Új hozzászólás Aktív témák

  • topikk

    senior tag

    válasz szecsgeri #48747 üzenetére

    Nem volt polár, ilyen széleslátónál már nem nagyon szokás a polárszűrő, mert egyenetlen lesz az ég színe. (meg nem is tudok szűrőt tekerni az Oly 7-14-re, nagyon drága egy adapter ~100 USD)

    mikrofon: szándékosan nem szerettem volna, hogy az égbe belelógjon, volt pár olyan is, de töröltem őket, nem tetszett. A felhőket a nagylátó csinálja ilyen húzottra, ha felfele döntöd vízszintestől. A másik síban vigyázni kell a vízszintesre, mert különben nagyon torzít. Ha épület vagy egyenes vonalak vannak a képben akkor mindkét síkban figyelni kell a vízszintre. Nekem az EVF-ben és az LCD-n is be van kapcsolva a vízszintmérő. Az égre szoktam tenni egy grad filtert, visszaveszem ezen belül az expot (-0.7 től -1 ig), highlight le, shadows fel. Ha kék eget akarok akkor WB kicsit hideg fele, ha sárgásat akkor melegebb fele tolom a csúszkát.

    Kontraszthoz közvetlenül nem nyúlok általában, a görbével állítom be a kontrasztot (Lightroom: medium vagy strong S görbe).

    Élesítés maszkolás után (eget csak minimálisan) 40-50 között.

    A HSL csúszkákat is tologatom, pl. a kék luminenciát visszavettem ezeknél, a lilát emeltem.

    Nagylátós tájfotózásnál szinte mindig ajánlott valami témát keresni az előtérben, különben minden kicsi és jellegtelen, nincs mi vezesse a szemet. Az előtérben levő tárgy növeli a térérzetet is. Kell egy szép kő, virág, fatuskó, gomba, bármi ami érdekes vagy szép.

    Amúgy a gépben a jpeg hasonlóabn nézett ki, nincs messze tőle a végső verzió. Este szép fények voltak, ezért is mentem vissza, mert az előzőnél kemény volt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák