Új hozzászólás Aktív témák

  • alvaro

    senior tag

    válasz DarthSun #98252 üzenetére

    Még tartozom múltkorról az S3 téma feltárásával. El is kezdtem azóta, épp alkalmasak lettek a körülmények, így gyorsan szert is tettem pár Trio3D-re, ami nem volt bonyolult. Volt viszont köztük egy PCI példány is, aminek azért megörültem. Tehát a felajánlásod köszönöm, de már szükségtelen igénybe vennem :)

    A fő észrevétel az, hogy tényleg elég jól viselkedik VGA trükkökkel szemben, az id EGA scrollerei és a Turrican 2 is jól futnak vele. Ezen túl még a VBE2.0 is jó rajta, Riva128-on is túltesz a módlista tekintetében, nemcsak low res módok vannak rajta, de 15 bit is, próbáltam egy-két demóval is, ami ezt igényli, tényleg mentek vele. Rivának ehhez UniVBE kellett.

    Egy hátránya azért van a Trio3D-nek, ami DOS alatt mindenképp orvosolhatónak tűnik, Win9x-et nem próbáltam vele, lehet nem is fogok soha :F A lényeg, hogy a hírhedt világosszürke fekete szint ezen is megjelenik, szerencsére a megfelelő regiszter átállítása következő bootig érvényesnek tűnik, nem zavarják a videomódváltások.

    Szóval tényleg OK DOS alá - vagyis a Savage(4?) lehetett, ami rosszul viselkedett pl. a scrollerekkel. Érdekesség viszont, hogy a Savage 2000 megint jól kezeli őket. Azt viszont lesz kedvem win alatt "3D kártya" szerepkörben megpróbálni, remélem, működik ott is ez az Inno, ami a kezem ügyébe akadt...

    Más - szöveges módban az 5ALI61 tesztlapomon az AGP kártyák (nem csak a Trio3D) most nagyon szeretnek random karaktereket elfelejteni updatelni, így pl. egy Volkov Commander képernyő itt-ott "lyukas" lesz - nem tudom, ez miért van, de grafikus módokban nem jön elő.

    Volt viszont ismeretlen eredetű instabilitás Duke3D alatt, az aktuális pálya valahogy összezeverodott a memóriában, keletkeztek "ha itt átnézek, lefagy" helyek, egy pályán egyszer csak nem lehetett több lemerülni (ami zavaró, ha a pálya fele víz alatt van), eltűnt egy kapcsoló a falról, ellenségek is elkezdtek aktivizálódás után azonnal megszűnni létezni - szóval jöttek meglepő dolgok. Egy 5x86 alatt cache tag SRAM csere tűnt a megoldásnak, aztán jött a SS7 IDT C6-tal (érdekes, ez a Jóistennek nem akart normálisan működni FX, HX, TX lapokban, akármiben próbáltam) és a furán bizonytalan AGP-vel... Szóval az X akták soha nem fogynak el. Most épp egy GA-5AX került képbe, ezzel nincsenek textmód hibák, meglátjuk, mit szólnak a játékok-demók... Meg nem ártana próbálnom másik 5ALI61-et is, hátha csak ezzel a példánnyal van porbléma.

Új hozzászólás Aktív témák