Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Pkc83 #43031 üzenetére

    A Vegákat inkább már kifelé viszik, mert olcsóbb a Navi 10-et gyártani. Ott leginkább már a kereskedelmi ár fog lejjebb menni, de a gyártók raktárkészlete lassan eltűnik. Aztán a bolt dolga, hogy mekkora bukóval vállnak meg a készletektől. Általában az a szokás, hogy az elején megakciózzák, és akkor bukni ugyan buknak a régi kártyákon, de nem ragad be. A legtöbb boltnak pedig kompenzál a gyártó, ha van erre szerződésük. Na most ezekben azért nagyon sok lehetőség lehet. A kompenzáció jelenthet árengedményt, vagy pusztán a veszteség konkrét megfizetését. Cserébe a gyártó elvár valamit a bolttól, például valamilyen raktárarányt.

    A jó az egyáltalán nem azon múlik, hogy mennyiért gyártják. A gyártási költségekben óriási tényező az, hogy mennyire nagy mennyiségben tud egy cég bizonyos komponenseket beszerezni, és azzal olyan mennyiségi kedvezményekhez jut, ami lényegében olcsóbb előállítási költséget eredményez számára. Ettől a termék még lehet jó minőségű, az ilyen üzletek része nagyrészt az is, hogy a gyártó vállalja, hogy a következő szériákhoz is ugyanattól a cégtől rendeli a komponenseket, tehát persze az a cég áron alul adja el a cuccot a partnerének, de közben köt velük egy olyan szerződést, hogy még évekig számíthat a megrendeléseikre. Tipikus win-win szituációk. Tehát a gyártási költség nem igazán határozza meg a minőséget.

    (#43032) Thrawn: Ha rárakták azokat a komponenseket, akkor valszeg mindegyik olcsó volt. Akkora tételben szerzik be ezeket, hogy egy csomó alkut tudnak ezekre kötni. Ettől a minőség még lehet jó.

    (#43033) gbors: Ha nem érthető, amit írok, akkor jobban kifejtem. :)

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák