Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -Solt-

    veterán

    válasz #54625216 #32468 üzenetére

    Szerintem a 10 év alatti célközönség mellett simán elfért volna egy PCVR vonal amíg a link nem lesz tökéletes. Az aktuális Quest mellé jött volna egy herélt csak PC-re köthető verzió, toltak volna mellé pár AAA címet és mindenki boldog.

    www.smart-bus.hu

  • Dyingsoul

    Topikgazda

    válasz #54625216 #32468 üzenetére

    Anno nem a 980 Ti-hez lőtték be a VR teljesítmény igényét, hanem a 970-hez, az volt az ajánlott konfigban is és ezt hangoztatták sok helyen is.

    "Nvidia is setting the minimum requirements for its VR Ready program at a GeForce GTX 970 for desktop PCs and a GTX 980 for notebooks. ... For reference, a GTX 970 currently has a suggested retail price of $329.99, while the GTX 980 goes for $499.99 and the GTX 980 Ti costs $649.99"

    Az, hogy ki hogy tervez mi csak tippelgetni tudunk. Egyrészt nem látjuk a nagy cégek büdzséjét, nem tudjuk pontosan mennyit invesztáltak bele a VR-ba és hogy mikor várnak megtérülést. Mert ugye itt évekről beszélünk és a befektetők torkán mi földi halandókként nem tudjuk mi megy le. Azt sem tudjuk, hogy teszemazt a Valve-nak mekkora a költségkerete a VR részlegre és mekkora deficitet engedhetnek meg maguknak az évek során, hogy kalkulálnak, hogy mikor lesz profitabilis a VR számukra. Ezekről sajnos halvány gőzünk sincs és ezeket nem lehet olyan egyszerűen leírni ahogy mi gondoljuk itt a fórumon egy pár sorban.

    Hogy mi marad a PCVR-ból az Oculus kilépése után? Szerintem ugyanaz, mint eddig. Amikor az Oculust megalapították Palmerék, letették a PCVR alapköveit. Azóta, hogy megvásárolta a Facebook, nem túl sok címet tettek le az asztalra ők sem. Ha megnézzük sokkal több AAA PC játékból készült VR átirat és több játékórát lehet beletenni a nem Oculus-os címekbe.

    Látjátok, hogy az AAA kiadók óvatosak. EA is milyen lassan csepegteti a játékokat, pedig ott is jutna a büdzséből.
    A VR az elmúlt években ugyanazt a korszakát élte, mint a PC játékfejlesztés a 90-es években. Ha jól emlékszem a Blizzard és Carmack-ék is egy garázsban vagy pincében kezdték a fejlesztést. Ma már ezeket Indie fejlesztőknek hívjuk. Az AAA stúdiók taktikája az, hogy megvárják szépen szélesedjen ki a piac, túl kicsi a bevétel számukra. Míg egy 1-2 emberes stúdió örül annak a párszáz-párezer dollár bevételnek is mivel nincs sok konkurens cím a piacon.
    MS is nem hiába jelentette ki, hogy az új xboxra nem terveznek VR-t. Rájuk mondjuk nem lehet fogni, hogy nem próbálkoztak semmivel, pl ott volt a Kinect is, ami hát nem lett slágertermék. Ők sem hülyék, már nem akarnak sokat kockáztatni szerintem, de a Windows persze támogatja a WMR-ral PC-n a piacot, de Microsoft önálló headsetet nem ad ki.

    De ne legyünk borulátóak, az tök pozitív, hogy a Valve is megmozdult, az EA is most a Squadrons-al és a MoHA-val. Csak ugye az AAA játékokat nem lehet 1 év alatt készre fejleszteni és még túl kevesen, túl kevés címmel álltak be mögé. Szerintem VR-ban most tartunk a 90-es évek végén. :) Van pár jó cím és bejelentettek jópár még jobbat, de messze van még a kánaán.

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

Új hozzászólás Aktív témák