-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dyingsoul
Topikgazda
Köszönjük az élménybeszámolót, ez sok embernek fog segíteni! Megy is az összefoglalóba.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
BiP
nagyúr
Nekem volt VR-Box2-m meg Virtoba Elite X5-öm (szintén Geekbuyingról ), és meg tudom erősíteni én is a fentieket.
Igaz, nekem csak -1-es mindkét szemem, de be tudtam úgy lőni a lencséket, hogy tök éles legyen (igaz, VR-boxon nem sikerült teljesen élesre sosem, csak a lencse közepén).
Én FullHD telefonnal néztem, és bár a screendor hatás nem volt zavaró, fel sem tűnt igazából, a feleződő felbontás itt-ott kevésnek érződött már.
VR mozira viszont ez a felbontás egyszerűen alkalmatlan. 3D-s youtube videó nézésre teljesen jó, de mozifilmet nem volt jó rajta nézni a túl alacsony felbontás miatt.
Poresz, mint megkerülhetetlen téma: Ha valaki erre venné, akkor Virtoba
Kár, hogy normális anyag nincs a témában, de legalább ki lehet próbálni.PC játékra meg az egész MobilVR koncepció kevés, túl nagy a késleltetés.
Bár a Virtoba csak rövid ideig volt nálam, határozottan jobb, mint a VR-Box2. Azonnal érezhető a nagyobb látószög, ill. a VRbox fénybeszűrődése sem érzékelhető, hatványozottan jobb a "beleérezhetőség".(#3383) gbela: Ha csak PC játékra vennéd, ne tedd.
Alapvetően annyi a koncepció, hogy a PC-n fut egy szerver, a mobilon meg egy kliens. (pl. TrinusVR), és a telód giroszkópját használja fejkövetésre, ill. kijelzőnek.
A telót pedig vagy Wifin, vagy USB kábelen keresztül tudod csatlakoztatni a PC-hez, ill. azon kapcsolódik össze a szerver és a kliens.
schawo jobban beleásta magát a dologba, én pl. ezt a Riftcat-et nem is imertem, én csak a Trinus-szal próbálkoztam, kevés sikerrel.
Működni működött, de nálam fullHD felbontásban annyira lassan futtatta a gép (én Project Cars-zal próbáltam), hogy játszhatatlan. (pedig a gép bírná, Trinus nélkül 4K-ban is szépen megy), lejjebb vett felbontással folyamatos lett, de úgy meg atompixeles. Szintén élvezhetetlen, már nézni is.
Mindezek mellett akkora késleltetése van, hogy szintén játszhatatlanná tette az egészet.Telefonra már van jópár VR-ra kihegyezett játék, (főleg indie játékok), de főleg techdemók, ezeket érdemes megnézni, és ha kellően erős a telefon, akár élvezhetőek is.
De a PC játék bármennyire is csábító, esélytelen.
Amire én tudtam használni az az, hogy megnéztem a techdemókat, pár egyszerű, alapszintű játék, meg 3D videókat, 3D fotókat néztem vele.
Amire nagyon jó volt, Rifttel készített videókat letöltöttem Youtube-ról fullHD-ben, azokat néztem vissza vele. Térbeli mozgás ilyenkor nincs (csak ami a videóban van), tehát az én szempontomból ilyenkor nem VR, mert nincs fejkövetés, viszont a 3D élmény teljesen jó.Majd ha lesz QHD telefonom, teszek újabb próbát
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
A szemüveg maga töredéke, tényleg kb. 20-ada, de úgy értem, hogy - ahogy írtad, kell bika VGA+CPU - és ha emiatt kell gépet upgrade-elni, ill. adott esetben telefont cserélni, plusz fejkövetést megoldani, akkor már érdemes megfontolni, hogy erre költsön-e az ember, vagy talán már érdemesebb direktben rift-et venni.
Ha az erős hardver+ qhd telefon adott, akkor tárgytalan a kérdés, tényleg megér egy próbát.
De számolni kell azzal, hogy a minőségi különbség arányban van az árkülönbséggel[ Szerkesztve ]
-
veterán
de ez most még nem arról szól hogy "megcsinálják az elképzelhető legjobb eszközt". Egyrészt ilyen nincs. Mindig lehet hova fejleszteni. Emellett pedig ez olyan, mintha azt mondanád, mi lenne ha holnap megcsinálnák azt az autót, ami napenergiával megy, repülni tud, tökéletesen biztonságos és 10 forintba kerül. Mi lenne ha lenne ilyen? Ez szerintem marad az álom kategóriában, és nem a cégek gonosz pénzsóhersága miatt. Tudtak volna már ma is szemenként egy 4k-s kijelzőt beletenni, de akkor ki veszi meg, hisz futtatni sem tudja senki. Vagy akkor tényleg vissza kell mario szintre butítani a grafikát, hogy lehessen 4320x3840-es felbontásban 90-120 fps-t hajtani.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
tlac
nagyúr
Fiit VR 2N
Az összes fenti problémát orvosolja. Nincs beszűrődés, kényelmes, orrnak hatalmas helye van, emiatt tovább viselhető. Sokkal nagyobb a látószög (~105-110°)Virtoba X5 Elite
Jobb a dioptriakorrekció beállítása, kicsit kényelmesebb az anyaga, kicsit jobb a pántja, picit nagyobb a látószöge (~115-120°).a virtoba-nak láthatóan is nagyobb a fov-ja, vagy csak nagyobb számot mondtak rá a kínaiak?
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz schawo #16748 üzenetére
Nice!
A madzagot megszokod, kell hozza egy-ket nap es nem fog mar zavarni es nem figyelsz ra annyira. A melegedes orvosolhato egy ventilatorral amit magadra iranyitasz (nem kell suvitenie, csak legyen egy kis legmozgas). Az orrkivagas problema mar macerasabb, ot nekem pl. a HP jobban bejon, azon gumilapkak vannak es nem idegesit annyira.
Egyebkent Steam Sale megy, lehet bezsakolni a VR cuccokbol [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz schawo #16768 üzenetére
Ahogy kiskuplung írta. Nem kell semmit állítani a késleltetésen (legalább is nálam nem kellett). Én is tartottam ilyen kis VR partykat Beat Saberrel. Csak simán tükrözni kell a hangot. Akin a Rift van úgysem fogja hallani azt ami kint van, ha normálisan van rajta a füles és a hang is jól be van állítva (van kakao a headseten is).
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Picco
addikt
válasz schawo #16773 üzenetére
Ahh, mindig elfelejt hogy a wmr headsetek tobbsegen nincs fules, de legalabb egyszeru a fuleshasznalat. Jo kaszabolast es beatsaver modot nw felejtsd, bar tuti leszedted mar (:
**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
-
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz schawo #16794 üzenetére
Hát ez nagyon érdekes, mondjuk nekem Oculus store-ból van meg a SuperHot és semmi gond nincs vele, többször is játszottam és vendégeknek is demóztam.
Egy tipp: indítási paraméterként próbáld ki hogy megadod a következőt: "-vrmode oculus" idézőjelek nélkül, kötőjellel. Ezt a Steamen belül játékra jobb klikkelve tulajdonságokon belül az általános fülnél tudod megtenni (properties - General- Set launch options az angolban). Ez után indítsd steam-ből.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
kiskuplung
őstag
válasz schawo #16800 üzenetére
Bár a leírásod alapján csak a Superhot rossz, nekem egy olyan tippem van még, amit a Dell Visor tesztelésekor észrevettem.
Ha nagyon erős fényben, vagy teljes sötétben használod, akkor az inside-out tracking nagyon rosszul működik.
Ugyanez igaz akkor is, ha esetleg egy üres szobában vagy
Ezért is utálta SweViver is (egy streamer), mert a homogén zöld háttérrel egyáltalán nem működött. -
Dyingsoul
Topikgazda
-
s:zozo
aktív tag
válasz schawo #16861 üzenetére
"Egy bármi egyéb (skyrim, fallout, anyámkínja aaa vr port) jobban játszható monitoron, egérrel, minek szenvedni vr-rel?"
Pl. mert más élményt adnak ezek a játékok is VR-ban. Ne már uram nem akarok 2d-s monitoron játszani egy Elite Dangerouse vagy akár egy Skyrim után. A Skyrim érdekes (2d-s) mert sokszor bele kezdtem, de nem tudtam folytatni. Most a vr verziót szépen játszogatom tovább és tovább.
A nem megszokott újdonságok, meg nagyon érdekes téma, hisz a Wii is valami ilyesmi karriert futott be. Sok gép fogyott és sok wii sport stb. de a megszkott Zelda-k és Mario-ból csak ugyan annyi, hisz az új közönséget nem ezek a játékok érdekelték.
Szerintem nem arra gondolunk itt jó páran, hogy nincs szükség Beat Seaber stílusú játékokra, hisz erről híreznek és cikkeznek és jót tesz a VR-nak, de szerintem ez a réteg nagyon sok olyan emberből tevődik össze akik hamar elvesztik az érdeklődésüket. Lásd wii és kinect. -
s:zozo
aktív tag
válasz schawo #16864 üzenetére
Jól értelmezem, hogy az úr hadilábon áll az egeres,billentyűzetes irányításon kívül eső Oculus touch és xbox controller eszközökkel?
" Engem marhára idegesít az ugrálós közlekedés"
Amikor csak tehetem én is a hagyományos fps metódust választom vr-ban
Azért akik játéktermekben szocializálódtak és játszpottak pisztolyos lövöldözős játékokkal (railsooter) nem annyira idegenen a mostani Robo recall, Space spirets játékok sem. -
sheep
addikt
válasz schawo #16869 üzenetére
Mondjuk szimulátornál jó ha egérrel kapcsolható a kabin, mint pl. a DCS, de egy X-plane még így is durva azért, meg ott az is gond hogy elég nehéz leolvasni a kis lcd kijelzőket a műszerfalon, a világító lámpák visszajelzéseit, meg a flight directort. Ott tényleg polipnak kell lenni.
Kell egy jó hotas amin sok gomb van A Battle of Stlingradban és már profin repülök becsukott szemmel, minden fontos cuccot ráraktam a warthogra, és szerencsére ott még nem is voltak a gépekben annyi szöszölni való.
De ahogy mondod, a legjobb az lenne ha valahogy látni lehetne a billentyűzetet.MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
s:zozo
aktív tag
válasz schawo #16869 üzenetére
A mosolygó smile-t viccnek (nem gúnynak) szántam, tehát nem gond az "úr".
"Ha lenne valami megoldás, hogy berajzolja a virtuális nézetben, könnyebb volna az élet"
A szimulátor problémára már most is vannak megoldások és szerintem ez is lesz a következő (valahányadik) lépcsőfok. A virtuális kezeddel, ujjaiddal kapcsolgatod a virtuális billentyűzetet és kapcsolni valót.
Mindjárt adok példát is amikkel én játszottam.
Elite dangerousel játszok és általános vagy picit komolyabb igényeket ki szolgál egy jó hotas rendszer vagy akár (ezzel játszom én) egy xbox controller. Auto szimulátornál (nekem g25 van) sincs gondom.
Repülő és más komolyabb szimek estében pedig a mondandóm legelején lesz a megoldás. Most is jó pár játék van ahol ez működik (oculus touch) esetén.
Titanic VR, lone echo, artika1, ultrawings, duck season (shotgunt müködtetsz), star trek (ujjaddal kapcsolsz, tekersz).
Szerintem érzékeltettem, hogy nem kell annyira ettől félni, csak forrja ki magát ez az egész.[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz schawo #16861 üzenetére
Úgy értettem, hogy elég merész egy Beat saber-t év játékának kijelenteni, mert pont az ilyen, casual játékok miatt támadják a VR-t, mondván, nincs igazi VR tartalom.
Pedig, amiket felsoroltál, azok is sokkal jobbak VR-ban. Én pl. a Soma-t faarccal vittem végig, mert egy Wilson's Heart vagy egy Don't knock twice után már unalmas monitoron játszani.
FPS-eknél ugyanez. Játszottál már Robo recall-t? Arktika. 1-et?
Vagy lenyomtad már a Lone echo-t? Próbáltad a családdal Carly and the Reaperman-t?
Hogy tetszett az I expect you to die?Lehet, hogy nem is hallottál még róluk, mert a hazai sajtó is csak néha böffent fel egy-egy VR-kritikus cikket, de jó VR tesztek nincsenek. Abydos-t is elhajtotta a Gamestar mikor felajánlotta, hogy írna nekik a VR rovatba
Szóval van itt játék dögivel, maximum nem egyeznek az ízléseddel.
-
kiskuplung
őstag
válasz schawo #16879 üzenetére
Igen, tudom, azzal is kezdtem kb. 10 hozzászólással ezelőtt, hogy ez az év elég harmatos volt.
De most arra akartam csak reagálni, hogy a Beat saber lenne a VR játékok csúcsa, miközben egy filléres címben, pl az Elevator to the moon-ban több kreativitás és munka van. Sőt, ha már ritmusjáték, akkor ott a BoxVR.
Amúgy én azt vártam, az idei Oculus Connect-en több bejelentés lesz. Tavaly minden hónapban volt egy kötelező cím (Mage's Tale, From other suns, Lone echo volt ami így hirtelen beugrott), idénre meg szinte csak a Stormland jutott, amit muszáj lesz megvenni. Annyira nem izgulok emiatt, mert még így is kb 2 évnyi anyag lapul az Oculus/Steam/Viveport fiókomban.
De ha a népnek Beat saber kell, mert ezzel lehet eladni a VR-t, hogy utána a fentihez hasonló címeket is megérje kifejleszteni, akkor rajtam nem fog múlni, én a Beat saber-t is megvettem
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz schawo #17104 üzenetére
Ezt a változatot még nem ismerem de rá fogok nézni köszi a tippet. Rustic nagyon jó mapokat készít, egyik kedvenc mapperem.
Én innen szoktam még vadászni: bsaber.com. Korábbi mapoknak már van több értékelésük is.
Egyébként tarthatnánk Beat Saber baráti versenyeket. Arra gondoltam, hogy 1 songra lenne egy hét és kik érik el a legnagyobb pontszámokat. Készítünk egy kalapot egy szavazást meg kiírnék arra, hogy melyik szám legyen a következő héten. Díjazás nem lenne mert ez nem ellenőrzött körülmények között van azért de jó móka lehetne és megismerhetnénk olyan számokat is amikkel talán még nem találkoztunk. Az eredményeket pedig a steam csoportban lehetne rögzíteni, a dobogósokat mindenképp.
Csak megbeszélés kérdése, hogy milyen fokozaton de én az Expertre voksolok. Egy hét alatt szerintem bárki be tud gyakorolni egy expert songot.- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz schawo #17111 üzenetére
A verseny lényege az lenne, hogy jól érezzük magunkat és megismerjünk új számokat illetve aki már nagyon nem talál kihívást az itt egy idő után megtalálhatja (ha lesz elég jelentkező). Szóval ilyen multi-purpose verseny ez, ne érezze magát senki rosszul, hogy melyik helyen végez. Csak egy kis plusz motiváció és közösség építés.
Az első körön lehet gondolkozni, milyen számok legyenek, szerintem találjunk ki 3 számot, azt kiírom szavazásba és jövő héttől kezdhetjük. A verseny szabályzatot ma összeállítom és kiteszem a steam csoportba itt meg majd megosztom link formájában.
Annyit kérnék, hogy így az első néhány hétre amiket jelöltök számok legyenek jók. Vagy nézzetek utána vagy próbáljátok ki, de olyan pályát ne jelöljetek amit nem ismertek. Nem lenne jó ha valami értelmetlenül összeállított hibákkal teli pályát játszanánk.[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
s7evcsenko
addikt
válasz schawo #17118 üzenetére
Ok, csak nem voltam biztos benne a plusz 2db o betű miatt.
Meg hát semmi infó nincs a meghívóban, hogy mire van.
Azt hittem, hogy valami esemény.
Nagyon keveset steamelek, inkább csak játszok, ezért nem vagyok képben az ottani dolgokkal."Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
#54625216
törölt tag
válasz schawo #17807 üzenetére
A legutóbbi Oculus Connect slágertémája a PC-s VR játékok androidra portolása volt. Azaz hogy megfelelő kód optimalizálással, jól megírt shaderekkel, ügyesen redukált polygonszámmal hogyan lehet megközelíteni a jelenlegi PC-s VR játékok grafikai élményét arm cpu-n.
A Dead and Burried átiratával demóztak, azóta meg is jelent Go-ra az egyszerűsített verzió és azt kell, hogy mondjam, a Go verzió simán hozza a PC-s élményt látványban, még ha a modellek és a shaderek kevésbé részletesek is.Szvsz a játékfejlesztőknek ismét meg kellene tanulniuk az "optimalizálás" szó jelentését. A c64 időszakban a játékfejlesztők még tudtak programozni, nem csak a gameengine editort nyomkodták. (Anno olyan dolgokat is kihoztak a hardverből, amiről még a gyártó is azt hitte, hogy lehetetlen.)
Az utóbbi év(tized)ekben általános trenddé vált, hogy kiadják a játékokat alfa verzióban, rástemplizik, hogy "early access", ezzel a jogi felelősség letudva, aztán a gamer vegyen jobb gépet, ha nem megy az fps 12 fölé. Jah hogy ugyanazt a látványt meg lehetne oldani tizede erőforrásigénnyel? Inkább költsük a fejlesztési erőforrásokat fizetős skinekre, a súlyos bugokat meg majd éveken át patchelgetjük, ha túl sok lenne a negatív komment.Szal bezony, a VR játékokat optimalizálni kell, mert még ha a legbrutálabb hardverből is indulunk ki, akkor is ott lesz a magasabb grafikai igény a pakliban. Idővel jönnek a nagyobb felbontású hmd-k, nagyobb fov-al, amiknél egy dolog, hogy elbír-e velük a gpu, de a nagyobb felbontás hozza magával az igényt a nagyobb felbontású textúrák, a jobb shaderek és a részletesebb modellek iránt is. Ha tehát a fejlesztők nem optimalizálnak, akkor a tartalom állandó lemaradásban lesz a technikai lehetőségekhez képest.
A mobil VR eszközök megjelenése tehát akár jótékonyan is hathat az iparágra, mert tetszik-nem tetszik a fejlesztők rákényszerülnek az optimalizálásra, ami - kis szerencsével - kihat a céges kultúrára is, mint anno a 80-as, 90-es években.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5