-
Fototrend


Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
titán
Szerintem neked nem vilagos igazan mekkora szakadek van a PC GPU-k es a Quest (meg a 3-as is) SoC teljesitmenye kozott. Itt megnezheted mennyit kellett meg egy olyan aranylag egyszeru grafikaju jateknal mint a Dead&Burried is kezzel reszelni es attalakitani az asset-eket (mesh, tex, materials, shaders) hogy normalisan menjen a Quest-en [link]
-
Hiei555
aktív tag
Nemèrtem amúgy mèg mindig mièrt olyan jó ez az unreal engines VR. Van egy game mondjuk a fallen order ugyan úgy kívülről nèzed a karaktert, ugyanúgy kontrollerrel csinálsz mindent, olyan mintha a monitort nèznèd csak esetleg a fejeddel tudsz kicsit jobban nèzelődni , közelebb vagy a dolgokhoz. Vagy nem így van?
-
-
Viktoár
addikt
Köszi az összehasonlítást, sokat segít a döntésben.
A fiam is szeret vr-ozni úgyhogy főleg az ő szeme miatt jobban hajlok Q3 felé.kiskuplung: Bocs ha sértődöttnek tünök, nem vagyok az.

Csak példát írtam arra hogy a használat és a technológia fejlődés követése két egymástól független dolog. Legalább is én nem érzek késztetést arra hogy ha veszek valamit akkor utána éveken át kövessem hogy merre hova fejlődik az adott eszköz. Ha jó használom, ha tönkre megy utánanézek hol tart és mi az ajánlott.

A wd40-es cuccot még kipróbálom hátha lesz benne még 1 év használat.

-
Apollyon
Korrektor
Nem mintha bármelyik appban meg lehetne bízni, tekintve hogy egyik sem openszósz. Ennek úgy tudsz nekimenni, hogy megnézed wiresharkban mi történik, esetleg letiltod a headsetről a kimenő forgalmat tűzfalban, amikor biztos nem kell. De nem hinném, hogy Guy Godin gyűjtene kameraképeket, persze 100%-ban nem lehetünk benne biztosak. Az viszont elég valószínű, hogy Cukiék gyűjtenek mindent is, szóval én sose meztelenkednék a bekapcsolt headset előtt, vagy nem használnám amikor asszony hiányos öltözetben mászkál itthon.)
-
Raymond
titán
En nem jottem ra?

A privacy a passthrough kamerak keperol szol. Azt nem latjak az app-ok, csak a jatekter geometriajat. Ha a PC-n futo DeoVR-ban akarnal passthrought-akkor a kamerak kepet at kene kuldeni a PC-re es ez nincs megengedve ami jo dolog.
A videokat atmasolhatod a Quest-re es akkor lejatsza a Quest-en futo nativ DeoVR ahogy kell.
Ha a lokalis halozaton futo DLNA miatt vannak privacy problemaid akkor azon se en se mas nem tud segiteni mert nem egy technikai vagy logikai problemarol van szo.
-
Raymond
titán
Hogy erted hogy PCVR? A nativ DeoVR megy a Quest-en es a passthroguh videok mennek. Azon kivul local files van amit atmasoltal vagy DLNA-val streamel a PC-rol is. Az utobbit hasznalod?
Egyebkent kiprobaltam es a "sajat" (a DeoVR es SLR oldalakrol) passthrough videokat lejatsza ahogy kell passthrough- val, mindegy hogy a zold chroma key van (DeoVR) vagy az a kekesszurke (SLR) hasznalva. A CzechVR-on talalhato szinten zold hatteruket viszont sima videokent jatsza le es meg a beallitasoknal is hiaba probaltam a Hue-t atallitani a megfelelo zoldre, nem ment. Az erosseg allitasaval pedig csak a zold szintol fuggetlenul csak eltunt lassan a video mint egy 80-as evekbeli video effekt.
A CzechVR-on lathato passthrough videok mennyisegebol itelve gondolom van a problemara megoldas valahol a reddit-en vagy discord-on, de en nem jartam meg utanna.
-
Tyrone89
senior tag
Igen ezzel tisztában vagyok+nyilván látom is, de ahogy írtam a méret itt dob annyit az élményen hogy ne azon sajnálkozzak hogy nem oled és így a minőség sem olyan. A 3D pedig akkor igazán jó ha minél nagyobb képméretben látja az ember. Na ezt a "nagy méretet" jól szimulálja már a quest 2 is.
-
Tyrone89
senior tag
Nagy oledem van egy 65 colos LG C9 személyében. Nyilván tudom hogy sokkal jobb egy oleden filmezni, de 3D filmekhez meg úgy az élményhez a méret is sokat hozzátesz. Mert a bigscreen-ben vagy skybox-ban nézve a filmeket 10-15 méternek tűnő képátlóval egy tv sem kel versenyre. Akkor sem ha csak 60cm-re ülök be a 165cm-s tv elé, mert nem ugyanaz az élmény. S itt a "képméret" ad annyi pluszt hogy ne görcsöljek azon, hogy ez nem oled. Projektorhoz nincs helyem sajnos, ezért érdekelne ez a vr szemüvegben filmezés mert van nekem quest 2 és azon is egész korrekt filmet nézni főleg 3D filmeket, de a quest 3-ban leírt jobb tulajdonságok miatt gondolom a filmnézési élmény is jobb lehet.
-
Raymond
titán
Azt a reszt nem konkretan erre az esetre ertettem. Az Oculus Support user a reddit-en evekig allandoan a factory reset-et ajanlotta a felhasznaloknak minden problemara. Meg akkor is amikor mar vilagos volt napok ota hogy valami fw problema van es varni kell a javitasra. Meg most is van hogy csinalja, de mar sokkal ritkabban szerencsere. Az igazan idegesito ez meg az elejen volt amikor nem volt automatikus could mentes a Quest-nel igy a factory reset szinte az osszes jateknal torolte a save-eket is visszaallithatatlanul

-
Raymond
titán
-
gulasoft
őstag
Nem értem, hogy egy Meta kaliberű cég, hogy engedheti meg magának, hogy az újabb és újabb update-ek után ilyen alapvető funkció elcsesződik. Vagy ez szándékos?
Az hogy ezek mit csinálnak totál érthetetlen.
Volt ugye a megosztott applikációk max 2 készüléken. Mind a kettőn létrehoztad ugyan azt az admint, megadtad a jelszó mintát, megcsináltad a többi usert, majd beállítottad az adminnál, hogy megosztod a játékokat, kiléptél adminból, soha többet nem kellet az adminnal azon a készüléken belépni, rögtön bekapcsolás után mehetett a change user.
Valamelyik update óta, ez eltűnt, mindenképpen be kell lépned az adminnal és megadni a hozzá tarttozó jelszómintát, majd miután beállítottad a területet (ha éppen elfelejti) és beléptél azt adminal, csak ez után tudsz felhasználót váltani.
Minden restart vagy power on után! Ki volt az a fasz, aki kivette az elejéről a change usert? Hogy nem tűnt ez fel nekik?
Volt egy update ami után eltűnt az össes megosztott játék, kellett várni 1 vagy 2 hetet, hogy hopp ismét megjelenjenek, mert az elcseszett update után kijavították.
Olyan banális dolgok tűnnek el, változnak meg, nem működnek egy egy update után, hogy kiveri a szemedet.
Ott sincs toppon a teszt csapat. -
Crus
addikt
Az internet szerintem összes lehetséges metódusát kipróbáltam. Egyik se működött. Csak és kizárólag a developer mód.
Nem értem, hogy egy Meta kaliberű cég, hogy engedheti meg magának, hogy az újabb és újabb update-ek után ilyen alapvető funkció elcsesződik. Vagy ez szándékos? Vegyed meg a store-ból?
-
Raymond
titán
Azt irjak ez mukodik most:
Mine broke. I managed to fix it with two steps.
- Opt into Rift public test channel
- On the Quest headset (I'm on Quest Pro) go to Settings, Sytem, Developer, and make sure enable USB connection dialogue is enabled.
- Toggling that slider then reloading the Rift software got it working again.I think the update just broke the USB recognition.
-
Crus
addikt
Redditről 11 órája:
"The last thing I did was turn on beta test servers in the settings in the oculus app. It downloaded an update and restarted the pc app and it worked again. Now they put out another update and it's not working again."
Fúúúú komolyan már! Se airlink, se kábelen nem megy.
-
izomman1
senior tag
És fülhallgatót milyet használtok? Egyébként én Pimax Crystalra utazom majd berendelek egyet ha fényévekkel jobb megtartom... Azt mondják igen.. és a Varjo Aero-t is leelőzi mind FOV ba mind élességben...! Állítólag egy csoda a készülék.. annyi pénzért mondjuk lehet is.. csak azt nem tudom a lézeres követést hagyjam e vagy ne hozzá...
-
gulasoft
őstag
-
Dyingsoul
Topikgazda
Utolsó kérdésedre nagyon nehéz válaszolni úgy, hogy az embernek nincs birtokában az eszköz/nem próbálta...
Így csak tippelni tudok: A bi-directional passthrough lehet olyan dolog ami megfoghatja a usereket. Majd kitalálnak rá szeplőcske filtert meg szemüveg filtert, sminket, irreálisan hosszú szempillákat stb és majd megveszik az amerikaiak hitelre, minden 2. otthonban lesz mert ez olyan feature amin mindenki jót nevet vagy trendi lesz....
Részben viccelek. De sokszor az emberi butaság hajtja előre a piacot, sok piac erre is épít. Itt is el tudok képzelni valami hasonlót. Egyszer lesz valami olyan VR-ban ami trendet teremt, de hogy ezt az Apple VP hozze-e el azt én nem tudom.
-
#54625216
törölt tag
"mert tanuláshoz és játékhoz is tudtuk használni"
Max. programozás tanuláshoz, azaz speciális érdeklődési kört szolgált ki.
De se nem kommunikáltak, se nem dolgoztak, nem hallgattak zenét, nem néztek filmet velük, stb. Aki értett hozzá, az felfogta, hogy ezek a funkciók lehetőségként benne vannak a technológiában, csak még nem tart ott."Hogy formálja át szerinted a piacot a VP?"
Olyanokat is be fog vonzani a VR piacra, akiket eddig nem érdekelt. (Természetesen nem azonnal, hanem néhány termék generáció után.)
"Mi az amiben forradalmit tud mutatni?"Mint általában az Apple cuccok: user experience-ben. Felveszi magára a casual felhasználó és intuitívan irányítja anélkül, hogy előtte tanulnia vagy gyakorolnia kellett volna.
-
#54625216
törölt tag
Azzal erősen vitatkoznék, hogy a VR piac telített lenne.
Szerintem még a jelenleg lefedett szegmens sem az és az sem egyenlő "A" VR piaccal.A 80-as években az otthoni mikrogépek robbanásszerű terjedésekor is azt mondták, hogy 1985-re kb. telített lett a home computer piac.
Persze ez alatt első sorban a tv-re kötött játékgépeket értették, ami - ma már evidencia, de akkor még nagyon nem az volt - az otthoni informatika nagyon szűk szegmensét jelentette csak.
Akkoriban ugyanis el sem tudták képzelni, hogy aki sem az informatika, sem a videójátékok iránt nem érdeklődik, az nem hogy gépet vegyen, de valaha is egyáltalán személyes kapcsolatba kerüljön egy számítógéppel.
Ma meg az informatika minden háztartás természetes része.Szóval volt már olyan, hogy egy telítettnek hitt piacot egy új belépő termék kategória teljesen átformált.
És ahogy anno a 80-as években sem tudtad igazán megindokolni, hogy játékon kívül mire lehet jó még egy áltagembernek a számítógép - mivel az akkori megoldások valóban alig voltak alkalmasak másra - úgy ma még nem látszik, hogy a VR-ben milyen lehetőségek rejlenek az átlag - nem gamer - felhasználók számára. Csak azt tudjuk, hogy általában a virtuális valóság és a user interface kiterjesztése három dimenzióra egész biztosan többre képes, mint amit a ma eszközök engednek.
Hogy aztán ebből lesz-e újabb ipari forradalom, az majd elválik, de a lehetőség benne van. -
#54625216
törölt tag
"Az apple helyében én ezt nem így demóztam volna, hanem elővettem volna az ipari, CAD, CAM, orvosi és designer szektor témáját."
Az első Mac-et is úgy demózták, hogy ezt már a nagyi is önállóan tudja kezelni (a konzolos, begépelős OS-ekhez képest), mégis első körben javarészt a DTP-sek vették.
Az első iPhone is az okostelefon piacon indult, ami főleg az üzleti felhasználókat jelentette (email, web alkalmazások pl. Blackberry), de mégis úgy demózták, mint egy néptelefont és később az is lett.Aki profi célra (értsd: pénztermelésre) akarja használni a VP-t, az levette a demóból, amit kellett, a többi úgyis alaposabb kutatás és kipróbálás után dől el.
A többieknek meg most elég annyi, hogy az Apple is belépett az AR/VR piacra egy olyan termékkel, amit bárki tud használni, mégsem célzottan gamer cucc.Amúgy én azt gondolom, hogy nem lesz belőle iPhone vagy iPad kategóriájú sikertermék, kb. olyan kiegészítő lesz, mint az iWatch: egy jól körülhatárol célcsoport fogja venni, lesz rajta az Apple-nek nyeresége, de nem ez lesz a következő zászlóshajó.
-
VincentVG
senior tag
lehet, de még akár ez is lehet:
"At WWDC, the company introduced(Opens in a new window) a Game Porting Toolkit, which promises to streamline the process of translating a Windows or even console title to macOS. "
5 eve nagyon neztem volna ha valaki azt mondja h last of us-t jatszunk PC-n. -
Dare2Live
félisten
Mondjuk ebben is le lehet "dögleni a kanapéra, leülni egy ultrakényelmes fotelba és" akkora képernyő kevés van mint amit ez ad.
"Az apple helyében én ezt nem így demóztam volna, hanem elővettem volna az ipari, CAD, CAM, orvosi és designer szektor témáját."
Mindig egy 0.001%os rétegtermék lenne akkor. A nagy pénz meg abban lenne ha annyit adnának el belölle mint PS5ből.
-
Dare2Live
félisten
Mit ad 200-250Kft helyett 1.700KFtért amit a konkurencia ahol jobb az sw ellátottság nem? Közben a 200-250Ks eszközökre se látom hogy hude nagy rákattanást lenne pl konzolnál a PSVR2ra.
Erre rájön még az is hogy 3500$/4200eur árnál még US/Németben is elkerekedik a szem.De ne legyen igazam és adjon valami olyat, hogy eladom a kocsit biciklivel járok mert annyira jó.
-
kiskuplung
őstag
Nem tudom, én most először néztem Apple eventet, de ha tippelnem kéne akkor azért mert 25 percen át flashelték, hogy az Apuka 3D-ben fényképezi ahogy a Gyermekei tapicskolnak, aztán pedig felhívták az Anyukát, aki egy 600 grammos headsettel a fején pakol egy kofferbe, hogy aztán beszélhessen az Anyóssal.
De kpbendeguz már kifejtette, hogy ez lesz az Eszköz, ami után minden is felesleges, mostantól minden tartalomgyártó Visiont fog használni, hiszen semmi más nem létezett ezelőtt, amiben LIDAR volt.
Szóval lehet az Apple se tudja, hogy valójában mit is alkotott, azért demozták Átlag Joet, ahogy egy kábellel a derékán üldögél, aztán gondol egyet és az addig holtsúlyként heverő Visio Pro Ultra Maxot a fejére biggyeszti, hogy akkor most megnézi az Avatar 2-t ground breaking 3D-ben,hiszen korábban ilyen se létezett soha. Mondjuk annyiban biztos unique experience lesz, hogy a film felénél lemerül az űrtechnika, de mit is vár az ember 1, 5 millióért.
Na szóval én a Varjonál nem láttam ilyeneket.
-
Dyingsoul
Topikgazda
A hazai árazásra csak ne legyél kíváncsi....
Külföldről kell venni minden VR kütyüt, mindenképp tízezrekkel olcsóbb. Az Európai árazás az, amire kíváncsinak kell lenni. 500$, oké, de hogy ez szeptemberre Euróban mit fog jelenteni az európai piacon az szerintem eléggé kérdőjeles. Az én tippem 650-750 Eur."...jönni fog egy Quest Pro 2 is majd 1 éven belül"
Erről volt valami infó vagy ezt te gondolod így? Quest Pro 2 rumorokra gyorsan rá is kerestem de én nem találok semmit.
-
Raymond
titán
-
Dyingsoul
Topikgazda
Köszönöm!

Szerk: Igen, engem is a pancake lencse csábít a legjobban. Még nem volt a fejemen Pancake-es HMD, de anno azt hiszem 2021-es (akkor még azt hiszem Oculus Connect) eventen demo-zták és nagyon szemléletes volt. Átadta a demo, hogy mennyivel jobb megoldás a Fresnel-nél.
Arra ugye semmi esély, hogy a Meta Q3 bármiben jobb lenne a Quest Pro-nál? Persze még a száraz specifikációkat senki nem ismeri, gondolok arra, hogy pl jobb kijelzőt kapna a Q3, mint a Q Pro. Kicsit fura számomra ez a helyzet, hogy a Q3 megjelenésekor a Quest Pro már majd 1 éves lesz de mégis akkor a Q3 egy olcsósított Quest Pro lesz vagy mégsem teljesen vagy ilyen kevert fajú lesz, hogy pár apróságban ugyan jobb lesz de összességében a Quest Pro lesz még mindig jobb de az meg már egy éves tech lesz ... na gondolom értitek mire akarok kilyukadni.

-
fatal`
titán
Én remélem, hogy kiadnak belőle egy Plus verziót (vagy valami), amihez viszont self tracking controllerek vannak. Bár egyelőre nem tudom, hogy a glória nélkül ez hogy fog menni, hova teszik az érzékelőket? Ami még nem derült ki most, hogy az IPD állítás hogy alakul.
De a pancake lencse miatt lehet, hogy csere lesz

-
wrrs
tag
Pontosan. Nálam pl. lazán az "ingyen sem kéne" kategóriában landolt a cucc ez első pár review után. Azt hittem valami atom full, mindenhol tűéles, döbbenet cucc lesz, erre jöttek ezek az apró infók, hogy sajnos több ponton van baj.
Van otthon kb. a kezdetektől PS4 Pro-m, a gyerekem használja mióta a VR miatt gépfejlesztés volt 12 év után. Egyszerűen az van, hogy a PC hiába drágább, nekem ez a PS5 csúcsraszopizása sem tetszik. A remake remakejei, 60fps és 4K is csak blabla, és a VR-ral kb. borítékolható volt, hogy ilyen "defektes" hardver kevés lesz ide. Sajnos így is lett, de a tény, hogy magában a VR setben is direkt butítások vannak az már gáz. Nyilván rádugnám a PC-re, meg nyomnék neki upscale-t, tesztelném, stb. de a gond az, hogy egyáltalán nem érdekel. Sem a haptic, sem a rezgés. Biztosan fog jönni egy lencseupdate, muracsökkentett v2 ebből is a PRO gép mellé, de tényleg nem látta ezt senki, meg nem bosszantott senkit?
Nem szabad belemenni a technikai részletekbe és akkor élvezi az ember, de a PC-sek nem ilyenek. Aki alkalmi gémer, meg csak csodálkozni akar, mutogatni a pajtiknak, annak ez egy jó játékszer. De biztos vagyok benne, hogy szögre akasztva szobadísz már most a vásárlók bő 50%-nál. -
gulasoft
őstag
15TFlopsért senki nem fog súlyos dollárokkal többet kiadni. A szabadalmi bejegyzés szerint valami raytracing dolog lesz benne, lehet hogy ehhez más hardvewr is lesz. A szemkövetés meg pont a gyenge hardvernek tesz jót, kérdés mennyire vannak ezek beépítve a kijött játékoknál, elméletileg marhára nem azon a hardveren fejlesztenek mint ami a végén kijön, hiszen még nincs az adott hardver a kezükben évekkel előtte, és egy ilyen horizon nem egy két havi fércmunka.
-
gulasoft
őstag
Azért szemkövetés a q3-ban sem lesz, az csak a pro-ban van, meg a vezérlőbe épített motorok is azért ott vannak a toppon. Az más kérdés, hogy cserébe 2-3 órát bírja. Inkább a kábelessége zavar, de hivatalosan is jön a ps5 pro, gondolom pont azért lett ennyire sürgős, mert botrányosan kevés a fejszett tudásához.
-
-
PROTRON
addikt
Az biztos hogy ha év végére tervezek valamit megjelentetni, akkor 1 hónappal egy júniusi esemény előtt biztos hogy nem írnék ki semmit, a fejlesztés aktuális állása alapján bármi megeshet, nehogy pofára essek. Aztán ha még is úgy áll hogy van valami biztosan kézzel fogható, akkor azért beszúrnám...csak úgy mellékesen.

-
PROTRON
addikt
De az egybe vs két külön kijelző téma már ezen túl mutat hogy szépe középen a kép.

#52470 gulasoft
Nem lapoztam fel a forumjukat, de tuti felvetették nekik az övre szerelhető aksi+wifi állomást. Ha nem, akkor tuti miután megjelenik felvetik nekik.
Aztán mehet a hátadon a gerinc oszlopodnál a kábel elvezetés, hogy ne zavarja a kezed mozgását.
Esetleg haptikus bootruha.
-
sheep
addikt
Én pont olyat keresek ami vezetékes a jobb képminőség miatt, és nincs szükségem kontrollerre sem mert szimezéshez kell. A steamvr tracking -hez kell base station? Lehet hogy keverem az inside out trackinggal ami saját kamerával oldja meg. A leìrásból nem egyértelmű nekem és a fotón mintha beépìtett kamerák lennének.
Standalone headsetből kismillió van, de egy szimesnek csak a Varjo Aero van kb ami 3x ennyibe kerül. Ahhoz képest sztem ez nem rossz, persze lehetne jobb is. -
sheep
addikt
-
PROTRON
addikt
De azért azzal is tisztában kell lenni hogy a Quest 2 azért is tudott ilyen olcsó lenni, mert egy több lábon álló multi cég állt mögötte, nem azért mert fillérekből összerakták az RND-t.
Amikor a nulláról kell felépítened egy céget akkor bizony a termékek árában egyéb dolgok is megmutatkoznak.#52440 KRoy19
Na ez a része nekem is fájó pont, tényleg gáz, emiatt nem is mertem még berendelni.
Nincs is telefonom amivel be tudnám olvastatni a pofázmányom hozzá.
-
Jacek
veterán
4090-nél brutál CW van, TUF nálam mint egy flex, AIO Suprim X nagyon durván, Gigabyte Gaming OC is de nem annyira durván. A mostani Palit nulla.
Ahol tulpakolt VRM van ott a CW is erős ennyi kb a tapasztalat, innentől jön az hogy ki mennyire érzékeny erre. 4@120 és rendesen terhelve simán előjön.De ahogy írod VR-nél nem annyira télnyező, és ez nem csak VGA lehet ám, elvittem gariba a z790Herot, bekerült egy z790 Master és magas frekvenciás sípolás de olyan veszett hogy a szobához közeledve az ajtó előtt már állt fel a szőr a hátamon , én nem birom bevallom.
Pl. valakinél változik, megszönik táp cserével, én ugyan azon a tápon néztem, a régi Suprim X 3090-en nulla CW volt. Vagy bírja az ember, sűket és nem halja, megszokja vagy addig keres míg talál olyan ami nem vonyít.Ez az Asus nem romlik el meg hagyjuk szerintem

Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP ProBook 440 G8 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gar
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG STRIX B460 i7 10700 16GB DDR4 1TB SSD RTX 5060 8GB NZXT S340 fehér CM 600W
- CTO Bontott 0perces TÜZES EZÜST MacBook Air 13.6" M4 10C/1G 16GB 512GB Gar.: 1 év APPLE világgar
- iKing.Hu - HONOR 400 Lite 5G Velvet Grey Vékony, könnyű, AI-kameragomb 8/256 GB- 2027. 07. 01
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi


a mobil socon nyilván egy open source cuccal




![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

Dyingsoul
