Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz izomman1 #15496 üzenetére

    Ez nem a HMD gyártók pénzéhségéről szól.
    Anno az elején pl. Zuckeberg megmondta, hogy nem is várnak nyereséget az Oculustól még vagy 25 évig. A Facebooknak nem a rövidtávú profit kell, hanem hogy ő diktálja a szabványokat a VR-ben és ne neki kelljen a jövőben másokhoz alkalmazkodnia. Azaz ha valakinek érdekében állna ingyen a nép közé szórni a HMD-ket, akkor az pont a Facebook.

    Csakhogy jelenleg a gépigény, a felbontás, fov, az elérhető tartalom, a HMD ára és a potenciális felhasználók száma között kell olyan kompromisszumot találniuk, amivel a VR piac a lehető legnagyobb növekedést tudja elérni.
    Ha alacsony a gépigény, akkor nagyobb a user bázis, de gyengébb a grafikai minőség, így hiába engedheti meg több ember magának, ha a gyatra minőség elriasztja őket. Ha erős a gépigény, akkor meg hiába álleejtő a minőség, ha a vásárlók nem engedhetik meg maguknak.
    A HMD áráról már írtam: ha veszteséges, akkor a fejlesztésre és tartalomgyártásra jut kevesebb pénz. Így hiába engedheti meg több ember magának a VR-t, ha közben kevesebb tartalom készül rá, a végén megint csak kevesebb embert fog érdekelni. És így tovább, ezek a paraméterek szervesen összefüggnek.

    Ami az nvidia-t illeti szvsz ők sem csak a profitéhség miatt tartják az áraikat, hanem mert a GPU alapú számításra újabb iparágak álltak rá, így a GPU-k ára egyre kevésbé függ a természeténél fogva árérzékeny gamer piactól. Azaz akkor is megéri drágán adni a vga-kat, ha a gamerek már nem tudják megfizetni, mert van piac, ahol magasabb áron is megveszik. Persze a konkurencia hiánya is belejátszik, de nem azért, mert így az nvidia azt csinál, amit akar, hanem mert nincs aki az nvidia által hagyott űrt kitöltse.

Új hozzászólás Aktív témák