-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Enton
addikt
válasz barcalaci84 #18750 üzenetére
Már írta hogy nála a fov mérvadó így garantálható hogy ha vált is hmd-t, az nem a reverb lesz.
Nomansky nyáron kap vr-t:
3 évvel a megjelenés után csak megcsinálják olyanra mint amilyre kiadásra kellett volna.
"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
izomman1
senior tag
válasz barcalaci84 #18750 üzenetére
"alacsonyabb felbontáson generálással"
Elvileg a Pimax 5k+ native en generálja a felbontását a játékokban és ezt skálázod fel supersamplinggel még ezért éles a kép benne és kevesebb supersamplinggel is tisztább a kép mint egy Pimax 8K esetén ...
Nem csak a kijelző pixelszáma a lényeg tehát hanem a mögöttes kép generálása ebből következtetem.
Természetesen a HP Reverb képe lehet még tisztább lesz a Pimax 5K + hoz képest ez lehetséges , de az FOV mivel meg sem közelíti a Pimax szintjét felejtős . A fix IPD miatt meg pláne.. Arról már ne is beszéljünk ,hogy a követés fényévekkel jobb egy Vive rendszer esetén. De ettől függetlenül 600 dollárért van helye a piacon ha valaki csak tisztább képet akar és simezik ahova nem kell a szuper követés (Nem Onwardozik ) akkor ok lehet.[ Szerkesztve ]
-
Enton
addikt
Erre még kiváncsi vagyok nagyon tán van benne venti vagy mi a szösz:
"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
bunnyhu
senior tag
válasz barcalaci84 #18750 üzenetére
Nem értem, a SS-nek mi köze ahoz, hogy mekkora pixelek vannak a kijelzőn a szemed előtt?
https://divecenter.hu
-
Jacek
veterán
válasz izomman1 #18752 üzenetére
Elvileg még jobb képe kellene hogy legyen mivel az a kisebb fov miatt sürübben vannak a pixelek, nem hiszem hogy nem nativban megy. Meg lehet e hajtani játékokban az már más kérdés 9.6 mpixel , a pimax 5k+ meg 7.5 mpixel ha jól emlékszem tehát még komolyabb vas kell..
-
kiskuplung
őstag
válasz izomman1 #18752 üzenetére
"Elvileg a Pimax 5k+ native en generálja a felbontását a játékokban és ezt skálázod fel supersamplinggel még ezért éles a kép benne és kevesebb supersamplinggel is tisztább a kép mint egy Pimax 8K esetén ...
Nem csak a kijelző pixelszáma a lényeg tehát hanem a mögöttes kép generálása ebből következtetem."Szerintem Te nem tudod, hogy mi az a supersampling és mit csinál.
Amit fentebb írtál, az kb azt sugallja, hogy így működik : Zoom and Enhance , vagyis egy alacsony felbontású képből generálsz szebb képet, de ez nem lehetséges. Magasabb felbontású persze lehet, de attól hogy egy full HD-ban is homályos pacát újrarajzolsz 16K-ban (a Te szavaiddal élve "felskálázol"), attól még nem lesz részletesebb.
A supersampling ezzel szemben pont, hogy arról szól, hogy nagyobb felbontásban renderelsz, és az így kapott nagyobb részletességet illeszted a kijelzőre, ezért lesz a végeredmény jobb.
Ha nem így értetted, akkor persze mea culpa.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Mondom: el tudom fogadni, ha az Oculus kompromisszumos megoldását nem tartod jónak, de akkor tedd mellé, hogy mégis minek a kárára javítanál a kifogásolt paramétereken.
Legyen nagyobb a felbontás, ne változzon az fps, növeljék a fov-ot, ne legyen drágább, ne növekedjen a minimum hardver igény, növeljék a VR felhasználók bázisát, hogy legyen elég tartalom is, legyen top kategóriás support, könnyű kezelhetőség, prémium minőség, oled panel, stb.
Ez így garantáltan nem fog mind együtt összejönni.
Hosszas szájkarate után annyit voltál hajlandó engedni, hogy a minimum hardvert lehetne feljebb tolni, mert nyugaton bárki lazán megengedheti magának, hogy 2080-as vga-ja legyen.Ha a konkurenciával példálózol, akkor ne egy paramétert ragadj ki a sok közül, hanem a teljes rendszereket minden paraméterükkel együtt hasonlítsd össze.
-
Jacek
veterán
válasz #54625216 #18758 üzenetére
Én magyarázzam meg hogy mitől vissza lépés a Rift S? Szerintem már leírták itt többen is velem együtt.
Pl amikor példálozol a Playstation és az Xboxal hogy 6-8 évre terveznek stb. persze csak ők be is vállalják hogy buknak a hardveren jelentőset az elején, most az oculus lebutítja olcsositja, kiszervezi Lenovonak a gyártást gagyibb az egész és az ár marad, el kellene dönteni hogy hardvare gyártók vagyunk vagy komplettt rendszertt akarunk rásozni az emberekre.
Akármit lehet mondani a HP Reverb hamarabb néz ki egy következő lépcsőfoknak mint a Rift S, persze azt sem lehet nextgenek nevezni de akkor a Rift S mi?
Ami előnye volt a Riftnek azt kivették belőle, engem nem zavar nem veszek oculus cuccot és kész.Mivel jön a Quest bele raktam volna stream lehetőséget és kiadtam volna egy Rift 2-őt 600-700 dollárért, nagyobb felbontás , széles FOV stb egy nextgen cuccot... vették volna mit a cukrot.. Lefedtem volna a piacot ehelyett ülnek a Rift tulajon és azon filoznak hogy erre mért cseréjek? Na ez probléma egy cégnek szerintem hogy pl a Sony kiadja a PS5 az emberek emg ülnek hogy wtf minek is vegyem ezt meg..
[ Szerkesztve ]
-
Davidgta
csendes tag
Sziasztok! Van most Nvida oldalon egy etalon videokártya driver verzió ami alá ne menjek, vagy épp felé? Hosszú idő óta nem frissítettem de most lehet kéne és nem akarok hibásba vagy nem kompatibilisbe futni. Egyáltalán fenn áll e még a probléma, hogy a legfrissebb nem ajánlott? (Oculust használok)
-
s:zozo
aktív tag
"kiadtam volna egy Rift 2-őt 600-700 dollárért, nagyobb felbontás , széles FOV stb egy nextgen cuccot... vették volna mit a cukrot."
Vigyázz a CV1-ről is azt hitték, meg úgy általában a HTC Vive-ról is aztán még sem úgy lett, hisz drágák voltak az eszközök és sokaknál a pc-t is fejleszteni kellett. PS VR elmaradt bizonyos paraméterekben, viszont olcsó volt még a konzollal együtt is. 4.2 milliót adtak el. Rossz nyelvek szerint sok felkerül a használt piacra, de azért jól mutat a 4,2 milliós szám. -
izomman1
senior tag
válasz kiskuplung #18757 üzenetére
Arra értettem, hogy hiába kapja meg a native 5K+ nak megfelelő jelet a 8K (Mert több adat nem jön át a kábelen ha jól tudom ) attól még nem lesz élesebb a magasabb felbontás ellenére a kép. Supersamplinggel is hiába skálázod fel mégjobban a képet (supersampling ) a tapasztalatok szerint a 8K + ban nem lesz részletesebb és élesebb a kép a technikai korlát miatt . (Plusz ugyanazon supersampling arány mellett a 5K+ szebb élesebb képet ad mint a 8K. Legalább 50 % al magasabb supersampling beállítás mellett éred el 8K ugyanazt a kép élességet! Ezt nem magamtól találom ki Sweviver mondtam még a videóiba)
Példaként Supersamplinngel elért 8 K nem egyenlő egy native kábelen leadott 8 K val.
Jön majd a 8 K ból egy X verzió ha jól tudom ( Ha lesz új gen GPU ) és ott már nativan fogja kapni a 8K adatot amivel már értelme lesz használni az eszközt , mert jelenleg csak az 5k képet skálázzák fel.Persze lehet ezeket mind rosszul tudom a tévedés jogát fenntartom.[ Szerkesztve ]
-
Jacek
veterán
válasz s:zozo #18761 üzenetére
Rosszul fogalmaztam, sokkal nagyobb eséllyel cserélték volna a Rift tulajok.
Azt is alá írom legtöbb embernek elég, nekem nem ugrabugrálni kell hanem szimezni nem is érdekel a többi.Az is csak azért mert lusta vagyok Mert ezekre már annyi pénzt lehet költeni hogy veszek egy imprezzat és átjárok a szomszéd faluba trackdayezni, szuper a felbontás jó a graf Ha élsimítást akarok leveszem a szemüvegem
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Mindig visszatérsz ugyanazokhoz a mantrákhoz, mintha el sem olvasnád, amit írok:
a Rift S-et nem arra találták ki, hogy rávegyék a CV1 tulajokat a cserére. Ez egy fejlesztőknek és új belépőknek szánt cucc.
Az új belépőknek pedig jobb, mint a CV1, mert nincs szarakodás az usb-vel meg a szenzorokkal, miközben van rendes szoftver ellátottság szemben a WMR cuccokkal.
Egyetlen komoly hátránya a szoftveres ipd, de ezt elég részletesen kibeszéltük már.
Ha neked szimezni kell egy HMD, nem érdekel a roomscale, van tengernyi pénzet highend vga-ra és csak a minél nagyobb felbontás és fov érdekel, akkor egyszerűen nem Te vagy az Oculus célközönsége. -
Raymond
félisten
Hat ugy voltam vele hogy van eleg VR HMD mar itthon, de ezt elnezve azt hiszem lesz egy Quest is:
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
Sziasztok!
A Rift CV2-ről lehet már tudni valamit?
-
Raymond
félisten
-
-Solt-
veterán
válasz barcalaci84 #18750 üzenetére
Jól számolsz... alapból horror pixelmennyiség!
Minden rosszindulat és bántó szándék nélkül, de én általában nem értem izomman mondandóját, most sincs ez másképpen!
www.smart-bus.hu
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #18687 üzenetére
Tessek: [link]
Meg tul friss igy nincsenek hozzaszolasok, de ha akarod kezdheted
"Az eredeti rendszerhez képest az új fejlesztés a két LCD kijelzőt használ, amelyek felbontása egyenként 1280x1440 képpont. Ez összesen 2560x1440 pixeles képet biztosít majd a két szem számára, ami némi javulás a korábbi verzió 2160x1200 pixeljéhez képest, a látószög pedig 110-ről 115 fokra növekedett."
Pedig csak par bekezdes az egesz
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
s:zozo
aktív tag
-
abydos
aktív tag
válasz kiskuplung #18778 üzenetére
Az Insight rendszer leírása is érdekes, próbáld értelmezni az alapján, ahogy le van írva.
VRHír.hu - We AR here // http://vrhir.hu // Csatlakozz hozzánk, ha VR hírekre szomjazol :)
-
#54625216
törölt tag
"Elég érdekes hogy három év útán nem akarják hogy leváltsák a terméküket"
Erről is volt már szó: nem akarják, hogy leváltsák a terméküket, mert a VGA-k teljesítménye 2.5-3 év alatt kb. 30-40%-al nőtt és ezzel arányosan drágultak is, miközben az előző generáció ára stagnál.
Akár holnap is kiadhatnának egy CV2-t szemenként 4K, 200 fov-al, csak akkor az fps-t kellene levinni 45-re, a minimum hardver meg a 1080Ti (vagy inkább 2080Ti) lenne, lásd Pimax. Na azon mekkora mekkora felháborodás lett volna..."Én az elején is elmondtam hogy az én igényem mi."
Én meg az elején elmondtam, hogy ez rétegigény. Az Oculus a teljes ökoszisztémát fejleszti és a sok egymás ellen ható paraméter között próbálják megtalálni az optimális egyensúlyt.
Egyáltalán nem állítom, hogy ez maradéktalanul sikerült is nekik a Rift S-el, de egyes paramétereken hülyeség rugózni csak azért, mert más gyártók más célpiacra más - számodra esetleg könnyebben vállalható - kompromisszumot kínálnak. -
Raymond
félisten
A Quest jatekok confirmed listaja ut rendesen: [link]
Beat Saber
Superhot VR
Creed
Dead & Burried 2
Moss
Job Simulator
Space Pirate Trainer
Rec Room
Ultrawings
Eleven Table Tennis
Fruit Ninja VR
Angry Birds VREz csak azok listaja amik szerintem a "fontos hogy van" kategoriaban vannak. Par system seller van ott, peldaul a Beat Saber es a Rec Room, a tobbi pedig vagy ismert brand ezert jo mainstream-re (Fruit Ninja, Angry Birds), kategoriajukban jo jatek igy azoknal akik azt a kategoriat keresit azoknak nagyon bejon (Ultrawings, Eleven).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Jacek
veterán
válasz #54625216 #18783 üzenetére
Igen innovatív termék lett a Rift S csak még nem jöttem rá miben Meg amit te le írsz a között lenne egy középút nem szemenkénti 4k-t és 200-as fovról beszél itt senki, de illett volna elérni egy Samu felbontást így több mitne gy évvel késöbb és egy kicsit nagyobb fovot már 120-al is táncikáltak volna az emberek de nem kiadták pepitában a régit majdhogynem nulla fejlődéssel! A fejlödést azt a rétegígények kiszolgálása viszi előre..
Mehet itt a szerecsen mosdatás de ha ezt egy másik gyártó adta volna ki 2019-ben akkor itt a röhögés ment volna hogy mit akarnak ezek ezzel most Szénné lett volna fikázva, mondjuk ha jól bele gondolunk kiadták már egy évvel ezelőtt.
-
izomman1
senior tag
válasz -Solt- #18775 üzenetére
Itt egy 1080 TI fizikailag mit tud:
Maximum Digital Resolution
7680x4320@60HzÉs a régi kábel szabványnak is van limitje..
És ez nem szemeként és nem 90 hz... Tehát csak azt akartam mondani szerintem nem egyenlő a supersamplinngel előállított magasabb felbontás a native magasabb felbontással.
8K ebből kifolyólag a régi kábellal és jelenlegi GPU kal nem látható el megfelelő Native információval (Ezért lesz X verzió is belőle ha lesz hozzá megfelelő GPU ) és ezért nem is sokkal jobban ( ha egyáltalán jobban- élesebben) néz ki mint az 5K+ esetén.. Ezt Sweviver beszámolójából tudom legalább is ő ezt állítja
De lehet én tévedek..[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
"A fejlödést azt a rétegígények kiszolgálása viszi előre.."
A technikai fejlődését igen, a piac fejlődését viszont mindig a mainstream felhasználói réteg határozza meg. Ha minőségi VR tartalmat akarsz, akkor az átlaguserek számát kell növelni, hogy megérje a kiadóknak AAA VR címekbe invesztálni.
A 4K, 200 fov-ot példának mondtam, hogy nem technológiai akadálya van annak, hogy alacsony speceket alkalmaznak, hanem a VGA piac stagnálása fogja vissza a PC-s VR paramétereit.
Attól mert egyes gyártók nem törődnek a PC fejlesztés költségeivel az még nem jelenti azt, hogy maga a kérdés elhanyagolható. Majd ha azok a gyártók hasonló eladásokat tudnak produkálni, mint az Oculus, akkor vissza lehet térni a "kinél mekkor a felbontás és a fov" kérdésre. -
Jacek
veterán
válasz #54625216 #18787 üzenetére
Nem kell csodálkozni hogy stagnál, ha ilyen cuccokat adnak ki Mért ne stagnálna, ül pistike a 3 éves Riftjével és nem cseréli le. Nem szoftvare gyartó a oculus hanem hardver..
De nem baj mert jelen pillanatban a VR piac még nem szükült le 1 vagy 2 szereplősre el lehet menni másfele. -
#54625216
törölt tag
Most komolyan azt akarod mondani, hogy az Oculus miatt stagnál a VGA piac?
Amúgy az Oculus se nem hardver, se nem szoftvergyártó, hanem egy komplett ökoszisztémát árul hardverrel, fejlesztőkörnyezettel, alkalmazásbolttal és támogatott tartalommal együtt.
Ezért nem mindegy nekik, hogy Pistikének mennyibe fájna új VGA-t venni. Pistikének valóban elég még pár évig a GTX970 mert az is bírja a fullHD-t 60 fps-el a Fortnite-ban, így ha rá akarják sózni a VR-t, akkor az új VGA ára egyszerűen rárakódik a HMD árához és ez az, ami nagyon sokakat elriaszt a VR-tól és ez az, amiért az Oculus nem engedheti meg magának, hogy növelje a minimál hardver igényt.[ Szerkesztve ]
-
Jacek
veterán
válasz #54625216 #18789 üzenetére
Nem ad ki valami nextgen fejest akkor előbb vagy útobb fogja. Pistike megveszi az erősebb hardvaret nyugodj meg nem álltalános a 970 nyugaton, akinek az van az biztos nem VR-ben gondolkodik.
Egyébként az vesz Questet aki koca vagy csak ismerkedik, minek kellene neki PC-s hardvare? De nem kiadja ugyant kb kábellal:d Tök logikus, semmi más nem volt az a Rift S mint hogy fogjátok be a pofátokat végre itt egy új.. nem véletlenül leptek le vezetők csak úgy hirtelen. -
s:zozo
aktív tag
A STEAM nem tudom mennyire elfogadott, a reális hardver felmérésben, de [itt lehet csemegézni]
-
-Solt-
veterán
Arról esetleg nincs infó, hogy az Oculus mikor lesz hajlandó a teljes EU-s forgalmazásra?
www.smart-bus.hu
-
#54625216
törölt tag
"nem álltalános a 970 nyugaton, akinek az van az biztos nem VR-ben gondolkodik"
Pontosan, ezért aki VR-ben gondolkodik, az nem csak a HMD minősége és ára alapján dönt, hanem hozzáadja a szükséges VGA upgrade költségét is.
Questet pedig az fog venni, akit érdekel a VR de egyáltalán nem akar gaming PC-re költeni.
Hogy ez majd odavezet-e, hogy a Quest amolyan kapudrogként fog funkcionálni a minőségibb PC-s VR felé, vagy a VR piac fog a PC-től a mobil megoldások felé tolódni, azt még nem tudhatjuk.A PC mint VR platform persze mindenképpen fennmarad mert azon zajlik a fejlesztés, de a hangsúlyok eltolódhatnak, ahogy anno a nagy PC-s játékfejlesztők prioritásai is eltolódtak a konzolok felé.
Az biztos, hogy a jelenlegi megtorpanás a VGA piacon nem kedvez a PC-s VR-nek. Az Oculus ezt a megtorpanást kalkulálta bele a Rift S specifikációiba, hogy lehetőleg ne fogja vissza (még jobban) a VR terjedését a szükséges PC konfig ára. -
Raymond
félisten
Az Oculus Rift felhasznalok hardvere:
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
s:zozo
aktív tag
válasz s:zozo #18795 üzenetére
Samsung oldalán nem igazán látok PC-s hardver igényt, találtam WMR PC specet, de azok nevetségesen alacsonyak. Mik a tapasztalatok milyen gép kell a jobb HMD-k meghajtásáshoz?
Egyedül a Pimaxot tudom én is mert az itt sokszor le lett írva. -
supercharley
tag
válasz s:zozo #18797 üzenetére
Nekünk Samsung Odyssey+ WMR van. Annyit tudok mondani hogy a legkisebb konfig amin volt használva az a fiamnak egy két éves, nem is túl drága ASUS gamer notebook-ja , amiben 1050TI grafika van. Most pontosabb konfigot nem tudok írni. Nos, ezen a BS szépen futott, és a BOX VR is ment rajta. Mást ezen nem próbáltunk.
-
#54625216
törölt tag
Ez nem tyúk vagy tojás.
Az egész VR piac messze nem akkora, hogy érdemben befolyásolná a vga kártyák teljesítményét vagy árazását.A VGA piac megtorpant, mert a csúcskategóriában nincs valódi verseny, a bányászok vagy két éven át minden létező grafkártyát felvásároltak, így sem az nvidia, sem az amd nem görcsölt a jobb ár/teljesítményen, mert anélkül is eladtak mindent. Ezen túl a vgaknak már nem csak a PC-s gaming a felvevőpiaca, mert a gpu alapú tecnológiák egyre komolyabb vásárlóbázist jelentenek, ráadásul - mivel ipari felhasználásról van szó - sokkal kevésbé árérzékenyek. Erre jön rá, hogy a nagy kiadók a játékaikat a jelenlegi elavult konzolgenerációkra méretezik, így aki nem 4K-ban játszik, azt sem szorítja a szükség a grafkártya váltásra, mert egy 1060-assal minden lényegesebb játék kimaxolható fullHD (vagy kicsit jobb) felbontáson.
Ezért aztán három év alatt kb. 30%-ot nőtt mindössze a vga-k max. teljesítménye, miközben az alacsonyabb kategóriákban alig van érezhető áresés. -
titán
válasz supercharley #18798 üzenetére
Két, szinte nulla hardverigényű szoftver elment rajta. Ebből semmi sem következik.
evDirect villanyautós töltőhálózat