-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Aramisz #40623 üzenetére
Ha belépsz, a vásárlásnál a jobb szélen megy egy számláló
A pontos dátum meg a View deail és a Reminder 1. pont
Ha lejárt akkor a zárás időpontja a My Orders, Manage Feedback, Action oszlop Order Closed: a jobb szélen.
Ha közben dispute-t nyitsz akkor csak itt látod ha le lett zárva és a szállítási védelemből esetleg hátralévő időt sem látod a fenti helyen amíg a dipsute megy.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz kinghaxor #40622 üzenetére
Nem a magyar posta írja ők csak megkapták ezt az adatot a nemzetközi adatbázisból, a rendszer automatikusan emeli át.
Ők amit írni fognak elsőként az az egységképző érkeztetés lesz.
Szerintem az elmúlt 1 hétben vagy 6* írtam, érdemes megvárni hogy leteljen, mert ha előbb indítod mivel szállítás alatt áll várakozást fognak előírni. -
Topikgazda
Ez a szállítási módtól is függött eddig is és az országtól is, a futárosra nem lesz ennyi.És az eladó is belenyúlhatott.
De hol láttad mert most ez a vásárlói védelem reklám teljesen összevissza van írva, már EU-s valamiket is kavarnak, ott nincs 90 nap. Sőt semenyi nap nincs írva.
De ahol nézed ott ugyan mennyit írnak a terméknél várható szállítási, időnek mert én ilyeneket látok Estimated Delivery: 30-50 days
Ez az oldal jön elő és semmi érdemi információ nincs.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Bobby G. #40642 üzenetére
No én sem az Ali sem a MP követőjében nem igazán nézegetném, mert ponttalanok, késnek.
A 25-i bejegyzés az már az ide megérkezés, bár még az NPKK nem vette át.
Bár mostanában nekem úgy tűnik hogy a Cainiao csal a bejegyzésekkel. Ez biztos hogy gépi információ és nem feldolgozási: 2020-06-25 12:00:00[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz xy.zsolt #40644 üzenetére
Szerintem már írtam neked is hogy ez nem igazi nyomkövetési szán, nincs YP kódú ország, aztán a VR sem jó EMS kódnak, nézd meg a másik, igazibb hozzátartozó nyomkövetési számmal, mivel ez Yanwen nem lesz EMS. Az egyébként most elég drága lett a kínaiaknál is.
[ Szerkesztve ]
-
-
Topikgazda
válasz gyuszek2121 #40659 üzenetére
December 31-ig Anglia még EU-s vám és áfa jogilag, addig csak megjön.
-
Topikgazda
válasz Aramisz #40669 üzenetére
A negatív minősítés törlését kérheti, főleg ha a pénzt visszakaptad és ha szállítói késedelem volt akkor meg is teszik, véleményem szerint semmit értelme sincs "büntetni". Persze ha van ilyenre időd akkor miért ne.
Oda van írva hogy melyik micsoda, de az új értékelésük egy baromság.
Itt az új ahol értékeled a termékleírást 1*-5*, majd a tapasztalatidat részletezed, azután a kiszolgálást 1*-5* és a szállítási időt 1*-5*.Itt a régi, ez volt az értelmes minősítés. A teljes tranzakció 1*-5* elégedettség, majd a tapasztalatidat részletezed, a termék leírás 1*-5*, az eladó kommunikációja 1*-5* és a szállítás 1*-5*
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Inhouse #40675 üzenetére
Ezek nem könyvelt küldemények megjósolni sem lehet azt hogy mikor érkeznek.
Az elsőnek ez a nyomkövetési száma UB145922373TW április 8, elindult.
Az LP...-mek ez 9062523384506, ha igaz lenen az hogy május 14-án megérkezett már rég megkaptad volna.
UW554492925CN ez még Kínában van, június 2-án azt ottani kicserélőközpontba érkezett meg, de március óta ilyen bejegyzések vannak. Ennél nincs értelme hosszabbítani.
Az számít, hogy mennyi hátralévő napot látsz a böngészős felületen.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz djsunstealer #40678 üzenetére
Mindig megy vagy angol vagy kínai nyelven a nyomkövetési információ oldal, akár két féle, ha máshol kézbesítik akkor térkép is a két város közti távolságról, ha 3-nál több kép lenne akkor meg valamelyiket összeszerkesztem. Dispute bizonyíték nélkül egyenlő a 0-val.
-
Topikgazda
válasz Fr@nkieWilde #40680 üzenetére
Nem mindig jelenik meg, van amikor az éves fordulóval törlődik és néha böngésző oldal frissítés kell neki.
-
Topikgazda
válasz djsunstealer #40687 üzenetére
Pont nem az AliExpres nyomkövetője van használva, a Cainao csal, hanem a Parcelsapp, a Postal Ninja és ha szükséges akkor a Magyar Posta angol nyelven
-
Topikgazda
válasz djsunstealer #40721 üzenetére
Biztos vagy benne hogy 10-12 nappal azelőtt érkezett meg? A könyvelt küldeményeknél nem ez az idő látszik, pedig ezekkel többet kell foglalkozni mint azokkal amelyek nem könyveltek. Azok mennek rögtön a szállító ketrecbe az ellenőrzés után és viszik az OLK-ra.
-
Topikgazda
válasz djsunstealer #40725 üzenetére
U-s Yanwen Tajvani számos, arra amit látsz amikor rákérdeztem a posta konkrétan nem válaszolt hogy ők írták volna be. Láthatok ilyet minőségbiztosítási okból, ezt írták, de ha nincs nekik kifizetve a könyvelt küldemény kezelés (mert arra több pénz kapnak) akkor ugyan miért csinálnák meg?
Normális könyvelt küldemény esetén ezek vannak írva
Egységképző érkeztetése
Egységképző felbontása
A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben
Ezeknél meg rögtön
A bejövő küldemény átvétele a kicserélőbenAz tény, hogy ami U-val kezdődik az adott országon belül (Tajvan) követhető, de nem kell a nemzetközi postai adatbázisban könyvelni a külföldi posta által.
Most így ránézve néhány U és CN végűnél 4-5 nap telt el az állítólagos megérkezés és kézbesítés közt. TW-és estén 11-17 nap, de hogy ezeket a járvány elleni védekezés csúcs idejében nálunk könyvelgették volna azt nehezen hiszem el.
Bár szeretnek ingyen dolgozni, pedig minden évben vitáznak a kínaiakkal, mert szerintük kevesebb pénz kapnak a küldemény forgalom után. -
Topikgazda
válasz Vikusz77 #40727 üzenetére
Nem aktuális most december közepéig nem agyalunk itt. De ők is beszedhetik az áfát-és befizetik a vevő szerinti ország adóhivatalának. Vagy lesz AliExpres EU raktár valahol, ahol az adott ország felé befizetik az oda be és kikerülő termékek után az áfát. A jelenleg áfa kikerülő módszereknek az importálással foglakozó logisztikai cégre vonatkozó új vámoltatási rend is keresztbe tehet, a legvalószínűbb az lesz hogy te a vám online felületén megadva az adatokat amelyeket a szállító által megadott küldemény azonosít alapján írsz be kiszámoltatód a fizetendő áfát és akár rögtön befizeted Aztán a szállító felé gazolva a befizetést az kézbesíti neked.
-
Topikgazda
Hivatalosan benne van az áfa az árban, így azt fizetted. Persze nem kapsz egyenlőre áfás számlát, pedig kellene.
Itt annyi változás lesz hogy ha egy spanyol üzletből vásárol egy német és magyar vevő, akkor nem az ottani 21%-os Áfás árat hanem a német 19% és a magyar 27% áfát fogják fizetni a vevők. Ez az üzlet forgalmától függően már most is így van, de egységesebb lesz. -
Topikgazda
válasz vandor01 #40732 üzenetére
A vásárló országa szerinti áfa van kiszámlázva, aztán hogy miként küldik egymásnak az adóhatóságok az áfát engem annyira nem érdekelt hogy el is olvassam.
De ilyesmi a szabályozás és 35000 € - 100000 € (ország függő) éves eladás felett, most.
Ha az Ön cége másik EU-tagországban élő fogyasztók (magánszemélyek) részére értékesít és szállít le árut, alapszabályként be kell jelentkeznie adóalanyként az adott országban, és az ott alkalmazott adókulcsnak megfelelő összegű áfát kell felszámítania az áru után – kivéve, ha a kérdéses országba irányuló értékesítések összege az adott évben alatta marad a célország által meghatározott értékhatárnak.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz djsunstealer #40737 üzenetére
Hozzáteszem, amikor Fairi jelezte hogy ez látható, egy kicsit örültem én is, bár kétségeim voltak. Aztán az hogy 5 - 21 ott lézenghet az eléggé szűkös csomagtárolási kapacitású NPKK-ban le is írtam ezt az információt nem relevánsként.
-
Topikgazda
válasz Vikusz77 #40739 üzenetére
De olvastam, csak nem írták hogy mely országoknak okoz gondot az átállás, több milliárd € veszteségről van szó ha csak 1 hónapot is csúsztatnak.Nme tudom meylik álamengedheti meg magának ezt a luxust ezen év után.
A technológia működik már most is, persze erős hardver kell mert mondjuk magyar viszonylatban (nem számolva csak az állami vámolással) az úgy 500000 vámeljárás 15 millióra ugrik fel éves szinten. Megoldható a növekedés kiszolgálása. A bevételből bőven futja a megelőlegezett költségekre.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Az hogy a 10 €-ot el nem érő Áfá-t most elengedik az saját nemzeti jogszabály alapján történik, ilyen nincs az Uniós HÉA (áfa) szabályozásban. (Nem is lehetne ez a kibúvó)
Ha magyar vezetés erről 10 € alatti összegről továbbra is lemond (a nyilatkozatok nem utalnak rá) akkor mivel ez vámeljárás kertében történik most is, akkor továbbra is be lesz építve úgy ahogy most van a vámolós programban és 0 Ft fizetnivaló lesz a vámolás vége.Amit Áfá kifizetéssel veszel meg (lesz ilyen számlád) és EU-n kívülről jönne, annál pedig a felületen jelölöd hogy volt áfa és mennyi és szintén 0 Ft fizetnivaló lesz a vámolás vége.
De most júliusban korai erről beszélgetnünk, aztán ha tényleg halasztanák valamennyivel akkor szintén korai. -
Topikgazda
Már írtam és a posta már használja, a nem könyvelt küldemények esetén adnak neki egy belső azonosítót, a vámeljáráshoz az adatokat arra való hivatkozással küldöd be, azzal kötik össze a küldeményt és a vámolási dolgokat. Lényegében minden könyvelt küldemény lesz valamilyen módon, vagy nemzetközi postai nyomkövetési szám vagy a posta belső azonosító. Ezt akkor adják, írják rá amikor náluk van és nem amikor a kínai logisztika szerint már ezer éve nálunk van.
Megfogod kapni, de persze arról nem láttam még leírást hogy az NPKK utáni szállítási folyamatban történő elvesztés esetén mi lesz és arról sem hogy ez a azonosító képzés mennyibe fog kerülni, ha mi fogjuk online végezni a vámeljárást, mert most sem kell a postára bízni, de ez esetben most 1100 Ft-ot fizetünk ezért vámközvetítési díj néven.
Ha a külföldi kereskedőn keresztül van fizetve az ÁFA akkor a végösszegben benne van és ha a kereskedő "nem szállítja le" akkor neki a kifizetett összeget a most is szokásos módon (AliExpress dispute) kell visszaadnia.
Azt azért látni kell hogy ilyen esetben bár van rá elvi lehetőség, a befizetett áfát- a kereskedőnek elég macerás visszakérni, kisebb összegek esetén nem éri meg (3 € úgy 1100 Ft, de ennyit nem is adnak vissza) és ez eleve veszteség lesz, ez a rizikó biztos bekerül az árakba.
Illetve ha egy adott ország felé most is sok a meg nem érkezett okú dispute akkor a legegyszerűbb technikai szabályozást csinálja a kereskedő, nem szállít oda. De ez csak az én elméletem, mivel én ezt tenném. -
Topikgazda
Negatív rekord, 142. nap és megérkezett a vásárlásom.
-
Topikgazda
Az Összefoglalóban ha AliExpress vásárláshoz ugyan, de ott a vámoláshoz minden információ. 7. pont.
A szállítási költség is vámérték alap, az érték 36.16 $.
Nem te számolod át forintra azt a vámosok csinálják, tehát ha $-ban lett fizetve akkor $ értékek szerepelnek.
Az A pont az jó.
Viszont vámmentességet kérdeznek arra a jogszabályi hely a vámmentességek közösségi rendszerének létrehozásáról szóló 1186/2009/EK tanácsi rendelet b) 23. cikk (2) bekezdés – elhanyagolható értékű küldemények (behozatal) vonatkozik. Tehát 150 €-ig vámmentes a beszerzés.
Az Áfa elengedést viszont az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 162 § (5) bekezdése alapján kell kérni, mivel ebben a hónapban 40,52 USD-ig érvényes ez a kitétel.Szerintem a vámügyintézőik ismerik a feladataikat és a jogszabályokat.
Erről van szó, idézet az Öf-ból:
Magánszemély által megrendelt áru (vásárolt áru)
0-22 euró között vámmentes/vámeljárás alá nem tartozó küldemény
22,1-150 euró között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 euró felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeményt[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Ugyan ott. Minek fizetnél valamit amit nem kell?
Ha privátban adsz e-mail címet akkor amit a képen látsz pdf-et elküldöm neked, beírtam a jogszabályi helyeket. De azért azt a kis kérelmet amit az Összefoglalóban javasoltam FEDEX-re átírva a Posta hivatkozásokat küldd el nekik, inkább legyen túl biztosítva a dolog, mint nem megértve.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Fr@nkieWilde #40780 üzenetére
Elsőként megérkezik Hollandiába onnan aztán 06. 29-én elküldve ide és 07.03-án tényleg elindult.
Ami megkavarhat hogy ennek valahogy hozzárendelődött egy RO438767380EE nyomkövetési szám is, így az is előfordulhat hogy a Meest szállítja, de szerintem ez a Posta lesz. -
Topikgazda
válasz xy.zsolt #40787 üzenetére
Elkészítettem.
Annyit azért senki sem felejtsen el hogy ez a kedvezmény nem mindenre vonatkozik.
A 22-150 euró értékű küldemények esetén azonban a vámmentesség nem alkalmazható a következő termékkörökre (jövedéki termék kategória):
- alkoholtartalmú termékek,
- parfümök és kölnivizek,
- dohány vagy dohánytermékek.
A pdf-et ha kapok e-mail címet privátban akkor elküldöm. -
Topikgazda
válasz fcbarca #40790 üzenetére
A hetek óta nem küldi az nem jó, az elküldésre ennél rövidebb idő van előírva és ha nem teszi meg akkor a rendszer zárja a vásárlást és visszakapod a pénzed.
Ha bejelölte hogy szállítva akkor pedig a szállítási védelmi idő lejártáig nem igazán tudsz semmit sem tenni. Ha van nyomkövetési számod, mert ha szállított az állapot annak lenni kell, add meg és megpróbáljuk kideríteni hogy mi van vele.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Zoli-bácsi #40792 üzenetére
1. Hol olvasod? Szerintem elég egyértelműen leírta hogy nincs nyomkövetési száma
2. Mennyi a maximum processing time szerinted? Nincs hetekben mérve.
Mivel az nagy valószínűséggel lejárt és nem az lett panaszolva hogy miért kapta vissza a pénzt, így az a logikus feltételezés hogy szállítottra állította.
3. A 2. pontban leírtak alapján írtam hogy: Ha van nyomkövetési számod,...... ha nincs akkor nincs mit vizsgálni.
Teljesen értelmes az amit írtam.
Mit szeretnél akkor jelezni az AlIexpress felé?
A fekladási idővel kapcsolatban nincs,mert automatikus ha feladja, ha szállítás alatt áll mert bejelölte akkor az el van küldve, ha nem látnál nyomkövetési szám szerű valamit -ami kötelező elem- akkor az eladótól kell megkérni. Az hogy amit megad az valós vagy nem az már más dolog.
Ha nem érkezik meg akkor pedig dispute keretében jelzed.
Ha van valami problémád a hirdetéssel az eladóval minden hirdetésnél a leírás fejléce jobb szélen tartalmazza a Report item linket.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz Zoli-bácsi #40794 üzenetére
Mit nem értesz azon hogy ez már papíron el van küldve? Lehetetlen hogy eddig tartson a processing time.
És várjuk már meg hogy megerősíti hogy a mi a helyzet. Feltételes módban írtam a nyomkövetési szám témát. Válaszoltam. Lásd a #40793 hsz alján. -
Topikgazda
válasz pulutodurumo #40796 üzenetére
Oké, tévedtem, lehetséges, de nem jellemző. Ha visszagondolsz ennél mindig rövidebb időid voltak.
De akkor meg az az igaz ha nem adja fel visszajön pénz, de az AliExpress felé nincs mit jelezni ha még az időkereten belül van.
Bár én eddig nekem kiírva 14 napot láttam legtöbbet, a többség 1 héten belüli volt. Persze akkor nem rendeltem amikor esetleg felnyomhatták 30 napraKiegészítés az előző hsz-ekhez.
Megnéztem, ha ugyanazt találtam meg amit panaszolt ott tényleg 30 nap a vásárlástól, így tárgytalan amit írtam, még processing time idő ketyeghet, ha az letelik és nem adja fel, a pénz vissza jön és ezért most nincs miért írni az AlIexpressnek[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz fcbarca #40798 üzenetére
Mikor rendelted és akkor már emelt az eredeti 30 napon?
Az is sok egyébként, mert szerintem EU-n belüli szállítással más webshopból ugyanennyiért hamarabb jutnál hozzá.
De akkor ha még belül van a processing time-on és ez neked sok idő azt írnák hogy kérd a vásárlás törlését, de nem kényszeríthetik az eladót semmire. -
Topikgazda
válasz fcbarca #40802 üzenetére
A Xiaomi Mi Store ha róluk van szó (de csak nevezik magukat annak, nem hivatalos eladó, csak használhatják a nevet) mindegyiknél 30 nap feladási időt írt, ha június 16-án vetted akkor alapból is július 16 a vége és 14-én kell, kéne rákérdezni hogy mi a helyzet, mert akkor még kérhetsz emelést mielőtt lezárná a rendszer.Nem igazán van mit reklamálni, időn belül van.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz xy.zsolt #40808 üzenetére
Mivel nem tudható hogy mennyibe kerül és az átvilágítón értékesebbnek látszik ezért kérik, ezért vámeljárás alá vették, akkor is ez történik ha ki lett választva a vámosok által a random ellenőrzésre.
Te tudod hogy mennyi volt az ára, ők nem.
És nem a köztudottan kamu adatokat tartalmazó CN22 vámárúnyilatkozat címke alapján kell dönteniük, feltéve ha volt a csomagon ilyen.
Minden EU-n kívülről érkező termék vámeljárással kerül be az országba.Szóval nem egészen kell itt felháborodni. Ha majd valódi információk lesznek a vámárúnyiltakozaton akkor elfogadják, de 16 éve ritkán igaz.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
Az van hogy bekérték az adatokat? Ha ezt látod a Magyar Posta oldalán akkor kell vele foglalkozni, de akkor már jönni szokott az sms is. A vám elé állítva az némelyik nyomkövetőnél egy normál szöveg, de az nem a vámeljárás, hiszen mindent a vámosok engednek be az országba.
Az is lehet hogy ez nem a te küldeményed száma, csak ezt adták meg neked. -
Topikgazda
válasz xy.zsolt #40814 üzenetére
Nem kell pánikolni, a terv az hogy te vámoltatod magad, így mint írtam nemrég (de július még korai és lehet hogy halasztódik) legfeljebb a most vámközvetítési díjként fel számolt 1100 Ft-ot kérhetné, hiszen nem vagy köteles őket igénybe venni.
Valójában későbbiekben csak azért, hogy értesítsenek a küldeményről ennyit pofátlanság lenne elkérniük, a könyvelt küldemény megérkezését meg egyébként is látjuk, még kimunkálás alatt a dolog, ezért nem is kell vele foglalkozni.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs