Új hozzászólás Aktív témák

  • Yutani

    nagyúr

    válasz .Ishi. #4268 üzenetére

    Továbbá, az intel-Ryzen teljesítménykülönbségek során az is kijött egy példánál, hogy a Ryzennél a játék azt hitte, hogy csak fizikai magokból áll a hardver, mivel a programozás során nem volt még SMT. De amint megváltoztatták a játékot úgy, hogy úgy viselkedjen, mint egy intel hyperthreadinges procin, jelentős sebességnövekedést értek el.

    Ez megmagyarázza, hogy a játéktesztek alatt, amit korábban linkeltek be, miért van az, hogy az i5 és i3 99%-on teker, míg az R5 1400 (4/8) 65%-on, így okozva 5-10% FPS mínuszt.

    Vegyük a Battlefield 1-et: valószínűleg konfigurálja a program inicializáláskor, hogy hány szálat használjon a CPU-ból. (Itt az látszik, hogy a 4 magos FX-ről 6 magosra váltva jelentősen nő az FPS, de a 8 magos FX nem hoz már többet, tehát 6 szálat biztos kezel; de az is igaz, hogy i7-re váltva i5-ről nem nő szinte semmit az FPS. Mivel a Ryzen 65% körüli kihasználtsággal fut, ez durván 5 szál használatra utal. Nem mindegy, hogy az öt szál hogy adódik össze: 4 valós mag plusz 1 SMT vagy 3 valós mag plusz 2 SMT.

    Első eset: 100+100+100+100+30=430 (ahol 100 a valós mag, 30 az SMT, hiszen az SMT a valós mag 30%-át tudja hozzátenni a teljesítményhez a Ryzen esetében, míg Intelnél ez ~25%)
    Második eset: 100+100+100+30+30=360

    A második eset az elsőhöz képest 16%-kal kisebb teljesítményt nyújt.

    Aztán lehet, hogy teljesen rossz úton járok, de nekem így jön le a dolog.

    #tarcsad

Új hozzászólás Aktív témák