-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tobias88888
őstag
Semmi:
"Google said that while the screens do support 120Hz, the limitations of a mobile SoC might mean that they will run at 75Hz on mobile VR headsets."Amúgy meg nem csak mindig játékra kell gondolni. Egy megfelelő minőségű videót talán már elbírnak a mai high end gépek is. Bár ahogy nézem 10 bites a színmélységet is tud, ami megint megbolondítja kicsit a számolást
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Ha "itt" = USA akkor probald ki, mert alltalaban az osszes WMR cucc le van olyankor arazva (Acer, Lenovo, HP, Dell) es nem mindegyi passzol minden fej/arcformara. Ha mar mind $200 akkor legyen az amelyik a legjobban passzol. Ha jol tudom a Microsoft Store-okban van alltalaban tobb modell is es ott kiprobalhatok.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Csak a HMD-hez egy, a HMD+Touch-hoz ketto es kompromisszum mentes 360 tracking-hez harom. Az utobbi megy kettovel is ha atlosan egymassal vannak helyezve, de a tisztabb, szarazabb erzes kedveert van ertelme egy harmadikat is bevetni.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
-
Dyingsoul
Topikgazda
30-ért riftet? Ez még szenzorok nélkül is jó dealnek tűnik... túl jónak... Nem tudom honnan veszed (és ne is írd meg a forrásod, nehogy valaki lenyúlja) de ha van rá mód azért valahogy győződj meg róla, hogy valóban működik. Bár szenzor nélkül ez nehéz menet lesz.
A távirányítót szerintem felejtsd el. A jelenlegi csomagok már nem is tartalmazzák, ez csak azt hiszem az első fél-1 évben járt a Rifthez, én később vettem nekem így nincs is távirányító és nem is hiányzik semmihez (van helyette touch-om és XBO kontrollerem, kormányom, joystickom szóval minden).
Szenzort ha ehhez szintén használtat tudnál venni és kihozni az egészet 50-ből és ha valóban működik az jó deal. Ha viszont azt nézed, hogy 2 szenzorral + touch kontrollerekkel + alap játékokkal + 2 év garanciával vadi újat kapsz 150-ért... Ha ezeket külön veszed meg akkor nem sokkal vagy beljebb egy átlagos használt rift ajánlatnál.
Azzal viszont mindenképp jó ha tisztában vagy, hogy a touch nélkül a Rift egy félkarú óriás. Rengeteg mókából fogsz kimaradni 3 szenzor és touch hiányában.
Mi lenne amúgy a cél, mire szeretnéd használni? (Nyilván VR-ra, de azon belül.)- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
Topikgazda
Szerintem azzal jobban járnál, pláne ha a next genig ki akarod húzni. Semmi infónk nincs a következő HMD-ről, még annyi sem hogy lesz vagy nem lesz. (talán majd az idei Oculus Connecten lesz valami vagy nem)
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
vagy siman vard be az akciot... tippre osszel megint lesz 350 eur korul rift black fridaykor (amazon pl, ingyenesen szallitanak svedekhez), jar hozza egy kotegnyi jatek es nincs kerdes higeniaval meg elhasznalodottsaggal.
egyebkent nezem en is sweclockerst mar egy ideje, 3000-3500 korul szoktak menni a riftek. viszont blocketen ahogy nezem van fent 2000 alatt egy pimax 4K Kvänumban, az talan meg jobb is szimulatorozni.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
izomman1
senior tag
Az a baj ha HTC és az Oculus on múlik még várhatunk jó sokáig a next gen re …. Szerencsére mások is ügyködnek a piacon valószínűleg a Star VR lesz a legjobb megoldás ,de az meg csak arcade felhasználásra lesz még jópár évig…
Bezzeg ha úgy esnének az árak és fejlődnének a GPU -k és a kijelzők a HDMI-k be mint a telefon piacon akkor már rég 200 dollárért lenne a Rift és a második gen 800 dolcsi körül nyitna.. És mindenki választhatna mibe tud akar beszállni és fejlődne a piac.
A sok mamut cég féltve a kis profitját nem csökkenti az árakat pedig a készülékek előállítási költsége a régi paneleknek szerintem eshettek.. Üdítő színfolt a WMR piac ahol már 200 dolcsiért van cucc de az is csak az USA -ba… Ezen az áron nem csak a jó keresetű USA ba kellene elérhetőnek lenni ennyi pénzért a kütyünek, hanem az egész világon… Jó sokat várhatunk még ezzel a tempóval mire beröffen a VR piac..[ Szerkesztve ]
-
-Solt-
veterán
Karcsú a felbontás, mégsem elég ahhoz az 1080Ti-m, hogy a játékok többségében a kijelző maximálisan előcsalható képességeit abszolváljam 90 FPS társaságban. Sőt a 2080Ti is kevés ahhoz, hogy a stabil 90 FPS meglegyen 1.5-s PD mellett egy kis élsimítással megtámogatva. Amíg így állunk, addig a nagyobb felbontást, nagyobb FOV-t, nagyobb frissítés-t mivel akarod meghajtani?
Most legalább a fix 45 FPS normális képminőséggel elérhető egy 1070/1080-l is, ergo sokkal nagyobb a megszólítható tábor. Ahhoz, hogy a lényegesen jobb képminőség ne csak csúcskategóriás gépekkel legyen játszható, még legalább 2 VGA generáció kell. Amíg ez nincs meg, addig "felesleges" lényegesen jobb HMD-l előállni, mert csak úri huncutság lenne, jelen fázisban pedig a fő cél a tábor növelése. Majd amikor már a piacon lesz 2-3 HMD generáció, akkor lehet előreszaladni, addig ez felesleges kockázat.
Abban meg nem vagyok biztos, hogy "minimális" előrelépés (jobb panel, jobb lencse) mellett el lehetne adni annyit, amennyibe egy ilyen széria piacra dobása kerülne. Jönnének az FPS tesztek a dupla gépigénnyel (lásd Vive Pro) és a többség visszahúzná a kezét az entertől.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
Arról, hogy a jelenlegi csúcs GPU is kevés ahhoz, hogy a jelenlegi kijelzőből kihozd a maximumot, ergo irreális elvárás a felbontás növelése egy olyan szakaszban, ahol a felhasználok számának a növelése a cél és nem annak a rétegnek a megcélzása aki a maximumot akarja és az ár másodlagos szempont a számára.
Ha a jelenlegit nem veszed, az csak annyit jelent, hogy nem te vagy a célközönség, nincs ezzel semmi gond.
Pimax... akkor számosítsunk! Az AC VR szempontjából az egyik legjobb kompromisszum, mert magas beállítások mellett 1.5-s PD-l, vagyis meglehetősen jó képminőség mellett megvan a 90 FPS. Ehhez képest Pimax teszt közepes beállítások mellett,
Assetto Corsa 5K/8K Resolution 5443x2418 = 48 FPS (average) Assetto Corsa 5K/8K Resolution 2668x2418 = 75 FPS (average) [link]
Egy dolog az állókép és egy másik a mozgó, főleg ha ennyire kevés az FPS. Számodra marad a várakozás, mert az érezhetően jobb képminőséghez kevesek a jelenlegi GPU-k, tehát ha jönne is valami bitang jó HMD, szimulátorok alatt tuti, hogy nem tudnád élvezni... ASW-l kipréselnél belőle 45 FPS-t (már, ha csak 90Hz-s panel lenne benne) és közben meg anyáznál ha a gyors mozgások közben szellemképet látsz!
Nem tudom próbáltad-e már az Ocolust úgy, hogy megfelelően erős gépen megfelelő beállításokkal ment, de ha nem, akkor tedd meg. Amennyiben igen, és kevés volt neked, akkor marad a várakozás még úgy 2-3 évig...
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
De közepes grafikával is látod milyen FPS-t produkál? Játszhatatlan kategória, és ennél csak nagyobb gépigényű szimulátorok vannak.
Jelenleg ha VR akkor Oculus / Vive... még a Vive Pro-t sem érdemes megvenni, mert az is kinyírja a VGA-t szimulátorok alatt. Azt kell eldönteni, hogy a jelenlegi kompromisszumos VR avagy az 1, esetleg 3 monitoros konfig adja-e számodra a legjobb élményt. A három közül számomra egyértelműen a kompromisszumos VR nyert, a másik kettő közel sem ad ekkora élményt.
A monitor minőségű kép nagy látószöggel és magas frissítéssel még nagyon arrébb van... főleg az ezt kiszolgáló GPU.
www.smart-bus.hu
-
Plebi
senior tag
Snapdragon 835-ön a PC-s játékok közül mennyi fut el?
Azért elég neki a fenti proci mert PC szintű erőforrás igényes játék nincs rá.
PC-s piacon jelenleg csak olyan videókártya tudná (vagy nem tudja 90 FPS-es) kihajtani a mai játékokat nagyobb felbontással mint most, ami jelenleg kb 450e Ft-ba kerül. Ez elég rétegtermékké tenni az új szemüvegeket, amit még annyian se vennék, mint a mostanit.
Igen pixeles az oculus, de kb pár perc körözés után észre sem veszed. Tartalom fogyasztásra értelek, de arra ott van az Oculus GO, vagy a most bejelentett új HMD.
Gigabyte B450 Aorus Pro; Ryzen 5 3600; 16GB DDR4 3200 HyperX Predator, Sapphire Pulse 6600, SSD-k+HDD; NZXT H510 Elite; CM Silent Pro M2 620W; NZXT X62 Kraken; Dell 2311H; XSX; PS5
-
izomman1
senior tag
„Egyszerűsítem azt várnám el hogy minima ezt a kijelzőt bele rakják a riftbe és árulják, miből tartana? Az árkülönbség szerintem nem több 50 dollárnál , ennyi nem több... akinek nem kell tolja tovább pixel péterben...”
Nem akarják , hogy nyakukon maradjon az a sok első gen Rift és a kijelző (erre van beállítva a gyártósor és erre van alkatrész).. Ki a fene venne pixelesebbet ha 50-100 dollár felárral már jobbat kapna? Mondjuk a gyártósort nem sokkal kellene megváltoztatni csak a kijelző és a lencse változna benne , de eszük ágába sincs ebbe irányba menni, mert gondolom rengeteg a készletük a Riftből és a kisebb kijelzőkből amit el kell még adni a kedves fogyasztónak. Pont úgy lavíroznak, hogy az Oculus Quest bár jobb kijelzővel van , de a hardverje viszont rosszabb így összhatásra igazán nem nagy ellenfele a PC-s Riftnek így még azt is és az új Quest platformot is venni fogják a kedves vásárlók. (főleg akinek nincs erős PC -je és új belépő… ) Ördögien ki van ez találva magával az exclusivitással megspékelve ami miatt a piac fele akinek nincs Riftje minden egyes jó játék megjelenésnél szívja a fogát….De már vissza lépni Samsungról Riftre biztos nem fogok csak az exclusive címek miatt. (Jó lenne ha már azt ígérte az Oculus , hogy időleges az exclusivitás és tényleg az is lenne mert erre nem nagyon találunk a piacon sok példát )
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Úgy okítasz, hogy fogalmad sincs, hogy miről beszélsz. VR-ben akármekkora felbontás mellett is kell a felskálázás, mert a hagyományos antialiasing technikák nem működnek.
Elárulom, az emberek többsége a jelenlegi Rift relatíve alacsony natív felbontása ellenére is bőven 4K feletti felbontáson használja, amit egy átlag 1070 még éppen kiszolgál.De mondom, senki sem kényszerít rá, hogy Riftet vegyél, rendelj Samsungot vagy akármit és majd úgyis megtapasztalod.
-
Raymond
félisten
Megmondom oszinten a nagyobb felbontas nem hatott meg az Odyssey-nal amikor probaltam Nem tudom mi volt vele a gond, talan a lencsek voltak koszosak vagy ki tudja, de azert tobbet vartam tole. Az Acer OJO 500 (idei WMR refresh) sokkal jobb volt - jo lencsek, nagy sweet spot. Ha az kint lesz par het mulva 489EUR-ert akkor nincs ertelme az Odyssey-t 520-ert behozni.
(#15666) Jacek
Lattam, nyitva volt a tab, de annyit nem er meg.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Picco
addikt
a fanboyozast nagyon nem kene eroltetni, te jottel oculus topicba es ugy osztod az eszt mint mas ember a bacilust....
Azt hiszem nem az a probléma hogy én okítok(isten ments) hanem az igényeimet sorolom, meg hogy megoldható lenne kb nulla ráfordításból, de nem zavarna ha rátolna 100 dodot.
ez csak a te fejedben van igy, mert fogalmad sincs a gyartasrol, nem is ertem miert feltetelezed hogy ez ilyen egyszeru, tenyleg nem kellene arrol beszelni amirol nyilvanvaloan gozod sincs.
te meg izomman1 jottok ide az igenyeitekkel es sirtok hogy az oculus, mint ceg nem a ti elvarasotok szerint jelenti be az ujabb headseteket(kolti a millio dollart az almaitokra).
ezt meg is ertenem, ha nem lenne rogton 2 masik gyarto akiktol megkaphatjatok amire vagytok, 6 honapon belul.itt mindenki mremenykedett egy Rift2/1.5 bejelentesen, de csak par
okossir mint egy ujszulott miatta.(#15674) Jacek azt valoban beneztem, abbol indultam ki hogy a topic 80%nak oculus log az arcaba.
reagalhatsz a hozzaszolasom tobbi reszere is[ Szerkesztve ]
**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
Raymond
félisten
-
Picco
addikt
1. elegeted a keszleten-levo/partnerek altal mar megvasarolt 250k riftet vagy magadraharagitod a disztributorokat.
2. talasz 500k dimenzioiban tized milimeterre azonos panelt es leszallittatod, megintcsak ugyanolyan szalagkabellel.
3. ott van meg a ledeket meghajto elektronika, abbol is valoszinu masik kell, ez ha nem azonos meretu/labkiosztasu etcetc
4. uj lencsek
5. szoftverek hozzahangolasaha 2-4 valamelyike nem teljesul, akkor akkor gyartosorokat hozza igazitani....
ezek csak azok a dolgok amik gyorshirtelen laikuskent eszembejutottak, nem kellett agyoneroltetni a szurkeallomanyomat hozza, de majd jon valaki aki turelmes es tapasztaltabb ilyen teren, addig is ne offoljuk mar szet a topicot, mert rohadtul nem ide tartozik.
[ Szerkesztve ]
**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
#54625216
törölt tag
Azt kellene megértened, amit már nagyon sokan sokfélén próbáltunk már elmagyarázni: szemben a konkurens rendszerekkel, a Rift nem egy sima PC hardver, hanem egy ökoszisztéma.
Ha egy elemét változtatod, az hatással lesz a többire.
Ahogy a konzolok paramétereit sem változtatják havonta, úgy a Rift-ét sem lehet. Persze kiadhatnának egy Rift 1.5-öt nagyobb felbontású panellel. Ez viszont az API és a game engine pluginek átírását, és kb. az összes szoftver frissítését is magával húzná. Egyszerre kellene fejleszteni a régi és az új Riftre, a játékok fele a régin, a másik az újon nem menne rendesen. Elvesztené a platform a legnagyobb előnyét, hogy mindenki ezt használja referenciának.
Ráadásul a PC-s VGA piac is egy helyben toporog, azaz a tavalyelőtti vga-kat nem kapod meg fele áron, mint eddig, így minden apró emelés a hardver igényen a potenciális felhasználók számának automatikus csökkenésével járna.
Mindezt 25-30% felbontás javulásért.
Az ilyen ökoszisztémákat nem véletlenül nem apró lépésekben frissítik, hanem kihozzák a hardverből a maximumot és kampány szerűen kap updatet a teljes platform.Akinek ez a fejlődési ütem és ez az üzleti modell nem fekszik, az nyugodtan kísérletezhet a konkurenciával. Nincs azzal semmi gond, ha téged mint felhasználót nem tud a Rift maradéktalanul kiszolgálni, csak semmi értelme olyan dolgokat követelni az Oculustól, ami a Rift alap koncepciójába nem fér bele.
-
#54625216
törölt tag
De, ez pont olyan, mint a konzolok: ahhoz, hogy vegyék a hardvert tartalom kell. Ahhoz, hogy legyen tartalom elegendő user kell. Ahhoz, hogy legyen elég user, sokat kell eladni ugyanabból a hardverből.
Ha folyamatosan updatelik a hardvert, akkor sosem tudják eladni belőle a kritikus mennyiséget, amire már megéri komolyabb címeket is fejleszteni.
A VR HMD nem csak egy fejedre biggyesztett monitor, mert egy rendszert alkot a kontroller tracking-el, saját API-ja van, amit a játékmotor- és a tartalomfejlesztőknek is támogatniuk kell, saját alkamazás boltja van, stb. -
kiskuplung
őstag
Szerencsére, (Veled ellentétben,gondolom) nekem van WMR headsetem is, elbújhat az Oculus mellett, ha mindent összeadok, csak mondom: [link]
Nyilván a Dell Visor nem ugyanaz, mint a Samsung, de ha valami nagy csodát vársz tőle, akkor ... inkább ne várj rá.[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
VR-ban kapásból 2 különböző nézőpontot kell kiszámolni, mert a két szemeddel mást kell, hogy láss, a térérzet miatt. Ezen kívül van még egy rakás egyéb tényező, ami miatt sokkal hardverigényesebb a VR.
Szerintem kicsit olvasgass utána a témának, mert most már itt kb. mindenkit kiosztottál. ahelyett, hogy tájékozódtál volna.
Itt van pl. szerintem egy egész jó videó VR renderelési problémákról : Oculus Rift - How Does Time Warping Work?
Azt amúgy jól érzem, hogy Neked még semmilyen VR megoldásod nincs otthon?
-
aki már beruházott egy oculusra az szerint nem létezik gép ami kihajtja ja azért mert neki oculusa van pl ez kiosztás.
tudsz mutatni egy peldat akkor arra, hogy szerinted milyen hardver eleg meghajtani a project cars 2ot mondjuk egy vive proval?az 1080TI 90Hzt nem tudja tartani magas SSAA mellett riftben kimaxolt grafikaval. szoval nem kiosztas, hanem sajnos ez a realitas. a pimax "8k" reviewek meg vegig arrol szoltak, hogy nem birja a hardver.
PC2 eleve problemas riften is. ertelemszeruleg a magasabb pixelsuruseg miatt az 1.4koruli vive pro 2.0 koruli rift/vive kornyeken lehet (nemi saccperkabeval).
kieg: persze, de Te is kiragadtad azt a reszt. topikban meg jellemzoen a nem lehet meghajtani jellemzoen valos tapasztalatokra alapul.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
Raymond
félisten
Mert a 100% ami a default render target az nagyobb mint a nativ felbontas hogy a lencsetorzitast kiegyenlitsek. A Rift-nel ez 1344*1600 per szem a Vive-nal pedig 1512*1680 per szem. Ez az alapertek mindkettonel bvaltozatkal, a Pimax-nal viszont van lehetoseg a PiTool-al ezen valtoztatni ezert lehet mas-mas erteket is latni ha a SteamVR-ban ugyanazt a %-ot allitjuk be. Mar ha jol ertettem a PiTool lenyeget. Egyebkent a Pimax-nal 2560x1440, tehat 16:9 az arany, szelesebb mint magasabb, ami mas mint az osszes tobbi HMD, ott mindig magasabb mint szelesebb (1080x1200, 1440x1600) vagy ugyanolyan (1440x1440), ezert is picit erthetetlen az a 2686x2295 ertek, ugyanazzal a szorzoval kb. 2686x1511 kene hogy legyen.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Trollok komolyan
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Építő/felújító topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER