-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#58092032
törölt tag
-
#58092032
törölt tag
Én is felvetnék egy témát, komolyan érdekel mindenki véleménye ezzel kapcsolatban. A hifis fórumban azt írta egy hozzászóló (p76), hogy Marantz 7005-ös erősítője van, és fél 8 óra körül használja a hangerőszabályzót, feljebb nem nagyon csavarja, és nem is lehet finoman állítani. Én erre válaszoltam, de senki nem reagált rá, így bemásolnám ide:
"Azért sem tekered feljebb, mert 200 mV az erősítőd bemeneti érzékenysége, míg a digitális forrásod nagy valószínűséggel 2V kimenőfeszültséggel működik (CD vagy hálózati lejátszó).
Így sajnos hamar eljut az ember oda, hogy "nem tekerem feljebb mert így is elég hangos" - hiszen kilenc óránál már torzít vagy klippel - pedig, ha belegondolunk, nem kellene.
Nálam szakavatottabbak sokkal jobban elmagyarázzák a jelenséget itt: [link] és itt [link] Sőt akinek van türelme, olvassa végig a Harbeth hangfalgyártó vonatkozó fórumát (regisztrálni kell, de nagyon tanulságos, mert videós, mérőműszeres kísérlettel mutatja be a főtervező, hogy miről van szó: (Harbeth User Group : 'How loud?' versus how far you turn the volume control című fórum)
Amennyire én tudom 150mV körüliek voltak a vonalbemenetek, manapság 90mV-1000mV között szóródnak 47 Ohm mellett (a napokban néztem meg közel egy tucat erősítő adatlapját). A dgyuri0123 által linkelt Primare erősítőnél állítható a kimenetek hangereje, érzékenysége, ott jól lehet illeszteni az egységeket. A meglehetősen drága Crayon erősítőnéknél is szoftveresen szabályozható az érzékenység, ha jól emlékszem, 2 dB-es lépésekben.
Várom mindenki hozzászólását, én is szívesen elmesélem a saját történetemet ezzel kapcsolatban."Szóval ki mit gondol erről?
-
#58092032
törölt tag
válasz #71562240 #1191 üzenetére
(ez a macskafarkára)...amúgy tényleg keserű, mert szórakozni kell vele. Igen, gondolom a kombónál ezeket szépen illesztették egymáshoz. Én sokáig egy Onkyo házimozierősítőt hallgattam sztereóban is, ott általában 200mV a vonalkimenet, az egy fokkal jobb. Most a Denon sztereóerősítőnél 105mV találkozik a CD- lejátszóból érkező 2,4 V-tal. Finoman szólva sem ideális, de már dolgozom a megoldáson.
-
#58092032
törölt tag
válasz migabi24 #1194 üzenetére
Igen, de soknál meg 90-100mV. Akkor mi a szabvány? Biztos erősítője válogatja, de akkor más erősítőknél miért lehet szabályozni a bemeneti érzékenységet? (az említett Crayon is 1,5 millió, de 2dB -enként állítható az érzékenység, és a kézikönyve szerint fülre jó belőni, hogy hol a legjobb). Szerintem azért elég nagy gond, hogy a hangerőszabályzónak csak egy nagyon kis része használható, mert nagyon hamar túl hangos lesz a zene+torz (A Russ Andrews oldal képe elég kifejező): [link]
[ Szerkesztve ]
-
#58092032
törölt tag
válasz szazbolha #1464 üzenetére
A diafilm nem halt ki teljesen, én a mai napig szoktam nézni meséket a lányaimmal (a vetítő még ugyanaz, ami az én gyerekkoromban is volt ). De lehet kapni új vetítőt, és filmeket is adnak ki, mondjuk elég drága egy új tekercs.
Orsós szalag: na ezt mindig ki akartam próbálni, de az én gyerekkoromban már kazetták voltak (egy deck pedig elérhetetlen álomnak számított, így az is kimaradt). Gyönyörűek ezek a régi gépek, és biztos nagyon szépen is szólnak. Árulnak új, műsoros szalagokat is [link] - finoman szólva aranyáron (300 EUR, 400 GBP/tekercs)
Az orsós szalagok azért jobb minőségűek voltak, mint a kazetták, nem? Nekem csak az utóbbiakhoz volt szerencsém, de azokat sem decken hallgattam, így érdekelne, hogy kinek milyen tapasztalata volt. A hifi VHS -t egy hifis haverom csinálta még a kilencvenes, ő nagyon jó véleménnyel volt róla , én csak nála hallottam, láttam ilyesmit. De tetszett.
A végére egy csemege az azóta már bezárt hamburgi Beatles-múzeumból: egy Telefunken magnó, ilyet is használtak a Beatles felvételekhez.(telefonnal csináltam a képet még 2009-ben, a minősége sajnos nem a legjobb)
-
#58092032
törölt tag
Köszönöm, ez nagyon érdekes, nem is hallottam róla. Van Magyarországon magnómúzeum is, jó lenne megnézni.
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1615 üzenetére
Én az Opus Jazzklubban voltam kétszer koncerten, mind a kettő remekül szólt. A Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterembe is eljutottunk tavaly januárban, ott is tetszett, amit hallottam. Ha már említetted az ELP-t: Carl Palmer szokott jönni az A38-ra, sajnos már csak ő él a zenekarból. Én akárhányszor láttam, mindig nagy élmény volt, és a hangzással is ki voltam békülve - bár nem állok előre, inkább a keverőpult elé. A Puskásban hallottam rosszul szóló koncerteket (ott se lenne szabad előre állni, legutóbb a Deep Purple-ön az unokaöcsém kérésére előre álltunk, de nekem sok volt és torz). Még 2007-ben Robert Plant nagyon jól szólt a Pecsában, meg Bonamassa a Stadhalle kistermében pár évvel később. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy ki lehet fogni jól szóló koncerteket, de persze bele lehet futni az ellenkezőjébe is. (pk: Whitesnake, Barba Negra Track tavaly nyáron - igyekszem elfelejteni)
-
#58092032
törölt tag
válasz #92251648 #1619 üzenetére
Én is szoktam olvasgatni a koncertek után a cikkeket, beszámolókat - időnként az az érzésem támad, hogy nem ugyanazon a rendezvényen voltunk. 2013 októberében voltam Bécsben Joe Bonamassa koncertjén a Stadthalle kisebb termében (ülős) - még a legszélén is jól szól, ugyanis ott ültem, elég közel a színpadhoz. De amikor megkezdődött a koncert, szaladgáltak hárman valami mérőműszerrel (ha jól láttam).
-
#58092032
törölt tag
válasz liszi70 #1621 üzenetére
A mozi szörnyű, minden torz a nagy hangerő miatt - a múltkor egy gyerekfilmre vittem el a lányaimat, az is túl hangos volt. Pedig tudna jó is lenni, például az Apró Mesék az Aréna moziban kifejezetten tetszett tavaly, nagyon hangulatos volt minden az erdei jeleneteknél.
-
#58092032
törölt tag
válasz RetepNyaraB #1701 üzenetére
[link] Ez az a lemez? Köszönöm.
-
#58092032
törölt tag
válasz RetepNyaraB #1712 üzenetére
Akkor majd begyűjtöm. Pont délután hallgattam Bernstein vezényletével a IV és V szimfóniát, nagyon jók azok is.(de a Ferencsik János változat is remek, az a Hungaroton Master Seriesben jelent meg).
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1822 üzenetére
Miles Davis nem egyszerű, volt olyan hetvenes évekbeli koncertlemeze, amit kölcsönkaptam japán CD-n, és nem sikerült végighallgatni. Ellenben a Kind of Blue, a ''Round About Midnight, a Sketches of Spain szerintem nagyon jó lemezek (és a későbbiek is a nyolcvanas évekből). Cannonball Adderley Somethin' Else-én is jól fújja.
Többeknek: a Genesis lemez ajánlásokat köszönöm, majd meghallgatom őket. -
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1832 üzenetére
dgyuri0123: nincs ezzel semmi baj, mindenki mást szeret - és ez így jó. Majd megnézem azt is, akit írtál (erre is nagyon jó a Tidal).
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #1840 üzenetére
Köszi! Hallgatom: nem egy könnyen befogadható darab, de egyáltalán nem rossz.
-
#58092032
törölt tag
válasz #92251648 #1852 üzenetére
"Minden valamirevaló zenekiadó intézkedett már régi felvételeik archiválásáról. Ahogy írod, a DSD formátumot eredetileg erre a feladatra hozták létre. Amit még nem archiváltak valamilyen digitális formában, azt vélhetően nem is akarják/tudják megmenteni."
Már ami megmaradt nekik, az Universalnál például 2008-ban sok eredeti szalag odaveszett a tűzben: [link]
"Among the incinerated Decca masters were recordings by titanic figures in American music: Louis Armstrong, Duke Ellington, Al Jolson, Bing Crosby, Ella Fitzgerald, Judy Garland. The tape masters for Billie Holiday’s Decca catalog were most likely lost in total."
"....ncluding most of the Chess output of Muddy Waters, Howlin’ Wolf, Willie Dixon, Bo Diddley, Etta James, John Lee Hooker, Buddy Guy and Little Walter."
"Virtually all of Buddy Holly’s masters were lost in the fire. Most of John Coltrane’s Impulse masters were lost, as were masters for treasured Impulse releases by Ellington, Count Basie, Coleman Hawkins, Dizzy Gillespie, Max Roach, Art Blakey, Sonny Rollins, Charles Mingus, Ornette Coleman, Alice Coltrane, Sun Ra, Albert Ayler, Pharoah Sanders and other jazz greats. "
Én naivan azt hittem, hogy ezekre vigyáznak, mint a szemük fényére, és tűzbiztos helyen tárolják őket. Hát ezek szerint mégse. -
#58092032
törölt tag
válasz Dißnäëß #1872 üzenetére
Hát nem tudom, de én ledöbbentem. Szeretem régebbi, akár pár évtizedes filmeket, zenéket, és sokszor megdöbbenek, milyen restaurálásra képesek mind kép, mind hang terén. Már ha van miből, mert megvan az eredeti negatív, mesterszalag.
Teljesen egyetértek veled, az ilyen pótolhatatlan anyagokat valami atombunkerben kellene tárolni. Elég hosszú a cikk, nekem az jött le, hogy sok mindenből sajnos nem volt biztonsági, digitális másolat. És az is durva, ahogy ezt igyekeztek eltitkolni.
-
#58092032
törölt tag
válasz fehér_ember #2834 üzenetére
A TMP Ant DAC-ot én is ajánlanom, nekem december óta van egy, nagyon szeretem. Ha nem jön be, visszaküldheted, és csak a postaköltséget buktad.
-
#58092032
törölt tag
Fizetett tesztek, marketingcikkek: ebben egyet is értünk. A korai CD-játszók éles, rideg hangja viszont annak is volt "köszönhető", hogy akkoriban a legtöbb erősítő vonalbemenete nagyjából 150 mV volt (manapság már nagy a szórás, a legkülönfélébb értékekkel lehet találkozni), ami a CD 2V kimenőfeszültségével találkozva ezt produkálta. Én veszek használt CD-ket is, mostanában szert tettem néhány olyan darabra, melyek a nyolcvanas évek első felében készültek - és nagyon szépen szólnak. De pont tegnap hallgattam Eric Clapton Unplugged lemezét (1992-es, ha jól emlékszem, és DDD, tehát teljesen digitális): nekem az is tetszett. Clapton hangja meleg volt, a húros hangszerek pedig annyira fémesek, amennyire - szerintem - kell.(és nem egy milliós berendezéseb hallgattam)
-
#58092032
törölt tag
válasz fehér_ember #2973 üzenetére
Szerintem, így látatlanban és hallatlanban, az lehet, hogy jól illeszkednek egymáshoz az elemek, jó lett a "gain structure", és nem torzít a rendszer. A gain structure-ról itt lehet olvasni egy elég hosszú, de nagyon érdekes cikket. Tanulságos.
-
#58092032
törölt tag
válasz fehér_ember #2983 üzenetére
Szívesen, meg jó zenehallgatást! Nagyon röviden arról értekezik, hogy minden szakasznál fontos az illesztés, amire stúdiókban figyelnek, máshol nem annyira. A másik linken pedig a Harbeth audió tulaja csinált egy videót arról, hogy egy CD és egy egy régebbi erősítő (150 mV bemeneti érzékenységgel, ami egykor a szabvány volt) találkozásakor mennyire torzul a hang. (méréssel együtt.) Hét perc az egész, ha jól emlékszem.
[ Szerkesztve ]
-
#58092032
törölt tag
válasz alphamooncam #2988 üzenetére
Ezt nagyon köszönöm! Meg is nézem. Szegény Tamást én is fárasztottam ezzel, mert a Denon 105 mV és 2,4 V találkozása nem a legszerencsésebb (és sajnos még csak nem is a legkirívóbb eset mostanában.) A korábban linkelt Harbeth videót ajánlom megtekintésre mindenkinek, ott is kiegyenesedik a hullám teteje a műszeren.(még ha nem is követed az angol narrációt, akkor is látszik.)
-
#58092032
törölt tag
válasz alphamooncam #2988 üzenetére
Ez egy nagyon jó írás! Még emésztgetem (sajnos nem vagyok műszaki ember), de köszönöm, hogy elküldted, be is tettem a kedvencek közé.
-
#58092032
törölt tag
válasz alphamooncam #2988 üzenetére
Még annyit hozzátennék, hogy például a TMP Classic erősítő* bemeneti érzékenysége 775mV, ami nagyon jó, hiszen minden bizonnyal lehet használni a hangerőszabályozót, van 'headroom', azaz mozgástér - nincs az, hogy kilenc óra állásnál már üvölt a cucc, ha CD-t vagy hálózati lejátszót hallgatunk, ahonnan nagy valószínűséggel 2 V körüli kimenőfeszültség érkezik - és sokszor 10 óránál már zeng az egész ház. Tulajdonképpen a max. teljesítmény rázúdul arra a kis részre, amit a hangerő-szabályzó enged: mintha az autódba beülve épp csak hozzáérnél a gázpedálhoz, és rögtön felugrana 180-ra a sebesség. (elnézést, ha rosszul magyarázom, én valahogy így fogtam fel.)
Itt és itt is erről elmélkednek (nem hosszúak), a csapos példa szerintem nagyon találó: hiába csavargatod a csaptelep gombjait, ha a csőben eleve túlnyomás van. Az előfok-végfok -DAC összeállítás esetében nagyon érdemes odafigyelni a jelszint szabályozására, de az integrált erősítőknél is - ott viszont sajnos elég korlátozottak a lehetőségek, ha nem akarunk belenyúlni a dobozba.(ez már saját tapasztalat)
*Ha minden igaz, valamikor a nem túl távoli jövőben meghallgathatom majd ezt az erősítőt, nagyon kíváncsi vagyok rá.
-
#58092032
törölt tag
válasz #92251648 #2998 üzenetére
"túlvezérlés a digitális világban ugyanúgy probléma, mint az analóg eszközöknél" Ez zene füleimnek, és nem azért, mert létezik a jelenség, hanem mert te, egy szakember is megerősíted. Talán még emlékszel, szerintem te is hozzászóltál: március elején az egyik Facebook számítógépes lejátszás csoportban volt egy fiatal srác, aki torznak hallotta az énekhangot számítógépes lejátszáskor (CA DAC-ja volt, a többi eszközére nem emlékszem). Ketten is mondtuk neki, hogy az erősítő bemeneti érzékenységgel lehet gond, sajnos adat nem volt róla, mérni nem lehetett - de a csoport gazdája kábé lehülyézett bennünket ezért az eretnek kijelentésért. (én azóta már nem vagyok tag) Slusszpoén: a srác eljött hozzám, odaadtam neki az egyik feleslegessé vált -10dB-es, Rothwell feszültségosztómat, és még aznap este írt, hogy megoldódott a problémája. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy én annyira értenék ehhez az egészhez (sajnos nem), de arra az egyszerű igazságra viszont rájöttem, hogy a túl sok és a túl érzékeny találkozása nagyon nem jó. Egy stúdióban nagyon figyelnek az illesztésre, de otthon is kell a lejátszáskor.
-
#58092032
törölt tag
válasz #71562240 #3008 üzenetére
Sok mindenben egyetértünk, de az erősítők bemeneti érzékenységére nincs szabvány. Valaha 150 mV körüli volt a vonalbemenet érzékenysége, de jó ideje nagyon nagy a szórás: én nemrég körbenéztem, és 90mV-1500 sőt 1800 mV is szembejött. Ez azért elég nagy szórás. A DIY fórumokban is olvastam erről, ott sokan 775mV-ot vagy 1V-ot állítanak be. Az erősítőgyártók sem értenek egyet, illetve van olyan iskola, amelyik a 'high gain'-ben hisznek, erről JOHN LINSLEY HOOD: Csöves és tranzisztoros hangerősítők című könyvében is olvastam, csak most nem tudom bemásolni, mert kölcsönben volt a könyv.
-
#58092032
törölt tag
válasz Mathiask #3002 üzenetére
Én az átlagnál is átlagabb hifis vagyok, tavalyig házimozi erősítőn hallgattam zenét :-) Nem tudom, engem zavart a sztereó erősítőmnél (Denon PMA800NE), hogy alig lehet használni a hangerőszabályzót, halkan nem is lehet hallgatni - szerintem is az a jó, ha viszonylag nagy utat jár be a hangerőszabályzó, és vannak fokozatok. Most már sokkal jobb a helyzet, mert betettem a Rothwell attenuatort, és DAC is valamivel alacsonyabb a kimenőfeszültség (bár azzal sem kellene játszani, nem véletlen 2V a CD-é sem). Az, hogy ki mennyire hallja a torzítás szintén nem tudom megítélni - engem zavart az élesség, ami eltűnt. Vannak, akik a hangosra kevert CD-k miatt tesznek be egy kisebb attenuatort (vagy feszültségosztót, hiszen arról van szó), még úgy is, hogy nem érzik annyira harsánynak, torznak a hangot. Szóval szerintem érdemes játszani ezzel, én sokat tanultam belőle. Az előfokokhoz, végfokokhoz nem tudok hozzászólni, azom nincsen.
-
#58092032
törölt tag
Igen, most már a 2 V lett a szabvány (sőt nálam a Denon 800 lejátszónál 2,4 volt, mert bemérték egy tesztben) . Csak az erősítő oldalon annyira ezt nem követte a bemeneti érzékenység változása a jelek szerint. A magnókról írtak is egyszer egy Hifi Magazinban egy érdekes cikket ebben a témában.
-
#58092032
törölt tag
válasz Mathiask #3026 üzenetére
@Matthias: dehogy akarok én többet, az a bajom, hogy a 85 watt rázúdul a hangerőszabályzó elején egy kis részre, ahogy a Russ Andrews képe is mutatja: ez.
Nem fog torzítani, pont ez a lényeg, jobban tudod használni a hangerőszabályzót is. Szerintem érdemes kipróbálni, ha van rá mód. Még egy link a végére, én sajnos nem tudom ilyen szabatosan elmondani (közgazdász vagyok meg tolmács-fordító): technikai magyarázat -
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #3025 üzenetére
A te véleményedre nagyon kíváncsi vagyok, és mivel PC-ről hallgatsz, ott nagyobb a mozgástér.
-
#58092032
törölt tag
válasz alphamooncam #3033 üzenetére
Én most elvesztettem a fonalat :-) Úgy értettem, hogy a lejátszószoftverek vezérelnek túl, ha nem jól vannak beállítva, de ha Gyuri a master hangerőt állítja, azzal a kimenő jel erősségét változtatja, nem? Nem ismerem a szoftvert, bocsánat. Amit linkeltél, ott a következő oldal a lejátszással, visszahallgatással foglalkozik, hátha hasznos: [link]
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #3034 üzenetére
Nem hinném, hogy te túlvezérelt felvételeket hallgatnál, de a sok hangos modern CD között viszont akkor is lehet ilyet találni, ha nem csak a popzenét szeret az ember. Amennyire én tudom, a túl hangos felvételeknél eltűnik a dinamika és torzul a hangszerek hangja. A hangosságon a jelszint csökkentése valamennyire segíthet (valamivel hallgathatóbb lesz), de a torzuláson nem - de javítsatok ki, ha tévedek. Ha már így szóba került, volt egy érdekes, illusztrált írás a BBC oldalán, ezt belinkelem.
Tanulságos meghallgatni a cikkben, hogy lett egyre hangosabb például a Thriller, illetve miként torzul a gitár hangja a dinamikakompresszió miatt. -
#58092032
törölt tag
válasz Mathiask #3036 üzenetére
De, torzított. Nem, nem hajtottam túl az erősítőt - pont az a bajom, hogy halkan sem nagyon lehetett hallgatni, nem nagyon voltak fokozatok, finom átmenetek. Azért torzít, mert az én esetemben 105 mV bemeneti érzékenység találkozott a CD kimenő 2,4 voltjával. Olyan, mintha egy túlhallásos ember fülébe jó közelről belekiabálnál. Mivel én nagyon nem vagyok szakember, te viszont elolvasod, amiket linkelek (ezt köszönöm, jól esik), még a Harbeth fórumot ajánlanám. Nem kell az egész, mert nagyon hosszú, de az első két oldal tanulságos, főleg Alan Shaw magyarázatai, aki aztán tesztet is csinál videóval, méréssel: Harbeth fórum, a teszt a második oldalon van. Én ezt végigbogarászva logikusnak találtam az egészet.
-
#58092032
törölt tag
válasz python1 #3045 üzenetére
Igen, így kell, ha jól értelmeztem a cikkeket is: tiszta jelnek kell végigmennie az erősítési fokozatig, mert ha egyszer betorzul - ahogy te is írtad - akkor borul az egész. Sőt nem PCs forrás esetén is ez lenne a logika, csak ott ugye a kivezérlés a CD lejátszónál általában nem szabályozható. A DAC-nál eseleg már igen, meg ott a végfog/előfok, ha valakinek az van. Integrált erősítőnél ez kiesett sajnos, ott viszont akadnak olyanok, ahol a gain illetve bemeneti érzékenység állítható. Egy kérdésem lenen csak: a 0dB hogy jött ki? Fülre ott a legjobb ? Vagy mérted valahogy?(csak kíváncsi vagyok, nem kötözködésből kérdezem - nem ismerem ezeket a lejátszókat)
-
#58092032
törölt tag
válasz dgyuri0123 #3058 üzenetére
Látod, ezt én se értem (vagy hogy a CD bemenet miért nem kap kisebb érzékenységet - van olyan erősítő, ahol igen)
-
#58092032
törölt tag
válasz Mathiask #3064 üzenetére
Kamerrer sok mindent megválaszolt közben (köszönöm @kammerer), nyliván jóval szabatosabban, ahogy én tudnám.
A tesztnél viszont a CD maximális kivezérléséig megy el a hangfájlokkal. A Ferrograph (150 mV, ha jól emlékszem) hangerőszabályzója 1-10-ig forgatható, és 3-as állásnál már klippel. Azért ez szerintem nincs rendben. -
#58092032
törölt tag
Ebben egyetértünk, hiszen (nálam) a 105 mV azt jelenti, hogy ennyi kell ahhoz, hogy a 4 ohmon 85 watt teljesítményt leadja az erősítő. Viszont, ahogy te is írod, nagyon kicsi a mozgástér - szerintem abszurd módon az, hiszen milliméterekkel játszunk. Oké, hogy tud 160 km/h-val az autó, de az utca végére én csak harminccal szeretnék kigurulni, akkor ne legyen az, hogy hozzáérek a gázpedálhoz, és már száguld a kocsi.
Most az attneuatorral (-20 dB) nálam jóval nagyobb a mozgástér, és simábbnak tűnik a hang, ami jó. 41 fontomba került az egész, szerintem bőven megérte. Lehet, hogy -22 dB lenne az igazi, de ezzel is sokat javult. Megpróbálok más sztereó erősítőket is meghallgatni itthon majd, erre a paraméterre is figyelve.
A torzítás nekem abban jelentkezett (már a kilenc óra állás előtt), hogy sok minden élesebb, karcosabb, ridegebb volt. Most nem az. Én hajlok afelé, hogy akárcsak a stúdiókban, otthon is érdemes foglalkozni az illesztéssel, és "eljátszani" vele, ha az embernek van rá lehetősége. (korábban naivan azt hittem, hogy ha egy gyártótól veszek valamit, ugyanabból a sorozatból, akkor összedugom, és az tökéletesen passzol. Sajnos nem biztos.)
Hogy aztán mennyi az annyi? Az egyik hifilap 500mV-ot írt (vagy annál kisebb, azaz itt abszolút értékben nagyobb érzékenységet). Ehhez sajnos nem tudok hozzászólni, azt viszont megfigyeltem, hogy az efelé tendáló bemeneti érzékenységű erősítőkre általában azt írják, hogy meleg, barátságos hangú (pl:a Vincent). De ez persze biztos sok más tényezőtől is függ, ez csak egy a sok közül.
Summa summarum, én hiszek az illesztésben, történjen az bármilyen módon (PC-ből szoftveresen, gain kapcsolóval, szabályozható érzékenységű kimenettel, attenuatorral, speciális kábellel (Kimber, Flashback stb.)
A végére egy link: Crown Audio Itt hasznos képletek vannak, ha valaki rendszert tervezni, a második segít kiszámolni, hogy mekkora "gain" van a rendszerben, csak a CD kimeneti feszültsége és az erősítő bemeneti érzékenysége kell hozzá. De a többi képlet is hasznos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- További aktív témák...