleg eleve telítettnek számít a piac, mivel ez nem egy olyan eszköz, ami szinte létszükséglet. Ez az okosóránál is drasztikusan jobban számít rétegcuccnak. Ez egy luxuscikk. Ráadásul van már az emberiségnek megoldása arra, hogy valamit nézzen valamin: monitor/tv/tablet/teló.
Ráadásul ezt a fejen kell hordani. Macera, kényelmetlen, véletlenül se az ember természetes állapota.És akkor jön az apple egy olyan cuccal, ami 7-8x áron megy a konkurenshez képest, amely konkurenseknél viszont minden is van, de főleg mocsok sok szoftver, meg PCVR.
Ez most más, mint anno az iPhone téma. Nagyon más.
-
gulasoft
őstag
válasz
#54625216 #52903 üzenetére
Egy apple watch 200.000 forint. Ez a szutyok meg 1.700.000 körül lesz. Most komolyan a kettőt egy ligában nézed?
A quest pro-nak le kellett vinni az árát 1500-ról 1000 dollár alá, mert a kutya nem vette, a szem és arckövetésével együtt, Úgy hogy már kismillió standalone alkalmazás van rá, pc-s vrként is használható, és egy olyan cég dobta piacra aki 6 éve meghatározó a vr piacon.
A HP belebukott, pedig nem 1.700.000-ért árulta a headseteket. A aplle watch-al meg a telefonokkal lehet "villogni". Az utcán meg a haveri körben mutogatni, "villogni" vele. Egy VR-al nem tudsz villogni. Be vagy zárva egy szobába, nem látja a közvetlen környezeteden kívül (család) senki hogy te milyen menő vagy. Vagy kapsz még egy matricát amit a homlokodra ragaszthatsz, hogy nekem van ám apple vr szemüvegem?
Nagyon sokan divatból, meg a környezet nyomására adnak ki 2* 3* drágább termékre pénzt mintz az olcsóbb termékre mert rajta van az apple logo. És akkor mehet villogni. Ez nem ilyen. Akit eddig nem érdekelt a vr nem ettől tér meg, csak röhögni fog a sok hülyén akik vr-oznak, mert azt hiszi a többi is ilyen drága. Ha nincs piac nem lesz fejlesztés rá. Csak egy méregdrága kütyü lesz amivel még dicsekedni sem lehet. -
Busterftw
nagyúr
válasz
#54625216 #52903 üzenetére
Azért 2022-ben már nem réteg termék , mert 170 milliót eladtak belőle összesen.
Tehát itt az Apple 30-35% részesedése kiemelkedő, de csak emiatt nem lesz rétegtermék, amikor már minden bolti árusnak van saját márkája , bármilyen budget szinten.Ehhez képest a VR még igen, réteg termék, ahova az Apple egy kb 6-7x drágább áron nyit, mint amit amúgy a tömegek vesznek.
-
-
Jacek
veterán
válasz
#54625216 #52834 üzenetére
Nem ott adta fel hanem a 3500 Dollárnál
Ez nettó amcsi ár? megy rá áfá? Akkor még viccesebb.
Ez ahogy írta is valaki nem földi halandóknak lesz(nem nekünk amire mi hasznéljuk eleve alkalmatlan.
Számomra tök érdektelen az egész, szép jól össze szedtek mindent a fele nem fog rendesen működni stb de apple ökóba én sem nyúlok bele kiráz a hideg. -
flexxx2
őstag
válasz
#54625216 #14233 üzenetére
"Szemüveg: VR-ben fix lencsék vannak, ezért az élességtartomány 2+ méterre van beállítva. Ha tehát olvasáshoz vagy tv nézéshez használsz csak szemüveget, ami 2 méternél kisebb távolságra javítja a látásod, akkor VR-ben egyáltalán nincs szükséged szemüvegre."
Ezt be kéne rakni az összefoglalóba, szerintem nagyon hasznos lenne.
-
a2d2
addikt
válasz
#54625216 #34021 üzenetére
Azóta is ezzel szívok.
Már kiment a Questre egy tesztpálya, de basszus mennyi idő és háttértár kellett hozzá Unity után!!!
Nálam legalábbis valahogy félelmetesen lassan megy minden.
Leszedtem először simán az Epic Store-os verziót (35GB), beállítottam mindent de nem találtam Quest 2-t, hand trackinget meg hasonló dolgokat.
Utána láttam hogy ehhez az Oculus Source-ból kell telepíteni. Leszedtem azt is, egész éjjel bekapcsolva hagytam a gépet hogy buildeje le a nyavajás engine-t. Ma reggel ránéztem, elkészült, 100GB!
Ide beimportáltam az előző napi tesztpályát, persze rinyált hogy nem azonos verzió, blabla, újrafordította a shadereket, utána a cooking is nálam fél órás mutatvány. Szóval elsőre úgy tűnik nekem hogy rengeteg idő és háttértár kell hozzá. SSD-m meg is telt, ment át minden a HDD-re, lehet ezért ilyen tetű lassú.
A legjobb még csak most jön:
Van ugye most egy telepített natív verzióm és egy telepített Oculus-os verzióm az engine-ből.
Az Epic marketplace-en keresztül csak a natív alá engedi letelepíteni a kiegészítőket.
Lehet ezután csak át kell csak húzni a UE_4.25\Engine\Plugins\Marketplace\ könyvtárat az Oculus-os engine alá, még nem próbáltam.
Próbáltam viszont marketplace-ről assetet behúzni projektbe. Itt látja az Oculusos verzió alatt készült projekteket viszont ezt kapom: Asset not compatible with version Other, please select closest alternative version.
Szóval most kb úgy áll a dolog hogy vagy használom a natív verziót és élvezem a marketplace kompatibiltást úgy mint au Unity Asset Store-nál viszont elavult Oculus implementálással VAGY használom az Oculus buildet a legújabb implementációkkal (Quest 2, kézkövetés), de szívok a verziókülönbségekkel.
Szóval elsőre nagyon furán használhatatlannak és lassúnak tűnik az egész Unity után. Ott a Unity ikonra kattintás után 5 perccel már a HMD-n nézem a pályát, itt örülök ha betölt addig az engine (39%-nál meg 45%-nál elég sokat áll például, utána még shader comilation, cooking meg minden, repülnek a fél órák).
Most azért behúztam egy marketplace-es projektet ami sima női karaktert tartalmaz szóval nem valami városrészletet vagy hasonlót: 48 percig ment a cooking -
gulasoft
őstag
válasz
#54625216 #32766 üzenetére
Nem lett volna 4k támogatás és annyi.
Legalább elfutott volna alacsonyabb hardveren is.
Azt te sem mondod komolyan hogy a : i5 3.3GHz, 6GB RAM, GTX660. az 4k-t tudott volna.
Lehet volt benne 4k-s támogatás (ezt te biztos jobban tudod) de szerintem az emberek 25%- játszotta 4k-ban.
[link]
Egyébként meg a witcher egy 2015.májusi játék, a switch 2017.márciusi, és a portra 2019. okt. 15.-ig kellett várni. Azaz bő 2 évet, egy 2015-ös játékra. Mert vértpisáltak mire átrakták. Azért ha valaki tud hivatalos infót, hogy mikor kezdték el portolni, akkor az lenne a mérvadó.És pont ezt mondtam, jócskán megkésve jelenik meg, míg ha nintendóra csinálták volna csak meg, és kiadják pc-re a grafikusok, meg dolgoznak rajta fél évet és kb kész mert kizárt dolog, hogy kifejezetten switchen csinálták meg az asetteket, egy ilyen projektnél csinálnak egy kafa modelt, és azt butítják vissza annyira amit még elbír az engine . Sok programozás nem kell alá, hiszen elfuttatja a switch, tehát a logikát átfordította volna a crossplatform fordító. Ezzel a példával pont azt erősítetted meg amit mondtam, hogy egy erősebb gépről portolni valamit egy gyengébb gépre években mérhető, visszafelé biztos nem lett volna ennyi. -
gulasoft
őstag
válasz
#54625216 #32751 üzenetére
Hát akkor tényleg nem értünk egyet. Van egy vasad ami 75 képkockát tud megjeleníteni egy adott játékból Fogod és egy az egyben átviszed egy erősebb vasra, és az kapásból 90-100 képkockát jelenít meg, nem kell azzal szórakozni, hogy a háttérfolyamatokat optimalizáld. Nem lesz szebb, ugyan olyan minőségű lesz mint a másik, csak sokkal több képkockát tud. Ha most ezen az erős hardveren fejlesztesz egy játékot, ami csak 75 képkockát tud, vért pisálsz mire a gyengébb hardveren fogja tudni a 75 képkockát, melózhatsz raja, hogy melyik assetet, hogy csökkentsd hogy fusson, hogy optimizáld a kódot, hogy a háttérben futó kód ugyan olyan gyors legyen mint az erősebb gépen. Mit gondolsz miért jelent meg egy csomó pc vr-os game lite verziója sok sok hónappal az eredeti után a questen. Ma már a programozók nem a biteket faragják egy 2*-es szorzást nem biteltollással csinálják hanem megszorozzák 2-vel. Ma 64k-s kód elképzelhetetlen, mert egy csomó felesleges library befordítódik a kódba. Én még spectumon, c64-en és amigán nevelkedtem. Ott még bitfaragás volt, és a quest gyenge hardvere miatt ott ismét bitfaragás lett a dolog ha nem is olyan komolyan mint az amiga 64k-s demóiban, és ehhez kevés programozónak fűlik a foga, és még kevesebb ért is hozzá, mert minek, és nagyon sok "felesleges" munkaóra, ami matt nem éri meg portolni a gyengébb vasra. Egy erősebbre egy crossplatform fordító kevédbé hatékony kódja is jobban fut mint az eredetin.
-
Márton
nagyúr
-
Márton
nagyúr
válasz
#54625216 #32662 üzenetére
áh, mélyebben lesz itt a probléma, 30p is rángat a scrollnál..
Eleve mikor Skybox-ban a bal felső Channel feliraton nyomogatom sokszor a controllert, megjeleníti az aktuális fps-t lejátszás alatt, és az is ilyen 65-72 között ugrál. Minek? Miért nem fixen 72? Vagy 60? (ez is beállítható a global settings menüben). FFR Level sincs erre hatással.
Valami a display-jel lesz, variable framerate hülyeség. Vagy foghatjuk ezt egy háttérben futó processre, csak az a gond, hogy egyéb 360-as appok alatt (nem film), nem látok ilyet, miközben forgolódok, míg egy videólejátszóban 10sec alatt garantáltan látható. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
#54625216 #32568 üzenetére
Feleslegesen túlgondolod az egészet.
Másrészről megvették. Egy cég törvényes keretek között saját termékével azt csinál amit akar. Ha törvénytelen majd úgy is megbüntetik.Azt egyébként nem értem miért kell ezen rugózni. Van más headset a piacon. Az a baj, hogy olcsó a Quest? Pont azért olcsó ami miatt sokan nem akarnak regisztrálni... mert a felhasználók adatait felhasználják/eladják. Ha valaki nem akarja, hogy az adataival kereskedjenek annak fizetnie kell a drágább headsetért. Mindenre van megoldás.
-
gulasoft
őstag
válasz
#54625216 #32568 üzenetére
Igen erről már írtam feljebb, hogy hogy lehet kivédeni az inaktív kamu profilokat. Bármit megtehet, valószínűleg a 453 oldalas eulában benne van valahol elrejtve, hogy az azonosítás érdekében bármilyen adatot elkérhet a felhasználótól, amelyeket azután az adatvédelmi előírások szerint biztonságosan kezel és tárol. Én azon sem csodálkoznék, ha az új fiókokhoz fényképet kéne feltölteni az arcodról amit a quest kamerával csinál, és utána az lenne a profilképed, és mellé mutatnod kell a személyigazolványod Képét és pár adatot (pl. név). De amit írtál az is teljesen elképzelhető, bár aktivitáshoz nem kötheti, elmész 2 hétre nyaralni olyan helyre ahol nincs net akkor kitilt?
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
#54625216 #32553 üzenetére
Én a törléstől egyrészt azért nem félek, mert már vagy 10 éve biztos van facebook accountom és eddig sosem csináltam olyat amiért egyáltalán jelentettek volna. Vannak akiknek felfüggesztik az accountját mert jelentik, nem chatelhetnek meg ilyesmi. De ezt csak hallottam, hogy van ilyen, velem érdekes módon sosem fordult elő ilyen a ~10 év alatt pedig én használom is a Face-t, de csak mint átlag ember. (meg van pár facebook page-em, developer accountom ilyesmik)
Az algoritmusok ezek alapján szerintem jól működnek, mert számomra ez azt bizonyítja, hogy normál felhasználás esetén semmi félnivalód nincs.
Az, hogy egyéletem egy halálom egy természetes dolog. A valóságban is egy életünk van, mégis merünk autóba ülni és kimenni az utcára. Pedig mikor a család autóba ül, ott sokkal nagyobb a tét, mint egy felhasználói fiók...
-
s:zozo
aktív tag
válasz
#54625216 #32512 üzenetére
Kedves Topikgazda és látogatók!
Elnézést, hogy még mindig a Facebook a téma, de azt gondolom, hogy lassan mehetne az összefoglalóba az információ, hogy:
- mi változott az Oculus eszközöknél, a lassan kötelezővé érő facebook fiók összevonásával.
- mit veszthetünk a profil megszűnése, tiltása esetén. HMD-t? vásárolt tartalom?
- nem tanácsoljuk a hamis face profil használatát abban az esetben, ha Oculus eszközt használsz vele.
Új profil estén:
- a2d2 hozzászólásában ezek az adatok elegek
név
email
telefon
Ennyi. Meg sem kell nyitni a facebookot utána.
Fontos, valós adatokat adj meg és javaslat, hogy a kétlépcsős azonosítást kapcsold és állítsd be.
- Már létező face profil esetén, mire kell figyelned, hogy ne sértsd a feltételeket és az algoritmusokat
Angol nyelvű oldalakt találtam egy gyors keresés után:
Normális arcoknak [link]
Algoritmusokat próbára tevőknek [link]
Bármi kérdés esetén a Prohardveren is van Facebook fórum és azt gondolom ott profiktól lehet segítséget kérni: [link]kpbendeguz
Amiben egyetértünk, hogy nem "szerencsés" az a lépés, hogy a jövőben kötelező facebook profillal használni az Oculus HMD-ket.
Az algoritmusok az internet és a nagyobb oldalak részét képezi és nem is tévedhetetlenek, de azt gondolom, hogy odafigyeléssel elkerülhető az algoritmus "vész".
Figyelmeztetés, felfüggesztés, letiltás, esetén pedig meg kell tenni a lépéseket, amelyeket lehetővé tesznek a közösségi (bármilyen) oldalak.
Youtube-n, több fake figyelmeztetés és videó felfüggesztést kaptam már."Most képzeld el, hogy ha a PH profilodat összekötnék a Steam fiókoddal"
Érthető a párhuzam, de nem helyes, hisz mióta a Facbook- hoz került az Oculus, az ő részüket képezi és (sajnos) csak idő kérdése volt az integráció.
PH és a steam nem összeköthető, két különböző cég.Lassan búcsúzom és a végére javaslom, hogy mostantól kezdve a Facebook-t kis betűvel facebook-ént írjuk az oldalon
-
s:zozo
aktív tag
válasz
#54625216 #32501 üzenetére
Megvallom neked , hogy ez a rész nekem, nem tiszta hol van ennek a megfelelője a felhasználási feltételekben megfogalmazva?
"Itt az a gáz, hogy egymással semmilyen összefüggésben nem álló szabálysértések gyanúja(!) esetén is bukhatod az egészet."
Semmilyen gyanú esetén, szöveg nem rémlik, lehet olyan a fogalmazás a feltételekben, amit nem veszek észre. -
s:zozo
aktív tag
válasz
#54625216 #32498 üzenetére
Megvallom őszintén sosem foglalkoztam ezekkel a kérdésekkel, mert én normális egy orrú vagyok, nem politizálok, igyekszem nem megsérteni másokat. Stb.
Abban az esetben, ha indokolatlanul, vélt bejelentés történik a fiók ellen, gondolom azt is lehet bizonyítani, hisz minden tevékenységemet rögzítik.
Viszont a többi platform esetében is vannak feltételek és szabályok, tehát kíváncsi lennék rá hogy steam, PSN netvork, xbox live, Nintendo, esetében milyen szabályok vannak.
xbox 360 esetében, sok magyar varezolt. Már nem emlékszem de lehet mind a hardvert mind a profilt letiltotta a micosoft. Semmi gond másnap vett új konzolt a magyar és csinált új profilt. Értem, hogy a facebook esetében ez nem adatik meg. A micosoft regisztrációnál is nézik a valós adatokat, egy ideje.
Csodálkoznék, hogy ha ott nem lenne valami szankció, aminek következtében bukod a profilodat vagy a hardveredet.
Adatok gyűjtését, meg ha online vagy nagyon nehéz kivédeni.
Venues app esetében. Eldönthetem azt, hogy használom vagy nem használom, ismerve a előnyeit, hátrányait. Sok esetben vannak aggályok a különféle eszközökkel kapcsolatban.
Mobil telefon, laptop, TV, robotporszívó, konzolok. Ezek mind veszély források a magánszféránk megsértésére és kémlelésére.
Félreértés ne essék én sem örülök, ennek a lépésnek és tényleg nem tudom, hogy hogyan tovább. Facebook esetében, amit én nem használok minden nap és nem rajta keresztül élem az online életemet, nem kaptam sok reklámot. Viszont a gmail, csak úgy jön a sok spam. -
s:zozo
aktív tag
válasz
#54625216 #32474 üzenetére
"Azért a gyakorlatban az a 970 erősen az elméleti minimál volt, a gyakorlatban a VR a 980Ti-nél kezdődött,"
Nekem nem ez volt a tapasztalatom, elég jól be tudtam közepes, néha high szintre lőni a 970-s kártyámat, persze 1 év (én később vettem a riftet) után szerintem is egyre jobban szorult lefelé. Az 1070 kártyám most már sajnos a minimál fölé elég, jó pár játéknál arra sem. Minimálon is akad. -
barcalaci84
őstag
válasz
#54625216 #32474 üzenetére
Én is ilyen hibrid vr ban reménykedtem... Mert ez továbbra is egy mobil eszköz, amit amúgy lehet használni PC-n is komrumisszumokkal... De nem erre váló.. 3 az 1 ben termék csak pont ott nem az igazi, amire 90 %bán használnám...
De én is optimista vagyok.... A tomegbazis nő és lesznek komoly stúdiók akik fognak ránk (pcvr) is loni...(pl AAA címek vr portja, ala squadrons) -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
#54625216 #32468 üzenetére
Anno nem a 980 Ti-hez lőtték be a VR teljesítmény igényét, hanem a 970-hez, az volt az ajánlott konfigban is és ezt hangoztatták sok helyen is.
"Nvidia is setting the minimum requirements for its VR Ready program at a GeForce GTX 970 for desktop PCs and a GTX 980 for notebooks. ... For reference, a GTX 970 currently has a suggested retail price of $329.99, while the GTX 980 goes for $499.99 and the GTX 980 Ti costs $649.99"
Az, hogy ki hogy tervez mi csak tippelgetni tudunk. Egyrészt nem látjuk a nagy cégek büdzséjét, nem tudjuk pontosan mennyit invesztáltak bele a VR-ba és hogy mikor várnak megtérülést. Mert ugye itt évekről beszélünk és a befektetők torkán mi földi halandókként nem tudjuk mi megy le. Azt sem tudjuk, hogy teszemazt a Valve-nak mekkora a költségkerete a VR részlegre és mekkora deficitet engedhetnek meg maguknak az évek során, hogy kalkulálnak, hogy mikor lesz profitabilis a VR számukra. Ezekről sajnos halvány gőzünk sincs és ezeket nem lehet olyan egyszerűen leírni ahogy mi gondoljuk itt a fórumon egy pár sorban.
Hogy mi marad a PCVR-ból az Oculus kilépése után? Szerintem ugyanaz, mint eddig. Amikor az Oculust megalapították Palmerék, letették a PCVR alapköveit. Azóta, hogy megvásárolta a Facebook, nem túl sok címet tettek le az asztalra ők sem. Ha megnézzük sokkal több AAA PC játékból készült VR átirat és több játékórát lehet beletenni a nem Oculus-os címekbe.
Látjátok, hogy az AAA kiadók óvatosak. EA is milyen lassan csepegteti a játékokat, pedig ott is jutna a büdzséből.
A VR az elmúlt években ugyanazt a korszakát élte, mint a PC játékfejlesztés a 90-es években. Ha jól emlékszem a Blizzard és Carmack-ék is egy garázsban vagy pincében kezdték a fejlesztést. Ma már ezeket Indie fejlesztőknek hívjuk. Az AAA stúdiók taktikája az, hogy megvárják szépen szélesedjen ki a piac, túl kicsi a bevétel számukra. Míg egy 1-2 emberes stúdió örül annak a párszáz-párezer dollár bevételnek is mivel nincs sok konkurens cím a piacon.
MS is nem hiába jelentette ki, hogy az új xboxra nem terveznek VR-t. Rájuk mondjuk nem lehet fogni, hogy nem próbálkoztak semmivel, pl ott volt a Kinect is, ami hát nem lett slágertermék. Ők sem hülyék, már nem akarnak sokat kockáztatni szerintem, de a Windows persze támogatja a WMR-ral PC-n a piacot, de Microsoft önálló headsetet nem ad ki.De ne legyünk borulátóak, az tök pozitív, hogy a Valve is megmozdult, az EA is most a Squadrons-al és a MoHA-val. Csak ugye az AAA játékokat nem lehet 1 év alatt készre fejleszteni és még túl kevesen, túl kevés címmel álltak be mögé. Szerintem VR-ban most tartunk a 90-es évek végén.
Van pár jó cím és bejelentettek jópár még jobbat, de messze van még a kánaán.
-
-
Jinxb1rd
addikt
válasz
#54625216 #31784 üzenetére
1) Nah, akkor csak kiderül, hogy nem valódi profilt hoztatok létre a barátnődnek sem. Case closed.
2) Mert a cégeket a jövendőbeli potencionális vásárlók érdeklik jobban, nem azok, akik már vásároltak. És ha te rendelkezel Oculussal, akkor azt szeretnéd is használni és a jövőben játékokat venni rá.
3) Nem az Oculus supportnak kell írni, hanem a Facebooknak. Nem a készülékkel van problémád.
- - - - -
Adatgyűjtésről meg annyit, hogy szinte mindenhol be lehet állítani azt, hogy ne gyűjtse vagy ne küldjön adatot se a böngésződ, se a Steam, se az Origin, se a Facebook, se a Fifa 21. Én a helyetekben nem is mutliznék semmilyen játékkal, hogy ne szerepeljek a statisztikákban. -
Jinxb1rd
addikt
válasz
#54625216 #31775 üzenetére
1) Ez abszolút nem igaz. Csak annak kell félni, aki folyamatosan és feleslegesen ellenkezik, hogy legyen egy egyszerű profil oldala. Aki baromkodik és lázadozik.
2) Ha látják, hogy egy Facebook fiók Oculushoz van kötve, nem fogják a fiókot törölni. Ez a baromság is honnan jött... ti törölnétek a saját rendszeretekből azokat az ügyfeleket, akik vásárolnak tőled? Kicsit gondolkozzunk már...
3) Support. Valami bajod van, írsz a supportnak. Az egész élet support alapú. Veszel az áruházban egy rózsaszín zoknit magadnak és nem jó a méret, visszacseréled. Nem működik a készülék, visszaviszed. Lekapcsolnak Facebookról, írsz a két kezecskéddel. Nem fognak a vásárlásaid eltűnni egy fekete lyukban, mikor manapság mindent logolnak, jézusom már...
-
Raymond
titán
válasz
#54625216 #31754 üzenetére
Oszinten szolva nalam is. Az hogy az uj eszkozhoz kell majd fb account az siralmas. Ugy voltam vele ki lehet huzni 2 evet meg a regi Oculus fiokkal ha jon egy jobb HMD de ez igy nem jo.
Egyebkent igy tobb ertelmet nyer az "uj" (feher a kepeken) Quest is. Kihozzak ugyanazt ami most van (apro ergonomiai valtozasokkal de ugyanazzal a belsovel) es akkor a Quest brand alatt ugyanazt huzotermeket el tudjak adni ugy hogy most mar mindegyik eladas egy fb fiok osszekotest jelent. Mert ez mar egy "future products" lesz.
Vilagos volt hogy elobb utobb ez lesz de azert megis elszomorito most hogy bekovetkezett.
-
-
Márton
nagyúr
válasz
#54625216 #29988 üzenetére
Most jött ki egy addon a blenderhez, amivel már egész korrekt dolgokat lehet csinálni +a krpano nézővel:
-
Serminator74
csendes tag
válasz
#54625216 #29965 üzenetére
Rendben köszi a tanácsot, már megvan a kiszemelt a német amazon oldaláról és ügyeltem azokra a dolgokra amikre most te is felhivtad a figyelmemet, egyébként a star tech.com-os bővítőkártyát is sok ember ajánlja, neked van róla esetleg tapasztalatod vagy infód hogy az is megfelelő-e?
-
Serminator74
csendes tag
válasz
#54625216 #29934 üzenetére
Szia!
Köszi a tanácsot, a jelek alapján tényleg az Usb sebesség lesz a ludas mert mostmár ha a 2 sensort hátra dugom a headsetet meg előre akkor megy de csak egy esetben....
Csak akkor ha a headset van legelőször bedugva és csak utána az összes többi, de még így is hagy kivánni valót maga után, mivel az érzékelés 1 sensorral egész fasza de 2-vel darabos...Azthiszem beszerzek egy bővítőkártyát....
-
-
Serminator74
csendes tag
válasz
#54625216 #29917 üzenetére
Sajnos jelenleg nincs lehetőségem más géppel de folyamatosan tesztelem az általam kigondolt variációkat..
Az hogy az Istenbe lehet hogy ha elosztom hogy a headset Usb hosszabbítóval az előlapi Usb-be menjen a sensor meg a gép hátuljába de csak 1 sensor akkor megy rendesen? -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
#54625216 #28630 üzenetére
Én értem az előnyeit és engem nem is kellene annyira győzködni, viszont ez CSAK társasjátékra való. Míg egy VR rendszerben lehet repkedni, vezetni, arcade shooterezni, szerepjátékokat játszani, tower defense-t játszani, rajzolni, zenét kreálni, mozizni, lövöldözni, társasozni és a többi.
Ez egy rétegtermék. Ahogy a VR is a maga módján. (Az ára miatt is de vannak akik elvből elvetik.)
Akárhogy is nézzük ebből csak úgy lehet versenyképes termék, ha az ára és a rendszer bonyolultsága a töredéke egy VR rendszerének. -
gulasoft
őstag
válasz
#54625216 #28625 üzenetére
Jó és sok tartalom kell rá, azért 5-6 társasért nem fogsz elkölteni 900$-t. (és az csak 3 ember), vagy mindenki hozza a sajátját :-), ráadásul karantén alatt nem is hasnálható. Most a rendes VR társasoknak kéne hasíítani, de az meg 2 emberes általában, a loco dojo-az 4 személyes. Igazán megtehetnék a kiadók, hogy a járványra való tekintettel, ezeket a társasokat leakciózzák alaposan minden platformon.
-
Raymond
titán
válasz
#54625216 #25762 üzenetére
Annyi azert van az Ubi hozzaallasaban hogy ok legalabb hoznak ki mindenfelet, vagyis sokkal "kalandosabbak" mint a tobbi nagy studio. Ott voltak peldaul a Lara Croft, Hitman es DX szep kis izometrikus Go valtozatai amibol a Hitman meg VR-ban is kijott. A DX-hez is csinaltak egy VR experience-t (nem igazan sikerult, valaki elturta a FOV-t), lett egy Eagle Flight stb.
Na persze itt aztan megvan az hogy ezek zomeben bedolgozo studiokbol jonnek es persze onnan aztan jonnek az emberek hivatalosan az Ubi-hoz. Van hogy az egesz studiot megveszik persze, volt par eve kapcsolat egyel akik elmeletileg fuggetlen bedolgozok voltak es volt papiron par project, de a gyakorlatban szinte az osszes bevetel Ubi-s melobol jott. Talan egy evre ra mar nem is voltak fuggetlenek. Mondjuk a gyerek mar nincs ott, de ahogy elnezem a LinkedIn-t van par Ubi-s es Ex-Ubi-s kapcsolatom. Ez a resz nalam mar lezarult, csak innen latom, most kezdek egy elmeletileg unalmas de jol fizeto melot helyben es jelenleg az a fontos hogy helyben legyen, nem kell a vilagot megvaltani mar. Az ipar viszont olyan hogy van penz igy idovel korul lehet nezni valami izgalmasabb feladat utan, ahogy neztem van VR is, majd bepofatlankodok miutan befeszkeltem magam
-
fulton
addikt
válasz
#54625216 #22877 üzenetére
Sajnos ez nagyon így van minden téren ami a youtubot illeti. A nézettség pedig nem áll arányban a hasznos/jó dolgokkal. Sőt. (vannak kivételek persze) Van akit a youtub "értékesnek" vesz és elkezdni ajánlgatni, és innen egy öngerjesztő folyamat indul be. Akit nem az meg el sem jut "hozzánk". pedig lehet hasznosabb lenne. De valahogy kell a rangsor hisz "iszonyat mennyiség kerül fel rá nap mint nap".
-
Magyarfarkas
tag
válasz
#54625216 #20872 üzenetére
Ebben tökéletesen egyetértek veled! Csak hát mivel nincs más ,jó ez is! Amíg nincs konkurencia és az ilyen típusú emberek mint én ,akik nem tudnak már monitor előtt ülni,úgyis használni fogják! Nem könnyű megtanulni az igaz, de pont ez a varázsa hogy nem rág mindent a szádba 😀 en annak örülnék a legjobban ha mondjuk egy lotrot megcsinalnanak vr verzióba , mert ha pár mmorpg-t át tudnak vinni konzolra, biztos lenne megoldás egy pár gombos felhasználásra touchokkal vagy index controllerrel
-
Magyarfarkas
tag
válasz
#54625216 #20847 üzenetére
Orbusba eddig beletettünk húsz órát! Van benne tartalom ha túl tudsz lépni a vicces grafikán 😀 nekem az első alkalom ugyanúgy refound volt ,mert nem akartam gondolkodni az elején ,ugyanúgy ahogy te és.mindent rafogtam a bugokra és a nem értek én semmit sem dologra...de miután csapatostul elkezdtük a harc, horgászás, főzés, meg úgy minden amit együtt lehet csinálni nagyon jó és poén lett és tényleg lehet élvezni hiába néz ki bután...egyedülálló a piacon és ugyanolyan mint az oculus szenzor Magyarországon ,hiánycikk amiért bármennyit el lehet kérni
-
abydos
aktív tag
válasz
#54625216 #20809 üzenetére
Ha a Lone Echot nézem, szerintem unalmas az eleje. Többször kellett nekifutnom az első fél órának, hogy végre átverekedjem magam rajta (ebben igaz volt egy gépújrarakás is, ami miatt elölről kellett kezdenem, hát nem volt sok kedvem hozzá). Aztán mivé lett a játék, te atya ég... Történetben nem tudok hirtelen még egy VR játékot mondani, ami kicsit is megközeletené ezt a színvonalat, de ez a Rogan képes rá.
-
#48613632
törölt tag
válasz
#54625216 #20375 üzenetére
Hú, köszi az ajánlásokat
Azt hiszem, ez a várvédős nyilazós megfordult a kezemben, vagy legalábbis játszottam hasonlóval a napokban. Tetszett, de egyelőre még nagy a választék, túrkálok a kosárban, mint valami rossz gyerek. Asszony dettóA Tilt Brush nekem bejött, főleg zenére, és láttam néhány igen komoly alkotást, de sosem tudnék ilyeneket összehozni. Megnézem, amit ajánlottál, köszi.
Az Elite: Dangerous megvan, a mercenary edition óta, bár lehet, hogy a közben kiadott DLC-ket nem vettem meg. Nem VR alatt toltam, hanem mikor megjelent, simán monitoron, HOTAS-sal, de pár hónap után leakadtam róla, mert sok volt benne a "kamionozás" (nyersanyag/credit gyűjtögetés az elején)
Egyébként, az atmoszféra nagyon jó, és gondoltam is, hogy megint rámegyek, de kétségeim vannak/voltak a VR irányíthatóságával kapcsolatban.
Az gondolom megvan, hogy kb 50+ billentyűt kell kezelni az irányításhoz. Nekem egy Saitek X52 Pro volt, de így is kellett használni a klaviatúrát. Nem tudom, hogy ez fejszettel hogyan lehetséges, vagy hogyan váltható ki.
De megfordult a fejemben, hogy szétnézni akkor is kirepülök, ha amúgy nem sokra megyek a két touchal a kezemben.A többi ajánlót is köszi, rájuk fogok nézni
-
Raymond
titán
válasz
#54625216 #19690 üzenetére
Gondolom igen mert ebbol a szempontbol ugyanaz mint a GO es ott hasznalom az Everspace es a Ultrawing-hez.
(#19691) Márton
Go-ra vagy GearVR-ra eleve nem lehet mert ott csak 3DOF kontroller van. A Rift-re nincs, de a fejlesztok par hete az elso evfordulo alkalmabol kiadtak az eredeti POC/demo build-et ingyen: [link]
(#19692) a2d2 (+kiskuplung
)
Ahh, nem sok ertelmet latom a 128GB-nak es eleve 64GB-t akartam mert elvi alapon nem akarom tamogatni az ilyen "+64GB for $100" lehuzasokat. Ugy voltam vele delelott hogy annyira nem surgos de ha latok a polcon akkor veszek egy Quest-et. Nem lattam. Aztan itthon birizgalt a dolog es rendeltem egyet, de az Amazon-nal csak 128GB volt azonnal szallitassal en meg nem akartam egy hetet varni igy megrendeltem. Kesobb neztem hogy van a boltban is, felhivtam oket es rezervaltam egyet, meg epp idoben sztornoztam az amazon megrendelest es leugortam a boltba. Igy lett az amit eredetileg is akartam egy nappal hamarabb.
-
abydos
aktív tag
válasz
#54625216 #19586 üzenetére
De pont arról van szó, hogy tervek szerint jön az ALVR majd Questre, de ne számíts semmi jóra, mert a WIFI miatt úgy kell majd tömöríteni a képet, hogy pusztítja majd az élményt (ami amúgy nagyon várható volt amúgy is).
John Carmackos gondolatod feltételezés, vagy valami forrást láttál erről? Érdekelne, mert Carmack annyit mondott, hogy meglátja, mit tudnak kihozni a Wifis streamből, de hogy az ALVR-ral összefogna, erről én még nem hallottam.
A kapudrog teória alapvetően nem elvetendő, de pont a Moss, a Beat Saber és a Superhot csapatát nem érdekli ez, hiszen ők minden platformon jól mennek, az Oculustól függetlenek.
A cross buy kapudrog az csak az Oculusnak magának érdeke, meg az olyan fejlesztőknek, akiknek a multi vagy a plusz marketing érték miatt érdeke ez a funkció.
Új hozzászólás Aktív témák
- Remek áron Lenovo Flex 5 14 laptop/2in1/Touch/Ryzen i5-1135G7/8GB/512 GB SSD/14"/Gari
- Exclusive ajánlat! Dobozos új LG GRAM /13. gen i7-1360P/32GB RAM/512GB SSD/14"COL/FHD+/IPS/Garancia/
- Pénztárcakímélő áron eladó HP Pavilion laptop/I5-1135G7 8GB 256SSD 13" FHD IPS Gari
- Samsung Galaxy Book 3 /i5-1335u/8GB/512SSD/FHD/Garancia/ 6 napot ment eddig összesen
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro Plus 12/512GB Újszerű,Dobozos,Kétkártyás 1év Garanciával!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- Samsung Flip 2.0 PRO 65" WM65R + Connectivity tray + Gurulós állvány
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf Gamer laptop! R7 3750H / GTX 1650 / 16GB DDR4 / 500GB SSD
- LG 32GQ850-B - 32" NANO IPS ATW / 2560x1440 / 260Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 600
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest