-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Psychopeti #68147 üzenetére
Ez egy Európa+ csomag az MPL ha ma nem vitte akkor holnap fogja.
-
Topikgazda
válasz dethroner #68149 üzenetére
Ezeket az információkat azért említem az Összefoglalóban is, egy sima levélként feladott dologról semelyik postán nem kapsz információkat. Egyedül arrol ami 24 mm-nél vastagabb és azt a postán kell átvenni egy tőlük kapott azonosítóval. Az ESC... az nem postai azonosító, nekik semmi.
17.-e után van 15 napod reklamálni, de nézd meg az Összefoglalóban a 2. pont végén az erre vonatkozó instrukciókat -
Topikgazda
válasz andrisbandi #68153 üzenetére
A kolléga lehagyta azt az információt hogy ugyan a bruttó ár van kiírva az AliExpressen, de azoknál amelyek meghaladják a 150 €-ot annál ők már nem szedhetik be az áfát és ezért van egy negatív előjelű price adjustment nevű tétel amivel nettósítanak és a kiírt áfát levonják a fizetendő összegből.
A kerékpár vázak egy része ráadásul nem 0% vámtarifás, 4,7 %-48%-ig terjedhet a vám, és az is beszámol az áfa alapba a szállítási költséggel együtt. -
Topikgazda
válasz dethroner #68157 üzenetére
Inkább sms ( ha látnak telefonszámot) vagy papiros értesítés, mert ezt a helyi posta csinálja, de egy sajátos azonosítóval. Mivel ezeket nem kell kivinni miért dolgozna többet a kézbesítő? Eleve a küldeményválogatók nem is kézbesítőre, hanem hivatali kézbesítésre osztják ki.
-
Topikgazda
válasz sunavlys #68184 üzenetére
Mivel kínai cég az elfogadó hely arra nem vontakozik az EU-s/magyar jogszabály, egyébként az összes EU-n kívüli netes fizestére ez van.
Használj virtuális, digitális kártyát amelyre fizetés előtt teszed rá a szükséges pénzt.Vagy ha a bankod biztosít + megerősítést akkor azt aktiváld.
13 évre visszamenőleg nem volt olyan információ hogy az AliExpress/Alipay rendszerben használt kártyával visszaéltek volna. Nálam ez biztonságos kategória -
Topikgazda
válasz jézusom #68226 üzenetére
Június 19-től egy új logisztikai cég belépett az Ali standard kézbesítésébe és ekkor az Posta MPL futár üzleti csomagként kézbesíti. Az említett dátumtól a topik sokat foglalkozik ezzel a témával. Nem törvény hogy csak az Express One kézbesítheti a csomagokat
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz jézusom #68242 üzenetére
Miért szidod őket? 10 éve hoz-visz nekem az MPL üzleti csomagokat és 2 apró gondom volt velük ez idő alatt, úgy hogy vagy 2000 csomagról van szó. Az itteni csomagokat is 24 órán belül kézbesítik. Nincs ugyan rugalmas kézbesítési felület mint az Express One esetén de nem problémás a kézbesítésük
-
Topikgazda
Nem szépítek én semmit.
Én az ESC00-ás küldeményte írtam hogy többeknek el tűnt, az hogy az enyémek nem tüntek el és ahogy herrká esetén sem tünt el eddig neki az miért szépítés?
Ha az előző MPL-esre gondoltálírni akkor még nem hiszem hogy sok MPL üzleti csomagod tűnt el, eleve 50K-s az alapbiztosítás nem igazán érné meg nekik és ha rendelésed lenne benne akkor a cég akitől vásároltad azt a dolgot visszaadja a pénzt, szóval károd nem igen lesz.
Ha válik állandóan szid egy szállítót a topikban szerintem jogom van leírni azokat a tényeket amelyek az ellenkezőjét bizonyítják és ez nem szépítés hanem a negatív vélemény árnyalása.
Ha valakit sért hogy a pozitív tapasztalataimat leírom az meg értékrend problémás, én nem vagyok pszichiáter ezért nem tudok neki segíteni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Maradjunk már annyiban ha állandóan szidnak egy céget és szó nélkül hagyom annak ellenére hogy azt látom hogy nem igaz, akkor elfogult lennék.
Nem engedhetem meg hogy a topikban csak negatív vélemények legyenek leírva, ez nem a Reddit. A többség elégedett ügyfél nem írogat ide, ha alaki vélelenül betéved ide még azt fogja hinni hogy az kézbesítő cég egy rakás semmi. Azt sem tekintem negatívan ha egy személyes kézbesítésű üzleti csomagot nem dobják a postaládába, az udvarra vagy teszik a lépcsőházba, az miért negatív hozzáállásnak tekintendő? -
Topikgazda
Saját körzet meg vannak mások is akivel tartok kapcsolatot, szóval nem egyedi esetek. Ezenfelül meg vannak a szállító cégek dolgozói is, akikkel szintén tartok kapcsolatot és látok egy másik oldalt is és ők is tudnak ám mesélni hajmeresztő dolgokat.
De nem azt állítottam, hogy nincsenek problémák, hanem azt hogy nem csak problémák vannak és azt hogy nálam nincs olyan kategória hogy védem vagy támadom az adott céget, tények vannak, abba mást belegondolni az, amit nem szeretek. -
Topikgazda
válasz jézusom #68276 üzenetére
Ez nem levél, hanem üzleti csomag amelyre más kézbesítési szabályok vonatkoznak.
Az hogy a 150 € érték alatti küldemények esetén is kell benyújtani vám-árunyilatkozatot és ezért a vámügynöki szolgáltatást munkának tekintik és pénzt kérnek érte.
A lehúzás csak értelmezési eltérés, ők úgy értelmezik hogy ingyen nem dolgoznak, mi meg úgy hogy dolgozhatnának ingyen. Ők nyertek a jogalkotóknál.De ez a díj nincs az MPL kézbesítésű üzleti csomag esetében.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Dreimus #68280 üzenetére
Egy elvégzendő és elvégzett munkáért, kötelezően benyújtandó vám-árunyilatkozat leadásáért van a díj, nincs miért fogyasztóvédelemhez fordulni, esetleg olvassanak az ügyfelek meg az RTL riportere. Egyik szolgáltató sem fog egy tevékenységet ingyen csinálni, mert mi azt szeretnénk.
-
Topikgazda
válasz jézusom #68289 üzenetére
Az Összefoglalóban a 2.pontnál felsorolva hogy az adott szállítási módnál elkerülhető a fizetős postai kézbesítés. Azonos Aliexpress szállítási módja van a futáros Express One és a futáros MPL szállításnak, attól függően hogy melyik logisztikai központ dolgozza fel Kínában ez annyira nem véletlenszerű, inkább az hogy az adott eladó melyikben juttatja el. Az hogy belépett egy másik futár cég a kézbesítési folyamatba azért nem nagy probléma. Nekem a 24 órás címen kézbesítés teljesen megfelel.
-
-
Topikgazda
válasz barry26 #68306 üzenetére
Ez nem AliExpress csomagos volt ezek szerint.
Szerintem korrekt az eljárásuk, nem jól végezte a dolgát a kézbesítő, hiszen ez szerintük is így történt, így jogszerű az hogy visszadják a csomageküldés díját. Ha erre gondoltál a kérdésedben.Bár nem világos hogy akkor az ottani depóban vette át a címzett a csomagot? Mert ő is kérheti hogy ne vigyék ki, akkor a depóban marad.
Mert az előfordult már hogy kapacitás hiány miatt aznap nem tudták kézbesíteni, szóltak és felajánlották hogy a depóban is átvehetem vagy a másik opció az volt hogy később kézbesítik, nem az eredeti 24 órásként, de ez az én választási lehetőségem volt, így nem az van hogy csak a depóig szállították. -
Topikgazda
válasz barry26 #68308 üzenetére
Hát ez eléggé sántítós dolog, akkor ennyiért szállítatja a Cainiao logisztikája? Meg ez a depóba lerakás sem tiszta, a nyomkövetésük pontosan mit mutat, esetleg ha elküldenéd az azonosítót, akkor ránéznék. Mert ez így egy kissé zavaros, a feladási díjat a feladónak szokták vissza adni.
-
Topikgazda
Aktuális beérkezés: ECSCCA..... üzleti levél a postaládába érkezve. 14-én küldték el 24 Júl 2023 08:08 átadva a Magyar Postának és a 6. munkanap kézbesítve, 18 napos futási idő.
-
Topikgazda
válasz barry26 #68311 üzenetére
Köszi, megkaptam.
Volt egy sikertelen kézbesítési kísérlet, amelynek az indoklása hogy Sikertelen kézbesítés, jogosult átvevő hiánya, viszont a kézbesítő nem telefonált neked, kihagyta a második kézbesítést és úgy került a cím szerinti postára leadásra kézbesítésre. Nem az MPL logisztikai depóba került.
Amikor átvevő hiányt írnak az akkor is előfordul ha a csengőgombnál nem a címzett neve olvasható, vagy nem azonosítható be egyértelműen, de ilyenkor a MPL futárok többsége megereszt egy telefont, ez nálad kimaradt.
Nem igazán direkt depós téma volt és méltányos hogy neked fizetnek azért a kellemetlenségért 2650 Ft-ot hogy a Postán kellett átvenni.
Szóval végeredmény:
1. MPL futár kézbesítő negatív minősítés a trehány munkavégzésért.
2. MPL logisztika pozitív minősítés mert kárpótoltak pénzben a dolgozó hibás munkája miatt. -
Topikgazda
válasz jojoando #68315 üzenetére
Egyáltalán nem vagyok abban biztos hogy hogy a logisztikai cég telephelyéről az Express One szállítja át a Központi raktárukba. De ezt már írtam.
Megérkezett a Budapesti központba vagy náluk a INB Központi raktárba érkezett (HU - Budapest) nem tartalmaz arra információt hogy a logisztikai cégtől ki vitte oda. Nem biztos hogy az Express One a hunyó. -
Topikgazda
válasz jojoando #68317 üzenetére
De az Express One-t emlegeted hogy nem mentek érte, én csak azt írom hogy lehet hogy nem is nekik kell érte menni.
A logisztikai cég vámoltat elektronikus úton nem vámosok foglalkoznak vele, csak szúrópróbás ellenőrzés szokott lenni az ellenőrzési ütemterv alapján vagy amikor kétségei vannak a cégnek.
Hogy egyértelmű legyen a nyomkövetés itt olvasva szoktam tekinteni elfogadhatónak, hiszen ezek nem a szó szerinti tranzitos szállításúak, az valami egyéb szöveg.
Visszatérve a parcelsapp-hoz vámolás után jön ez
Parcel outbound from transit facility - Cainiao 31 Júl 2023 20:18
Received by local delivery company - Cainiao 01 Aug 2023 08:33
Megérkezett a Budapesti központba - EXPRESS ONE 01 Aug 2023 09:32Gondolom ha az Express One szállítaná ki akkor talán ők lennének írva az adott tevékenységhez, nem a Cainiao.
-
Topikgazda
válasz Wolfram #68327 üzenetére
Évek óta használjuk így, mert nincs más lehetőség a szállítási költség csökkentésére, mert itt minden termék egyedi szállítási költséggel rendelkezik, akkor is ha más-más színű ugyanazon hirdetésben a zokni.
Mi van ha már nem akarok tőle többet vásárolni, akkor mire megyek a kuponnal?
Ha lesz egy nem kifizetett tételed mert nem volt pénz a kártyádon azzal mi a gond szerinted? Eleve 20 nap áll rendelkezésre a fizetésre és addig le van foglalva a termék is. -
Topikgazda
válasz spleenszuru #68333 üzenetére
Kaptál az MPL-től értesítéstzefo? Az számít. Mindig küldik azt hogy csomagot fognak neked kézbesíteni ha megkapják. Amit az MPL kézbesít annál semmi fizetnivalód nincs mert egy belföldi üzleti csomag. Az MPL a PLUC......... kezdetű azonosítót tartalmazó csomagot kézbesíti a többi az Magyar Posta. Némileg keverednek a dolgok.
Az ECS...forma dolgai az Összefoglalóban a 2. pont végén leírva és nem MPL.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz spleenszuru #68337 üzenetére
Ez lesz az első értesítő tartalma: A küldeményt a feladó előrejelezte, az átadást követően megkezdjük a feldolgozást
-
Topikgazda
válasz motrola #68365 üzenetére
Más hogy értelmezendő ami a képen van, ki a csoda kérte azt hogy letétbe kerüljön? Mondjuk a futár kérte saját magától?
És az utóbbi azt jelenti hogy holnap, 08.03-án lesz kézbesítés: 2023. 08. 02. 7:48 Másnapi kézbesítésre előkészítve (címzett kérésére)
csak kért ilyet valaki és ha ez van, akkor 08.02-i kézbesítés csak sikertelen lehet, hiszen holnapra van áttéve, így minek kivinni?Egyébként a címed szerinti postahivatalban kell átvenni majd, mert az MPL oda adja le azokat amelyeket a 2. alkalommal sem tudtak kézbesíteni.
De érdemes megreklamálnod, ha önkényesen tették át másnapra, mert másnak a dolgozó nem megfelelő tevékenysége miatt az MPL 2650 Ft-ot ad kártérítésként. Lásd feljebb.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz jojoando #68369 üzenetére
Gondolom kevesebben dolgoznak a szabadságolások miatt, a csomagok száma meg nem csökkent. De ez csak egy hipotézis.
Régebben is előfordult már hogy a logisztikai cég akár 10 nappal később adta át, nem akartalak ezzel az információval idegesíteni, azért nem írtam le. Sajnos olyan is volt hogy elveszett.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz motrola #68385 üzenetére
A gond amit felvetté azért még is csak élő. Náluk is van olyan szótár elem hogy kapacítás hiánya miatt átütemezve.
Ha ezt írja be miután kiosztják kézbesítőnek, akkor mást nem is kell beírniuk és még is megértjük, elfogadjuk hogy sok lehet a csomag és nyári időszakban kevesebb lehet a futár és az autó, mert azok is elromolhatnak.
De nincs joguk arra hogy a nevünkben "átütemezzék" amikor náluk van valamiben hiány, hogy hamis bejegyzéseket írjanak be, azért mert nem akarják hogy a 24 órás kézbesítés elmaradása miatt kárpótolni kelljen, ez egyáltalán nem tisztességes hozzáállás az ottani dolgozók részéről.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!