Új hozzászólás Aktív témák
-
gyiku
nagyúr
hüllő
-
ViZion
félisten
Kolléga megnézte... vannak fura dolgok. Sajnos. Haver súgott is, h fél éve nálunk van, nem tudja miért, de nem kelt el, szal. vmi van ott. Ki akartam próbálni, erre "át kell nézni, akkut tölteni és takarítani" jeligére elhalasztották... pedig beindult, azt próbáltam... Fene tudja.
Néztük Citroen picassot, egyik a munkatársamé, alap gép, de apja autószerelő, rendben is van, esztétikai dolgok akadnak, meg 350 e km. Cserébe olcsó, 2000-es évj. Másik picasso is 2000 évj, 1.8, klíma meg minden, 600k, ez is szép. 600k ért van egy focus kombi és egy astra kombi is, 2000-2001 évj, astra 1.6, 16 szelep, benzin, alu felnik meg acélon a télik. klíma, ilyesmi extrák mindegyiken vannak. Ezeknél legalább maradna pénz egy induló generálra: olaj, szűrők, vízpumpa, vezérlés, fékbetét, etc...
Viszont nem fiatalok, bár rohadás nincs egyiken sem, szépek, nyilván nem újak. Mindenki erőlködik, h toyotát... bakker, 2001-es és 1,1 milla... enyhén sokallom, inkább a feléből opelt és a többit eliszom.
90%-ban reggel-este egy kör: tanya-iskola1-iskola2-ovi-munkahely. Havonta 1-2-szer 30km-re másik városba, 2 havonta egyszer 60 km-re Kecskemétre... nah erre nem kell toyota drágán. Renault 9 éves, azt gondoltuk a köv. 10 évre megvan a gép, de elbizonytalanodtam. Holnap azért kollégával megnézzük. Diesel, ő ért hozzá jobban.Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
gyiku
nagyúr
Havernek volt ilyen meganja, imadta. Ha ez nem tuti, ne mondj le rola. Faternak van kombi focus 1.9tdci. Talan elso generacios, nem tudom. Az sem akar tonkremenni, igavono allat az is, fing fogyasztassal. Focus 2 es 3al van tobb eves tapasztalatom, de ezek ujabbak, valoszinuen dragabbak is.
Citroent nem ismerem, dr ha mar francia, akkor renault vagy peugeot. Opelt viszont semmi penzert nem vennek.
[ Szerkesztve ]
hüllő
-
ViZion
félisten
"Opelt viszont semmi penzert nem vennek."
Nah, ezt hallja meg Mackó elvtárs
Opel is jó... a maga módján. Igénytelen, benzin meg olaj kell bele. Cserébe semmit nem ad: nem szép, nem kényelmes, nem érdekes. Egy kietlen völgy, de nem megy tönkre, ha igen, akkor olcsó minden. Nexia dettó ez, hiszen opel. Az a durva, h a "nexia" műszerek, kapcsolók köszönnek vissza 10 évvel fiatalabbnál is.Renault nem a szerelők kedvence, főleg a diesel nem, ahogy most többeket megkérdeztem. Sajna a turbo, a nagy nyomású rendszer és úgy . ált bármi a motortérben javítani dupla ár az opelhez benzineshez képest...
Focus is benzines amit néztem, opelnél szebb belül, és legalább nem opel, amit unok már azért...Neten is azt írják, h renault szereted vagy utálod... nekem még nem volt, de sok ismerősnek van. Kolléganőnek szintén megane, nem kombi, imádja, kutya baja (a szokásos renaultos belső tér kopásokon túl...). Egyik kollégám a thaliát a másik kollégának adta el, hibátlan. Thalia helyett új lagunát vett, imádja. Ismerős laguna kombit vett, dettó isteníti. Nem is aggasztana a dolog, ha nem lenne itt ez a pár évnyi km órás huncutság, ami szerint alig ment 2 évben a gép... lol. Ráadásul egyik szerviz alkalmával az óra kevesebbet mutatott, mint előtte... aham. Szal ebben lehet saccra/kalkulálva az utolsó évekkel -bár letagadhatná!- kb. 300-350k km lehet, ami dízelnél para szerintem, főleg, h nincs nyoma nagygenerálnak, pedig elvileg ellenőrzött szervizbe hordták, de onnan lekérve csak az átlag éves dolgok voltak.
Eszem azt mondja, legyen az opel, vagy kollégától a picasso, utána 2-4 év és hátha összetarhálunk egy jobb gépre. 407 SW, ezt néztük asszonnyal, instant love. Igaz, ez is telebaCCva elektronikával...
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
gyiku
nagyúr
ugyan mar, a bolhas is csirkeolnak csinalja azt az opelt.
amikor renultot irtam, akkor a megan es felfele gondoltam. a torok thalia az majdnem opel
a km tekeres gyanus, keress masik megantvagy a ford. elnyuhetetlen. en ford parti vagyok, anno 1.6 benzin sierrank volt, azon tanultam meg vezetni. aztan 1.8 mondeo, majd 1.9 diesel focus combi. ez mind a fatere volt.
nekem focusokkal (2es, 3as) van tapasztalatom, meg mondeoval (2017).
az alom ford egy 5.0 mustang 2016[ Szerkesztve ]
hüllő
-
ViZion
félisten
Ez az egyik picasso: [link], szerelő azt mondta, az 1.8 motorokkal több baj volt, mint az 1.6-al
Ez a focus kombi [link], tetszene, első lökös megnyomva, asszonynak ez kizáró ok...
Ez meg az aSStra, csillió km-el, de szép. Már opelosan. [link]
Ez meg a renault: [link], gyanús, h itt is még legalább 50-150000 km-et hozzá kell adni a kiírthoz.Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
mackosajt
addikt
Sziszego lapos!
Van családi zafira is.
Corsa pihen az állványon.
Lassan egy éve...
Már sajnálom szegényt.
Cserébe pár helyen a tél alatt kibújt a barna fene. Olyan helyen, ahol nem nagyon nyúltam hozzá.
Majd lekezelem.
Utána festés és összerakásra fel.Opelt ne merd szidni, mert Qru rád lesz uszitva.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
Televan74
nagyúr
válasz hackeeeee #6817 üzenetére
Hát ez van.Multiké e világ PSA bekebelezte őket.Mondjuk engem nem izgat nincs jogsim és nem is lesz.
Ha 16GB DDR4 memória 70.000 fölé megy a nyáron és tartja magát,akkor lehet hogy ősszel bekövetkezik az amit még egy darabig el szerettem volna kerülni. Pc -ről konzolra váltok.Elegem van már az ilyen és olyan indokkal bekövetkező áremelésektől.Most nagyon - nagyon dühös vagyok, egy kicsit magamra is,hogy váltani szeretnék AM4 -re. De ez még ülepszik,most egyelőre sötét mély depresszióba burkolódzik a jövő.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
ViZion
félisten
Mai napi események:
ezt megnéztük, tetszik. Olaj nincs alatta (ott állt már pár hete), kis rozsda pufik vannak, de nem vészes. Ezeknél vmi típushiba, amire figyelni kell? Amit hallottunk ennél mikor kipróbáltuk: ékszíj laza, futómű jobb elöl kátyúnál klattyan, nem vészes, de vmi elkezdődik... Motorja szépen jár, váltó is pontos, semmi nem lötyög, nem zörög. Persze átnézetem a jövő héten még, és kap egy nagy szervizt is, ha megvennénk. Ahogy írtam, 1 m kb. a keret, ebbe lazán belefér.Viszont ami rohadtul tetszik nekünk, az továbbra is a Renault Megane II kombi. Megnéztem a dízelt, nagyon egyben van, kipróbáltuk (szaki is, akit vittem) nem érződik rajta a 200e km egyáltalán. Viszont dízel és én reggel 12km-et, meg este 12km-et autózok, mindenki lebeszél róla. Benzinesben mennyire lutri a 2006-os Megane grandtour? 900 k körül lenne, átírás, stb még bele is férne, utána 1-2 hónap és kapna egy nagygenerált (olaj, szűrők, vezérlés, szíjak, esetleg vízpumpa, fékek). Ki mit mondana erre? Vagy inkább a 2000-es évj. 1.8 benzin fókusz kombi? [link] Pénzben eléggé határon van, de ezt mindegyikünk szereti, tetszik és el is férnénk.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Jakuskacsa
senior tag
Én a fokuszra szavasznék. A megan jó, meg minden, de erre a távra dieselt venni vétek. 3-4 év és hengerfejes lesz, főleg ha nehéz a lábad. + a váltója kb 200e után garantált hogy szétesik. (a cégnél van nem egy renault, és mindegyiknek ugyanez volt a baja.) Motorja kimegy a világból (persze üzemmelegen és sok km-t), de a váltó mindig szétesik.
Fokusznál ne halogasd a nagyszervízt, kell neki a csere rögtön, és akkor nyugodt leszel. Egy dolgot még nézz már meg, hajlamos a hátsó híd és a kasztni közötti rész rohadni. Alá kell nézni ezen a tájon, mert azzal műszakin nem mész át az tuti.
A legszebb dolgok akkor születnek, mikor masoknak nem tetszik az, amit csinálsz!
-
Gyuri27
félisten
Szervó nyomócsőnél vagy a vissza csőnél szokott lenni bibi.
A cső maga alu. A hollandi meg fém. Van mikor elnyirja a csövet.
Másról nem tudok.
Annó mikor a szerelő Janit kérdeztem ő se tudott.
Ezek a fordok jók (mint régen az opelok). Egyszerű autók. Kiforrottak. Ha vigyázol rá kiszolgál amíg élsz.
Ha meg kell hozzá valami nem drága (illetve mindenből van x fajta utángyártott és pénzed szerint választasz mit szeretnél). A szerelés egyszerű, nem munka igényes.Amd - Radeon - Ryzen
-
ViZion
félisten
válasz Jakuskacsa #6820 üzenetére
Nem vagyok sportos vezető, 1.6 nexiával nem is lehet... Sajnálom, h diesel, pedig álomszép, nagyon fullos (nekem). Váltó dologról nem tudtam.
Fókusz (ill amit veszek) alapból olaj + szűrők, vezérmű lánc (vagy szíj, nem tudom mi van ennek), feszítők, fékek átnézni, ha kell csere betét vagy munkahenger is akár. Ékszíj, töltés, vízpumpa. Klíma átnézés, meg a többi folyadék meglesni. Opelnél váltó/difi olajat nem szabad piszkálni, fordnál passz, ha kell, akkor csere.
Lényeg, h kollégám ért hozzá, meglesett többet, ez alatt nem volt olaj, motor is tiszta (nem mosott, törölgetett!), ismerem a kereskedőt, ő is becsületes nepper, nyilván keresni akar rajta, de nem átbaccni, meg tukmálni. Tornyokat, sárvédőket, stb. néztük mi is. Ettől függetlenül jövő héten átnézi a szerelőm, akivel már 20 éves baráti kapcsolat is van, dolgoztam én is neki (címke tervek, apróság), kocsimat és a korábbi melóhelyem (meg úgy néz ki, h mostani melóhelyem is átviszi hozzá a szerviz melókat) a kocsikat is javította, korrekt, amit cserél megmutatja, amit nem kell arról lebeszél, h ne dobjam ki a pénzt, amihez nem volt alkatrész, vagy drága a gyári, ott meghekkelte (nexia váltó rudazat...). Átnézi, mond vmit, megadja, h mennyi lenne egy nagy szerviz -olyan 200k-t még rá tudunk költeni.
Gyuribá': köszönöm, ránézetek. Amúgy a szerelőm is német autó fan, ford tulaj és ford rajongó is, szal. jó a helyzet.
Nah, írják, h az 1.8 focusban is van kettőstömegű, mondjuk nem zörgött, nem csattant indításkor, leálláskor sem...
[ Szerkesztve ]
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Gyuri27
félisten
Na mostan itt nincsen szó rajonásról.
Vehetnél japán verdát (igazit nem francia japánt). Vagy az új hunyadikból is (vagy kia pl seed).
Mert azok is jók. Csak azok újabbak, drágábbak.
A rajongás a sorhat szivó motorokért van. Meg a sorhat szívó M-s motorokért.
De a focus, fiesta, fusion, mondeo jó. Ide, ebbe az országba meg pláne.Francia autók baja, hogy túl van bonyolítva minden meg sok az elektronika.
Említett laguna pl jó (már a régi 1-2 széria). Legtöbb embernél. Aztán van akinek csak a szopás volt vele.
Ilyen random dolgokat meg nem akar az ember a nyakába. Mert ha meg nem jó. Elad, másik vesz, megint átírat. Többe kerül az egész mint az autó.Azt a dizel motort nem vágom. A frissebb tdci-k legyen az 1.6-2.0 liter jók.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
ViZion
félisten
válasz Gyuri27 #6823 üzenetére
"Azt a dizel motort nem vágom. A frissebb tdci-k legyen az 1.6-2.0 liter jók."
Renault 1.5 dci motor, tényleg az van, h akinek jó, annak marha jó, városban is szerény a fogyasztás. Aztán volt, aki beírta, h nem, neki 9 körül eszik városban, ami nem jó. Meg a csapágysor megadja magát egy hang előjel nélkül, tehát az is csere instant (+30-50k). Szal. sok a lutri benne, próbálom elengedni.A Focus 1.8 benzin, de azt írják ebben is van kettőstömegű, ami szeret meghalni 200-250e km felett... Namost a kinézettben 190 e km van
Nah, azt mondják, csak mondeo 1.8-ban van, a fókusz az fain, nincs benne nagy kakukktojás. Remélem, mert 3-7 évre ez lenne a családi gép.Apropó, eladó Daewoo nexia, 1.5 i GLE, de 1.6 amúgy. Női tulaja volt - előttem, kicsit a 22 éves korának megfelelő állapotban. Friss műszaki, ha átmegy. Mit érhet ez? Motor váltó OK, váltó rudazat kopott, meg apróságok a baja... meg a fék, de az normális opel dolog.
(#6825) Gyuri27: 1.6 az a világon nincs (ami a 20km környéket jelenti nekem ). Az a bánat, h renault megane grandtour-ból is 1.4 benzinessel tele az apró, 1.6 az alig, vagy ótómata váltós, ami rizikó.
[ Szerkesztve ]
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
Televan74
nagyúr
Hogy mik nem vannak! iPon : COCA COLA Üdítőital szénsavas 0.33 l dobozos Coca Cola Cherry -rendeljek egyet utánvétel? Úgy megszomjaztam.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
stratova
veterán
Kellemes szombat estét. Megejtettük mi is a régóta halogatott autós babaülés upgrade-et, remélem kiszolgál még 3-4 évet.
Elvileg sokáig használható menetiránynak háttal, de megfordítható.[ Szerkesztve ]
-
ViZion
félisten
válasz stratova #6830 üzenetére
Ez má' nagyon NASA tekknika. Szerencsére nekünk már nem ez a pici kell, én rühelltem pakolni a gyereket ilyenbe, mert kevés volt a hely. A hátsó ajtó nem is nyílt ki normálisan, feszelegni kellett.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
stratova
veterán
Mivel sajnos felénk nincs garázs s az úttal párhuzamosan lehet lerakni a járgányt, így az ajtó koppig nyitható. De éppen emiatt fel is fogom hordani ezt a monstrumot, ha a 9-10 kg-os gyerkőcöt is fél karon viszem fel, nem gond az ülés vállon.
Bázistalpas ebből a szempontból praktikusabb csak ott többnyire sajnos valamivel kisebb maga az ülés is.[ Szerkesztve ]
-
ViZion
félisten
Nah, ma átvizsgálja a szerelőm a kókuszt, ha nincs nagy para, akkor a héten megvesszük... remélem.
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Fedora Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy
-
#81556480
törölt tag
Én mondtam ilyet ? nálunk összeszerelő üzemek vannak, németbe meg ford gyárak. mondjuk én jártam ford , opel, audi meg nemtom még milyen gyárakba németbe, meg magyarba is szállítottam. látni azért a különbséget.
ja meg hamburg azon részén ahol hajóra rakják a sok németbe gyártott amerikai fordot. az mondjuk nagy élmény volt. míg a szem ellát amerikai piacra szánt fordok olyan amit itthon nem látsz, de mégis németbe gyártják.
[ Szerkesztve ]
-
stratova
veterán
Az új Insigniával mi a baj?
Focushoz khmm..
MK1
Ford of Europe introduced the Focus in 1998 to the European market as a replacement for the Ford Escort.MK2
The second generation Focus was launched at the Paris Motor Show on 23 September 2004Amúgy meg számos üzemében gyártotta a Ford. Csak az MK3 lett globális modell.
MK3
In 2010 for model year 2011, Ford decided to reunite both international and North American models by releasing the international Mk3 worldwide. The previous North American version was discontinued, and the new model was launched simultaneously in North America and Europe in early 2011, both having started production late in 2010.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- EA Sports WRC '23
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Horgász topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- További aktív témák...
- Szinte új T14 Gen 4 Ryzen 7 Pro 7840U 32GB RAM (forr.) 1TB NVMe Samsung SSD 4G LTE 2026.12.20 GAR
- Vostro 3590 15.6" FHD i5-10210U Radeon 610 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- IPhone 11 64GB gyári független ÚJ Product Red 90 nap Apple garancia
- Iceriver Kaspa Miner 4TH - eladó!
- Cooler Master Elite HÁZ +DVD lejátszó, tápegység, venti - ELADÓ! 6.990.-