-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz barry26 #67979 üzenetére
A postaládába az MPL futár nem tesz semmit.
Az MPL-nek külön ügyfélszolgálata van, egy szóval sem mondtam hogy a postán reklamálj.
Az hogy sem az e-mail címed, sem a telefonszámod nincs meg a küldemény adatoknál és úgy rendelték meg az MPL szállítást a logisztikai cégnél az számomra hihetetlen. -
Topikgazda
válasz barry26 #67984 üzenetére
Én sem értem, ezt írtad:
Mennyire legit, hogy kézbesítés - értesítés nélkül lerakta a helyi depóba?
Nem jött értesítés, itthon voltunk mert beteg a gyerek.Most akkor meg ezt írod: reggel 09:30 jött értesítő sms és e-mail hogy a csomag a kézbesítőnél van a mai napon 08:00 és 17:00 között fogja kézbesíteni.
Akkor csak kaptál valamit.
Nem volt a kézbesítő telefonszáma megadva?
Ahol be tudnak csengetni ott egyértelműen azonosítható a neved? Mert ha már kétszer látsz ilyen szöveget Sikertelen kézbesítés jogosult átvevő hiánya akkor valami csak nem stimmel.
De ezt sem értem mindkét esetben ezt írták amikor átvetted: Sikeresen kézbesítve Postahelyen Helyettes átvevő
Nálam Címzett szokott írva lenni.Nem egészen tudom kitalálni hogy miért ilyen az ottani kézbesítő hozzáállása, talán tisztázni kellene vele.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz barry26 #67988 üzenetére
A feleséged neve van kiírva a csengőn? Mert ha nem akkor még a címzett nem azonosítható szöveg is elő fog fordulni.
Még egyszer írom, nem az MPL futár, hanem az ügyfélszolgálat értesít, a futárnak nem kell rád telefonálnia, megteheti de nem előírás.
Szóval kaptál értesítést, mert az hogy nem küldenek egy üzleti csomag kézbesítéséről olyan nincs, az hogy te csak a futárra gondoltál az nem derült ki a leírt szövegből. -
Topikgazda
válasz headhunter #67992 üzenetére
Mi a fenéért vonnának már le?
A refund lényeg hogy vagy a teljes összeg amit kifizettél megy vissza, ha rész refund akkor arányosan a megfelelő áfa, ha nem vont az AliExpress áfát, mert 150 € feletti akkor is a teljes nettó összeg kerül vissza. Honnan jött ez az ötlet?
Minden kártya akár fizikai, akár virtuális egy bankszámlához tartozik, a pénzeket arról utalják el és arra is érkezik vissza ha a tényleges kártyás fizetés lett refundolva.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #67993 üzenetére
A kártyára aztán nagyon nem kerül vissza semmi, a kártyás fizetés mögött mindig banki utalás van. A legtöbb banknál azért nem olyan metódus van hogy neked kell pakolgatni a kártyás fizetés refundjait.
Nekem akár Erste bank, akár Wise a virtuális kártyás fizetések refundjai a főszámlára kerülnek vissza, ugyanis nincs kártya alszámla. Persze lehet hogy te bankodnál külön futnak a számlaszámok a kártyákhoz.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Tévedsz, mert a Wise egyenleged (HUF, USD, EUR) lényegében egy bankszámla.
A virtuális kártyád is bankszámlához kötődik, mert bankkártyaként viselkedik, kivéve hogy automatából nem tudsz pénzt felvenni és bolti terminál nem fogadja el.
A kártyák technikailag nem fogadnak refund pénzt, pénz mindig csak számlán vagy egyenlegen van, ami a Wise esetén is bankszámla. Nem a bankkártyaszámról megy a pénz, az csak hozzáférést biztosít az elektronikus számládon lévő összeghez egy kártyatársaságon keresztül az MC a magyar oldalukon leírja hogy is megy a kártyás fizetés, illetve az Interneten mások is leírják a folyamatát, a visszafelé út is hasonló, de visszaérkező pénz nem a kártyán, hanem a pénzforrás számlán landol.
De ez nem az a topik.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz interstate76 #68003 üzenetére
Nézd meg lejjebb az értékelésnél egy EU-s vásárlónál ott írja, de ami 15 napos az vagy
AliExpress Standard Shipping vagy Aliexpress Selection Standard.
Nyomkövetés biztosítva, általában Express One kézbesítésű, de szokott kapni EU-s postai nyomkövetési azonosítót, így nincs vámolás, áfa beszedés és postai kezelési díj. A termék 150 € nettó értéke felett teljes vámolás történik, akkor változik a küldemény szállítási, kézbesítési folyamata, fizetőssé válik. -
Topikgazda
Hivatalosan 1 napos kézbesítésűek, eddig a követő munkanapon mindig megkaptam.
Ha megrendelik a szállítást tőlük akkor kapnod kell tőlük értesítőt ezzel a szöveggel:
A küldeményt a feladó előrejelezte, az átadást követően megkezdjük a feldolgozást
És az 1 nap innen számolandó: A küldeményt a feladótól átvettük
De ez MPL üzleti csomag.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz herion #68008 üzenetére
Ez mostanában Foxpost-os lett, majd valamikor 5-7 nap múlva ha elindítják látsz ilyen szöveget: Departed Sunyou Facility, Last mile number CLFOX16.............. ami egy Foxpost azonosító
Előtte meg Pick Pack Pont volt, ha később Meest számot kapott a SYRM.... ami MST99999999999 forma.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz samelgellert #68026 üzenetére
Nem egészen úgy működik hogy valaki megrendel egy üzleti csomag szállítást és azonnal megy érte a futár, honnan van ilyen tapasztalatod? Általában a következő munkanap szokott lenni. Mikor lett megrendelve időpontilag? Ha úgy reggel 8-ig akkor még aznap mehet érte, de ahogy szól a szerződésük még az is befolyásolja, mert a feladó cég is beviheti egy felvevő helyre. Ha délutáni az időpont az már biztos hogy másnapi lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz samelgellert #68037 üzenetére
Hát akkor az nem az MPL-n múlt, nem szokott lenni ennyi idő.
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz madeforthis #68061 üzenetére
A Cainiao csomagjának magyarországi kézbesítési szervezését nem egy cég végzi, a logisztika több módon működik. Az én tapasztalatom szerint csak a kézbesítési értesítés rendszere eltérő, az időben nincs eltérés, mindkettő 24 órás kézbesítési idő
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz madeforthis #68067 üzenetére
Csak akkor veszik fel ha átadják nekik. Félreérted. Ez a szöveg: A küldeményt a feladó előrejelezte, az átadást követően megkezdjük a feldolgozást
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz spleenszuru #68075 üzenetére
Nincs benne az Összefoglalóban mert a hirdetésben ott van ha az eladó megadta. Itt látható a képen, középen a Contact, a mobil app-on meg alul a Message ikon. Érdemes a böngésző gyorsítótár törlése, lehet hogy nálad egy régi oldal van eltárolva.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz spiky03 #68097 üzenetére
De milyen akciós cuccok és egy vagy több eladó? Ha egy csomag általában, vagy Express One vagy MPL üzleti csomagként kapod meg. De azért számít a méretük és a súlyuk, mert nem minden pakolható egybe és azonos szállítási módnak kell lenni. Az 1.99 $ 3 vagy több azt egy cégtől veszed és azért van egyben, a többi összecsomagolása egy kicsit random.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz malbork #68104 üzenetére
Összefoglaló 2. pontból:
Ha valaki ECSCCA0001111001 formátumú küldemény azonosítót kap:
Ez egy Budapesten a Magyar Postának átadott üzleti e-kereskedelmi levélként menne hozzád, ami azt jelenti hogy az országon belülről a Magyar Postához kerülő küldeményeket (belföldi) nem kell vámolni és ezért díja sincs. Viszont nyomkövetési száma sem lesz.
ECSCCA00-sokat Nézd itt mert ez nem postai nyomkövetési szám, a megérkezés után (Arrived Budapest) látod hogy Arrive at local delivery office azután 2-10 munkanap a kézbesítés. Az Arrive at local delivery office azt jelenti hogy akkor adta át a Cainiao a Magyar Postának, nem a kézbesítő postára érkezik meg.
A Magyar Posta dolgozója kézbesíti a levél kézbesítési szabályok alapján. Ami azt jelenti hogy ha a küldemény 24 mm-nél vékonyabb és behelyezhető a postaládába akkor a leveles postás kézbesíti, ha nem ilyen a küldemény (vastagabb 24 mm-nél vagy más okból nem helyezhető a postaládába) akkor értesítést kapsz (sms vagy papíros) és postán a hivatali kézbesítőknél veheted át.
Mivel csak normál levél, nincs nyomkövetési száma, ha nem kapod meg nem tudsz a Postán reklamálni.Kell egy igazolás a Postától és azután reklamálni, ezeket a postaládában kézbesítik szóval elveszhetett.
Az AliExpress csak akkor fogadja el a meg nem érkezési dispute okot ha a dispute-hoz mellékelsz egy olyan postától származó igazolást, hogy ezt a ESC00xxxxxx számú küldeményt nem kapták meg a látható bejegyzés ellenére, nincs a postai nyilvántartásban, nem került hozzájuk és ezért nem is kézbesítették és bizonyítékként kell csatolni a dispute-hoz.
Mindig jönnek valamelyik postán a GDPR-el, de ennél az hogy nem került a kezelésükbe ECSC000......... számú küldemény, semmiféle személyes adat nem merül fel..[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Steevy84 #68108 üzenetére
Az Összefoglalóban minden leírva 7. Az AliExpress-en megvásárolt termékek vámkezelési szabályai, de akkor röviden.
Termék ára a 150 € a vámmentesség, ha az áfát kell számolni az viszont a szállítási költséggel emeli az áfa alapot.
Az AliExpress 150 € értékig beszedi az áfát.
Ha olyan szállítás választasz ahol a Magyar Posta EU-n kívüli postai azonosítóval kézbesíti akkor van még a a vámügynöki szolgáltatási díj 399 vagy 799 Ft-ja.
De az Összefoglaló 2. pont is segít ezt elkerülni.
Az AliExpress-en az USD az alap deviza, ha nincs direkt EUR pénzed a kártyához, akkor állítsd át a devizát az AliExpressen, mert többet fizetsz ha EUR-on áll az Ali. -
Topikgazda
válasz lacoka55 #68107 üzenetére
A vám és az áfa eltérő kategória. Ezekwere ha nem ipari mennyiség 100 db-tól felfelé egyébként is 0% a vám. Az hogy a 0 ki van fizetve nem igazán számít. Az áfát meg nem szedi be a gyár és nem küldi el a NAV-nak, így mindenképp lesz vámolás az áfa megállapítása miatt és van eljárási költség is. A szállítás drága. Egyszerűen nem éri meg ilyenek Alibaba-n történő beszerzése egy magánszemélynek.
-
Topikgazda
válasz lacoka55 #68114 üzenetére
A 88,2 $-ban van áfa tétel 27 % a 18,2 $, de ezt csak a szállítási ország alapján írja, ez a gyártó nem szedheti be és az Alibaba sem.
Itt kell az áfát majd kifizetni 70,7 $ után.
Illetve felszámolják a PayPal tranzakciós díjat amit egyébként nekik kell fizetni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz laleeee #68119 üzenetére
Ami árutartalmú, kereskedelmi értékkel rendelkező terméket tartalmaz. Azt csak így lehet postázni, mellékelni kell vám-árunyilatkozatot mert nem fogják beengedni az ottani vámosok.
Egyébként ha nem ilyen dolog akkor is 500 g-ig Bruttó 5 915 Ft és Bruttó 13 865 Ft lenne.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz deveng #68121 üzenetére
Meg fog jönni, mert ez vonattal van szállítva, de az bizony lassú. Vannak termékek amelyeket hiába AliExpress standard szállítással kéred, nem az Express One fogja kézbesíteni, hanem postai szállítású lesz AliExpress standard-ként.
De ezt azért lehet olvasni a topikban. -
Topikgazda
válasz baly81 #68123 üzenetére
Honnan tudod hogy a szállítási mód ehhez nem jó és tényleg az lett választva? Addig nem igazán kell tanácsokat adni.
Akkumulátorok, nehéz dolgok, speciális csomagolású dolgok, 150 € felettiek, AliExpress standard szállítással jönnek, csak épp nem Express One lesz a kézbesítő. Nincs ok reklamálni.
De dispute ilyen témával a visszaküldéses dispute okok közt lenne, ha még igaz is lenne hogy nem AliExpress standard-el küldte (a mód látható a Track Order gombra kattintva jobbra fent) akkor a két szállítási mód ára közti különbség kérhető vissza és mi van ha az lesz az eladó vagy az AliExpress döntése az lesz hogy a kb 2 USD helyett teljes refund a visszaküldés után?[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #68124 üzenetére
Linehaul Arrival Liege, Belgium nem vonatos, de Belgiumból Hollandiába néha sokáig tart átkerülnie.
A vonatos az amit deveng említ itt #68121.
Chongqing - A La Shan Kou - Duositeke Kazakhstan - Yiliecike Russia - Buliesite Belarus - Litvánia vagy Lengyelország- Budapest az útvonal ás ez egy kínai postai azonosító, nem holland. -
Topikgazda
válasz baly81 #68133 üzenetére
Vannak körülmények ami miatt késhetnek a csomagok, nincs kőbe vésve sem az idő, sem a kézbesítő cég. Változhatnak.
Vonatos szállítás és lényegében május 29-én indult, de olyan útvonalon ahol betartanak a az EU-ba menő csomagok szállítása terén. Ha nem támadták volna meg Ukrajnát az oroszok akkor 18 nap alatt is ide tudna érni (egy 3D nyomtató jött ennyi idő alatt és ezen az útvonalon), mert 18-24 nap volt a jellemző idő.
Ennek az oknak aztán semmi köze az AliExpress Standard szállítási módhoz.
De azok közül is vannak amiket vonattal küldenek és kínai postás azonosítóval annak ellenére hogy AliExpress standard móddal lett megvásárolva.
Az Express One kézbesítés csak az egyik a több közül ALiExpress standard szállítás esetén.
Ha elveszik a csomagod és 90 nap után sem kapod kézhez az még AliExpress Standard shippingel indult és jött valameddig.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #68135 üzenetére
Majd keresnek ők. Neked csak a beszerzési árat kell igazolnod amikor kérik, a vám-árunyilatkozatot a küldőnek kell mellékelni hogy az alapján tudjanak a kinti és az itteni vámosok dolgozni.
Az Összefoglalóban említve a 7. pontban ettől a résztől: Vámeljárás alá került küldemény esetén a teendők......
Nem kell utalnod semmit, vagy online kártyás fizetés vagy a kézbesítőnek (ez azért valószínűleg postahivatal lesz) kp fizetés.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #68137 üzenetére
Ha több mint 150 € az értéke akkor az AliExpress nem ad számlát, mert azt egyébként a kifizetés után lehetne letölteni. Így csak képernyőképek vannak meg az itteni kártyás fizetés banki igazolása. Azért Kínában is úgy működik hogy nem utólag adnak számlát, mert a fizetés megtörténtekor kell adni, ez a legtöbb országban így van előírva.
A futárcégek onnan is úgy hozzák el hogy a csomag mellé csatolni kell azt is, a kínai postás szállítás esetén náluk is javasolják mellékelni, de persze nem mindig történik meg.
Szóval nem a megérkezés visszaigazolása után kell számlát adni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #68139 üzenetére
Ezut írtam, ha nincs számla akkor ami azután van említve.
Ha vámeljárás alá kerül a küldeményünk és adatokat kérnek be, az alábbiakat javasolt beküldeni:
Az AliExpress-es vásárlás számlája, az Orders listában az adott vásárlás Order Details-ra kattintás után megjelenő oldal képe, úgy hogy látszódjon a szállítási költség ezért a Subtotal melletti V-re legyen rákattintva és olyan minőségben hogy olvasható legyen,a bankkártyás fizetés tranzakciója , ezek lehetnek képek vagy pdf-ek.
A Netbankban lehet csak egy kártyás fizetésre lekérni igazolást, ha devizában történt a fizetés azt is tartalmazza és a forintosított értéket is.
-
Topikgazda
A böngészőből be tudtok lépni az AliExpressre? Mert nálam nem megy a dolog.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 15 Plus 128GB Black ! 1ÉV APPLE GARANCiA
- ÚJ HP 15-fc0555nh - 15,6"FHD - Ryzen 5-7520U - 8GB - 512GB SSD - Win10 - 2év garancia - MAGYAR
- ÚJ aktiválatalan Apple iPhone 15 Pro Max 512GB Natural Titanium ! 1ÉV APPLE GARANCiA
- Iphone 14 pro max 256GB space black Vodafone függő
- Acer Nitro 5 AN515 - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-10300H - 8GB - 512GB SSD - RTX 3050 - Win11 - MAGYAR
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen