Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Erdei88

    veterán

    válasz CJ4567 #30188 üzenetére

    Az 5700XT-vel is többször elérem a 144fps-t, igaz nincs minden Ultran.
    A tesztben 2080Ti-t használnak ami ebben a címben 15-20%-al erősebb mint az 5700XT, így szerintem elképzelhető, hogy eléri azokat az fpseket

  • HSM

    félisten

    válasz CJ4567 #30188 üzenetére

    Valószínűleg igen. :K És nyilván nem futnak végig az egész játékon minden CPU-val végig monitorozva, melyiknek hol vannak gyengeségei, hol érdemes mérni a különbségeket...

    "Az a baj, hogy nincs a 1070-nél erősebb videókártyám"
    Ha már témánál vagyunk, nyugodtan kapcsold le a felbontást 720P-re. Ha centerre rakod a képméretezési módot, a szemed sem fog kifolyni, és máris olyan, mintha dupla olyan erős VGA-d lenne. :DDD Nekem bizonyos címekben így úgy tűnik, még a FS is megy az RX580-on.

    A future frame rendering nem ront sokat az input lagon? Sokan ki kellett kapcsolják [link], szerintem én sem szeretném a 144Hz monitoron. :DDD

    #30189 Erdei88 : Bizonyos grafikai beállítások (pl. geometria) a CPU terhelést is csökkentik, így ha nem maxon van, úgy könnyen lehet kevesebb tennivalója a CPU-nak. ;) Ezért jó kombináció tesztelni a magas részletesség/alacsony felbontás.

    #30190 CJ4567: Ha több feladatot kap, kicsit nő a kihasználtság is, ezért és az (SMT működéséből fakadóan is) kicsit becsapós a mérő. De arra mindenképpen jó, hogy amikor 90-100%-ot látsz, sok tartalék már nincs.

    #30191 -FreaK- : Volt idő, amikor én sem vettem őket komolyan, voltak fura eredményeik. :K Ugyanakkor az utóbbi években én úgy láttam, nagyon sokat fejlődtek, és már konzisztensnek tűnnek az eredményeik, így nálam zöld utat kaptak (a linkelt 720P-s eredmények is nagyjából egybevágnak más, általam megbízhatónak tartott oldalak eredményeivel). Természetesen hasznos lenne egy 1 és 0,1% eredmény, de iránymutatásnak teljesen megteszi az átlag is, ha nem magas felbontásban nézed a GPU-limites eredményeket. :DDD
    Egyébként ha már 0,1 és 1%, nekem igen tetszik, amit az újabb VGA-tesztjeinél csinál a TPU, mint Frametime analízis [link], számomra ez eddig a leginkább beszédes mérés-típus. :K

    A CPU és GPU kihasználtságok mérése azért nagymértékben más alapokon nyugszik, ahogy ezen hardverek működése is nagymértékben eltérő. Így ami megalapozottegy GPU-n, nem feltétlen igaz egy CPU-ra. Egy CPU-nál inkább az SMT/HT tudja kicsit megkeverni a dolgokat, valamint a szoftver skálázódása, tehát egyetértek veled addig a pontig, hogy valóban kell egyfajta háttértudás, hogy az ember helyesen tudja értelmezni, amit lát, és aszerint következtetéseket levonni. :K

    "de akkor a fogyasztási keret csak 6 magon osztozik a 8 helyett"
    Ebből a szempontból akkor 3600X lenne, annak ugyanazok a limitjei. De PBO-val be tudod állítani a 3600 limitjeit is, bár nyilván magasabbra fog boostolni úgy is a jobban válogatott 3800X. Tehát ilyen szempontból talán egy PB nélküli, fix órajelű beállítás lenne a legkorrektebb (ahogy utaltam is rá), mondjuk egy 4,2Ghz környéki (ha a 3800X is partner ebben vállalható feszültségen, de illene neki), 6 mag szemben 8-al, ott a limitek úgysem számítanak, hiszen fixek a beállítások.

    Ami a BF+multi mérést illeti, precízen valóban nagyon nehéz úgy mérni sajnos. :( A Xeon/Ryzen 5 váltásnál azért futottam pár kört BF1-ben, ugyanazon a CPU-t rendesen terhelő térképen, alacsony felbontáson, ugyanazon a részen, 64 fős multiban, és sok idő és mérés alatt jutottam csak annyira, hogy talán picit jobban szalad a Ryzenen. :DDD
    Mert azért ezt látni, illetve hogy vannak-e mikrolaggok, mennyire esik be az FPS, amikor sok minden történik.
    Pl. ilyen érdekes példa, hogy Crysis3-ban ezen a ponton, ahol mérni szoktam [link] , az OC i5-4690K-m picit több FPS-t adott, mint a következő konfigom hatmagos Xeonja, de ahogy bementél a fűbe, a Xeonon sokkal kevésbé esett le az FPS. Mérni precízen azt is nehéz, mert nem könnyű pontosan ugyanúgy kétszer végigszaladni, de élményben azért elég jól észrevehető, hogy a 4690K elfogyott és durván szaggatott, míg a Xeonon is nyilván lassabban, de még teljesen jól futott. Sajnos ehhez viszont tapasztalat kell, én ezért is tartom hasznosnak pl. az ezekhez hasonló beszámolókat #27672 MPowerPH, #30129 MPowerPH, mert még ha nélkülözik is a konkrétumokat, és biztos van benne szubjektivitás is rendesen, de azért mégis van benne valami, amit csak a számok alapján nem biztos, hogy egy review-ból kilátni. :K

    [ Szerkesztve ]

  • BerserkGuts

    őstag

    válasz CJ4567 #30188 üzenetére

    Na ha már BFV ott bármi balul sülhet el elég hozzá egy rossz beállítás is vagy régebben peccsenként változtattam mire megtaláltam a jó beállítást volt amikor egy időben dx11 kellett aztán dx12 aztán vissza dx11 az ultrát el lehet felejteni rajta csak laggolást okoz és lassul a játék csinált róla videót Shraud is és még csak nem is néz ki jobban tőle a játék homályos elmosódott texurák.

    Ez a kihajcsaeé már elcsépelt régi gondolkodás mód el lehet felejteni.

    Remélem annyit tudsz a dolgokról hogy elsősorban a cpu, gpu, ram, ssd összhangot kell eltalálni ebben egyedüli a BF széria
    de itt még mindig nincs vége egy multinál ott van még változónak a interneted minősége vagy alaplapon lévő hálózati eszköz minősége

    mert van benne egy nagyon jó frametime grafikon ami cpu, gpu párost mutatja milyen összhangban van és egyszerűen látni rajta ha kileng több mint 12ms bármelyik cpu vagy gpu de inkább cpu-val van a baj akkor valami nincs jól belőve pl lehet az oc is. Az a jó amikor sima egyenes vonalat látsz amilyen a monitorod frissítési ideje pl60Hz=60fps


    itt meg vannak a problémás esetek amikor ugrál fel le az fps és 60ms-os laggolások vannak így ne nézzen ki mint a jobb és bal oldali a középső a jobb

    12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000

Új hozzászólás Aktív témák