-
Fototrend
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz trialboj #20034 üzenetére
Ahol olyat olvasol hogy registered az lenne a nemzetközi nyomkövetéses, a többi esetén is van küldemény azonosító, az a Kínai posta jóvoltából Kínán belül követhető.
Fordítva kell értelmezned: az eladónak kell igazolni hogy kézbesítették neked.
Nem a megérkezés számít és nem neked kell igazolni.
Miért nincs PayPal?
Mert az amerikai cég ez meg kínai. Némileg nem működhet a dolog.
Az AliExpress az Alibaba Group-hoz tartozik, van saját bankjuk és itt van az Alipay fizetési felület.
Az Aliexpress vásárlói védelmével nincs gond, működik normálisan. -
-
Topikgazda
válasz trialboj #20529 üzenetére
Olvass vissza.Van egy csomó hsz kamu nyomkövetésre. Kereső, kamu tracking, 80 hsz
A Szingapúri nyomkövetőszámos küldemények jellemző szállítási ideje Mo-ra 12-25 nap, semmi meglepő nincs benne.
A te küldeményed utolsó bejegyzése ez:
14.09.2017 02:13 Import (Megérkezett a célországba) Bucuresti Bsi (c, M, E) a román posta bejegyzése.[ Szerkesztve ]
-
Punike
tag
-
Topikgazda
válasz trialboj #24441 üzenetére
Ez nem nyomkövetési szám, akárki írta ezt a bejegyzést ez nem igaz, ez kamu. Ennek az útját a Posták nem könyvelik.
Mit kell tenni? Dispute, nem érvényes a nyomkövetési szám, ez nem könyvelt küldemény kéred vissza a pénzt.
De lehet hogy holnap, holnapután viszik,de tényleg nem könyveli a Román Posta sem.
Ha jó fej akarsz lenni előtte írsz az eladónak, hogy ezt kaptad, akkor mi is a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz trialboj #24455 üzenetére
Nem kaptál nyomkövetési számot, ez egy küldeményazonosító amely rajta van csomagcímkén, ez így nem kamu.
Az hogy nem lehet nyomkövetni és csak a tracking number nevű mezőbe lehet beírni hogy ezen számon feladásra került ez még nem probléma. Ezt elküldték, mert minek vesződne olyan szám kitalálásával, amit az ő postája feljegyez?
Nézd meg hogy milyen szállítási módot fizettél ki és ha ott registered és nyomkövetés available valami van írva akkor lehet reklamálni mert nem azzal küldte.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz trialboj #24469 üzenetére
Igen, de a 90 Ft fix az eleve ráadódik., másrészt nehogy már nekem kerüljön plusz pénzbe, mert nem akarja az AliExpressnél a dispute-t -ami az ő hibája-beszámoljon a minősítésébe. Én teszek neki szívességet, nem pedig ő nekem. Mint írtam, eleve ő dönti ezt el, nem a PayPal.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz trialboj #24471 üzenetére
Majdnem úgy volt, ahogy gondoltad, csak a zivatarok „közbeszóltak” és nem tekintem belekontárkodásnak. Inkább hasznos kiegészítésnek és köszönöm.
Az utóbbi időben én sem írtam, hogy célszerű figyelni arra, hogy ha PayPal-on keresztül akarja az eladó küldeni, akkor a költségviselésre és emiatt nagyobb összeg elküldésére figyelmeztetni kell.
A gyakori előfordulás miatt ez sajnos fontos dolog és foglalkozni kell vele.
Azt nehéz eldönteni, hogy tudatlanság miatt vagy csak pofátlan és azért küldi úgy, hogy a címzettől vonódik le a PP jutalék.
Az tény hogy nekünk, magyaroknak még mindig az AliExpress dispute az, ami keretében költség levonás nélkül megkapjuk a nekünk járó összeget, ezt elkerülni, hogy nem legyen az eladónak „fekete pontja” nem a vevő érdeke, neki nem kell ezért „fizetni” semmit.
Bosszantó az is, ha pl. német vevőről van szó, akkor – mivel ott van az AliExpressen PayPal fizetés – ha refundról van szó, ő a teljes összeget megkapja, mert ilyen esetben a PayPal senkinek (vevő és eladó) sem számol fel jutalékot.
Valahogy rendbe kellene tenni ezt a dolgot, mert magyar vevő viszonylatában ez, hogy PayPal-ra küldené a pénzt, a szerződési feltételek megsértése, a vásárlói védelem kijátszása.
Tényleg nem tűnik soknak a 3,4% + 90 Ft, de ha a megvett termék 2 $-os árát kapjuk így (272,58*2=545,16 Ft) akkor ténylegesen 18,53+90=108,53 Ft lesz amit nem kapunk meg.
Konkrétan ez a veszteségünk, mert ugyan pozitív hozzáállásunk volt a késlekedő szállítás vagy a megkapott hibás termék ellenére, de az eladó el akarja kerülni az AliExpress szankcióit. 437 Ft realizálódik az 545,16 Ft helyett. Szerintem ez nem engedhető meg.Van Kínára is PayPal költség kalkulátor ahol egyértelműen kiszámolgathatja, hogy mennyit kell küldenie, hogy a teljes vételárat megkapja a vevő.
Pl.
If sending $1.00, the amount that will go to fees is $0.34 and the recipient will receive $0.66.
If sending $2.00, the amount that will go to fees is $0.39 and the recipient will receive $1.61.
If sending $10.00, the amount that will go to fees is $0.74 and the recipient will receive $9.26.A példánál maradva 2 $-t kell kapnom, akkor neki ennyit kell küldeni:
If sending $2.41, the amount that will go to fees is $0.41 and the recipient will receive $2.00.Nálunk bankkártyáról küldve ilyen költségek vannak:
You'll send Fee
1,00 USD 1,00 USD
2,00 USD 2,00 USD
3,00 USD 3,00 USD
4,00 USD 4,00 USD
5,00 USD 4,92 USD
10,00 USD 5,09 USD
50,00 USD 6,45 USD
100,00 USD 8,15 USDTehát fontos, hogy amikor elfogadjuk azt hogy a PayPal-ra küldje a pénzt akkor hangsúlyozzuk, hogy a PayPal jutalékot neki kell fizetnie, annyit küldjön hogy a teljes visszajáró összeget kapjuk meg.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz trialboj #32335 üzenetére
Nekem is ez volt (igaz csak 1 termékkel a csomagban). Aliexpress megítélte a pénzvisszafizetést. V/ tanácsára a posta angol nyomkövetési oldaláról csatoltam képet amin látszik a rossz város meg arról, hogy az én címem nem az: "AliExpress' Judgment Package sent to a wrong address Valid"
Jester
-
Topikgazda
válasz trialboj #32340 üzenetére
Újraküldést is kérhetsz, de akkor is igazolnod kell hogy az a számú csomag nem neked lett kézbesítve, és mindegyiknél külön-külön kell indítanod, látod az Open dispute gombot mellettük. Az Összefoglalóban lévő leírásban látod a dispute opcióit.
Nincs garancia arra hogy meg fogod kapni, még akkor is ha feladta. Ez igaz az újraküldésre is.
Az szoktuk csinálni hogy a pénz visszakérjük és megvesszük újból, új vásárlás - új védelem és az újraküldöttel megegyező szállítási idő, de ott már nincs védelmed semmire.[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #32335 üzenetére
Hát ez remek. Egy 7 elemből álló rendelésnél, rossz tracking kódot kaptam, nem tudtam mi a teendő, nyitottam egy dispute-ot az első terméknél, de rosszul kattintgattam, és most azt kéri hogy küldjem vissza, illetve 3 dolcsi a refound összeg ami téves mert a 2db lámpcska még 1 dolcsit sem éri el.
Azt írja van 4 napom visszaküldeni vagy az eladóé a lovetta, semmi lehetőséget nem találok, hogy jelezzem, valami nem ok, és hibáztam a kitöltésnél. Nem az összeg a lényeg, hanem mag a tény, hogy lenyúl az oldal.De egyébként is menjenek az anyjukba mert ők kutyulták össze az egészet, mégis én izzadok hogy bebizonyítsam, nincs nálam a cucc.
Másik topikban V/, azt mondta hogy az eladónak kell bizonyítania hogy megérkezett a termék, és ameddig ez nem tette meg, ő a felelős érte, linkeltem képeket is, amin egyértelműen mutatja a tracking oldal, hogy teljesen más városban lett átadva."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Topikgazda
válasz trialboj #32398 üzenetére
Teljesen rossz volt az alap indoklás, nem erről van szó: Dispute Reason: Shipping method was not as described
Amit nem kapsz meg, mert másnak a számát kaptad meg és azt máshol kézbesítették az neked kamu tracking információ. Nekem volt 4 ilyen esetem, másnak is hasonlóan azt javasoltam amit ilyen esetre írtam, mind visszakaptuk a pénzünket.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz trialboj #32422 üzenetére
Az általad linkelt képen az látszik hogy 26-án elindult Romániába, de szerintem ennél több információ nem lesz előtte látod hogy a belső mozgásról van információ.
Már lejárt a szállítási védelmi számláló? A vásárlásnál a kézbesítési bejegyzés leállította?
Bár a dispute miatt lehet hogy nem látod.
Mint írtam a máshol történt kézbesítés kamu nyomkövetési szám invalid tracking informatio és arar kellene dispute, ez a visszaküldési eljárás viszont ne tudom mit enged meg. Ha cancel lehet-e a többire amazt indítani, nekem ilyen nem volt még, nem kellett visszaküldeni semmit és azt módosítani, főleg úgy hogy meg sem kaptam.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz trialboj #34739 üzenetére
30 nap, de itt nem a terméket értékeled, magát a vásárlást, az eladót
You can leave feedback for sellers.....
Szóval teljesen értelmetlen úgy mond a termékről bármit megosztani, tesztelgetni, hiszen csak eladja, nem ő készíti.
Ugyanezt a gyártmányt mástól is megveheted és ha ennél az eladónál beírod hogy rossz, azzal még máshol megfogják venni, legfeljebb megsértődik hiszen nem tehet arról hogy gyenge a minősége, ő pedig jól leírta a hirdetésben terméket, elégedett lehettél a kiszolgálással, nagyon gyors volt a szállítás, ezek mind 5 csillag és te bevésed hogy 25 nap használat után valami gond van a termékkel.Szóval szerintem itt félreértelmezed.
A Banggood-on ahol az értékelést másképp értik, a vásárlás napjától számolt 6 hónapon belül lehet a termékről véleményt írni. Reviews for products you purchased more than 6 months ago.
És látható a kettő közti különbség, eltérőek Ali eladó értékelés, BG termék értékelés:
[ Szerkesztve ]
-
petipetya
nagyúr
válasz trialboj #34739 üzenetére
A szövegmezővel és a képek feltöltése lehetőséggel a terméket értékeled, ahol fontos minél több paraméter megosztása. Például cipő esetén méret, fotók a címkéről, belső talphossz stb. Óra esetén átmérő, tokfülek közti távolság, szerkezet, szíj szélessége stb. Ultrahangos párásító esetén hozza-e az üzemidőt stb.
Itt csak három példát emeltem ki, mivel terméktől függ az, hogy éppen mit érdemes rajta értékelni. Persze vannak olyan apróságok, melyeknél felesleges az időt tölteni.
Banggood esetén ugyanez a metodika. A videó és annak megosztása a YouTube-on már más tészta, időigényes folyamat.
"nincs rá lezsóidő"
-
Topikgazda
válasz trialboj #34747 üzenetére
Én véleményem szerint nincs haszna, simán eltüntetik a negatív értékelést.
Legfeljebb nem attól az eladótól veszed meg ezt a gyenge vacakot. Annak lenne értelme ha meg sem vennéd.
Az én értékelésem nem lesz sem több, sem kevesebb, hiszen nem is számolják, leigazolom hogy megérkezett értékelésre meg Cancel mert semmi értelme.
Ha lehetne egyértelműen csak az adott terméknél látni tapasztalatokat az hasznos lenne, de itt nincs ilyen.
Minden eladónál megnézni az értékeléseket, aki már adott el belőle és ahol nem igazán lesz magáról a termékről szöveg, az meg értelmetlen időpocsékolás.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz trialboj #34755 üzenetére
Azokat törlik amit kér az eladó, vagy nem felem meg az AliExpress előírásainak. De ezzel nem azt írtam hogy nincsenek negatív értékelések, hanem mivel ilyen lehetséges, nincs értelme az értékelésnek
A Banggood mint írtam az teljesen más. Ott egyértelműen terméket értékelhetsz.Ance én így értettem a törlést, ha megtehetik akkor meg is teszik. 5 alkalommal jártam úgy hogy törölték, ezután én semmi hasznát nem láttam annak, hogy foglalkozzak vele, így a tapasztalataim szerint igaz az hogy törlik.
Ha te nem jártál így azért még nem kell kétségbe vonni azt amit írok.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #36240 üzenetére
Nagyon fura, pár nappal a határidő lejárata előtt megjött pár csomag. Tehát 58 napot vártam az átlag 25 helyett. Ez. nálam abszolút 1 értékelés, viszont még rendelnék onnan mert a termék ok.
Ha ezúttal gyorsan megérkezik, lesz. rá módom hogy atirjam a mostani 1 csillagot?Mivel a tracking csak Kínában működött, nem tudom megállapítani hogy Bukarestben állt ennyit, vagy a hajón kavarodott el.
Köszi
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Topikgazda
válasz trialboj #36397 üzenetére
Kinek is adtad a az 1 csillagot? Az eladónak aki teljesítette az adásvételi szerződés ráeső részét, vagy a szállító cégnek aki az átlagod szerint késedelmesen 33 nappal később juttatta el hozzád?
Kiegészítheted a megadott értékelést, bár nem értem, előbb értékeltél mint hogy megérkezett, vagy az átlagod nem teljesülése miatt rögtön adtad?
Az átlaggal az a gond, hogy 1 és 49 átlaga is 25 és január közepe és mai nap közt volt némi szállítási probléma, lehet hogy nem tudták elküldeni, vagy egy helyen ott ragadt olyan okok miat amit nem lehetett előre látni.. -
Topikgazda
válasz trialboj #39971 üzenetére
Ez eddig is így működött nem egészen értem a felháborodásodat. Mivel a járvány és a gazdasági válság miatt növekedtek a szállítási díjak, (Pl. a Magyar Posta ebben az évben július 1-től 4-jére emel árat) az eladók már nem vállalják át, ezért kevesebb a free shippinggel eladott termék egyszerű gazdasági oka van. Nem szállít ingyen a kínai posta sem, az eladó fizet.
Ezt az eladó adja meg, az EU szabályozási elméleted megdőlt emiatt, közük nincs hozzá.
Egyébként a több darab rendelés miatt már eleve van szállítási díj kedvezmény, 6,19 $Ha egy eladótól vásárolsz megbeszélheted vele hogy egyszerre adja fel és adjon külön árat a szállításra, az hogy ez miként lehetséges többször írtuk már itt és az Összefoglalóba is benne van a leírás, 14. Gyors tippek-ben
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz trialboj #39976 üzenetére
10 € az ÁFA fizetési határ nálatok ez kb 11,3 $. 2021 januártól meg nincs kedvezmény.
Ennél is egyszerre fizeted a 6,19 $-al kevesebb 21,41 $ szállítási költséget. és egy csomagban kapod meg, az hogy külön tételként látod nem őrült meg hogy külön-külön adja fel, ezért javasoltam hogy egyezkedj vele mert lehet hogy 8-10 $ a maximum ezekre a postaköltség.
Viszont mindegyiket külön veszed meg és a termékere egyesével vonatkozik a vásárlói védelem, így ha nem kapod meg, akkor 13 db dispute-t kell indítanod, ezt meg az AliExpress oldotta meg így.
Ha a kosárba van még más eladó terméke akkor ha azt is kijelölöd a bolt neve előtti kocka jelölésével, akkor mindent egyben fizetsz, nem változott semmi a költségek emelkedésén kívül.
EU raktárak a megoldás vagy beszedik az Áfá-t az eladók és továbbítják a magyar és román adóhatósághoz, vagy te fogod kifizetni, nálunk saját elektronikus vámoltatás lesz, ha nem bízzuk meg a szállító céget a hercehurcával, de az is elektronikus lesz.[ Szerkesztve ]
-
nyisziati
veterán
válasz trialboj #39978 üzenetére
Szerintem valahol nem is baj, hogy leszokunk a 2-3 dolláros rendelésekről, legalább előtérbe kerülnek az értékesebb dolgok. Plusz a postának is kevesebb terhelést jelent a kevesebb csomag, ha minden visszaáll a régi kerékvágásba, akár gyorsulhat is minden a vírus előttihez képest.
Plusz talán a kínaiak számára is egy lökést jelent ez a minőségibb termékek előállítása felé. -
Flashy
veterán
válasz trialboj #39976 üzenetére
Teljesen eladó függő volt eddig is, csak sokkal több volt az ingyenes és az olcsó és nem kellett annyira figyelni. Van amikor 2 termék postája kétszer annyi mint 1 terméké, van amikor kicsit több vagy kicsit kevesebb, mint kétszer annyi és van, amikor 2 termék postája egyenesen kevesebb mint 1 terméké. Van, amikor sávosan nő, pl. az ötödik termékig nincs posta, onnantól van. Van, amikor egy adott darabszámon felül bizonyos postázási módok el is tűnnek és csak drágábbat lehet választani (és ha visszacsökkented a darabszámot, nem áll vissza a legolcsóbbra).
Igen, néha ezzel trükköznek vagy növelik a profitot, de nem egy terméklapon láttam, hogy egyenesen az eladó írta ki hogy figyeljünk, három után nő a posta, inkább rendeljem két részletben (neki az a lényeg, hogy sokat rendeljek, de ilyen postázási lehetőségei vannak). -
trialboj
őstag
válasz trialboj #39976 üzenetére
Kicsit már off de lehet valakit érdekel. Tegnap kaptam egy csomagot a GLS-től romániába (magyar feladó) úgy hogy semmit nem is rendeltem, mikor kibontom látom hogy a GearBest-ről rendelt cuccaim, 12$ értékben, futár hozta házhoz, 4$ sem volt a posta a teljes csomagra, és NEM EU-s raktárt jelöltem meg, mivel ilyen opció nem is volt.
Szóval amíg az Ali szívatja a vásárlókat, addig egy másik oldal alájuk vág, és elhappolja az elégedetlenkedőket. Persze megjegyezném hogy a GearBest-en fele annyi cucc sincs mint Banggoodon vagy Alin, de mindenképp korrekt dolog volt, hogy 17 nap alatt kézbe kaptam, úgy hogy postára sem kellett mennem, ráadásul 10 nap alatt a városomban volt a csomag, kaptam róla sms-t, de mivel semmit nem vártam a GLS-től, azt hittem csak rossz számra küldték az értesítést.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Ixion77
őstag
válasz trialboj #40167 üzenetére
Azért GearBest-tel is sokaknak összeakadt már a bajusza.
Én idén már alig rendeltem Kínából, kezd nagyon elegem lenni belőlük.
Év végétől megszűnik az ÁFA és vámmentes határ, onnantól szerintem visszaesik az EU-ba irányuló forgalmuk úgy kb. 90%-kal...
Akkor talán végre ki tud épülni helyette valami EU-n belüli disztribútor-hálózat amely a minőségibb és keresett cikkeket beimportálja és árulja tisztességesebb feltételekkel. A sok hamisítványért, meg céljára alkalmatlan vacakért pedig nem kár. Az évek során azért volt jópár olyan termék amit miután megérkezett már dobhattam is ki..."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Topikgazda
válasz trialboj #52623 üzenetére
Hiába érkezik meg az adott célországba és a kézbesítik pár napon belül a szöveg ez még azután elveszhet és nem kapod kézhez, mivel ez nem lett kézbesítve számodra kérheted vissza pénzed az eladó pedig rendezze a kerestetést és kártérítést a szállítóval. A kézbesített (delivered) állapot esetén nehezebb érvelni, de itt az nem történt meg. Ha nem veszett volna el akkor 25 Máj 2021 dátumtól már kézbesítették volna.
Ha lejárt a szállítási védelmi idő akkor mehet a dispute.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- MIUI / HyperOS topik
- Mobil flották
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen