-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
izomman1
senior tag
válasz Raymond #18094 üzenetére
Egy cím pontosítást kértek pont tegnap.. ( Nem értem miért , mert jól volt megadva a honlapjukon a rendelésnél konkrétan pontosan fel van vezetve a cím bár többször adtam meg ugyanazt a címet így kitöröltem a feleslegeket)
Kérdeztem ís őket, hogy akkor végre mikor fogják postázni? Erre még nem érkezett válasz, de remélem már mocorognak és feladják.. Pre -orderekre már csomag tracking numbert kapott valaki? (mert nekem még semmi se jött)
Remélem az első körben leszek elvégre már 2-2,5 hónapja megrendeltem és kitartóan vártam. sőt még az ajándék headstrap re is rákérdeztem, hogy az most jönni fog vagy majd csak utólag később? Mert semmi nyoma sincs a rendelésem visszaigazolásában , hogy járna, de a honlapon fent volt
aki Fekete Péntekig rendeli a cuccot annak járni fog. Remélem minél előbb válaszolnak viszont maga a headset minősége picit aggaszt remélem a pre -ordereket kicsit már erősebb anyagból készítik és nem fog szétfoszlani pár hónap után.. -
-
kiskuplung
őstag
válasz bot1978 #18102 üzenetére
Ezek szerint Te se érted, hogy mi a kapcsolat a lejátszott film mérete, bitrátája, és a Rift-ben látott kép minősége közt.
Azt hittem lesz valakinek valami jó válasza arra, hogy pontosan mit is csinál a Bigscreen, mert szemmel láthatóan többet, mint hogy csak simán tükrözi a monitor képét. -
bot1978
senior tag
válasz kiskuplung #18104 üzenetére
Szerintem ezt nem megérteni kell, hanem észrevenni. A pixelméret fix, nem tudod állítani. A DK1-től kezdve tudjuk, hogy ez baj, de nem lehetett szemenként egy FullHD-nál többet beletenni a CV1-be, mert nem bírták volna a VGA-k. Most se lehetne kijönni, szemenként egy-egy 4K kijelzővel. A képminőség állat lenne, de melyik VGA lenne elég?
Oké, akinek amúgy van egy 24” monitora az jobban jár, de projektorhoz képest nem rúg labdába semmilyen lejátszó a Riften. Tökmindegy hogyan skálázzuk a képet ezekre a hatalmas pixelekre. Kutyából szalonna.(#18103) Márton
Persze nálad szebbek a színek 3D esetén. Ég és föld, csak valahogy túl jó anaglifben a 3D hatás. A színek sokkal vacakabbak, csak ott jön ki, hogy ez engem mennyire nem zavar, hogy van bent egy tucat projektor, de mégsem maradok bent és nézek meg egy filmet. Riften pláne nem. Itthon anaglif aztán kész. Ha olyan, akkor először úgy is moziban látom. Nekem van egy külön erre kihegyezett fizetős un. stereo player nevezetű lejátszóm itthon, ami az anaglif konverziót jobban tudja, mint az átlag playerek, meg rendes műanyag keretes anaglif szemcsik. Ez így nem annyira vacak. Tulajdonképpen emiatt is maradt meg ez a mostani projektorom itthon, mert amúgy 2D-ben marhajó képe van (persze 2200 dollár volt az induló ára, támogatja a 24/7-es üzemet is, szóval más hűtésű és méretű, mint a mai tucat Acer, Benq és társai, tehát alapvetően nem is egy otthoni házimozi cucc) és mivel túl jó az anaglif 3D hatás, ezért egyszerűen ahhoz nincs elég 3D film, hogy csak azok színei miatt cseréljem. Jó áron jutottam hozzá anno használtan, egyszer van Budán kutyavásár. Olyat hamar találnék helyette, ami tudja a 3D-t, de hogy 2D-ben is legalább ilyen legyen és még a 3D-t is tudja ééés ne legyen egy vagyon… na az már elég esélytelen.
-
Márton
nagyúr
válasz bot1978 #18105 üzenetére
Nekem is megvan a stereoplayer, ha egyről beszélünk (3dtv.at), megvettem vagy 10 éve..
Napi szinten használom
Az anaglifet 1) nem látják a színtévesztők 2) engem is zavar pár perc után, fotókra jó lehet. De 3) ahogy írod, ég és föld ehhez képest egy 144Hz-es aktív szemcsi vagy a passzív polárszűrős.Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Raymond
félisten
válasz izomman1 #18101 üzenetére
Mar vannak akik megkaptak a cuccot, nem csak tracking numbert. Ha csak most kerdeztek a cim pontositast akkor (a reddit-es thread-ek szerint amiket eddig olvastam) meg raersz sajnos. Meg azert nem art noszogatni oket, mert volt aki 6x megerositette a cimet es semmi.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
válasz bot1978 #18105 üzenetére
"Szerintem ezt nem megérteni kell, hanem észrevenni. A pixelméret fix, nem tudod állítani."
Én ezt tudom, azért is írtam, hogy nem értem, hogy lehet amellett érvelni, hogy ha nagyobb méretű, 15Gb+-os filmeket néz valaki VR-ban, akkor az jobb minőségű lesz BigScreenben.
-
Raymond
félisten
válasz bot1978 #18105 üzenetére
Mar a Go-nal is (ahol azert jobb a kep filmnezesre) ember legyen a talpan aki megmondja a 720p es a 1080p kozott a difit. Nem egyszeru normalis bitrata mellett es itt nem 15GB/film amirol szo van, sima Q20-Q21 x264-es encode.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
K.Andras.Vfx
tag
válasz kiskuplung #18108 üzenetére
Na most amellett, hogy a bigscreen-t is lehet(ett) 2.0-ás SS-el tolni, és ahogy a játékoknál az is rengeteget javít, emellett vajon miért számít az, hogy mekkora felbontással tolsz egy játékot? Nyilván mert jobb a minősége...
És naná, hogy jobb a minősége egy 15Gb+-os 3D filmnek mint egy 5Gb-osnak... Tán nem? Hogyne ne lenne már jobb minőségű egy kevésbé tömörített film mint az, amelyik szarrá van tömörítve? Ezt áruld már el nekem?
-
abydos
aktív tag
válasz kiskuplung #18108 üzenetére
Én is amellett érvelek, hogy az SS használata mellett a szubpixeleknek köszönhetően többszörösen jobb kép kinyerhető, mint a valós felbontás. Filmnézésre pedig bőven jó bármelyik VR szemcsi, főleg 3D-ben.
Abban viszont már tényleg egészen biztos vagyok, hogy az anaglif nagyon erős mértékű szubjektív placebó miatt tűnhet jobbnak, mint egy VR-ban vagy bármilyen más módszerrel 3D-vel előállított kép...
VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)
-
v2
senior tag
Üdv. Az oculusban elfér a szemüveg? Lehet használni szemüvegeseknek?
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
K.Andras.Vfx
tag
Elvileg igen, persze a szemüvegen is múlik, és biztos pont ezért találtak ki kimondottan VR-hoz szemüvegkeretet.
http://vr-lens-lab.com/lens-adapters/
De nyilván a kontaktlencse a legjobb megoldás. Bár fene tudja.
[ Szerkesztve ]
-
nTom
aktív tag
na hogy felmerült a szemüveg kérdése, mivel nekem is kell használnom, már nézem is a nyomtatható változatokat. Optikussal meg rakatok bele valamilyen olcsó üveget. A francba, ez hamarabb is eszembe juthatott volna, már megjöttek a nyomtatott cuccaim.
használ valaki nyomtatott adaptert Rifthez? Melyiket lenne érdemes beszerezni
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz K.Andras.Vfx #18110 üzenetére
Úgy érzem kicsit elbeszélünk egymás mellett. Én sose írtam azt, hogy a nagyobb bitrátájú, felbontású film ne lenne jobb minőségű.
Szerintem azért tökmindegy, hogy Te 15+ Gbyteos filmet nézel a Bigscreenben, vagy egy Youtube videót, mert itt a szűk keresztmetszet nem az, hogy mekkora bitrátájú filmet nézel, hanem hogy a fejeden lévő kijelző mekkora felbontást tud. Aztán, hogy ezen képjavítással, élsímitással mennyit lehet még javítani, az más kérdés.
Innen indultunk tegnap, mikor írtam hogy nem értem, hogy mit csinál ez a Bigscreen másképp amikor Youtubeos videót nézek, mint amikor Mediaplayerrel indítok el egy filmet. Mert szerintem mindkét esetben csak annyi dolga lenne, hogy tükrözze a monitoron látott képet a headsetbe.
Mert szemmel láthatóan valamit másképp csinál (az egyik szaggat, a másik meg nem), ezért kérdeztem, hogy hátha valaki tudja, hogy pontosan hogy is működik a Bigscreen. A lejátszott film mérete, felbontása, bitrátája itt semmilyen szerepet nem játszik, hiszen ugyanazon a kijelzőn nézed, és ezért nem is érv amellett, hogy csak a jobb minőségűnek mondható film lejátszása szaggat.
-
K.Andras.Vfx
tag
válasz kiskuplung #18117 üzenetére
"Mert szerintem mindkét esetben csak annyi dolga lenne, hogy tükrözze a monitoron látott képet a headsetbe."
Ha ilyen egyszerű lenne, akkor kapásból benne lett volna ez a funkció mondjuk az oculus szotfverében is, de sokáig még az asztal sem volt. Ma már lehet az asztalon is bíbelődni, de hiába indítasz egy half-ou filmet nem lesz 3D-s, nem teszi a megfelelő oldalt a megfelelő képernyőre, szóval tuti nem csak annyit csinál a bigscreen, hogy "streameli" az oculus képernyőjére az asztalt hanem szétválasztja, és méretre igazítva a megfelelő kijelzőre teszi realtime.
Biztos nem mindegy, hogy mekkora felbontású videóval kell ezt tennie, egy párszáz megás alacsony bitrátájú vagy egy 15 gigás nagy felbontású videóval, vagyis ha a film mérete és felbontása valamint a bitrátája semmilyen szerepet nem játszana, akkor feltehetőleg nem akadna a film sem...
Ezért mondtam, hogy feltehetőleg nem kezeli jól a nagy felbontású videókat, függetlenül attól, vagy éppen azért mert a proci és vidkártya alapjáraton ketyeg ahelyett, hogy tenné a dolgát...
De értem mit mondasz, igen elvileg mind a kettőnek mennie kéne gond nélkül de látod hogy nem...
[ Szerkesztve ]
-
nortsen
aktív tag
válasz nortsen #18119 üzenetére
Akkor én is felteszek egy kérdést. 3D BRripeket iso-ban néz e valaki, tud e valaki normális lejátszót hozzá?
Azaz nem SBS meg Half 3d anyagokat akarok lejátszani, hanem Frame Packed-et, iso-ból.
Én így gyűjtöm a filmeket a TV-m miatt, és nem akarok konvertálgatni mkv-ba.
VLC-t nézegettem, de az csak később fogja támogatni VR-ba, ill amiket néztem, az konvertálgatós.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél fel bugyit, mert valami fontosat akarok mondani
-
bot1978
senior tag
válasz kiskuplung #18117 üzenetére
Arról van szó, hogy egy ún. élsimítás technikával minden egyes pixelt többször számolnak ki, de az eredeti pixelpozícióhoz képest mindig egy kicsit eltolva, majd összemossák a képet. Ezért bazira erőforrásigényes. Nyilván a Rift pixelei közül nem mind van használatban (szélső sarkok mindkét szem kijelzőjénél , aztán ha „messzebb” akarsz ülni a képtől úgy lesz egyre alacsonyabb a felbontása. stb.) tehát a felbontás alacsony, a pixelek meg fixen nagyok.
Szóval, amit fejlesztenek hozzá az lényegében szoftveres úton átskálázza a képet a megfelelő felbontásra és elhelyezi a Rift natív felbontásának egy részére, mindezt a forrásanyagból számolva, de úgy, hogy közben össze is mossa a pixeleket, hogy ne legyen annyira feltűnő a méretük.
Ezért nagyon nem mindegy, hogy a forrásanyagban hány pixel van. Nyilván minél kevesebb veszett el a kép tömörítésekor annál jobb minőségű képet lehet szoftveres úton átszámolni a Riftre jó magas erőforrásigénnyel.
Aki hozzászokott egy nagy méretű (tű) éles képhez az nem fog hasra esni attól, hogy nem totál pixeles a kép a Riftben, hanem ilyen SD szintű élmosott paca.
Megszokás kérdése is ez. Én régen néztem SD filmet, meg is tartottam vagy 1000 darabot egy öreg HDD-n, de a múltkor megnyitottam egyet és inkább leszedtem újból torrentről, mert egyszerűen nem értem már, hogy én ezt régen hogy voltam képes végignézni.
Hát úgy, hogy egy 480p projektoros TV már királynak számított, mert 1 méteres volt és az fú milyen nagy.Mondjuk ha már film, találtam egy VR pornót, azt mondjuk megnéztem 3x. Nem kicsit aberrált, hogy valaki más fejében, testében vagy, de azért feláll tőle.
-
bot1978
senior tag
Rifthez sensor van valami működő kínai másolat?
Hogy úszom meg a legolcsóbban, ha szeretnék egy harmadikat pinyóhoz?
Esetleg próbálta valaki toldani a vezetékét? Lehet elég lenne elölről is egy meg hátulról is, kérdés egyáltalán meddig "látnak" ezek a vackok? Valami 4 méter rémlik, remélem rosszul, mert akkor eleve az a baj, hogy túl messze megyek, nem is az hogy éppen kitakarom, ahogy fordulok. -
Raymond
félisten
-
bot1978
senior tag
válasz Raymond #18127 üzenetére
Ilyen rövid? Akkor szélesre vehették a látószöget, de akkor miért adnak kettőt?
Fura, de egy 250-es belmagassággal számolva simán lehet, hogy elég kettő a pinyóhoz. Mondjuk előre egy szemből, meg hátra egy fentről. Kár hogy nem tudom toldogatni, hogy kipróbáljam.Ezen a képen elöl elvileg azért van kettő, hogy ki lehessen menni a bal és a jobb felső sarkába a játéktérnek, amit nem látna a szenzor a látószöge miatt, ha csak egy lenne középen, na de pinyónál lehet úgy tenni az asztalt, hogy az pont az ellenfél térfele még és akkor ha lecsap akkor pont messze vagy az első szenzornak, de elég közel a hátsónak és mivel magasan van mindegy melyik oldalra lépsz ki. hmm, persze négy sarokból átlósan tutibb lenne, de egy próbát megér
-
Raymond
félisten
válasz bot1978 #18128 üzenetére
A latoszog H120 es V70. Ezzel tudod nezegetni hogy mit fognak be pontosan: [link]
Azon a kep az alap "elol ketto" Oculus felallasbol indul ki, azert vanak ott elol es ahhez jon pluszba a hatso. Igazabol mar itt nehez olyan helyzetet talalni ahol nincs ralatasa egyiknek se a Touch-ra, foleg ha mondjuk 2m magasan vannak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
sakkay
aktív tag
Van bármi hír az új ocolusról? Tervezem a váltást-egy ideig a vive pron, meg a samsungon gondolkodtam, de most már várok tavaszig.
-
swado
tag
válasz sakkay #18132 üzenetére
Nálam is ugyanez a helyzet. Úgyhogy minden friss infót szívesen veszek.
A külföldi oldalak is sok kérdésben csak találgatnak. Amit eddig összevadásztam, hogy elvileg a quest nem megy pc-vel, tehát marad az "S". Valamikor idén jön, a felbontás nőni fog valamekkorára (talán go vagy quest minőség, de lehet hogy más), a frissítése akármennyi. A lencsék is fejlődnek, lehet hogy szoftveresen lesz a távolságuk állítható, vagy sehogy és fixek. Nem kellenek hozzá külső szenzorok, be lesznek építve a hmd-be.
Nagyjából ennyi, szóval nem sok.
Folding@Hungary (Team Number: 43299) http://folding.stanford.edu
-
abydos
aktív tag
Soha, semmilyen hivatalos forrás nem erősítette meg, hogy létezne Rift S nevezetű eszköz. Pletykák vannak róla, de megerősítve nincs. Lehet jön, lehet nem, de hivatalosan biztosan nem létezik.
VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)
-
Raymond
félisten
válasz sakkay #18138 üzenetére
2-3 honapon belul itt az F8, gondolom azon lesz bejelentve mert mar gyakorlatilag tuti hogy jon. De ez inkabb egy inside-out tracking-es olcsobb Rift lesz es nem egy igazi utod. Tehat egy Quest a hozzavalo controller-ekkel amit a PC-re kell kotni mert hianyzik belole a mobil bizsu amitol standalone lenne. A rebesgetett ar is 300USD/EUR, de kb ugyanazzal a FOV-al mint a mostaniak (Rift/Go) es egyelore nem tudni 100% hogy milyen display-el. Lehet 1440x1600 OLED mint a Quest (vagy Vive Pro es Odyssey), szeintem az jo lenne ugyanolyan vagy minimalisan nagyobb (mint a mostani 94 fok) FOV mellett.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
bunnyhu
senior tag
Nem tudom ki hogy van vele, de én egyértelműen abban látom a jövőt, hogy szemmozgás követéssel kombinálva csak azt a területet rendereli ki jó minőségben, amit ténylegesen élesen is látunk a többi alacsony minőségben marad. Így a nagyjából mostani 1-2K közötti erőforrás igénnyel 2x4K kijelzőt nagy látószög mellett meghajtva iszonyú nagyot lehetne lökni a minőségen anélkül, hogy egy SLI 2080ti RIG-et kéne összepakolni a 90fps-hez. Szemmozgás követés az új VIVE-ban már benne, a többi meg simán szoftver szinten megvalósítható.
https://divecenter.hu
-
a2d2
addikt
válasz bunnyhu #18140 üzenetére
Kicsit szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban. Nem tudom elképzelni hogy egy másodperc törtrésze alatt amíg mondjuk rápillantok az oldalsó panelekre harc közben ED-ben képes legyen ezt egy hardver lekövetni és átcsoportosítani a számítási területet stb stb. De lehet csak nekem kicsi a képzelőerőm.
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
-
bunnyhu
senior tag
Ne viccelj már, másodpercenként kb. 60-90-szer generálódik újra a teljes kép, milyen átcsoportosításról beszélsz? Nem abakusz ez wazze, hogy átcsoportosítani kelljen a golyókat Nem tudod olyan gyorsan mozgatni a szemed, hogy ne lehessen lekövetni a számítással, ez nem mpeg hogy különbségeket számoljon a képkockák között.
https://divecenter.hu
-
swado
tag
válasz Raymond #18147 üzenetére
Nekem a fov-al már semmi bajom, jó nem is szimulátorozok. Sőt, felőlem akár a szenzorok is maradhatnának. Viszont a kép élessége az sokszor zavar. Ha ezen javítanak annyit, hogy egy 2060-2070 még elbírjon vele és 300$-ba kerül, nekem jöhet.
Folding@Hungary (Team Number: 43299) http://folding.stanford.edu
-
titán
válasz kiskuplung #18144 üzenetére
Komoly ai kell ahhoz, hogy ez használhatóan működjön. Meg kell jósolni, hogy hozva fog mozdulni a szem, és azt előre kiélesíteni, különben folyamatos lemaradásban lesz a éles terület a nézési ponthoz. Valamint kulcskérdés, hogy hogyan, hova került fel a szemüveg. Mert a felhelyezéstől függően a ugyanaz a szemállás más és más képterületekre néz. Nekem ez az egész egyelőre inkább scifi, mint közeli jövő.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
bunnyhu
senior tag
válasz schawo #18149 üzenetére
Ez nem jövő, hanem a múlt és a jelen. Vagy hogy friss példát mondjak, HTC vive focus plus szemmozgás vezérléssel igaz az ipari célokra van szánva de a technológia ott van benne. De nem is értem milyen késlekedésről beszéltek egy VR topicban, ahol alapvető elvárásunk hogy a szemüvegre kerülő kép folyamatos legyen, ott ha félrenézek gyorsan nem lepődök meg, hogy tökéletesen követi a fejmozgást. Most akkor mozgasd a szemed, nem igazán gyorsabb mint a fejmozgás és akkor itt most arról beszélünk, hogy direkt próbálod a szemedet ide-oda mozgatni ami minden csak nem életszerű. Normál akár harci szimulált helyzetben történő mozgásokat simán lekezel. A mikromozgások már érdekesek lehetnek de szerintem az nem érinti a témát, mert annyira pici eltérést okoznak az éles látómezőben hogy amiatt biztos nem lesz újraszámítás, amúgy sem lesz mm-ezve a felület. Viszont ezzel a megoldással a fókuszálást is meg lehet oldani esetleg a jövőben, az már érdekes lesz, hogy mennyire lesz pontos és élethű. De első körben nem kell.
[ Szerkesztve ]
https://divecenter.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Yettel topik
- Steam Deck
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Bittorrent topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Automata kávégépek
- További aktív témák...