Keresés

Aktív témák

  • gban

    Közösségépítő

    válasz fuzik #888 üzenetére

    Ezt találtam, hogy kinek van igaza, döntse el mindenki. Én úgy értelmezem, hogy a vevő dönti el hogy kihez fordul, elküldeni tilos bárkinek is, viszont az eladó eldöntheti, ha hozzá viszik, hogy továbbküldi a gyártónak, vagy cseréli azonnal.

    Magyarországon a jelenleg hatályos garanciális jogszabályok a vásárlók részére három lehetőséget nyújtanak, hogy a garanciális problémájukat meg tudják oldani:



    1. A vásárló a vásárlás helyszínére viszi vissza a hibás terméket.

    Ekkor az eladónak kell a garanciát lekezelnie.



    Ezt több módón teheti meg:

    - - Kicseréli egy ugyanolyan termékre.

    - - Az ügyfél levásárolhatja a termék vételárát.

    - - Az ügyfélnek visszafizeti a termék vételárát.

    - - A hibás terméket elküldi a garanciális szervizbe.

    - - A hibás terméket eljuttatja a forgalmazóhoz.



    2. A vásárló a kijelölt garanciális szervizbe viszi el a hibás terméket.

    A szerviznek két lehetősége van:

    - A terméket megjavítja, és kifogástalan működési állapotban visszaadja az ügyfélnek.

    - A terméket kicseréli egy vadonatúj, ugyanolyan termékre.



    3. A vásárló a forgalmazóhoz viszi el a hibás terméket.

    Ekkor a forgalmazó lehetőségei:

    - - A hibás terméket eljuttatja a szervizbe.

    - - A hibás terméket kicseréli egy vadonatúj ugyanolyan termékre.

    - - Ha nincs raktáron cserekészlet, és a termék nem javítható, akkor kiállít egy cserére szóló igazolást az áruház felé.

    Ha csereutalvány van kiállítva, akkor a vevőnek három joga /lehetősége/ van:

    - - Áruházzal kicserélteti egy ugyan olyan termékre.

    - - A termék vételárát visszakéri az áruháztól.

    - - A termék vételárát levásárolja egy másik termékre, ha kell, akkor ráfizetéssel.

    Ezeket, a jogokat a vásárló dönti el, és nem az áruház!

    Postázást nem vállalok.

Aktív témák