Új hozzászólás Aktív témák
-
Exodion
aktív tag
Hát azért reménykedek. Itt mondjuk már nincs javítás... értelme se lenne. A képernyő a házba ragasztott képernyő csere csak úgy lehetséges ha egy új házba átteszik az alaplapot, de ha a hátlapot ilyen gányul sikerült leemelni akkor nincs miről beszélgetni.
Mindazonáltal nem nagyon sietik el válaszadást. Bármi mással írtam 1-2órán belül válaszoltak, most viszont feltünően nagy a csend, pedig előre közöltem velük, hogy ha rosszabb állapotban kapom vissza a telefont mint ahogy beküldöm akkor úgyse hagyom annyiban .[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
A jogszabály viszont nem ezt mondja:
Jogszabály: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
Kérlek tájékozódj, mielőtt téves infót írsz le, sőt javítasz ki másokat.
@oriic
14 napon belül indoklás nélkül el kellett volna állni a vásárlástó, ezt garanciába elintézni bonyolultabb lesz. Ismerni kellene a pontos monitor típust, és a gyártó pixelhibára vonatkozó feltételeit, abból lehetne kiindulni. De szerintem 1 hibás pixel sajnos bukta...[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nem vagyok jogász, így konkrét törvény értelmezésekbe sem mennék bele. Az általam linkelt blogot konkrétan a fogyasztóvédelem oldalán is linkelik, mint tájékoztatást. De bőven elég csak rákeresni a kérdésre, ezer meg egy helyen meg lett válaszolva.
A szerződés nem a személyes átvétellel kezdődik, hanem a felek egybehangzó akaratnyilatkozatával jött létre, gyakorlatilag a webáruházban történő vásárláskor. Vásárlóként kattintok a "Megveszem" gombra, az eladó meg visszaigazolja a megrendelést. Tehát amikor az üzletedbe belép a vásárló, akkor ő - és az eladó - már egy megkötött szerződést teljesít, ehhez képest az, hogy személyesen veszi át az árut, vagy postán küldöd ki neki, csak technikai és nem jogi kérdés.
Nem egyszer éltem már ezzel a jogommal, sosem volt probléma belőle. Aki pedig nem így járt, az mehet a fogyasztóvédelemhez/homárhoz/netes nyilvánossághoz és vásároljon máshol.
A kereskedő maximum arra hivatkozhat, ha van lehetőség a vásárlás ELŐTT megtekinteni, kipróbálni valamint a fizikai paramétereiről meggyőződni a szóban forgó teméknek. Ez az esetek többségében életszerűtlen, kivitelezhetetlen. Plusz teljesen irreleváns, mert a webáruházban történő kattintás során létejön a felek közt a szerződés - ezzel kapcsolatban érdemes a bolt ÁSZF-ét átolvasni. Például a vevő részéről fizetési kötelezettség van, az eladó részéról pedig termék biztosítás, stb. Szép is lenne, ha nem így lenne.
De legyünk konkrétabbak, az Alza ASZF-jébe konkrétan le van írva, hogy mikor élhet valaki a 14 napos elállással. Így ha még jogi kiskapu is lenne, az ASZF miatt az Alza tekintetében ez sajna zárva van:
"A Fogyasztó a következő időpontoktól számított 14 napon belül jogosult a szerződéstől elállni indoklás nélkül (kivéve, ha a felek nem rendelkeznek másként):
- az áru átvételétől számítva (adásvételi szerződés esetén);
- az utolsó kiszállítás átvételétől számítva (többféle termék / többféle alkatrész kiszállítása esetén);
- az első kiszállítástól számítva (folyamatos teljesítésű szerződés esetén); vagy
- szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban.""Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Személyesen vettél át egy terméket, amit online rendeltél, 14 napon belül vissza szeretted volna vinni és elhajtottak? Mert ha nem, akkor irreleváns a fenti konkrét kérdésben, hogy milyen folyó ügyed van és kivel.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Igen, ennyi, meggyűrődött a doboz.
Valószínűleg én is túltettem volna a dolgon magam, de elég érdekes, hogy rajta van a törékeny kezelés címke, és a posta így bánik vele. Ja, nem, ez nem meglepő...
Amúgy az Alza valószínűleg mindent egyféleképpen küld, nekem még bubis fólia se szokott lenni, csak bezsugorfóliázzák a termék gyári csomagolását és kész. Mindig posta automatába kérem a terméket, de még nem volt ilyen probléma, mint a fenti képeken.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
joe-ker
senior tag
Gyüjteménybe nem rakom be így,természetesen ha játszani kellene akkor lesz@rtam volna.
Volt már régebbi rendelésem azt dobozba rakták,épségben megérkezett.
Valamint a Redmi 6-os telómat is csak egy zacsiba rakták az is túlélte a szállítást. Egyébként a postás mondta hogy nem érdekel senkit a raktárban,hogy mi van a csomagra írva,dobálják egy nagy konténerbe és kész.[ Szerkesztve ]
-
Chaser
titán
legjobb tudásom szerint, netről rendelsz akkor elállás is megillet
valóban, azért hozták ezt létre valamikor, mert netes info becsapós lehet, a képek is, de:
veszel egy xboxot, majd odagurítanak neked egy fotelt, visznek egy tv-t, meg kapsz egy süketszobát is mellé? ( : és természetesen biztosítanak játékot is? nem valószjnű
de mondhatok asztali ramot, igen, átvettem, naoncééép', köllviszem'...jah, csak otthon meg se nyikkan
mondhatok vga-t, bele fogják neked gépbe rakni, és szintén biztosítanak süketszobát mellé? nem valószínű...meg egyébként is lehet a te gépedben "cincog", és nemköll' onnantól
de mondhatnék egy hangrendszert is, vagy tollas ütőt, végtelenségig lehetne sorolniszóval szeretném én azt a jogászt látni, aki majd előadja nekem, a kapásból felsorolt 10 dolognál milyen lehetőségem van a helyszínen kipróbálni ( : mondhatok mosógépet is
szerk:
alzával meg eddig elégedett vagyok, gariztatnom még nem kellett, de azt ne is kelljen
gyorsak
sok terméknél megadták a gyári gar idejét - elsősorban ramra és ssd-re gondolok, azokat vettem tőlük - , nem úgy mint a többi kisker 90-95%-a
kipróbáltam a "felbontott új terméket" is, pár ezerrel olcsóbban lett így ramom, teljes garral
sok szállítási lehetőség is van[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
sztem is ha valami hibás, akkor mint személyes átvétnél, vonatkozik rá a 3 napos cseregar, ugyanakkor mivel a 14 napos elállást _semmivel_ nem kell megindokolni, és ott pont van, az is vonatkozik rá netes rendelésnél, hol érdekel/mi közöm nekem ahhoz ha hibás valami? küldje vissza a bolt ahova akarja, nekem meg adjanak új terméket/pénzt vissza
az h egyesek ezzel h élnek vissza, az másik történet
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus