-
Fototrend
AMD Radeon™ R9 290 / 290X / 390 / 390X téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz Reggie0 #3575 üzenetére
Ez sem egészen igaz, hogy csak az azonos VRAM frekvencia melletti 2x bitsávszél adná a 2x teljesítmény különbözetet. Ha visszaveszem a HD5850 GPU órajelét 1000-ről 500-ra, akkor is kb. a felére esik vissza a hash teljesítmény, és ugyan így csökken a 290X esetén is, mikor saját magát tekeri vissza.
Amúgy ma játszogattam vele, és nem találok semmi értelmes beállítást a 290X-nek, amivel értelmes hash sebességet kapok HW hibák nélkül. Még egy másik mining szoftert is kipróbáltam (reaper), de ott is ugyan ez van. Alacsony concurrency és intensity érték mellett (pl. 2816 és 12) is azonnal hiba hiba hátán (11-es I-vel pedig ad ~125 h/s-t).
Már azon is elgondolkoztam ennek kapcsán, hogy talán nem bírják nálam az alapórajelet se a RAM-ok, csak valamiért megúszom a BS-t? (Intenzív játékkal még nem is teszteltem, pedig ideje lenne már.)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha DICE-nak egészében nem is feltétlen, de Repi imádja a PC-t. Tehát neki önmagában fontos ez a platform. Mivel a DICE rá épül, így nyilván a PC számukra értékes.
(#3602) SzlobiG: A többi bug főleg a netkódból ered. A játék komplexitása miatt nagyon sok szinkronizáció történik az egyes gépek között. Az NV-nek volt egy előadása nemrég, hogy van egy szint, amikor a szinkronizáció nehezen kezelhetővé válik, így a komplex multiplayer játékokat érdemes a felhőbe költöztetni. A DICE is épít erre, mert bizonyos dolgokat a felhőből szimulál, mint például a víz hullámai, de zömében a BF4 még egy kliensen futó program.
De abban igaza van az NV-nek, hogy a felhő az egyetlen lehetőség a komplexitás növelésére és ezért írnak saját grafikus motort erre az igényre.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
->Raizen<-
veterán
válasz Mr Bond 007 #3598 üzenetére
Igen. Telefonon már pár napja el van mentve a link. Meg fogom nézni. Kiderült hogy a 750 chieftek -es táp biztos kuka amúgy.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz radi8tor #3581 üzenetére
Nem szamit. Ezek a jelszavak disznek vannak. Van a melyik pool nem is ellenorzi, csak irj oda valamit. Nem lehet vele leszivni az accountot, max ingyen besegithetsz neki termelni
(#3578) janos666: en vgat irtam.
(#3601) janos666: A sebesseg nyilvan fugg a core-tol is. De itt erosen fugg a memoriatol is. Ha csak a GPU-t akarod tesztelni akkor bitcoint probalj. Arra is figyelj mire van optimalizalva a kernel, mert nem mindegy.A megfelelo cgminer config megtalalasa nem egyszeru. Nekem is ez volt a bajom 7950-nel, es kb 1 napig szenvedtem vele, de most megy 20-as intensityn gond nelkul.
[ Szerkesztve ]
-
N.Ferry
senior tag
Bocs,hogy megint hülyeségeket fogok kérdezni,de nekem akkor se tiszta ez a mantle...
Tehát azt állítod,hogy annyira jó lesz,hogy vissza kell fogni a vga-kat,és még úgy is sokkal gyorsabbak lesznek,mint dx alatt oczva?(miért hihetetlen ez nekem? )
De ha nem szabad tuningolni őket,mert elvileg akkor nem is kell nekik,annyira szuper lesz minden,minek kell neki a 95fok?Vagyis ha pl. levizezem többet "ártok" neki mint amit használ?Ezek szerint akkor a ref. 290 is bőven elég,nem kell a costum hűtésre várni,mivel úgyis elég lesz neki kb. 800mhz,amin a hűtő már nem üvölt?
Kérlek világosíts fel,mert ez nekem magas...
Bf4-hez meg annyit hogy azon kívül hogy a táj,és egyéb effektek nagyon szépek,ugyan olyan szar mint pl.a 3 évvel ezelőtti fps-sek...
Gondolok itt az npc-k viselkedésére,fizikájára,kidolgozottságára,stb...
Nekem ez az "előrelépés édes kevés ennyi idő távlatában...Walking Dead
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz N.Ferry #3606 üzenetére
Vizuálisan talán jobban érthető miért jön ez az API.
A kép mutatja, hogy ma egy agyonoptimalizált Direct3D-s effekt hogyan fut egy GPU-n. A sárga részek a számítást jelölik, míg a fehérek lényegében kihasználatlan erőforrások, amikor egyszerűen a GPU csak malmozik. A Mantle azt a célt szolgálja, hogy a fehér részek helyén is sárga legyen.
Az igazából nem számít, hogy miképp hűtöd. Az a lényeg, hogy a kártya default beállításokkal fusson, mert tuning mellett a DirectX terhelése fentebb látható, és nem véletlen, hogy van a hardverben ennyi tartalék, míg Mantle mellett ez eltűnik, mert a hardver feldolgozóinak kihasználása javul.
Nem az órajeltől függ a hőmérséklet és a fogyasztás. Mantle alatt 700 MHz-en is meg fog enni annyit, amennyit DX alatt 1 GHz-en. Azt kell megérteni, hogy a hardver belül kihasználatlan. Nem ritka, hogy a feldolgozók fele csak pislog, míg a többi dolgozik.A Mantle csak grafikus API. Nem tud hatással lenni az NPC-kre és ezekre a dolgokra. Oda más technológiák kellenek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
N.Ferry
senior tag
Köszönöm,így már sokkal jobban értem,de akkor ezt azt jelenti hogy a mantle annyival jobb lesz,hogy a "fehér" részek teljesen eltűnnek,ezért a tuning nem fogja tudni azt a célt szolgálni,amit most dx alatt tesznek?
Tényleg le fog záródni egy korszak?
Tulajdonképpen,akkor eddig úgymond "néphülyítés" volt az erősebb kártyák kiadása,mert valójában kb. a felét használta ki annak amit tudna elviekben?
Miért kellett ilyen sokat várni a mantléra?Walking Dead
-
CsonkaImo
addikt
válasz N.Ferry #3610 üzenetére
Szakamilag nem tudom megválaszolni, de szerintem a konzolokban lévő hardverek integráltságából való előnyt kell a pc-n is megvalósítani hogy tudja tartani a lépést. Eddig számokkal adták el a kártyákat és ez elég is volt az embereknek, "ennyivel több van bene" most ami több az ki is lesz használva remélhetőleg.
-
janos666
nagyúr
válasz N.Ferry #3610 üzenetére
Az erősebb kártya mindig gyorsabb volt, ha mindkettő kb. 50%-ig volt kihasználva.
A doboz oldalára írt TFLOPS érték nem tükrözte igazán a DirectX játékok közben nyújtott teljesítményt, illetve a "jövőbe mutató felépítés" nem tudott realizálódni az aktuálisan "jelen" időben.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amint felrakod és elindul azonnal beleírja a saját PowerTune profilják a kártyába. Teljesen mindegy, hogy változtatsz-e valamit. A profil az újraindításig ott marad a kártyában. Ezért van az, hogy számos programban az AB törlésével megszűnnek olyan hibák, amik AB mellett vannak, miközben a felhasználó semmi tuningot nem alkalmaz így sem és úgy sem.
(#3608) darky@: 4K-ban is számít természetesen.
(#3610) N.Ferry: A fehér részek sosem fognak eltűnni, mert 100%-os kihasználás nem lehetséges, de lényegesen kevesebb lesz. Nyilván az így növekedő terhelés hatására a DX alatt jó tuning Mantle alatt instabil lehet.
Az erősebb kártya fele így is erősebb, mint a gyengébb kártya fele.
A Mantle-re azért kellett várni, mert ez egy low-level API. Ahhoz, hogy jól működjön meg kell tanulni a GCN architektúra működését. Mivel ez van a konzolokban, így a fejlesztők automatikusan megtanulják, tehát ezt a tudást át tudják hozni PC-re. Régebben csak legyintettek volna erre a fejlesztők, mert csak a PC-ért egy architektúrát nem éri meg megtanulni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
KillerKollar
őstag
A Catalystban a "Játék" fül alatt lévő beállítások mennyit számítanak?(Vonalsimítás,Textúra szűrés).Illetve látom hogy pl Vsync-et is be lehet itt állítani,ha Catalystban beállítom,de játékban kikapcsolom akkor a Catalyst fölülírja a játékbeállításaimat?Vagy fordítva?Ha itt minőségire állítok mindent akkor észrevehetően szebb lesz a játék ugyan azon beállítások mellett?Mennyire zabálja az fps-t?
-
->Raizen<-
veterán
Na életrekelt a gépem másik táppal. Ideje nyúzni a 290-est. Meglepően csendes 2d-ben.
[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
válasz ->Raizen<- #3616 üzenetére
Nálam 3D-ben is...
Kend el a száját.
-
->Raizen<-
veterán
A hawaii info szerint nem lehet unlockolni r9 290x-re.
Compatible adapters detected: 1
Reading info from primary adapter:
PCI ID: 1002:67B1 - 1002:0B00
Memory config: 0x500013A9 Elpida
Init: 00000000
RA1: F8010005 RA2: 00000000
RB1: F8200005 RB2: 00000000
RC1: F8010005 RC2: 00000000
RD1: F8010005 RD2: 00000000(#3620) Xirtam Most izzítottam be win 8.1-el a rendszerem szerintem minimum 4500 mhz cpu oc kellene ennek a bitang kártyának!
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
Skacok alapon az FX8320 elég lesz a jövevényemnek?
4.2?
[ Szerkesztve ]
-
Xirtam
veterán
válasz ->Raizen<- #3619 üzenetére
Kíváncsi leszek az eredményre. darky@ majd a beállításaidat elmondhatnád. Mert ahogy látom 1:1 megegyezik a rendszerünk!
[ Szerkesztve ]
-
->Raizen<-
veterán
Mire vagy kíváncsi? Egyelőre csak a 3dmark 11 full default eredményemet postoltam a netre csak. Minden alapórajelen van. A tuning az megint heteket fog elvinni az életemből majd.
(#3623) bombibmw: Bizony hogy leszek! 200% resolution scale-val remélem megy majd ultrán.
Gtx 670 4 gb megfeküdt alatta. csak lowon bírta.
[link][ Szerkesztve ]
-
->Raizen<-
veterán
válasz ricshard444 #3626 üzenetére
Én is úgy gondoltam.
-
->Raizen<-
veterán
Kb az új john carmack.
-
janos666
nagyúr
válasz ->Raizen<- #3630 üzenetére
Az ügyeletes vagy örökös szerintem jobb szavak lennének erre, mivel nem párhuzamosan túlszárnyalta, hanem kiléptek fölüle.
Bár a saját egyedi véleményem szerint már mindenki túlszárnyalta Carmack-et, aki a DOOM3-étól jobb motort csinált, pedig olyan azért szerintem volt pár. Noha csak abszolút értelemben, nem relatívan, mert talán egyszerűbb nagyokat ugrálni a rögös úton, ha valaki legalább azt megmutatta merre van az az út, mint kvázi a nulláról felépíteni valamit. De a lényeg, hogy akkor gyönyörködtem utoljára valamiben, amihez köze volt, mikor még a félkész DOOM3-at nézegettem. Mikorra megjelent a végleges DOOM3, akkor már az sem tetszett annyira, mert addigra láttam a félkész Half-Life 2-t is, ami nem sokkal a DOOM3 után meg is jelent, és szerintem nem csak játék (ami itt kevéssé érdekes), de összességében vizuális élményben is agyonverte. Mindkettő sokat késett, de a DOOM3 túl sokat, na meg ahhoz képest arányaiban szerintem nem jobb, de rosszabb volt a gépigénye. A HL2 nagyon szépen ment még DX8.1-ben és az FX-eken is (Radeonok-on pedig 9.0-ban is még szó szerint szebben), a DOOM3 hiába volt OpenGL "mesterkézből", se minőségben, se teljesítményben nem váltotta meg a világot jobban, mint a Valve motorja.
A Rage-ről meg szerintem ne is beszéljünk. Egy nagyon elkésett techdemó.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
ricshard444
veterán
Én ilyet alkottam az első Mapen:
200% High 0x MSAA
7970 @ 925/1375 : 29/22
7970 @ 1200/1800: 38/264K számolt felbontáshoz képest nem rossz, pedig robbantgattam szépen.
4x AA-val és Ultra-n 150%-n megfekszik a 7970 min fps-t tekintve.[ Szerkesztve ]
Vannak dolgok...
-
MPowerPH
félisten
-
Sonja
nagyúr
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
N.Ferry
senior tag
Engem a Sapphire megoldása érdekelne,remélem jön az is nemsokára!
Walking Dead
-
Pug
veterán
válasz ->Raizen<- #3642 üzenetére
-
Pug
veterán
válasz Malibutomi #3639 üzenetére
Irigylem a türelmed.
-
Xirtam
veterán
Khm, este én is beszállok a klubba.
-
Sonja
nagyúr
AMD: ‘some degree of performance variability’ expected between Radeon R9 290X press and sample cards
For it’s part, AMD PR sent out this statement on Friday (North America time) that was widely published:
Based on feedback from the enthusiast community, we’ve implemented an all new PowerTune mechanism in the AMD Radeon R9 290 series that exploits the full capability of the individual GPUs rather than clamping performance to a least-common-denominator type of capability level. This has the advantage of improving overall performance but does result in some degree of performance variability. These changes will also result in some degree of run-to-run test variability based on environmental and operational conditions in un-controlled test environments.
The range of performance differential is not expected to meaningfully change the user experience but we’ve taken note of recent reports that the degree of variability is higher than expected. Reasonably we would expect the variability to occur both above and below the performance of the press samples, however it appears that most reported performances are biased towards the low side.
It is important to note that is it to be expected that the more thermally limited the setting the more variation can naturally occur. AMD Radeon R9 290X, by default, ships with two default BIOS settings for different acoustic levels and the “Uber” setting was designed to limit the level of thermal throttling and comparisons in this test mode are more consistent. Furthermore, AMD have implemented comprehensive PowerTune controls within the OverDrive panel of Catalyst Control Center and users can tweak to their own desired balance between acoustics and performance.
AMD said that it is “actively investigating” and will update the public with its findings when it.
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
Televan74
nagyúr
Én várok egy kicsit a R9 290 -s vásárlással. Kíváncsi leszek az új hűtőkkel ellátott példányokra.
A következő nagyobb fejlesztés nálam úgy is jövő szeptemberben esedékes.Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban tilos bármilyen offtopic hozzászólás írása!
Ilyen célra használjátok a Lokál fórumban található offtopicot.
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest