Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mumee

    őstag

    válasz Raki #49366 üzenetére

    Pénzügyileg kis cég az Intel-Nvidia mellett.
    A CPU frontra fordították a hangsúlyt, elengedve a GPU oldal top tier kezét, aminek következtében lett Ryzen, de GPU csak középkategória.
    A CPU ág pozitív irányba billentette a céget, így most jut forrás a GPU top tier-re is.

  • Malibutomi

    nagyúr

    válasz Raki #49366 üzenetére

    Neked akkor olcson egy 2080 super idealis lenne.

    Az 5700XT mindig is kozepkategoria volt. 252mm2 chip...a 2080Ti pedig 754mm2
    A most erkezo nagy Navi duplaja lesz az 5700XT-nek 530mm2 koruli ha igaz. szoval a 2080Ti/3070 teljesitmenyt elvileg siman meg kell ugorja (meg akkor is ha nem jonne semmi fejlesztes RDNA2-re valtva)

    Azert nem jott nagy chip RDNA1-bol mert az csak egy lepcsofok volt a GCN-rol RDNA-ra valtasban. Nem volt meg elegge jo a fogyasztasa, nem volt benne Raytracing sem. Nem olt bele tobb penzt az AMD.
    A konzolokbol kiindulva az RDNA2 hozta a beigert 50%-al jobb teljesitmeny fogyasztast, es joval magasabb orajaleket is.

  • Pug

    veterán

    válasz Raki #49366 üzenetére

    Egyébként, ha az 5700XT valóban középkategória és mindig is az volt, akkor anno miért nem jöttek ki a 2080 ti párjával, erre mi a válasz ez érdekelne azért?

    Mert nem állt volna meg a kártya 450 watt alatt és rohadtul nem lett volna gazdaságos az adott chip gyártása sem...

  • arabus

    addikt

    válasz Raki #49366 üzenetére

    pont ezt akartam irni amit már Mumee leirt.
    annyit tennék hozzá hogy ez egy kisebb ráforditással kivitelezett
    biztonságos verzió volt.
    nyereséget termelt viszont a nagy bukás veszélye nem volt benne úgy mint
    a vega 20-ban ami ugye egy erős kártya még most is sok memóriával
    de drága és kevés nyereséget hozott.

    Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Raki #49366 üzenetére

    A Navi 10-nek azért nem lett nagyobb verziója, mert lekötötte a kapacitást egy rakás fejlesztés. Két opció van ilyenkor. Csinálnak egy nagyobb Navit, de bizonyos fejlesztések csúsznak, vagy hagyják a nagyobb Navit és arra koncentrálnak, hogy az új generációs konzolok dizájnjaiból minél több képességet átmentsenek PC-re. Utóbbit választották. Valószínűleg ezt tartották jobb megoldásnak, mert az RDNA2-re egy csomó korábbi részegységet lecseréltek. Gyakorlatilag a tesszellátoron kívül minden új, és sok nem csak továbbfejlesztett, hanem majdnem nulláról megépített. A problémát minden bizonnyal az adta, hogy a konzolgyártók olyan dolgokat kértek, amit PC-be későbbre terveztek, mert például azért PC-n még egyáltalán nem jön el idén, de még négy év múlva sem a 10+ GB/s-os SSD-k kora, amivel le tudsz streamelni egy egészen durva adatmennyiséget, ami nem csak 2-3-szorosára, hanem 60-70-szeresére növeli a geometriai részletességet. Ha nem raknak alá olyan GPU-t, ami ezt a 60-70-szeres mennyiséget fel is tudja dolgozni, akkor hiába van SSD a konzolokban, stb. Tehát kardinális kérdéssé vált az AMD-nek az, hogy egy PC-s szinten 6 év alatt hozható előrelépés a Sony-nak és a Microsoftnak egyetlen nagy ugrással oldjanak meg. Ez viszont erőforrást követelt, hiszen újszerű, korábbinál több nagyságrenddel hatékonyabb megoldásokat kellett kitalálni a tipikus grafikai problémákra.

    Ez pusztán egy adatfeldolgozásra vonatkozó kérdés. Ma egy PC-s GPU, megfelelő streaming algoritmus mellett fel tud dolgozni nagyjából 15-20 GB-nyi adatmennyiséget. Az új konzolokkal viszont az volt elvárás, hogy a GPU 250-300 GB-ot is játsznyi könnyedséggel feldolgozzon. Ehhez nyilvánvalóan az AMD korábbi részegységei egyáltalán nem alkalmasak, azokat erre a szintre, normális léptékkel mérve 6-7 év alatt gyúrták volna ki. Tehát nem egy evolúciót kellett bejárni, hanem új megoldásokat kitalálni meglévő problémákra, hogy az a 3-4 generációnyi fejlődés megoldható legyen egyetlen generációváltáson belül. És ez bizony leköti ám az erőforrásokat. Normál esetében ilyet cégek nem csinálnak, de mivel a konzolok érkezése időhöz van kötve, tehát a fejlesztés nem csúszhat, így nem igazán volt választás, bele kellett állni egy brutális reformba, és ez azzal járt, hogy máshonnan elvették a kapacitást.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák