-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiskuplung
őstag
válasz schawo #18149 üzenetére
Milyen komolyra AI-ra gondolsz? Miért gondolod ezt?
Az előbb linkeltem:
"A szakkádikus mozgás valójában a szem reakciója az indirekt látásban adott ingerre. A szem ezzel a mozgással hozza a tárgy képét a retina perifériájáról (ahol gyenge az éleslátás) a foveára (ahol a legélesebben látunk). Olvasás közben, és egy mozdulatlan tárgy vagy egy jelenet megtekintésénél ezt a mozgást használjuk. ... "
"A szakkád ideje alatt látott elmosódott képet az emberi idegrendszer nem veszi figyelembe. Így az „ugrások” időtartama alatt látott retinára eső kép nem tudatosul. .."
Ugyanitt írják is, hogy mennyi a leggyorsabb frissítési ráta : 5 fok / 29 ms
Na most, ha jól számolok, és 90 hz-en tolod a képedbe a frameket, akkor ennyi idő alatt nagyjából 3 framet is ki tudsz számolni (kb 11ms/frame), és így szó sincs olyanról, hogy "Meg kell jósolni, hogy hozva fog mozdulni a szem, és azt előre kiélesíteni,"
Bárhova is nézel, már legalább 2 képkockányi lemaradásban van a szemed, és akkor még nem vetted figyelembe az agy képalkotási módszerét, ami miatt még több időd lesz jó helyre tenni az éles képet.
Az, hogy Te nagy szögben látsz élesen, csak egy illúzió, a szemed folyamatosan pásztáz, és az agyad az, "aki" összerakja az éles képes a sok kis élesből. És kicsi alatt, tényleg kicsit kell érteni, mert csak kb 1 fokos az éleslátás.
És pont ezért az MPEG-s hasonlat sem állt túl messze a valóságtól (vagyis hogy nem kell a teljes látóteredet frissíteni)
Ismered azt a jelenséget, hogy hirtelen ránézel egy órára és "megfagyni" látszik a másodpercmutató?Szóval én ebben semmi scifit nem látok, már csak azért sem, mert már most is vannak ilyen eszközök.
"Nem véletlenül nem otthonra van szánva..." Szerinted miért nem?
-
-
Raymond
félisten
válasz schawo #18151 üzenetére
Nem ertem mi a problema. Nemhogy info van rol hogyan mukodik termekek vannak mar. A legnagyobb gond a mainstream-be levitelhez az ar mellet nem a kesleltetes hogy nem birna a szemedet kovetni a lekepzes, hanem fiziologiai. A szemkoveto modellek atlagokkal dolgoznak es a cel az hogy ha barki felveszi annak a szemenek a kovetese mukodjon rendesen, mert ha tulsagosan elter az atlagolt matematikai modelltol akkor nem fog mukodni rendesen. Es sajnos itt mondjuk egy 80% siker nem eleg, boven 90 felett kell lenni, ez az ami nehez es amin igazabol dolgoznak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz Raymond #18155 üzenetére
Szinte biztosra venném, hogy ezt az elméletet meg kell (és meg is fogják) toldani egy plusz algoritmussal ami a hibaszázalékokat csökkenti. Olyan kiegészítésre gondolok, mint pl a Rift szenzorainak kalibrálása: Hiába kalibrálod be a szenzorokat, azok végig ellenőrzik a pozíciódat, játék közben is és ha minimális eltérés van a játéktérben vagy a pozíciódban akkor újrakalkulálja a játékteret.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
titán
akkor idézek magamtól, hogy kontextusba kerüljön a mondandóm
Most már csak az a kérdés, hogy melyik lesz olcsóbb. Egy jól működő szemkövetés, ami mindig jól és észrevétlen működik függetlenül attól, hogy hogy került fel a szemüveg, vagy egy erősebb vga.
Valamint kulcskérdés, hogy hogyan, hova került fel a szemüveg. Mert a felhelyezéstől függően a ugyanaz a szemállás más és más képterületekre néz.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
nortsen
aktív tag
válasz bunnyhu #18150 üzenetére
Nekem inkább az a bajom, hogy hiába a szem követés, ha az optika képtelen arra, hogy a széleken is éles legyen a kép, és ne legyen god ray. Számomra inkább ez a VR korlátok egyike, mert ennek kiküszöbölésére az optikát kéne lecserélni valami másra.
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
Dyingsoul
Topikgazda
VR Vidámpark... Ez azért durva.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
Topikgazda
-
bunnyhu
senior tag
válasz nortsen #18158 üzenetére
Igen, ez viszont valóban egy komoly gond, bár azt gondolom csupán pénz kérdése, bármilyen optikai hiba kiküszöbölhető elég pénzzel. Hülye hasonlat, de egy normál olvasószemüveg és egy profi átmenet nélküli multifokális szemüveg pont ilyen. Ha van pénzed megfizetni kapsz frankót, ha nincs kapsz olcsót.
VGA vagy szemkövetés: Elnézve a VGA kártyák fejlődését az elmúlt években én a szemmozgás követésre tenném a voksomat. Ami értelmes minőség az szemenként a 4K, tehát 8K-t kellene legalább 90fps-sel stabilan renderelni. Erre egy 2080ti sem képes, nem tudom mennyi kellene, tippemre legalább egy dual, ami ugye legalább 1 de inkább 2 generációs ugrás. És ahogy mostanság jönnek a kártyák az 5-6 év legalább.
A szemmozgás követés meg létezik, egyszerűen ahogy írták csak tömeggyártani kell és olcsóbb lesz.
Persze ez csak egy találgatás, lehet egy teljesen más megoldás lesz, és persze az is hogy a VR ismét feledésbe merül ahogy már megtette, és 10 év múlva a következő fellángolására meg már simán lesz megfelelő GPU ami kiszórja nagy felbontásban is. Vagy lézerrel a retinára vetíti a képet, esetleg jön a Mátrix és nem lesz gond a felbontás
https://divecenter.hu
-
K.Andras.Vfx
tag
válasz bunnyhu #18162 üzenetére
Már nem fog feledésbe merülni, viszont csodálkoztam rajta, hogy az Nvidia új fejlesztése egészen más irányba mutat. Gyakorlatilag most feltalálták hogyan lehet a fake reflection-t (ami egyébként nagyszerűen működött) realtime reflection-al felcserélni 50%-os teljesítményvesztéssel és persze úgy, hogy alig észrevehető a különbség, de legalább majdnem dupla áron adják és "kötelező megvenni"...
Szóval a VR további terjedését nem igazán segíti elő az, hogy az nvidia beépítette ezt a játékoknál gyakorlatilag használhatatlan felesleges funkciót horror áron, ugye a vr terjedését eddig is a háztartásokban meglévő hardverek teljesítménye és ára szabott határt. Nem tett jót ennek az ügynek a bányászláz sem...
Ha mindenki számára vagy legalábbis sokkal szélesebb körben elérhetővé vállnak a megfelelő teljesítményű vidkártyák és egyéb hardverek, akkor be fog futni jobban a VR. Sajnos ez még kb 5-10 év.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz K.Andras.Vfx #18163 üzenetére
"Ha mindenki számára vagy legalábbis sokkal szélesebb körben elérhetővé vállnak a megfelelő teljesítményű vidkártyák és egyéb hardverek, akkor be fog futni jobban a VR. Sajnos ez még kb 5-10 év."
Nem tudom, eljön ez az idő? Mert a mai napig az van gamer fronton, hogy vagy kiad az ember egy valag pénzt hardverre, vagy kompromisszumot köt. Na most a VR mindenre szor2, ha gépigényről beszélünk és kiváló minőségről.
Nem az van, hogy 10 év távlatában ma már mindenki full grafikával játszhat megfizethető áron, hanem mindig futunk a teljesítmény után. Gyanítom ezt mesterségesen vagy anélkül, de fenn tartják a jövőben is.[ Szerkesztve ]
-
abydos
aktív tag
válasz schawo #18157 üzenetére
"Valamint kulcskérdés, hogy hogyan, hova került fel a szemüveg. Mert a felhelyezéstől függően a ugyanaz a szemállás más és más képterületekre néz." Amit te említesz egy gyors kalibárcióval megoldható. Eleve sztereó érzékelőkről beszélünk, tehát tudják, hova nézel. De amúgy is, egy ügyes fejlesztő ezt a kalibrációt akár a játék menüjében is el tudja rejteni, miközben elindítod a játékot, már tudattalan bekalibráltad...
(#18158) nortsen és (#18162) bunnyhu
Nagyon szépen hangzik, hogy tökéletes optikát csinálni csak pénz kérdése, de minden szögből, minden szemtávolságú és szemnagyságú emberre megfelelő optikát készíteni kb annyira pénz kérdése, mint Csilagkapukat építeni.
Jó optika már van ettől függetlenül, a Go-é példaértékű, de mint mondtam, tökéleteset nem fog soha senki sem tudni csinálni, már csak amiatt a fránya fizika miatt is ami jelenleg az emberesigét hátráltatja ez ügyben és nem valószínű, hogy ez változni fog a jövőben.
Ettől függetlenül elhihetitek, hogy a VR szemüveg az egyik legdrágább, ha nem a legdrágább alkatrésze (kutatás-fejlesztés szempontjából) a lencse maga. Nem véletlenül késett a Pimax se majd egy évet, mert valahogy hiába volt pénz, a szuper látószöghöz való kiváló optikai ígéret nem volt a valósággal összeegyeztethető.
VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)
-
K.Andras.Vfx
tag
Nem tudom eljön e ez az idő, és látható hogy hiába is csengett le a bányászláz az árak az egekben maradtak és az új modellekkel még feljebb tolták és ez persze egy tendencia. Ilyen tendenciák voltak a procik esetében is, csakhogy ott a magszámok is duplázódtak egy egy generáció váltás során. Ma már 32 magos procit is lehet venni... Míg a vidkártyák esetében ugye már kétmagosak sincsenek, pedig voltak anno...
Az is nyilvánvaló, hogy a játékok is fejlődni fognak és nagyobb teljesítményt fognak majd kérni, de igazából a mostani csúcs teljesítmény már nagyon nagyon jó és szép eredményt nyújt VR-ban, szóval arra gondoltam, hogy 10 év múlva a very low minimum a mai ultra high grafikának fog megfelelni, tehát élvezhető lesz a VR az akkori belépőszintű legalapabb kártyákkal is...
-
bunnyhu
senior tag
válasz K.Andras.Vfx #18166 üzenetére
Azért ez nem igaz, a CUDA mag az smafu? A funkciója ua. mint a procimagnak, párhuzamosan végezni műveleteket.
https://divecenter.hu
-
bunnyhu
senior tag
válasz abydos #18165 üzenetére
De most őszintén, mennyire életszerű, hogy a teljes látómezőben pl. a szemed sarkában élesen akarsz látni? Teljesen felesleges olyan dolgokra kihegyezni valamit aminek minimális gyakorlati haszna van.
Szerintem nagyjából 90 fok körül használod a szemed fókuszált területét oldalra, a többi perifériás látás - ezen felül fordítod a fejed. Eleve az orrod belezavar a képbe. Fel-le szinte teljesen de ott meg ugye eleve kisebb a látószög. Szóval az, hogy most a szélén az optika képtelen éles képet ad nagyjából a kutyát nem érdekli. És ennek a területnek kb. a negyedét kellene élesen kirenderelni a szemmozgásnak megfelelően. Tehát lazán meglehetne akár a közel 180 fokos látószög úgy, hogy a jelenleginél nem kellene nagyobb erőforrás hozzá, és az egyébként is élesen látott területen a mostani 2-3x minőséget produkálná.[ Szerkesztve ]
https://divecenter.hu
-
abydos
aktív tag
válasz bunnyhu #18168 üzenetére
Mindig van, aki jobban tudja, mint mondjuk az Oculus aki a fél világ pénzét erre költötte (és nem véletlenül az övéké a legjobb lencse az iparban), vagy a Pimax aki ráköltené a fél világ pénzét, de akkor se tudná megcsinálni. De tényleg, mindig van olyan, aki a jobban tudja Szóval nekem a téma ennyi, szerintem írj nyugodtan az Oculusnak, a HTC-nek, a Samsungnak meg a Pimaxnak, nagyon szívesen meghallgatnak, hogy hogyan lehetséges "lazán" megoldani, mert gondolom még nekik nem jutott eszükbe, hogy így is lehetne a dolgokat csinálni, ahogyan mondod.
VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)
-
K.Andras.Vfx
tag
válasz bunnyhu #18168 üzenetére
Ahogy oculusnál nyilván a többi cégnél is az a cél, hogy olyan áron tudják eladni a terméket amit még meg is lehet fizetni, illetve hasznuk is van rajta. Lehet lehetne 10X jobb lencsét is csinálni, csak nem biztos hogy gazdaságos lenne gyártani és betenni a headsetbe. Szóval az csak egy része a dolognak, hogy lehet jobbat csinálni, az meg a másik fele, hogy gazdaságos lenne e.
Amúgy az évszázad legrosszabb üzletét a facebook kötötte amikor megvette az oculust, meg még költhetett egy rakás pénzt a fejlesztésre, és tudod mikorra fog belőle 2 milliárd dollár hasznot termelni? Nem mostanában lesz.
-
nortsen
aktív tag
válasz K.Andras.Vfx #18170 üzenetére
Optika helyett kell vmi más, pl rávilágítás a szemgolyóra. Már csak meg kell csinálni.
Holnap neki is kezdek.Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
bot1978
senior tag
Akiknek megvan az Eleven Table Tennis VR:
Lehet csak nekem esett le későn, de hátha mást is bosszantott, hogy laggol néha. Szóval free hit-et indítod és amikor már fut tiltsd le a hálózati kártyát, vagy húzd ki az UTP kábelt amelyik kényelmesebb. Kiírja, hogy megszakadt a kapcsolat a hubbal, de ugyanúgy megy minden a free hiten belül tovább, tehát a nehézséget is tudod állítani és a grafikus beállításokat is. Kvázi offline.
Így végre játszható, megszűnik a labda darabossága, amikor messze állsz az asztaltól és éppen csapódik le az asztal síkja alá, nem akad máshol sem. A hálózati része rontja el, hozzám állandóan részeg németek akarnak csatlakozni napszaktól függetlenül. Akárhányszor fogadom el, mindig valami ultra béna német.
-
Raymond
félisten
Lassan talan jon az Acer OJO 500 is, van aki mar tudott venni: [link]
De a beharangozott 450-475EUR aron nem hiszem hogy nagy piaca lenne, foleg ha tenyleg 300-339EUR lesz egy Rift S es nemsokara ki si adjak egy F8 bejelentes utan.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
sakkay
aktív tag
válasz kiskuplung #18179 üzenetére
Azért is kérdeztem, mert sokan úgy írnak róla, mintha biztos lenne. Én semmi biztosat nem olvastam-még ígéret sincsen, csak valami lebegtetés. Reméltem hátha lemaradtam valamiről. Akkor ezek szerint nem...
-
kiskuplung
őstag
válasz sakkay #18180 üzenetére
Jah, hát igen, nekem úgy tűnik, hogy volt egyetlen cikk belőle eddig, aztán az összes híroldal úgy átvette, mintha ez 100%-os dolog lenne.
Próbáltam amúgy én is keresni, hogy mik ezek a beállítások, amire a cikkben hivatkoznak, de nem találtamAz F8-ig úgyse fogunk megtudni többet, az meg csak április végén lesz.
Én amúgy nem értem a Rift S koncepciót, szerintem teljesen felesleges.
Tavaly ősszel a Quest bejelentésével teljessé vált a paletta. Ezeknek a termékeknek a fejlesztésével el lehet lavírozni, mire a konzolos világban bevált életciklusokkal kb 10-15 év múlva eljutunk oda, hogy egyesíteni lehet ezeket a különböző megoldásokat egyetlen VR termékben.
Szerintem ezek a köztes megoldások nem visznek előrébb, csak fragmentálódik a piac. Arról nem is beszélve, hogy ha tényleg annyiért akarják adni, akkor a sima Rift árát kell még lejjebb vinni, vagy teljesen eladhatatlan lesz.A Quest viszont nagyon jó lesz, csak nekem 4 ismerős mondta, hogy majd segítsek beszerezni. Ők azok akik imádnának VR-ozni, de nem adnának ki fél milliót PC-re.
-
bunnyhu
senior tag
Miután kicsit barkácsolt, cserélt és fórumot túrt a rohadt driverért már-már lehetett is használni. Némi gondokkal. Ja és bár megrendelte a kontrollert miegymást nem kapta meg, de sebaj mert a vive cuccal működik, ami persze mindig van otthon. Meg hát 2080ti illik alá.
Háát ... nem győzött meg, hogy rohanjak rendelni. Majd 1 év múlva ránézek. Főleg, hogy végül a manus se javasolja
https://www.youtube.com/watch?v=keENURYhn14https://divecenter.hu
-
bot1978
senior tag
válasz kiskuplung #18181 üzenetére
DK3 kéne egy 4K kijelzővel, meg egy DK4 2db QHD kijelzővel, aztán mindenki vegye amelyiket akarja. Minden készen van ezekhez, csak meg kéne szórni velük a piacot. Hagyni a csicsa home-ot a fenébe. Fejlesztői csomag mindkettő aztán szevasz. Kit érdekel, hogy a kertész tudja e használni? De komolyan! Ott van a CV1, majd mi eladjuk neki
-
SzuperGyörgy
újonc
Sziasztok.Lenovo Legion y520 videokimenet kábelnel nem engedi az Oculus Riftet.Ha veszek hozzá egy TPCast vezeték nélküli adaptert azzal menni fog a Rift?Nagyon megköszönném a profi segítséget!!!!!!!😃
-
titán
válasz bot1978 #18183 üzenetére
Kit érdekel, hogy a kertész tudja e használni? De komolyan!
Az Oculust. Mert rohadtul nem hobbiból költ dollár százmilliókat fejlesztésre, ha a kész terméket csak páran tudják használni. Akkor csak ennyien fogják megvenni is, és kifizetni a fejlesztési költséget. Aztán vagy csődbemennek, és nem lesz soha többet, vagy pedig adnák 10000 dollárért, és akkor azon menne a sírás.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
bot1978
senior tag
válasz schawo #18185 üzenetére
Amikor Cuki beletolt 2 milliárd dollárt eléggé fajbúk lett az Oculus nem? Vagy lemaradtam valamiről? FB&csőd egy mondatban? Nehéz elképzelni.
Ömlik abba a cégbe a pénz. Ömlik. Ha jól megy azért, ha nem megy jól akkor esik a részvény és elkezdik venni, mert az esés után emelkedésre spekulálnak és a kis részvényesek öntik bele a pénzt puszta reménykedés miatt. Fogalmuk nincs a cégről, de még a tőzsdéről se és veszik, öntik bele a pénzt... -
#54625216
törölt tag
válasz bunnyhu #18162 üzenetére
A szemkövetést szvsz akkor fog kereskedelmi forgalomban is terjedni, ha kijönnek az új konzolgenerációk a saját vr headsetjükkel.
Mivel a konzol nagyságrendileg nagyobb piac a PC-nél és ott eleve nem lehet VGA-t upgradelni, ezért kénytelenek lesznek valami trükkel legalább megközelíteni a jelenlegi konzol grafika szintjét VR-ben élvezhető felbontásban és fps-el. Erre lesz jó a szemkövetés.A VR már rég túlnőtte magát a "feledésbe merül" kategórián. Attól hogy a VR most kb. a 80-as évek közepének home computeri szintjén terjed (pár milliós eladások a technológia iránt érdeklődőknek) még ez egy dinamikusan fejlődő piac (ahogy a home computer is az volt).
Ami általában a fejlesztéseket illeti, erről többször is volt már szó: az oculus, a htc-steam és az MS nem csupán hardvereket árul, hanem komplett platformokat: hardver, api és szoftver áruház egy csomagban.
Ez azt is jelenti, hogy nem lehet a hardver igényeket az egekbe tolni, mert azzal csökken a potenciális vevők köre, azzal pedig a platformra megjelenő tartalom, ami tovább csökkenti a potenciáis vevők körét és így tovább. -
#54625216
törölt tag
válasz SzuperGyörgy #18184 üzenetére
A Lenovo y520-nál az 1050 csak az integrált GPU-n keresztül fér hozzá a HDMI porthoz, ezért nem működik vele a Rift. Ha van a laptopon display port (nem mindegyiken van), akkor display-hdmi átalakítóval elméletileg már működik a Rift, mert a display port direkt az nvidia gpu-ra van kötve.
Ha úgy sem, akkor sajna esélytelen, azaz vagy a laptopot kell cserélni VR-readyre vagy a Riftet egy WMR headsetre. -
#54625216
törölt tag
válasz SzuperGyörgy #18189 üzenetére
Úgy tudom, hogy WMR headsetekkel működik, de azért ellenőrizd le, mert se Lenovo laptopom, se WMR headestem nincs.
-
Raymond
félisten
válasz SzuperGyörgy #18189 üzenetére
WMR-al megy mert annal van 60Hz mod is es mindegy neki hogy a kimenet az iGPU-n keresztul van.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
Tudna valaki adni a Pimax hez egy olyan kontaktot aki valóban válaszol is? írtam már a support a preorder email címre is többször és a PImax holnap belső levelezési rendszerén is, de semmi reakció már 1,5 hete!
Pre ordereket már szállítják ki? Már a sima rendeléseket is? Felháborító, hogy válaszra sem méltatnak , már azon is töprengek lehet lemondom az egészet! ( Egyszer már a pre ordert lemondtam és vissza kaptam az árát aztán jobb áron újra megrendeltem)
Mondjuk most még a pre order lemondás és pénz vissza kapás is necces lehet ha ennyire letojnak. csődbe mentek és lenyúlták a pénzt?
az a baj ha fórumra írok ( hova? ) akkor oda nem írhatom le a konkrét rendelés számom és hogy küldjék ki a csomagot . Ötlet? -
abydos
aktív tag
Ingyen dobálják a Slightly Heroes-t, linkek a cikkben.
VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)
-
Davidgta
csendes tag
Sziasztok! Gyors kérdés. Az Oculus-hoz kapott Xbox One kontroller wireless adapterét tönkretettem. Ami már mostanában kapható vékonyabb, frissített kiadás ugyanúgy jó nekem a kontrollerrel? Működik vele igaz?
-