-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
sheep
addikt
válasz schawo #19150 üzenetére
A vive pro-ra az ára miatt nem cserélnék, csak ennyi. Felbontásban ugyan az, jobb a lencséje picit, de annyival nem amennyivel drágább.
Ráadásul külső szenzorokkal macera...nekem nagyon bejött a wmr-nél hogy csak bedugod az usb-t meg a hdmi-t és működik is.
De én ugye nem játszom fps meg egyéb vr játékokkal.[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
titán
válasz kiskuplung #19152 üzenetére
Explorer képileg sokkal jobb, mint Visor. Nagyobb a fov és a sweetspot is. Valószínűleg más lencse van benne.
Az hittem rosszul látok... Kb 10 fokban éles a kép (középen), és a legkisebb szemmozdulatra szétfolyik a kép. Ha nem PONTOSAN középre nézek, akkor semmit se lehet látni, csak a homályosan szétfolyó tájat...
Valószínűleg nem jó a pupillatávolságod. Ha nem vagy ISO szabványfejű "WMR kompatibilis", akkor szívás lehet.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-Solt-
veterán
válasz kiskuplung #19152 üzenetére
Ezek után az érdekelne, hogy sheep-nek miképpen lett homlokegyenest más véleménye!
www.smart-bus.hu
-
#54625216
törölt tag
A Rift S annyival mindenképpen jobb lesz a Lenovo saját WMR HMD-jénél, hogy teljes Oculus támogatás lesz hozzá és Oculus lencse, illetve az öt kamerás tracking is sokat számíthat.
Minden esetre tényleg érdemes kivárni a május elejét bármilyen vásárlással. Vagy azért mert lesz jobb jó áron, vagy ha drágább is lesz mint amennyit szán rá, a használt cuccok árai kúsznap lejjebb az újabb hmd-re váltók miatt.
Kipróbálás nélkül meg semmilyen VR hmd-t nem szabad venni, mert az olyan mint a cipő: telerakhatják akármilyen fícsörökkel, ha kényelmetlen, akkor nem neked való. -
sheep
addikt
válasz -Solt- #19155 üzenetére
Amikor megvettem a Lenovot fostam én is mert olvastam azt a beszámolót. Jó mondjuk az Dell , de gondolom egy kaptafára készülnek nagyjából.
Szerencsére nálam nincsen ilyen probléma, és tökéletesen elégetett vagyok, sokkal többet kaptam a pénzemért mint amire számítottam, főleg úgy hogy előtte próbáltam a CV1-et és a Vive-ot is, így voltak elvárásaim.
De most már azt mondom örülök hogy nem adtam több százezer ft-ot értük, és a következő hmd-m is valszeg wmr lesz a szimulátorhoz.[ Szerkesztve ]
MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
-
-Solt-
veterán
Minden vásárlás előtt alaposan körbejárom az adott témát, hogy ne kelljen magamat és a kiskert sem szivatnom azzal, hogy elállok a vásárlástól, de a VR esetében azt hiszem ez is kevés lesz... egyszerűen muszáj lesz személyesen kipróbálni a cuccokat, hogy az ember dönteni tudjon.
Ez az ipd állítás is... CV1 esetében 65 és 70 mm között semmi eltérést nem látok a képeken, szövegeken, de a kis zöld kereszt 70 mm-n mintha tisztább lenne...
Mondjuk az szinte biztos, hogy a Rift S, Vive Cosmos, Valve Index hármasból lesz valamelyik a befutó.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz kiskuplung #19160 üzenetére
Az nem rossz gondolat... berendelünk páran 1-1 darabot mindegyikből aztán mehet teszt...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Márton
nagyúr
A Deskscene-nek még futnia kéne?
Made with Unity még bejön a monitoron, aztán fekete a kép, hmd-n pedig az oculus home-ot látom.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
kiskuplung
őstag
válasz -Solt- #19161 üzenetére
Úgy látom, hogy elég diverz csapat jött itt össze, és idéntől még nagyobb lesz a VR választék, és ez jó.
Szóval elég ha csak összehívjuk a bandát, és mindenki hozza, amilye van.
Én amúgy komolyan kíváncsi vagyok a2d2 telefonos megoldására is, mert én még mindig az évekkel ezelőtti SW-es támogatást ismerem, és bevallom, GearVR még sosem volt a fejemen.
Meg aztán én márton-on kívül senkivel sem találkoztam innen személyesen, és vele is csak keveset, egy Inateck-es biznisz kapcsán -
Raymond
félisten
válasz Márton #19162 üzenetére
Hasznald ezt: Sensor Bounds
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-Solt-
veterán
válasz kiskuplung #19163 üzenetére
Pár hónap múlva újrafűzzük ezt a gondolatsort...
www.smart-bus.hu
-
-
Márton
nagyúr
válasz Raymond #19167 üzenetére
Ok
A Traytool supersampling beállítás nem minden app-ra van hatással?
Oculus Home-ban pl. ahogy állítom a nyilakkal látom, hogy javul a kép, esik az fps, de néhány másik appban semmi hatás, ahogy figyelem a performance hud-ot és a pixel density érték sem változik.
A másik az ASW. Off-ra teszem a default mode-ot traytool-ban, de mégis az előbb indítottam vmit a library-ból, és aktív volt az asw. Ez ennyire bugos, vagy van olyan app, ami induláskor beállítja saját belátása szerint a paramétereket és ezt nekem kell mindig változtatni ha akaromEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
Ez a SKY VR Hold the World nagyon látványos. Főleg ha felnagyítod a leletet és forgatod az arcod előtt. Szinte meg lehet szagolni, nyalni
Bárcsak lenne szinkronnal vagy legalább feliratozva. Én még csak-csak értem, de mennyi ember kimarad ebből, mert nem érti miről mesél David.[ Szerkesztve ]
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Jacek
veterán
válasz -Solt- #19169 üzenetére
Kevés
De alapvetően többet eszik egy nativ 4k mint egy WMR felbontás 1.5-ös SS-el? Nativnak eleve mindig jobb képe van. Eke vagyok ezért kérdezem?Én reverben gondolkodom, mivel nagyrészt iRacingot tolnák rajta, ott meg 4k-ban is maxgrafon is van 120 fps kb egy 1080-al, ezt cserélem ugyis minima egy 2080-ra szóval ez akár jó is lehetne.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Ez az alapfelbontastol fugg (default render target) ami a Rift-nel 1344x1600 igy az 1.5SS annyit jelent hogy 2016x2400 szemenkent vagy 4032x2400 osszesen. Csak ez ket kulonbozo viewport mint render target es utanna distortion/postprocess es ezert van plusz overhead, nem csak a sima felbontaskulonbseg. Tehat 3840x2160@120FPS nem azt jelenti hogy 2016x2400@90FPSx2 alapvetoen ugyanugy jol mukodne, sot inkabb nem.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
-Solt-
veterán
Mobilról és emlékezetből... a CV1 1.5-s PD-l cirka 6,5 millió pixel, a HP üdvöskéje pedig kb 11,5 millió pixel, ha azzal a kb 25%-s alap felskálázással számolunk ami a CV1 esetében is van.
iRacing még csak-csak, de a DCS... hát, nem fűzök hozzá sok reményt.
www.smart-bus.hu
-
Dyingsoul
Topikgazda
-
zsolti_20
senior tag
Üdv emberek! Valaki véletlenül nem tudja mi annak a horror játéknak a neve, ahol egy temetőben vagyunk és meg kell idézni szellemeket és szörnyeket? Már több órája keresem de sehol sem találom sajnos.
Egy üstbe kell dobálni pénzérméket, gyertyát gyújtani a végén pedig egy csengetni.
-
-Solt-
veterán
Hogy állnak a virtuális valósággal (VR)? Esetleg az lesz a játékaik következő lépcsőfoka?
Támogatjuk a VR-t, a grafikusmotorunkat már öt éve felkészítettük erre, amikor megjelentek az első VR-headsetek. Vagyis egy kollégánk készítette fel, ő önszorgalomból, munkaidőn túl dolgozott ezen. Van pár ezer játékosunk, aki VR-hardverrel játssza a játékainkat, így fenntartjuk a támogatást, még ha teljesen nem is készítettük azt el.
És a későbbiekben várhatóak komoly tervek ezen a területen?
Ezt jelenleg nem tudom megmondani, mivel eleve a VR-ről nem lehet megmondani, mennyire fogják felkapni. Bevallom, számomra jelenleg a VR csak amolyan vásári mutatvány. Egyszer hazavittem egy sisakot: a gyerekeim imádták, de másnap már nem tudták, mihez kezdjenek vele. Mostanáig pedig nem készült olyan játék rájuk, amely igazán vonzóvá tenné őket. A másik probléma, hogy sokat kell még fejlődnie a technológiának is. Én pl. rosszul leszek tőle, egyszerűen nem tudom megszokni, hogy ha pl. a játékban ráhajtok egy bukkanóra, akkor a játékban megugrik a fejem, a valóságban azonban nem. Ezért is tartom sokkal izgalmasabbnak a kiterjesztett valóságot (Augmented Reality, AR), azzal ugyanis efféle mellékhatások nélkül lehetne nagyon izgalmas fejlesztéseket csinálni - személy szerint én pl. lenyűgözőnek tartanám, ha sikerülne a játékbeli kormányt megjeleníteni a játékosok asztalán, és a saját kezünkkel kormányozni azt. A lényeg a lényeg, a virtuális valóságnak meg kellett volna reformálnia az ipart, de nem sikerült neki. Valljuk be, ha az Oculus Riftet nem segítette volna ki a Facebook, eltűntek volna a süllyesztőben.
Pavel Sebor 47 éves informatikus, a prágai SCS Software alapítója és ügyvezetője.
www.smart-bus.hu
-
kazmerr
aktív tag
válasz sakkay #19185 üzenetére
Az arc ennek a feje:
https://scssoft.com/Valahol adom amit mond, valahol pedig nem. A sima játékosokhoz képest tényleg kicsi, a VR gamerek aránya. Sokat számít az, hogy most hogyan fogynak a játékok, mert ez mutatja meg hogy mennyire éri meg ilyet fejleszteni. Ő a számokat látja, nem egy játékos arc. Sokat elmond hogy rosszul lett az élménytől, ami nagy eséllyel a rosszul beállított / nem megfelelő teljesítményű gépre is utalhat (vagy csak szimplán nagyon érzékeny). Az pedig hogy a levegőben akarja tartani a kezét kormányzást imitálva, jól mutatja hogy nem próbálkozott még ilyesmivel. Akinek volt nintendo wii-je és ahhoz kormány (igen az a műanyag tok, amibe belement a kontroller), az tudja hogy mennyire fárasztó. (Vagy ha kinecten volt már ilyen.) És akkor még nem beszéltünk a 0 fizikai visszajelzésről.
A bemásolt idézet indokait / körülményeit kellene keresni, mert ha pl egy gearvr-t vitt haza, azon tényleg nem sok minden van, ami sokáig leköt egy gyereket, főleg plusz kontroller és háttér ismeret nélkül.
Nem tudom mennyire ismeritek a Node csapatát, de érdemes őket nézni, mert sok játékot kipróbálnak, és ha nem is direktben fogalmazzák meg, azért az esetek nagy részében elmondják a véleményüket VR programokról amiket kipróbálnak: https://www.youtube.com/user/Node nem melles ők mindkét oldalon állnak, tehát technikailag is valamennyire hiteles amit mondanak mivel ez a csapat a : http://www.stresslevelzero.com/ magja. Emiatt is érdemes figyelemmel kísérni az új programjukat, mert ezt a tudást / tapasztalatot bele is rakják a fejlesztésekbe: https://store.steampowered.com/app/823500/BONEWORKS/
-
-Solt-
veterán
válasz kazmerr #19188 üzenetére
Nem akarom ezt túl ragozni, igazából azért másoltam ide, mert megdöbbentett, hogy egy ekkora stúdiónak a feje milyen szinten nincs képben. Mintha valamelyik PH-s VR cikk komment szekcióját olvasná az ember...
Legalább annyit megtehetne, hogy belenéz a VR topikjukba, és akkor láthatná, hogy milyen vélemények vannak az ETS + VR párosról. Mindezt úgy, hogy még mindig DX9-s a motor, az egyik legcsúnyább még 1.5-s PD mellett is, plusz borzalmasan optimalizálatlan.
www.smart-bus.hu
-
rossitibi
tag
válasz kazmerr #19188 üzenetére
"mert ha pl egy gearvr-t vitt haza, azon tényleg nem sok minden van, ami sokáig leköt egy gyereket"
Most már nagyon kíváncsi lettem! Én egyszer belenéztem egy psvr-be,demó ment rajta,egy ember pörgetett valami botot aminek égtek a végei. Le is vettem 1 percen belül mert nagyon rossz érzés volt,ezenkívül nem volt semmilyen VR élménye az egésznek.Aztán egy ismerősöm tavaly a fejemre rakott egy Gear Vr-t és majdnem seggre ültem a látványtól! Ő is csak demo-kat mutogatott,azok nagyon ütöttek,meg egy egyszerű játékot ami látványban elég gagyi volt,viszont az élmény ott is tetszett! Azóta nyomozgattam mit is kéne vennem,egyenlőre a Quest ami nagyon érdekel.Szerintetek sokkal jobb lesz mint a gear? Úgy értem ha attól seggre ültem akkor az új kütyük biztos hogy bejönnek majd? Pl egy mostani rift vagy egy go sokkal jobb mint a gear? Nekem pl főképp mozizáshoz kellene,az nagyon tetszett,főleg a holdon meg persze ha lesz rá valami nekem való játék,jó kis grafikával akkor azt is nyomnám szívesen. Űrsétákra mennék,meg olyan helyekre ahova az ember amúgy nem juthatna el Filmeket nézni hosszútávon nem gáz,nem rontja el a szemem? Ritkábban játszanék,de ha igen akkor minőségivel szeretnék! Ezek a nagyon gyerek labdázgatós céllövöldés dolgok nem fognak meg.Mi a véleményetek? Milyen irányba induljak? Azt is olvastam hogy a questnek már ps 3 szintű grafikája lesz. Erről mit gondoltok?
Üdv! -
Márton
nagyúr
válasz rossitibi #19190 üzenetére
A Questet mindenképp várd meg, most már nincs messze.
A GO nem üt akkorát a GearVR után (sőt, fakóbbab a színek, szürke a fekete, nehezebb a HMD, stb. persze vannak előnyei is), de ami másvilág az a Rift a 6DOF, a touch-ok és a klassz füles miatt. És nyilván lényegesen komolyabb grafika a PC miatt. De a pixelek itt is látszanak, ahogy egyelőre Questen is fognak. Mozizáshoz lehet valami nagyobb felbontásút keresnék, bár nem tudom mennyire szokott már hozzá a szemed a 1080 vagy 4k filmekhez.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
rossitibi
tag
válasz Márton #19191 üzenetére
720-1080-as filmeket szoktam nézni.Mindenképp oculust szeretnék,az itt a hozzászólásokból kiderült számomra! Úgy értelmeztem,hogy a legjobb lencsék abban vannak + a támogatottság miatt is.Csak kérdés hogy mit.Egyébként még arra is kíváncsi lennék hogy ezeket a half out/sbs filmeket meg lehet nézni rajtuk? Ha igen akkor hogy? Moziterembe vagy direktbe a szemem elé teszi ki?
-
a2d2
addikt
válasz rossitibi #19190 üzenetére
Én GearVR-t tervezek majd Questre váltani ha ott is adott lesz a Wifis vezeték nélküli átvitel PC-ről.
Ha érdekel az űrhajózás akkor nagyon tudom ajánlani az Elite Dangeroust. Mióta megvettem minden más játékot kiszorított nálam, csak ezzel tolom, esténként kb 1-1,5 órát.
Fantasztikus élmény VR-ban a repülés, bolygóra leszállás, ....
Sokan lebecsülik a GearVR-t, de én PC-vel használom vezeték nélkül ALVR-en keresztül egy S7-es társaságában és az amoled az 1440 x 2560 pixel felbontással és a magas PPI-vel (577) egyszerűen teljesen távoltartott eddig hogy bármelyik jelenlegi generációra lecseréljem.
Ha Quest-re váltok akkor első dolgom lesz beszerezni a Skyrim VR-t és a Fallout 4 VR-t. Szerencsére mindkettő kimaradt PC-n részben időhiány miatt részben hogy nem volt még egy épkézláb akció a Falloutra és sokalltam az árát.
De ma olvastam hogy a No man's skynak is jön a teljes VR támogatása, és állítólag az sem pár órás mutatvány.
Szóval én a tartalomhiánytól meg a bóvli játékoktól abszolút nem tartok.Ami engem is érdekel az a szemre gyakorolt hatása. Elvileg nem szabad hosszú ideig a szemünkkel egy pontra koncentrálni. Monitor esetében párszor kicsit félrenéz az ember, de HMD-vel a fejeden órákon át a pár centire lévő kijelzőt bámulod. Ez engem is aggaszt kicsit.
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
#54625216
törölt tag
A hosszan tartó monitor bámulás azért nem tesz jót a szemnek, mert fárasztja a szemmozgató izmokat, ezért javasolnak legalább óránként némi pihenőt a monitoros munkahelyeken.
A VR ebből a szempontból más, mert hiába van gyakorlatilag egy monitor az arcodra tapasztva, a szemed a virtuális világot látja, nem magát a monitort. Így a szemmozgató izmaid is úgy viselkednek, mint ha fizikailag a virtuális térben lennél, tehát nem tapadnak rá egy pontra.
VR-nél inkább a villózás és a sugárzás miatt lehet talán aggódni. -
Dyingsoul
Topikgazda
válasz rossitibi #19195 üzenetére
A Gorn demo verzióját mindenképp próbáld ki! De vigyázz a környezetedre, ez volt az első olyan játék amiben nem tudtam türtőztetni magam és leboxoltam a szekrényt... Egyik haverom barátnője pedig beesett az asztalom aljába.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
bunnyhu
senior tag
Van itt egy teszt az új HP-ról, azt mondják a legjobb felbontású kép még a PiMax-ot is veri. Aztán jön néhány DE is Érdemes megnézni, kb. a fele a HP a többi az új játékok, angol tudás persze nem árt.
https://www.youtube.com/watch?v=WUkLCXnowGEhttps://divecenter.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!