-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gejala
őstag
válasz
Yutani
#71890
üzenetére
Itt nem az a fő gond, hogy nem lesz játék specifikus optimalizálás, hanem hogy semmilyen új szoftveres feature nem lesz elérhető ezeken a kártyákon.
Gondolom te sem örülnél, ha mondjuk a TNN upscaling nem működne a 3060 Ti-den, csak 4000-től felfelé. Márpedig NV a 2018-as kártyákig visszamenőleg használhatóvá tette. Itt most a 2080 Ti lett a FineWine.
-
gejala
őstag
PS5 közel volt az akkor két éves 2080-hoz, az teljesen rendben volt.
Az meg oké, hogy a mostani állapotokhoz jó lesz a PS6, de addigra nem UE5-el kell majd megbirkóznia, hanem UE6-al. Plusz olyan látvány lesz az elvárás, amire a PS5 nem képes, különben ki venné meg.
Vagy itt már arra játszik a Sony, hogy kihozzák nyitócímnek Bloodborne meg Uncharted Trilogy Remastert, aztán két év múlva jöhet egy felturbózott GTA 6 meg Last of Us és akkor jó is lesz az úgy?
-
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#68447
üzenetére
Itt a proci lesz kevés. Az a csökkentett órajelű és cache-ű 3700X nagyon gyenge ma már a min. 60 fpshez open world játékban.
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#68257
üzenetére
Remélem nem onnan szeded ezeket a dolgokat, hogy megnézed mennyire írja tele a VRAM-ot egy játék. A linkelt TPU tesztek ugye ezt mutatják és mint tudjuk, a mai játékok addig töltik a VRAM-ot, amíg van. És mivel ők 24 gigás kártyán tesztelnek, így persze, hogy sok giga lesz a memóriában. De azt lehetetlen megmondani, hogy adott jelenethez mennyit használ a játék, csak a beszaggatásból lehet sejteni, ha kevés a VRAM.
-
gejala
őstag
"Egyébként az AMD-re jellemző volt az elmúlt generációk során, hogy két stratégia szokott működni náluk."
Ebből az egyik, hogy pár héttel megjelenés után árat kell csökkenteniük, mert különben senkinek nem kell a cucc. A másik meg, hogy hülyeségeket beszélnek (Poor Volta és társai).
Vajon melyik vezet el a 40% részesedéshez? Azt már tudják hogy kell folyamatosan lefelé csúszni, 10 éve azt tökéletesítik.
-
gejala
őstag
válasz
S_x96x_S
#66782
üzenetére
A legerősebb 12 gigás kártya a 4070 Ti. Lehet mondogatni, hogy a 12 giga nem elég 4K ultra, max textúrák mellé, de a 4070-ek alapból sem 4K-ra vannak. Ha 24 giga lenne 4070 Superen, akkor se tudnál 4K ultrán 60 fpssel játszani AAA játékokban, hanem csak nagyon erős kompromisszumokkal.
-
gejala
őstag
-
gejala
őstag
Egyik 12 gigás kártya sem tud 1080p fölött renderelni GPU intenzív játékokban, mert kevés a GPU erő. Nincs értelme 4K-t idekeverni, senki nem fog natív 4K-ban játszani 4080 alatt. De sok játékban 4090 is kevés lesz hozzá.
A linkelt tesztben a 7900XTX átlag 27 fpse teljesen élvezhetetlen kategória, hiába több mint a 4070 Ti eredménye. Még a 4090 is nagyon határeset. 4K-hoz DLSS Performance kell 4070-eken, különben nem bírja a GPU.
-
gejala
őstag
válasz
Gainka
#65369
üzenetére
Én ezt inkább úgy mondanám, hogy az AMD hátráltatja a fejlődést a folyamatos bénázásával és beleszarásával a dGPU piacon. NV megcsinálta a játékok Szent Grálját (még ha jelenleg korlátozott formában is), amihez csóró Intel is elég gyorsan fel tudott zárkózni. AMD meg a magabiztos harmadik helyen kullog és akarat sincs ennél többre.
Én tutira soha nem veszek AMD cuccot ezek után. Nem mintha vettem volna az elmúlt évtizedben, de most már végleg elegem lett belőlük. -
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#65266
üzenetére
Már megint ez a VRAM téma...
Avatar alig fogyaszt VRAM-ot. 4060 Ti 8 Gb és 16 Gb között nulla fps különbség van, 4K-ban is. 8 gigás kártyákon sincs beszaggatás, egyedül textúra pop-in van egy kicsit több. Ha van 16 gigád, allokálja mindet, de 12 is bőven elég neki. -
gejala
őstag
válasz
KAMELOT
#65243
üzenetére
Belépőszinten megállt, mert tessék $500 fölötti kártyákat venni, ha nem elég a négy évvel ezelőtti sebesség.
Rendes fejlődés a csúcson (2080 Ti - 3090 - 4090) és az új középen (2070 (Super) - 3070 - 4070 (Super) vonalon) volt.
xx80 szinten meg csak 1.5x fogyasztás növekedés mellett lett érdemi gyorsulás. (210W 2080 vs 350W 3080/4080). -
gejala
őstag
válasz
S_x96x_S
#65223
üzenetére
"az AMD RDNA4 az alsó + felső közép kategóriára megy rá"
A HD4850/4870 korszak óta arra mennek rá. Eredmény: 40% piaci részesedésről 10% mára, profitjuk meg kerekítve semmi NV-hez képest."Akinek meg gaming High-end kell, az az idén úgyis PS5 PRO -t vesz"
Nem lesz idén Pro és egyébként is egy 7800XT szint lesz benne turbózott RT-vel, ami már most is alsó-középnek számít. 5090 simán 2,5x gyorsabb lesz."Blackwell -t majd a PCIe 6.0 -ás alaplapokkal tudod igazából kihasználni"
Miért is? A 4090-nek bőven elég a 3.0 x16, valószínűleg 5090-nek is elég lesz még. De 4.0 x16-nál több még biztosan sokáig nem kell semminek otthonra. -
-
gejala
őstag
Itt az elterjedés lesz a kérdés. Még mindig nincs túl sok játékban FSR, ha meg kivesszük azokat, amiben nincs DLSS, csak FSR, akkor pláne kevés.
Merthogy előbb-utóbb mindenki lecseréli a kártyáját, ha PC-n akar játszani és a statisztika szerint 80% GeForce-t vesz. Tehát a nagy többségnél menni fog a DLSS, csak azok a játékok érdekesek, amiben nem lesz. -
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#57281
üzenetére
Nem kell új driver a DLSS bekapcsolásához. Én már több játéknál is használtam úgy RT/DLSS-t, hogy hónapokkal régebbi driveren voltam a játék megjelenéséhez képest és semmi gond nem volt.
Ezek a Game Ready profilok 10-ből 9 játéknál semmit nem számítanak (a maradék egynél grafikai hiba/crashelés miatt kell feltenni). Sőt, olyan is volt már nem egyszer, hogy a GR driverrel rosszabbul működött a játék, mint egy korábbival. -
-
gejala
őstag
És ki fog ilyen fogyasztású kártyákat venni?

Max vízzel lehet valahogy meghűteni, de még úgy is meg fogja főzni a mellette levő SSD-ket, amik alapból is 80-90 fokosak.
Nekem már a 250W-os 2080S is szétfűt mindent, pedig top hűtés van rajta egy tágas házban. Dupla ennyi fogyasztás már őrültség. -
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#57128
üzenetére
"A Navi 31 viszont várhatóan egy Navi 21 vagy GA102 teljesítményének bő dupláját nyújtja majd"
Kizártnak tartom, hogy ekkorát tudnának ugrani. Brutális backend kell ahhoz, hogy 4K-ban ráduplázz a 3090 sebességére. Max olyat tudok elképzelni, mint Ampere-nél, hogy papíron van dupla Tflops, de ez fpsben már közel sem jön ki.
A 4K annyira más megközelítést igényel, mint 1080p/1440p, hogy nem lehet könnyen gyorsulni. Hiába gyorsítják fel a frontendet, mint ahogy régebben szokás volt, a 4K a backenden múlik, ott meg nem tudsz könnyen duplázni/triplázni. -
-
gejala
őstag
válasz
Televan74
#56932
üzenetére
Ezzel a fejlesztők nem tudnak mit kezdeni. Jövő őszre lesz sok tízmillió PS5/XSX a játékosoknál, ők elvárják, hogy ne PS4-re írt játékokat kapjanak $70-ért.
PC-n addigra a Turing 4 éves lesz már és egy 2080 még simán helyt fog állni 1440p highon. Ennél régebbi kártyákra nem reális fejleszteni AAA címeket. -
gejala
őstag
Jövőre jönnek a nextgen exkluzív játékok, amihez kell egy csomó új szoftveres megoldásra hardveres támogatás, különben nem lesz sebesség.
Na most Polaris/Vega semmit nem támogat, amit kellene, talán async compute-hoz tudnak kicsit hozzászagolni. Szóval sok pénzt elköltve kellene izzadni olyan architektúrákkal, amik úgyis túl lassúak lesznek minden nextgen címben.Mondjuk AMD-nél az a szívás, hogy csak RDNA2 tud teljes DX12U támogatást, RDNA1 még csak részleges volt, de azt még nem tudják elengedni. NV-nél Turing óta jók a kártyák, ott a Pascal fog durván elhasalni új játékok alatt.
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#55574
üzenetére
Na akkor nézzük, milyen nagyobb játékok jöttek ki csak DX11-el a tonnányi indie mellett az elmúlt bő fél évben:
Yakuza Like a Dragon, Atelier Ryza 2, Persona 5 Strikers, The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel 4, Days Gone csak így fejből elsőre. -
gejala
őstag
válasz
korcsi
#55559
üzenetére
Ja, és amivel rengeteg a gond, ha hardcore gamingre akarnád használni.
Kizártnak tartom, hogy belátható időn belül olyan szoftveres támogatást tudnak nyújtani, hogy a legutolsó indie játéktól a legújabb AAA címekig mindenhol legalább konzol szintű élményt adjon. Tehát ne crasheljen, ne mikroakadjon a játék, ne legyenek grafikai hibák, de fps az legyen dögivel. -
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#55416
üzenetére
"amelyik játék legalább a Pascal/Vega/Polaris architektúrán nem fut hibátlanul, annak a játéknak nagyon bekorlátozott lesz a piaca."
Ezt nem mondanám. Jövő év végére sok tízmillió PS5/XSX lesz már játékosoknál, simán elég ahhoz, hogy ne kelljen egy játékot kihozni PS4/X1-re. Onnantól meg PC-n se fog számítani a fejlesztőknek, hogy kinek nem megy a 6+ éves kártyáján.
A te általad linkelt játék PS4 grafikájú, persze hogy menni fog 1080Ti-n. Én ilyen Horizon Forbidden West kategóriás látványra gondolok meg azokra a játékokra, amik csak nextgen konzolokra jönnek.
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#55412
üzenetére
Turing érában nem tudta volna ezt megcsinálni, mert Pascal/Maxwell komoly sebességet veszített volna, miközben az emberek nagy részének ilyen kártyája volt.
De jövőre már jönnek a next gen játékok, amiknél a Turing/RDNA előtti architektúrák így is, úgy is elvéreznek majd, akkor meg lehet csinálni a driver újraírást. -
gejala
őstag
válasz
awexco
#55403
üzenetére
NV sem direkt csinálja így, hanem mert a Turing előtti szériákon muszáj CPU-n megoldani olyan dolgokat, amihez nincs hardveres támogatásuk, különben sebességet veszítenének a kártyák. De előbb-utóbb elengedik majd a Pascalt és akkor ki lehet venni a CPU-n számoltatós dolgokat.
-
gejala
őstag
Látom, még mindig bele vagyunk ragadva ebbe a csúnya gonosz CPU limitbe.
A gyakorlatban csak akkor érdekes a dolog, ha a CPU kevesebb fpst tud kipréselni, mint amennyire szüksége van az embernek.FSR-t mindenki csak akkor fogja bekapcsolni, ha alapból GPU limites és kevesebb az fps, mint amennyire vágyik. Így biztosan lesz gyorsulás. Lehet, hogy CPU limitbe ütközik utána, de ha eléri a megfelelő fpst, akkor mindegy a dolog. Senki nem fog gyorsabb procit venni, hogy aztán 160 helyett 200 fpst korlátozzon le 144-re. Ráadásul, aki most 144 fpssel játszik, annak úgyis van már erős CPU-ja, mert anélkül nem megy.
Akinek meg 60 fpshez kell FSR, annak végképp mindegy az egész CPU téma. -
gejala
őstag
válasz
Petykemano
#55273
üzenetére
"A fejlesztők olyan megoldást akartak, ami alacsonyabb felbontáson is működik, gyorsít. Ellentétben a DLSS-szel, ami 4K-ra jó, de 1080p-t nem tud gyorsítani, mert rossz minőségű lesz a kép."
Ezzel azért sok probléma van:
1. 1080p-re ma már minden kártya bőven jó, 4K-ban viszont 3080-nak is kell a segítség.
2. 1080p natívban is gyenge minőség és ezt még tovább rontja FSR. Ki vesz azért kártyát, hogy a konzolokhoz képest sokkal rosszabb minőségben játsszon?
3. DLSS 1440p-ben is jó, csak kicsit lesz tőle fura a kép. Kb. olyan mint natív 1440p + FXAA. És alighanem 1440p lesz a standard PC-n nagyon gyorsan, mivel 1080p ma már nagyon kevés, 4K-hoz meg még mindig csúcskártya kell. 1440p-hez 3060Ti simán elég, köv genből lehet, hogy 4060 is elég lesz akkori játékokhoz. -
gejala
őstag
válasz
Petykemano
#55193
üzenetére
Újonnan vásárolt konfigokba se vesznek majd 100k-ért RAM-ot, mert értelmetlen, ha nem munkára kell a gép. Mint ahogy 200k fölött is kevesen fognak grafkártyát venni. Ha nem lesz 200k alatt, akkor nem vesznek. Most se a játékosok viszik a félmilliós kártyákat, legfeljebb pár ember.
-
gejala
őstag
válasz
Petykemano
#55190
üzenetére
A DDR5 jövőre még piszok drága lesz és lassú is. A brutál magas késleltetések miatt 6000 alattit nem lesz érdemes venni, abból meg 32 GB legalább 100k lesz vagy inkább több.
32 GB DDR5 majd talán 2024-től lesz mainstream."Ez ugye a realitás talaján állva azt jelenti, hogy a $300-ra emelt 6 magos 5600X-et válthatja majd ebben az ársávban egy 8 magos példány"
Vagyis egy 8 magos proci 100k-nál fog kezdődni továbbra is. De nem baj, a mostani állapothoz képest olcsóbb lesz.
-
gejala
őstag
-
gejala
őstag
"Most egy rakás erőforrás áll rendelkezésre next-gen fizikát és AI-t csinálni."
És amit most se fognak kihasználni. A legtöbb mai játék még a Half-Life 2/F.E.A.R./Max Payne 2 szintjét se éri el fizikában/AI-ban. Aztán amikor jön egy Bad Company 2, Control vagy Red Faction Guerilla, az meg 4 magon is vígan hasít.
-
gejala
őstag
Gondolom nem 50 fps mellett van CPU limit. Ha meg megvan a 144 fps, utána mindegy mi limitál, mert 4K monitorból úgysincs ennél gyorsabb.
Meg egyébként is, ezek a felskálázások arra vannak, hogy ha nem bírja a GPU natívan a monitor felbontását, akkor lehessen rajta segíteni. Ha egy kártyán van 4K-ban 200 fps, senki nem fog ezekkel szórakozni. Ellenben egy Cyberpunkban viszont a 60 fpshez is muszáj bekapcsolni és még úgy is necces a dolog.
@Petykemano:
Nem támaszkodik a procira, csak ha alacsonyabb felbontáson dolgoztatod a GPU-t, akkor erősebb CPU kell alá, ha minden fpsre szükséged van, amit a GPU ki tud nyomni magából. -
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#54893
üzenetére
Pedig pont engem erősít meg. 4 hónap alatt eladtak 30k NV-t, meg 20k AMD-t. Ez gyakorlatilag nulla egy ekkora boltban egy ekkora országban.
A konzolok meg hova futottak ki? Tömegével állnak értük sorba az emberek, még több tízmilliót kell belőlük legyártani, hogy csökkenjen az igény.
-
gejala
őstag
-
gejala
őstag
Minek jelentsenek be bármit is, amikor az eddigiekből is csak termékminta mennyiség készül és kb. névről lehet ismerni mindenkit, akinek 6000-es kártyája van?

Ráadásul a 6700XT-re megmondták, hogy "where gaming begins", szóval ez alatti kártyákkal ők már nem számolnak játékra.
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#54843
üzenetére
Miért akarnának annyira AMD-re fejleszteni, miközben meredeken esik a piaci részesedésük?

Persze lehet mondani, hogy közben kijött a 6000-es széria, de abból eddig annyit adtak el, hogy Steam még nem is látja.

Ráadásul csak a 6000-esek támogatnak minden modern feature-t, a régebbiek gondban lesznek a nagyon új motoroknál. NV-nél Turing óta minden is támogatva van hardveresen és ott nem <1% részesedésről beszélünk. -
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#54831
üzenetére
A FidelityFX nálam kimeríti a rossz képminőség fogalmát. Több játékban is próbáltam natív 1440p mellett és feltűnően rontja a képminőséget mozgás közben. Recék, vibrálás, shimmering mindenhol, sok felület tiszta zajos lesz. És még homályosabb is, betűknél durván látszik. Kb. olyan mint egy FXAA + sharpening filter.
Ha akarok egy kis sebességet nyerni, inkább lejjebb veszek valami beállítást, az sokkal jobb kompromisszum ennél. Ez a FidelityFX pont a nagyobb felbontás értelmét veszi fel azzal, hogy visszakapod az összes problémát, ami 1080p-t natívban is sújtja, de 1440p/4K-ban már megszűnt magától. -
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#54825
üzenetére
Egy képrekonstrukciós eljárásnál nem csak az számít hány % a gyorsulás, hanem hogy milyen végeredményt kapsz. 10 éve is megoldható volt, hogy 640x480-ban renderelsz és felskálázod 4K-ra az akkori eljárásokkal, csak épp az eredmény ótvar ronda lett volna, hiába az 1000% gyorsulás.
DLSS úgy növel sebességet, hogy 1440p-ről 4K-ra skálázva natív 4K közeli képminőséget kapsz. Ha AMD nem hoz valódi képrekonstrukciós technikát, hanem csak valami felskálázást, az senkit nem fog érdekelni. Mint ahogy a FidelityFX se jó semmire, csak parasztvakítás. Ha meg ők is mesterséges intelligencián alapuló eljárást akarnak, az nem fog minden játékban működni nekik sem. -
gejala
őstag
AMD eddig is csak akkor tudott jó kártyákat produkálni, amikor Sony/MS rendelt valamit a konzolokba (GCN, Polaris, RDNA2). Ezek között átnevezések, "overclockers' dream" Fury meg "Poor Volta" Vega volt csak. Szóval most megint évekig nem lehet számítani tőlük semmi jóra, az RDNA2-t kellett volna kihasználni. De hát ők inkább alig gyártanak belőle pár darabot PC-be, bányászat nélkül se lenne belőlük a polcokon.
Meg is van az eredmény, meredeken zuhan a részesedésük, már csak 16%. Ilyen ütemben év végére 10% alá mennek és akkor vége a dalnak. Ilyen kicsi potenciális játékosbázis mellett egy fejlesztő se fog velük foglalkozni (és most hagyjuk a "konzolokban is AMD van, minden is alapból hasítani fog rajtuk" mantrát, mert ez már a GCN korszakban se jött be).
Ha meg NV jóval előbb képes lesz nagy mennyiségű kártyát a játékosokhoz juttatni, akkor az AMD már tényleg nem fog tudni visszajönni, mert nem lesz honnan. -
gejala
őstag
válasz
Petykemano
#54354
üzenetére
Az a helyzet, hogy a játékosok nagy részét nem érdekli a 144 hz. Aki nem játszik online shootert, azt meg pláne nem. Ezzel nem lehet eladni a kártyákat.
A konzoloknál viszont megy keményen a 4K marketing. Lehet, hogy csak 30 fps meg dinamikus felbontás, de azt látják az emberek, hogy itt 4K van kéremszépen. $500-ért. Ilyen környezetben nem tudsz eladni $500+ kártyákat azzal, hogy hát 4K az nincs, de van 1440p sok hertzzel meg gsyncel. -
gejala
őstag
válasz
Petykemano
#54330
üzenetére
De 4K alatt a 3080 már bottleneckes. 1080p-ben nyilván könnyű befogni procilimit mellett.
Egyébként meg hol van ez a csodapatch Odyssey-hez? Júliusi az utolsó, amit látok. Google se talál semmit azóta.

-
gejala
őstag
válasz
#32839680
#53678
üzenetére
Nem tudom, hogy Asus közvetlen Kínából hozza-e ide a cuccait, vagy Amerikából. Ha Kínából, akkor gondolom azért emeltek árat, mert miért ne.
Eddig se szégyelltek drágán adni semmit. Strix egy gyenge minőségellenőrzésű kártya, ami egyébként se jobb semmivel más gyártókénál, de ettől még a legdrágább. Kezet foghatnak az MSI-vel. -
gejala
őstag
válasz
awexco
#53671
üzenetére
Nincs itt szó semmi hiányról.
Annyi történt, hogy január 1-én lejártak a vámmentességek, amiket Trump adott bizonyos feltételek mellett és most már minden Kínából importáló cégnek vámot kell fizetni.
Csak persze Asus nem fogja azt mondani, hogy hülyék lesznek benyelni a vámot, fizesse meg az, akinek kell a kártya. De erről van szó.Most Amerikában minden olyan termék drágulni fog, ami Kínából jön és eddig nem kellett vámot fizetni az importőrnek.
-
gejala
őstag
Igen, megvették.
Szeptember 17-től október eleje-közepéig komoly akciókkal szórták ki őket. Ami megmaradt novemberre, azt eladták annak, akinek most kellett új kártya és nem tudott mást venni, mert nem volt.Nekem is kellett november 19-re (heh) a CP2077 miatt kártya 1440p-re. Vettem egy leárazott 2080S-t, mert 3070 nem volt. Na így fogytak el ezek.

-
gejala
őstag
válasz
Malibutomi
#53064
üzenetére
De ezeket a kis különbségeket az agyad folyamatosan érzékeli és ettől érzed realisztikusabbnak. RT Off mellett végig azt érzed, hogy ez egy játék, mert totál más a világítás, mint a valóságban lenne. RT On mellett viszont folyamatos hűha érzésed van, mert sokkal természetesebbek a fények, árnyékok, tükröződések stb.
Az agyad pontosan tudja mi a fotorealisztikus, nem kell keresgélned semmit. Ha elég közel kerül a látvány a valósághoz, egyszerűen teljesen más érzés lesz játszani. Nem jól fog kinézni egy játék, hanem elhiszed, amit látsz. És ehhez a világítás a kulcs. Ha az eléri a fotorealisztikus szintet, rögtön átbillen minden.Filmeknél is pont így működik. A Transformers 1-ben is azért hittük el, hogy a robotok ott vannak a valóságban, mert elképesztően jó volt a világítás a CG-n (meg a színek használata).
-
gejala
őstag
válasz
Malibutomi
#53062
üzenetére
Ha ez neked minimális különbség, akkor nem tudom mi lehet a nagy.
Az RT On akkora előrelépés ebben a jelenetben, amekkorát az elmúlt 10 évben összesen nem sikerült összehozni raszterral. Az RT Off totál pontatlan és műanyag hatású, míg az RT On nagyságrendekkel természetesebb.
De egyébként játék közben ez sokkal jobban kijön. Amikor benne vagy a térben, hihetetlen jól néz ki az egész. -
gejala
őstag
válasz
Malibutomi
#53058
üzenetére
Vannak, de közel se olyan realisztikusak.
Interaktív összehasonlítás 1 Interaktív összehasonlítás 2
RT Off teljesen műnek néz ki az RT On természetessége mellett. -
gejala
őstag
Így van. Ez a "ha nem azt nézem, akkor nem számít" teljesen értelmetlen. Attól még a szem/agy érzékeli és az egész összképből lesz a "de durván néz ez ki" vagy a "meh, ez nem nagy szám".
A valóságban sem állandóan a tükröződéseket/árnyékokat nézem, mégis baromi fura lenne, ha eltűnnének.
-
gejala
őstag
Controlban ha eggyel visszaveszed SSR-t meg volumetric fogot, alig lesz látványbeli különbség, viszont nyersz 20 fpst a húzós helyeken. Úgy már sima ügy 60 fps körül tartani.
RT meg annyival megdobja a látványt, hogy nem gond, ha DLSS kell hozzá.
Ráadásul RT On mellett elég SSR medium is és AO sem kell. Control csak akkor fut rosszul, ha mindent reflexből kimaxolsz. Sőt, ha elviseled, hogy pár helyen nem lesz tükröződés (amit az RT nem fed le), SSR-t is kikapcsolhatod még több fpsért. -
gejala
őstag
"Az elmúlt években a grafika szinte semmit sem fejlődött"
Mert nem jött új konzol gen. Most viszont beindul a fejlődés. És 3-4 gen múlva már PS6-nál fogunk járni.
Ráadásul ha összehasonlítod a Controlt egy pár éves játékkal, óriási a különbség. RT nélkül is, de RT-vel már abszolút. -
gejala
őstag
válasz
paprobert
#53034
üzenetére
"Az Ampere műszaki szempontból alig hoz újat"
Így van. Nem tudom, miért hiszi mindenki azt, hogy az Ampere többet tud. Semmi olyan feature nincs benne, amit Turing ne tudna. Legfeljebb a SAM támogatás lesz Ampere exkluzív, de nem kizárt, hogy Turing is megkapja.
A Turing volt nagy váltás Pascal után. Csak megjelenéskor még nem jött ki az új arch előnye és sokan még mindig azoknál a számoknál vannak leragadva. De modern motort használó játékban egy 2080S szépen elhúz már a 1080Ti-től (~30%) és a 2060S is majdnem befogja. Lásd RDR 2 vagy HZD. -
gejala
őstag
válasz
mater799
#53033
üzenetére
"Ezen az alapon elindulva talan 3-4 generacio mulva lesznek elerhetoek olyna teljesitmenyu kartyak amik mondjuk tudjak azt hogy 2k 144hz + rtx es nem kell neki majd se dlss se semmi okossag."
Addigra annyit fog fejlődni a grafika, hogy egy Control is retro pixelhalom kategória lesz. Az 1440p@144 legfeljebb azért lesz reális, mert addigra már 4K lesz az alap.

-
gejala
őstag
"A Turing nem jó, soha nem is volt jó, tök érthető hogy sokan elkerülték... Bullshit marketing, túl kötött hardver, sok szemét van benne"
Az egyetlen hardver volt az RDNA2 megjelenéséig, ami támogatta az összes DX12U feature-t. Ez miért is olyan rossz?

Ráadásul Ampere semmivel se tud többet, csak több feldolgozót kapott és annyi. Ha 3080 alatt veszel kártyát, semmivel se kapsz többet, mint amit a Turing már 2 éve nyújt. 3070 RT-ben is tök ugyanannyi fpst hoz, mint a 2080Ti. Ja, és Turing ugyanúgy támogatja a DXR 1.1-t, mint Ampere/RDNA2 (DX12U miatt muszáj).Ha meg jövőbiztos kártyát akarsz, akkor várd meg a köv szériát, mert a mostani tuti nem (sem) az.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
gejala
őstag
válasz
Hegyirabló
#52852
üzenetére
De igen, csak ennyit bír a gyártás. Mindkét oldalon.
-
gejala
őstag
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#52001
üzenetére
Mire jönnek konzolra azok a játékok, amiknek nem kell futniuk prevgenen, addigra PC-kben is ott lesznek az 500 gigás - 1 terás M.2 SSD-k. Ráadásul XSX SSD-je jóval lassabb, mint PS5-é, úgyhogy multiplatform címek alapból ahhoz igazodnak majd. PS5-ön majd az exkluzívok villanthatnak valamit 3-4 év múlva, de azokkal ugye alapból nem játszhatsz PC-n.
-
gejala
őstag
válasz
#09256960
#51992
üzenetére
"ezeket a tartalomkészítők által magasminőségű tartalmakat te közvetlenül tudod kezelni (Unreal 5) akár gigás tartalmakat és amikor megfordulsz a kamerával ezt a 100 gigát neked SSDről bependeríti a memóriába..."
Nem lesz olyan játék, mint az UE5 demo. Nem hardveres limitáció miatt, hanem mert ilyen részletességű modellekkel irreálisan sok idő meg pénz lenne egy játék elkészítése. Már egy 10 órás lineáris valami is, open world meg abszolút lehetetlen. Egy Valhalla szintű játék meg méretben is akkora lenne, hogy el se férne a PS5 SSD-jén.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
gejala
őstag
válasz
#09256960
#51976
üzenetére
"Azt mondja ABU hogy 2-3 kártyageneráció kell a konzol eléréséhez."
Abu azt is mondta, hogy a PS4 annyira fejlett lesz, hogy PC-re nem is lehet majd portolni a játékokat. Aztán a valóság az lett, hogy a PS4 már megjelenéskor sem tudott lépést tartani a PC-vel, 2 év múlva meg már sehol nem volt az ereje.
PS5 is ott tart most, hogy AC Valhalla 1440p-ben fog futni dinamikus felbontás mellett 30 fpssel és néhány jelentben akár a 4K natívot is elérheti a felbontás. Szegény 3080 elbújhat ilyen durva teljesítmény mellett.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#51698
üzenetére
"Cyberpunk pedig az új DXR 1.1-et használja majd, így logikus is az Ampere megkövetelése a sugárkövetés bekapcsolásához."
Miért is? DXR 1.1 Turingon is megy, csak Ampere-en gyorsabb lesz. De Turingon is gyorsabb az 1.1, mint az 1.0. Lásd Minecraft.
-
gejala
őstag
válasz
awexco
#49282
üzenetére
Hitmannek a minimumokkal van gondja, átlagokban sima ügy. De első rész is olyan volt, hogy minden mapon volt pár hely, ahol bezuhant 45 fps körülre és nem tudtál vele mit csinálni.
No meg DX11-ben brutál CPU limites is a rengeteg NPC miatt, de a DX12 kódot csak egy évvel a megjelenés után sikerült kikalapálni. -
gejala
őstag
"Nalam szinten Seasonic 450W van es nem dobom ki azert, mert regi. Az ujabb Antec 350W (htpc) es Corsair 550W (ws) tapom se modularis. Mindegyiken csak 6 pines van es toldanom kell."
Gondolom nem is akarsz majd ezekre 3090-t kötni.
Ahogy most kinéz a dolog, 3090-hez min. 750W kell majd, hogy a fogyasztási tüskékkel ne legyen gond. 2080 Ti is szép nagyokat tud ugrani, ez meg legalább +100W lesz.Egyébként fura, hogy 550-es tápodon csak 6-os van. Nekem 550W EVGA G3-hoz 2 db kábelt adtak, 1x8 meg 1x6+8.
-
gejala
őstag
válasz
TESCO-Zsömle
#47481
üzenetére
Én viszont most borítékolom neked, hogy a következő hónapok olyan címeihez, mint AC Valhalla, Watch Dogs Legion vagy Hitman 3 legalább egy 3060/2070S kell majd 1440p highhoz is. Pascalból 1080 Ti valószínűleg elég lesz, de alatta nem nagyon.
-
-
gejala
őstag
válasz
Devid_81
#47469
üzenetére
Turingokon most is működik a DLSS, nem tudom elképzelni miért ne működne rajtuk a 3.0. NV-nek az az érdeke, hogy fejlesztők beépítsék minden TAA-t támogató játékba, mert ingyen 50% gyorsulás. Egy 2060-2070 is tud így 4K@60-t, miközben AMD-ből két kategóriával nagyobb kártya kell ehhez.
-
gejala
őstag
Már 6 éve van VRAM tömörítés... Persze AMD ebben is rosszabb, mint NV, azért kell nekik több VRAM. És NV most már beveti Tensor magokat is erre, 8 Gb VRAM Ampere-n kb annyit fog érni, mint 10-11 Gb Navi-n. Hacsak AMD nem lép előre valamit, amiről nem tudunk.
DLSS meg abszolút forradalmi dolog. Óriási sebességnövekedés minőségromlás nélkül. És hamarosan driverből is működni fog, játékokban csak minimális bütykölés kell majd hozzá. Enélkül lehetetlen a 4K@144 elérése, a 8K meg pláne.
Ha AMD-nek nem lesz hasonló megoldása nagyon gyorsan, teljesen le fognak maradni. -
gejala
őstag
válasz
Petykemano
#47292
üzenetére
"Mára már eljuthattunk oda, hogy akinek homeoffice célból kellett új gép az beszerezte, illetve az is, aki azért vett Valamit, hogy ne unatkozzon."
Na igen, a tavaszi keresletnövekedés jót tett a hardver/játékeladásoknak. Viszont megvan az a hátránya, hogy aki mostanában vett új kártyát, az alacsony valószínűséggel ugrik rá ősszel az újdonságokra. Főleg, mivel nagyon sokan azért vettek újat, hogy tudjanak játszani normálisan a karantén alatt, különösebb igényük nem volt. Na őket nem fogja érdekelni, hogy lesz egy új cucc, ami 30%-al gyorsabb. -
gejala
őstag
válasz
Cathulhu
#47210
üzenetére
Szerintem nem érdemes ezt túlgondolni. Az utóbbi 8 évben AMD akkor tudott értékelhető GPU-t hozni PC-be, amikor a Sony/MS fizette a dolgot. GCN (HD7000) után hoztak két gen átnevezést meg a 290X-t, és annyi (Fury-t inkább hagyjuk is). Aztán szerencséjükre jött a konzol refresh és kifizették nekik a Polarist (480), amit aztán lendületből megint át is neveztek egy kis órajel emelés mellett. Aztán önerőből nagyot álmodtak a Vegával, de bohózatba fulladt a dolog.
RDNA2 biztos jó lesz, mert ezt megint a Sony/MS páros fizette. RDNA1 gondolom ennek egy félkész változata volt, amit gyorsan kidobtak tavaly, hogy legyen valami.
Már csak az a kérdés, hogy konzol GPU lévén hogy skálázódik felfelé, mert a Polarisról kiderült, hogy sehogy.Ennél is érdekesebb kérdés, hogy mi lesz RDNA2 után. Mert ha most nem lesz félidős konzol refresh, akkor 5-6 évig senki nem fogja állni a csekket helyettük. És a fentiekből látszik, hogy az sok jót nem jelent.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Revolut
- Linux kezdőknek
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- Motoros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Arc Raiders
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
- Új garancias PNY OC rtx 4070 super 3 ventis OC verzio!
- ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit Videokártya
- ROG Strix GeForce RTX 3090 OC Edition 24GB GDDR6X
- RTX 5070 Ti OC 16G/ új, bontatlan/ 3 év garancia/ beszámítás/ ingyen foxpost
- SAPPHIRE NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XT Gaming OC Vapor-X 20G - Konzolvilág garancia 2027.05.07.
- 129 - Lenovo Legion Pro 7 (16ARX8H) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4080 (FOGLALVA)
- Apple iPad Mini 6 64GB,Átlagos,Töltővel,12 hónap garanciával
- Xiaomi Redmi 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue 1ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3744
- BESZÁMÍTÁS! 64GB (2x32) Samsung 3200MHz DDR4 memória garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest




