-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
A javaslat az Összefoglalóban 2. pontos.
Az 1. pont Alipay regisztráció esetén.
A 2. pont ha nincs Alipay regisztráció. De ezt használva, nem kell az 1. pont annak akinek van Alipay tóregisztrációja.
Így neked a javaslatom a 2. pont így értelmezve:2. Az AliExpress mobil appban:
(ez törli az Alipayről is)
Belépés után
A bal felső sarok 3 vízszintes vonalat megérinteni,ekkor lesz elérhető
a My Wallet
vagy My account és My Wallet és ott a
My Credit/Debit Cards lejjebb a menüben és
az adott kártyánál REMOVEPersze telepíteni kell az AliExpress mobil app-ot a telefonra.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
Rayden02 #23743 üzenetére
Az pontosan azt jelenti. Akár már másnap megkaphatod ha munkanap, vagy 2-4 nap múlva, mert a helyi postahivatalban is sok csomag van és kevés postás. De az UC-s ha nem fér bele a postaládába (24mm-nél vastagabb) nem kerül kikézbesítésre, te leszel a postás, majd ha megkapod az értesítőt
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Flashget #23747 üzenetére
11-el feljebb írtam, kép is van, hogy kamu nyomkövetésileg, de mint küldemény azonosító úgy igaz, rajta a küldemény címkén, feladásra kerülnek.
És nem érdemes a Magyar Posta nyomkövetésére sem támaszkodni, az legyen csak tájékoztatás, mert pontatlanok még igazi nyomkövetési szám esetén is.[ Szerkesztve ]
-
Ha zárul a szállítási védelmi idő és te nem nyitsz 15 napon belül dispute-t, akkor megkapja a pénzt.
Az újraküldések mindig az eredeti vásárlás idejéhez tartoznak, ha annak lejár valamije akkor annyi, nincs mit igazolni, jelezni, ha majd megérkezik.
A Kínán belüli minimum posta díj 6 Jüan, ami majd 1 $, nemzetközi viszonylatban nem adnak 0,1 $-ért nyomkövetési számot.[ Szerkesztve ]
-
Ezt én sem értem, nem is tudom mi ez. Ilyet nem szoktak tenni az eladók.
Ebben a formában egy új vásárlás és nem kötődik az előzőhöz, az hogy azt írta hogy emögött az újból feladott és előzőleg kifizetett termék lenne az nem biztos hogy igaz.
39 nap múlva nem kapsz semmit akkor ezt a 0,1 $ is bukod.Részemről ezt valami trükknek tartom, sosem szoktam újraküldetni, pénzt kérem vissza és ha megjön legfeljebb kifizetem újból.
A te helyzetedben is indítanám az újraküldésétől függetlenül a dispute-t pénz visszakéréssel és majd kifizetném ha megérkezik. -
válasz
MittuDomain_ #23761 üzenetére
Ha kéred akkor igen, ő is illetve kérés nélkül De hiába írja hogy feladta, azután is elveszhet szállítás közben, így a feladás ténye lényegtelen valójában.
-
válasz
TomMusic #23769 üzenetére
Nézd ha elveszett, akkor hiába kell, nem leszel a dologban előrébb. Hány napot mutat a szállítási védelem?
Sajnos itt azért előfordul 50-60 napos érkezés is.
De azt írja, jól értelmezed.
Pénz vissza és megvenni máshol vagy vársz a szállításra.
Nem igazán lehet jó tanácsot adni.[ Szerkesztve ]
-
-
Nem volt egyértelmű amit írsz. Most megvetted vagy nem vetted meg? Az hogy kapsz "vásárlási ajánlatot" az lényegtelen.
Az eladó előírhat egy minimum rendelési mértéket. De ha beteszed a "kosárba" és kifizeted akkor azt annyiért küldeni-e kell, utólag nincs áremelés a kifizetett tételre.
Kifizetted, meg kell kapnod. Az hogy feladja vagy nem adja fel az más dolog. Van egy határidő az elküldére.
Nézz szét esetleg találsz másnál.
Nekem a 30 centes dinnyemagot simán elküldték.
Kitiltás úgy konkrétan nem kezdeményezhető de lehet jelezni, ha gondod van egy hirdetéssel, pl hogy egyedi feltételeket határozott meg utólag. -
Reklamálhatsz ha nem adja fel a megadott időben, de mivel automatikusan ilyenkor sztornózódik a rendelés és a pénzt visszakapod sok értelme nem lenne.
Az hogy ajánlatokat küld azt nem tiltja semmi, figyelmen kivűl hagyod, mivel te már fizettél és nem kell több.
Egy vevő nem elegendő és nem is igazán működik hogy az AliExpressről kitiltsanak valakit.
Az ok mi lenne? Semmit nem követett el azon kívül hogy írt neked és ha már letelt a feladási határidő nem adt fel a kifizetett árút. Mint írtam, sztornó és pénz vissza. Nem történt vásárlás.Ezt írtam: Kitiltás úgy konkrétan nem kezdeményezhető de lehet jelezni, ha gondod van egy hirdetéssel, pl hogy egyedi feltételeket határozott meg utólag.
Ott a felületen a lehetőség.
Az Aliexpress belépés.
A megvett termék oldala, középen Report item link.választod a megfelelő témát ezek közül ami a szituációnak megfelelő, de nem tudom mi lenne a jó.
-
válasz
TomMusic #23781 üzenetére
Mivel csak akkor kapja meg az eladó a vételárat ha te leigazolod a megérkezést és azt követő 15 napon belül nem kezdeményezel dispute-t, a pénzt az AliExpres-től kapod vissza. Ez történhet úgy hogy az eladó elfogadja a követelésedet vagy az AliExpress dönt a javadra.
Azért kell a dispute mert az esetben az eladó által fizetendő jutalékot az AliExpress sztornózza, mivel a pénz visszaadással az üzlet nem történt meg állapotú lesz.
Persze van olyan eladó aki nem szeretné, hogy legyen nyoma a dispute-nak, de akkor más úton kell neked a pénzt eljuttatnia, mondjuk a PayPal fiókjáról küldi el neked a te PayPal fiókodra, ekkor mivel nem lesz dispute majd megkapja az AliExpress-től a pénzt, persze a jutalékot azt vonják tőle. -
válasz
hzsolee #23782 üzenetére
A Posta ilyen esetben nem kéri az eljárási díjat, remélhetőleg a DHL se, de ez amit írtál az postai küldeményként fog érkezni, nem a DHL Express futárcég szállítja. Tehát a Posta móka fog előkerülni.
És nem bankod árfolyama számít, a EKB $ -> € keresztárfolyama, amit fizettél az ma 23,37 €, nem fognak áfát felszámolni, így eljárási költséget sem[ Szerkesztve ]
-
válasz
barna E #23798 üzenetére
Én azt szoktam tenni -mivel csak teljesítette az eladó az adás-vételi szerződés ráeső részét- hogy írok neki, megérkezett, szeretném kifizetni. 4 lehetőség jöhet szóba.
1. Elfogadja hogy fizetném és ezzel a módszerrel oldjuk meg: megveszem ugyanezt, ő nem küldi el csak beírja hogy elküldve, én viszont úgy 1 hét után leigazolom hogy megkaptam. Így ő megkapja pénzt az AliExpress-től.
2. Ha van Paypal fiókja és nekem is van, akkor oda elküldöm a vételárnak megfelelő összeget.
3. Azt írja hogy tartsam meg és oké minden
4. Ezeken kívül más megoldást javasol. -
Ha ma fizettél akkor azt csak zárolásba van helyezve pár nap kell mire le is vonják és elutalják az AliExpress-hez. A Netbanki felületen is kettő azonos összegű zárolás van? Az sms-ek lehetnek tévesek.
Az Aliexpress-en az Orders listában hány tételt látsz a mai napra ilyen összeggel?
Ha csak nem 2* vetted meg akkor 1-nek kell lenni.[ Szerkesztve ]
-
Úgy néz ki, hogy a Yanwen logisztikai cég kezd normális módon foglalkozni a nekik szállításra átadott küldeményekkel.
Ők adnak neki egy UR887004606YP nyomkövetési számot ami mint látható nem igazi nemzetközi postai nyomkövetési szám, amikor elhagyja Kínát ( kínai posta szállítja) kap egy másik számot, ami már valódi nemzetközi postai nyomkövetési szám RG942939779CN és ezt fogja hozni a magyar postás.
A vásárlásnál az eladó az első számot írja be, az nem fog változni, de ha azt a számot mondjuk a trackitonline-on beírjuk szépen követhető a tényleges mozgása.
Tehát a UR999999999YP forma "speciális, egyedi módon" követhető nyomkövetési szám.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Madycsa #23810 üzenetére
A Magyar Posta oldalán mit látsz ennél a nyomkövetési számnál?
De az lenne hivatalos hogy amikor beérkezik a vámosok engedik be az országba és a nyomkövető oldlak ezt írják hogy vám elé állítva, majd azután el dől hogy kell vagy nem kell igazolást küldeni.
Ezt írtam is az Összefoglalóban:
Ha olyan szöveget látsz a nyomkövetésnél hogy vámon (hold customs, Into customs), az azért van, mert minden, akár 0,5 $-os tétel EU-n kívülről vámeljárás után kerül be a vámjogi szabadforgalomba az országba, az értékhatár alattiak egyszerűsített eljárással, míg a feletti értékűekhez be kell nyújtani a vásárlási igazolásokat.Most a 22 €-nak 27 $ felel meg, efelett vámeljárás lenne, de ahhoz kérni szokták az értékigazolást.
Ami ÖF vámolás résznél van írva nagyobb összeg, azt majd ha vámeljárás indul, akkor kell kérni hogy vegyék figyelembe.Egyébként Kínából kifele jövet is van vámkezelés, azt is olvashatod a nyomkövetési információknál, ha már egy import vagy megérkezés a célországba szöveget olvasol és azután jelenik meg az amit írtál, akkor a mi vámosaink dolgoznak vele.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Madycsa #23812 üzenetére
Akkor az a szöveg még az általános vám bemutatás szövege, ez még nem vámolás.
A Magyar Posta oldalán ezek a szövegek jelenhetnek meg:
Ez az első verzió, vámeljárás, ezek később olvashatóak mint az sms a vámolásról, az jön előbb:
Célországban feldolgozva / Processed in the destination country
Küldemény kiválasztása hatósági eljárásra, postai árubejelentés / Under postal customs procedureMásodik verzió, nem lesz vámeljárás:
Célországban feldolgozva / Processed in the destination country
Belföldi feldolgozásra továbbítva / Forwarded for domestic sortingMost vársz majd a továbbiakra.
Ha az első verzió lenne, akkor amire anadroid is utal azt kell tenned.
Az Összefoglaló 7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai résznél minden leírva. -
Mi a bizonyítékod hogy nem adta fel? Nagyobb az esélye annak, hogy szállítás közben elveszett az apró zacskó, az pedig egy harmadik fél hibája, akit nem tudsz értékelni. Nem fogja az eladó a negatív értékelést továbbadni a postának.
De ahogy gondolod.
A szállítási idő csak egy alpont az értékelésbe.
Azonkívül nem azért vannak fent az AliExpressen, hogy csak a pénzeket szedjék össze, ha nem kapják meg a vevők akkor úgyis dispute-t kellene nyitni és a sok dispute egy eladónál nem egészen jó dolog, így az a néha előkerülő vélemény, hogy csak pénzre utazó csalók vannak az AliExpress-en, azért nem egészen fedi le a valóságot.Ezek valami tesztek voltak hogy pár forintnyi valamiket elküldik-e? Ők kínaiak, de nálam biztos lenne egy minimum összeg ami alatt szóba sem állok a vevővel, mert csak a tranzakciós illeték nálunk több mint itt bármelyiknek az értéke.
Az Aliexpress oldal trükkös néha, de egy F5 oldalfrissítés elő tudja csalni, vagy csak rákattintani a Store névre vagy a Feedback szövegre, persze ez akkor jó, ha be is vagy lépve. Az is lehet hogy böngésző valami beállítása miatt nem kerül elő.
A pontos okot már nem is keresem, néha előkerül, akkor pár kattintással meg tudom nézni.A RU kezdetű számok sem egészen nemzetközi postai nyomkövetési számok, kinézetre igen.
[ Szerkesztve ]
-
Aki azt írta az értékelésben hogy nem adta fel annak sincs bizonyítéka, akkor írom így 50% esély hogy elveszett és 50 % hogy nem küldte el, de ez utóbbinak nincs igazán értelme, ha mindenki vissza kéri és kapja a pénzt. Csak az AliExpress rendelkezik vele, nem az eladó. Haszna az semmi nem lenne belőle.
Nálad is 3 nap múlva zárul, de még 15napig nem kapja meg a pénzt, majd ha addig nem fut be dispute, akkor fér hozzá.[ Szerkesztve ]
-
Azt is vedd figyelembe hogy az is ellenőrzési szempont ha egy eladónál legtöbbesetben az automata rendszer zárja a vásárlást, nem a vevő, annyira az AliExpress-nél sem hülyék, hogy ezt a kritériumot ne figyelnék, mert akkor ők is részesei lennének ennek trükknek.
Pár kattintás a dispute, ahhoz nem sok köze van hogy mennyi pénzről van szó. Fizettem, nem kaptam meg, a pénz visszajár, nem egészen logikus hogy a 15-20 mp-es munka fárasztó lenne hogy csak úgy ott hagyjam a pénzt. Nem segélyezek, nem jótékonykodok, én vásárló vagyok aki felé nem teljesült az adás-vételi szerződés, így jogos a pénz vissza elvárásom.
Ha nem kérem vissza akkor táptalajt adtam a csalásnak. -
válasz
Krogoth #23830 üzenetére
Ha látszik az a rész hogy bankkártyás fizetés történt x összeggel akkor elméletben igen, de a banki tétel a valódi igazolás.
Ez az elvárás:
A vámkezelések alapját a küldemény tartalom, illetve annak igazolható összege határozza meg.
Az előzőek miatt a vámkezeléshez elengedhetetlenül szükséges az alábbi dokumentumok bemutatása:
- Számla árumegnevezéssel,
- Banki átutalásról igazolás, kivonat (internetes fizetés esetén, ún. rendelt áruk esetében)A számlát váltod ki az AliExpress oldalaival.
Nem akarom hogy húzzák az időt hiánypótlási kéréssel, ezért inkább elküldöm. Ennek ellenére is legutóbb 20 napig "vámolták" azt amire nekem sem kellett áfá-t fizetni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
XP NINJA #23833 üzenetére
Elküldöd az e-mail címedet, a PayPal azonosítódat. Mi lenne ebben átverés? Nem akarja hogy dispute-t nyiss ellen, ha a pénzt megkapod nincs is értelme.
Ha elküldi akkor rögtön ott az egyenlegeden, legfeljebb annyit írj még neki, hogy vegye figyelembe a PayPal jutalékot és annak megfelelően küldje, hogy te az eredeti kifizetett összeget kapd meg.[ Szerkesztve ]
-
2017 április 24-től úgy működik a Magyar Posta, hogy azokat a külföldről érkező küldeményeket amelyek vastagabbak 24 mm-nél (nem fér be a postaládába) nem kell kivinniük.
Ez alól kivétel a nemzetközi könyvelt postai küldemény (Registered Mail)
Ezek az Aliexpressen ezek lehetnek:
Shipping: ....to Hungary via PostNL, vagy Sweden vagy más postai szolgáltató registered néven
Shipping: .....via China Post Registered Air Mail[ Szerkesztve ]
-
Ez egy normálisan követhető német postai nemzetközi nyomkövetésiszám. Ha elmész a vásárlásodhoz szállítási információihoz mindig írják a 5-10 nap "feléledést".
De a külföldi eladóknál nem úgy van, hogy bemegy a postára rögtön ráteszik a nyomkövetési számot és már követhető is.
Leigénylik elektronikusan és majd amikor ténylegese a postánál van azután minimum 1-2 nappal lesz látható a felvételi szöveg.
Gondolom a szállítási védelem még 59 nap körül ketyeg, ha 10 nap múlva látsz bejegyzést az sem késő.
Bármely postai nyomkövetési oldalon,
a Magyar Posta,
Trackitonline,
17track.netAz idő 18-35 nap ezzel a szállítással.
[ Szerkesztve ]
-
Én leírtam a Üzletszabályzat szerint szabályt, nálunk betartják.
A nemzetközi postai regisztrált levélküldeményt 2 kg-ig a Magyar Posta kiszállítja.
Ezek Rx999999999CN formátumú számmal rendelkeznek. ( Rx = RA–RZ (registered) )
Ami Ux999999999CN az nem ez a szám.
Az igazi EMS küldeményt szintén kihozzák.Mindegy hogy aláírós vagy nem, kint ezeket levélként adják fel, viszont itthon csomagnak minősül amit nem hoznak ki csak ha jó fej a postás.
Ez nem egészen így van és csomagokra megint más a kézbesítési szabály.[ Szerkesztve ]
-
válasz
E.Kaufmann #23854 üzenetére
Mennyi $ volt az ára szállítási költséggel együtt?
A linkelt kolléga itt az Összegfoglalóba leírta, hogy mit kell tenni. 7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai
Várhatsz majd az ajánlott levelükre, de inkább töltsd le a posta oldaláról -link a a fenti helyen- Magánszemély Vámkezelési nyilatkozatot, csatold amit kell, ha a kifizetett összeg 27,1 $ és 45,477 $ közt van, akkor a javasolt kérelmet is.[ Szerkesztve ]
-
válasz
E.Kaufmann #23856 üzenetére
A 80 cent különbség miatta sem lett volna vámeljárás, így meg egyáltalán nem, de kell nekik a kitöltött és általad aláírt nyomtatványuk a lekönyveléshez.
-
A gond következő.
Ezt írod: Megérkezett a csomag benne egy darab.Arra nem ezt kell indítani:
Dispute Reason: Purchase Protection is running out, but package is still in transit
Neked hiányod (Quantity shortage) van a megérkezett csomag tartalmából, nem az egész pakk hiányzik, a nem érkezett meg az nem igaz.Az Összefoglalóban lévő leírások közül a 3. AliExpress probléma kezelés, dispute indítás-ból a Ha megkaptuk, de probléma van vele. rész alkalmazandó.
Esetleg próbáld meg megváltoztatni az okot a te oldaladon (My Proposal) az Edit gombra kattintva
Jelenlegi felállásban az ok valótlan. Nem döntenek, döntöttek a javadra.[ Szerkesztve ]
-
válasz
TomMusic #23864 üzenetére
Egy kínai bankból a te bankodba azért nem pár perc az utalás. Ha normális a bankod akkor 2-4 nap, de az AliExpress 15 napon belüli megérkezést ad meg a szerződési feltételekben.Vasárnapi a bejegyzés, de 16.ától indult meg az utalási gépezet, időben vannak még.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Madycsa #23867 üzenetére
A hivatkozás ott volt az értékhatár szöveg előtt.
A tájékoztatásnak nincs linkje, e-mail volt de az idézetem hiteles, de a jogszabály és a havi vámolási árfolyamok alapján te is kiszámolhatod, annyi lesz amennyit írtam.De akkor segítek:
Tisztelt Magyar Posta Zrt. Nemzetközi Kicserélő Központ!
Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 162 § (5) bekezdése alapján a rendelt küldeményben lévő termék értéke a 22 € forintra számított összértékét meghaladja, de nem éri el a 150 € értéket, úgy a termékbehozatal során általános forgalmi adó fizetési kötelezettség keletkezik, amely összeget az ügyfélnek nem kell megfizetnie akkor, ha a kiszámolt – és így az ügyfél által fizetendő – összeg a 10 € értéket nem haladja meg.
A fentiek alapján kérem, hogy a Rx999999999CN postai azonosítószámú csomag vámkezelését, vámteher felszámítását mellőzni szíveskedjenek, mivel a küldemény értéke 29.42 $, amely után fizetendő közteher nem éri el a a 10 €-t.
Dátum, aláírásAzt is írtam már hogyha nincs áfa fizetés, akkor eljárási költség fizetés sincs a Posta esetén.
Arról is szó volt hogy nem elég az a két oldal, kell a banki igazolás is a fizetésről.
Pont itt a topikban írtam 16-án:
Ez az elvárás:
A vámkezelések alapját a küldemény tartalom, illetve annak igazolható összege határozza meg.
Az előzőek miatt a vámkezeléshez elengedhetetlenül szükséges az alábbi dokumentumok bemutatása:
- Számla árumegnevezéssel,
- Banki átutalásról igazolás, kivonat (internetes fizetés esetén, ún. rendelt áruk esetében)A számlát váltod ki az AliExpress oldalaival.
A gyakorlati részt is leírtam a 7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai résznél.
Nem elméleti eszmefuttatás amit ott olvasol.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
E.Kaufmann #23873 üzenetére
Nem tudom ki volt aki írta, de ez biztos Boldog Április elsejét! dolog, mert nem kerek a dolog.
Feltételezve hogy komolynak szánta, lenne hozzáfűznivalóm.Ez pl nem így igaz: A Magyar Posta a Kínai Postával történő elszámolása során sem kapja meg a kézbesítés teljes költségét, így ez egyre nagyobb veszteséget okoz a postának.
A veszteségre nincs bizonyíték.
A nem hatékony működésre igen, a közel 30 000 fős MP dolgozói létszámból a kézbesítéssel csak 12000-en foglalkoznak.
Mivel tavaly óta a Kínából jövő küldemények nagyobb részéért mi megyünk be, kézbesítésről szó nincs.A svájci posta sem népszerű, mert az EU-n kívüli ország, így ami tőlük érkezik alapból ua. mint Kínából, vámeljárásos, míg a másik kettő említett az megint más kategória.
De jó volt olvasni ilyet is, üdítő a kamu hírek közt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- GARIS!! Gamer PC/Ryzen 5 2600/RTX 2060Super 8 GB/16 GB/250 SSD/1 TB HDD
- Kezdődik újra a bányászszezon! Rig Építés/karbantartás/felügyelés stb.
- Eladó hibátlan Sony PlayStation 5 (PS5) Slim Konzol (1TB), 2 Kontroller (+ Diablo IV opcionálisan)
- AMD Gamer PC / AMD Radeon RX 7900 XTX / AMD Ryzen 7 7800 X3D
- iphone 14 Pro Max 128gb, független, makulátlan, 100% akku
- Lovelec Teraka 630Wh 95Nm. Tuningolt Ebike
- Motorola Edge 40, 8/256GB, újszerű, MediaMarkt garancia 2026.02.07-ig Eladó!
- Asztali PC i5-2500, Intel alaplap
- JÉZUS EVANGÉLIUMA - bármi megtanulható, ha: akarom-hiszem-tanulom-csinálom-tapasztalom-megértem-élem
- Garázsvásár! LGA1150, LGA1155, AM4 alaplapok, processzorok, DDR2, DDR3 memóriák