-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
Lassan kéne valami értelmező kéziszótár a topikhoz
De jól nyomjátok!
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
MunezXBK
nagyúr
válasz Motion_Blur #12506 üzenetére
Neked kellene felzárkóznod.
-
keyol
aktív tag
Ma próbálgattam a menzerna 400as polírját a rupes polírral szemben.Hát nem vagyok elhasalva a menzernától.
Rupes bigfoot 21 polírgéppel carcolorban kapható narancssárga szivacs:a rupes rövidebb idő alatt polírozta le a felületet és fényesebb is volt mint a menzerna.A következő variáció a rupes kék kemény szivacs.Itt még hatékonyabb volt a rupes polír a menzernával szemben ,és tulajdonképpen olyan fényt és hologram mentes felületet adott, amit egy világosabb színnél már nem is kell 2. lépcsőben polírozni.Nálam a menzerna elvérzett.Holnap még adok egy esélyt a menzernának.Amiben sokkal jobb a menzerna,az az ára.
[ Szerkesztve ]
-
#42667776
törölt tag
Üdv!
Elég sokat visszaolvastam a topikból és látom, hogy mindig változnak az általatok használt anyagok ahogy az idő halad előre. A felrakott képek alapján a végeredmény viszont stabilan szép! Azt már látom, hogy csak rendszerben érdemes gondolkodni, ha szép eredményt akar az ember elérni. A saját autómat szeretném szebbé tenni, ehhez kérném a segítségeteket, valamennyire már jobb állapotban van mint amikor megvettem, de ha lehet szeretnék többet kihozni belőle. Szerintetek milyen terméket érdemes egy kezdőnek használni, amivel könnyen is boldogul? Autoglym, Farékla, Rupes? 3M közepes polírt használtam és turtle waxot, kicsit feljebb tettem fel képeket is. -
agent_k
őstag
keyol
Ott valamit akkor rosszul csinálhatsz.... lehet a szivacs nem elég kemény vagy nem hagyod eleget dolgozni a pasztát. Tükrös nem lesz teljesen, de nagyon ki kell simulni a felületnek. Fel kéne fényesednie aztán a puha szivaccsal a 3000/4000 megadja a tükröt.lion
Akármivel kezdhetsz. Én annak idején HB body supercut és fine cut pasztákkal kezdtem meg két fáradt gereblye szivaccsal illetve egy Einhell polírozóval.
Fareclát akartam kipróbálni, de belezavarodtam a hülye elnevezéseikbe. Vizes/oldószeres polírok ilyen olyan szivacs, hologram mentesítő stb. 3M nekem drága volt mindig. Aztán jött az autoglym és most a menzerna. Egyelőre még a mintaanyagból van annyi, hogy 1-2 kocsi kitelik. Aztán meg veszek rendes flakonnyi mennyiségeket.
Én azt mondom, hogy a 3M közepes polír + autoglym SRP befejezésnek jó lesz. Nem tudom mi óta csinálod, de mondjuk, ha nem régóta akkor addig míg ezek elfogynak beletanulsz a mozdulatba meglátod mikor jó már.
Gépet nem láttam, hogy írtad volna. Vagy kézzel csináltad? -
keyol
aktív tag
válasz agent_k #12511 üzenetére
Nem azt írtam,hogy nem fényes a felület.Fényes ,de összehasonlítva a rupes polírral nem olyan fényes.Amúgy meg miért is kellene tovább políroznom durvával ha már eltüntette a 2000es nyomát?(bár lehet amatőr vagyok)
lion:Szerintem a 3m durva pasztát sem ártana használnod,mert az inkább eltünteti a karcokat aztán mehetne a közepes.Durvából zöld vagy fehér kupakos.Kicsee,nem okoskodni vagy beleszólni akartam
[ Szerkesztve ]
-
agent_k
őstag
"miért is kellene tovább políroznom durvával ha már eltüntette a 2000es nyomát"
Nem kell tovább polírozni, csak szerintem máshogy kell, Én úgy vettem észre tapasztalatból, hogy annyi pasztát kell használni, hogy a végén "felhős" legyen a kép, mintha nem is lenne semmi a felületen. Szinte ne is lásd már az anyagot amit felhordtál.
Ekkor már a polírszerben lévő összes szemcse eltöredezett és szinte felszedi a korong. Aztán lehet nekiállni a következő lépésnek. Azonkívül én egy részen 6x megyek át. 3x lassan 700rpm és 3x gyorsabban 1200rpm. Finomabb pasztánál ugyanez 1000-1200 majd 1500. Ha fokozatos géped van: 1 majd 2, illetve 2 majd 3. De ezt gépe válogatja. Elvileg ha elég kevés pasztát használtál azt kell látni amit leírtam az előbb.
Úgy vettem észre, hogy a polír anyag így dolgozik legjobban és sokkal szebb lesz a felület. Akivel én beszéltem hivatásszerűen ezzel foglalkozik és ő már 400-assal tud szinte tükrös felületet csinálni.Ha olyanokat írtam le amit tudtál akkor elnézésedet kérem. Én nem tanultam a szakmát, csak a megfigyeléseimre tudok alapozni. A rupes polír pedig ahogy néztem drágább, mint a menzerna és valószínű van oka.
Minden esetre amit linkeltem motorháztetőt és autót azt én menzernával hoztam össze. Ami biztos, hogy eddig bárki aki látta a korábbi polírozásaimat mindenki azt mondta, hogy ilyen szépre még nem sikerült megcsinálnom a kocsimat. -
szepsy
senior tag
Hali.
Autoglym SRP mivel jön le a műanyag elemekről, már elég régóta rajta van :S
-
keyol
aktív tag
válasz agent_k #12513 üzenetére
Szép az a motorháztető,minden elismerésem a tied
Én is úgy políroztam és polírozok,hogy a paszta teljesen eltűnik a felületről.Nem azt mondtam,hogy szar a paszta,de a rupes nekem jobban bejön,bár sajnos drága.Viszont nagyon sokat polírozok és még a drága pasztával is van hasznom.Én soha nem számolom hányszor megyek át rajta,ez mindig a felülettől ill lakktól függ nálam.Amikor sima polírgéppel dolgoztam én is 700-1600 ig pörgettem a gépet, általában.Köszi,hogy segíteni akarsz,ja és én nem okoskodni szeretnék(ha esetleg úgy jönne le)
Holnap még tesztelem lilán.....
[ Szerkesztve ]
-
#42667776
törölt tag
válasz agent_k #12511 üzenetére
Üdv!
Köszi a választ!
Nem túl régóta csinálom, tavaly tavasszal csináltam meg egyszer, aztán ősszel még egyszer most újra neki álltam a géptetőnek, mert az volt a legcsúnyább az már volt fényezve, így vettem, de nem a legszebb....
Közben persze keresgéltem infó után, hogy mit hogyan, merre, így keveredtem ide.
Van egy einhell gépem 3M szivacs kék tojásos, fekete tojásos, zöld, sárga,kék sima.
3M pasztából közép szemcsésből vettem kimérve 30dkg turtle wax metal kékflakonos folyadék.
A sima koronggal kezdtem de elég hamar letapadt, aztán porzott, próbáltam különböző fordulaton 1100-1400
Gondolom a rossz tartás miatt is produkálhat ilyeneket, most már nem engedem addig hogy poroljon, viszont így elég sok a maradvány amit törölnöm kell, ezért is kértem a segítséget, hogy hogy célszerű csinálni?
Milyen anyag az amivel kezdőként könnyebb boldogulni, milyen fordulaton, hogy feküdjön a korong a lakkon? -
keyol
aktív tag
válasz #42667776 #12519 üzenetére
A 3m eléggé gyorsan szárad polírozás közben.Amikor 3m-et használtunk néha vizeztük egy kicsit a szivacsot,pont azért,hogy ne száradjon ki teljesen.A zöld szivacshoz vegyél fehér kupakos 3m pasztát és azzal kezd.A korong teljes felülete érintkezzen a polírozandó felülettel.Nem egy egyszerű művelet a polírozás még ha annak is látszik. Arra figyelj,hogy a sok polírozástól el ne kopjon a lakk réteg.És ha nagyon karcos esetleg az újra fújt motorháztető vagy narancsos,akkor még csiszolás sem ártana a polír előtt.
-
#00809728
törölt tag
Érdekesség: CSAK A MOTORHÁZTETŐ
Mikroszálas korong+menzerna FG400 kb 6perc polír.
Rupes sárga szivacs+PolishAngel MASTER COMPOUND POLISH I kb 4percMég nincs finomitva és c.quartzozva.
-
keyol
aktív tag
Hy
Ma próbáltam ismét a menzerna polírt,nem rossz ,főleg ha az árát is nézem,de most is azt tudom mondani,hogy nálam a rupes előbb végzet és szebb,fényesebb,tisztább lett a felület.A képeken menzerna 400 kék rupes szivaccsal és rupes polír a kék szivaccsal volt összemérve,csak durvázva volt mind a kettő.Nem tudom mennyire látszik a képeken a különbség,de élőben aki ért is hozzá látja.
[ Szerkesztve ]
-
#42667776
törölt tag
Üdv!
Következő kérdésem lenne, bevállalná valaki közületek, hogy meglátogassam és megnézzem munka közben, hogyan, miként is csinálják ezt a hozzáértők? Mégis csak más látni élőben, hogyan is működik jól ez a dolog.
Ha vállalná valaki a dolgot, akkor ha priviben kapnák tel. számot felhívnám, hogy egyeztessünk ez ügyben.
Pest megyében lakom. -
szepsy
senior tag
Hali.
Króm kipufogóvégre van valami waxszerűség, amivel lekezelem és így könnyebben lejön a korom?
-
SZATA
senior tag
Tegnap lekezeltem a szélvédőt AG Car Glass Polish és Rain-X szerekkel. Az ablaktörlőket is áttöröltem ezekkel. Nem ez volt az első kezelés, de ma olyat tapasztaltam, hogy esett rendesen az eső, de mégis, ahogy töröltem, ugrált a lapát az üvegen. Előtte még nem tapasztaltam ilyet.
Mitől lehet, túl sok Rain-X került rá?
-
neduddki
nagyúr
-
#42667776
törölt tag
válasz MunezXBK #12528 üzenetére
Üdv!
Köszi ez szuper!
Ha megyek úgy is kocsival megyek amit ki szeretnék pofásítani, de lehet viszek magammal bontós ismerősömtől egy sárvédőt, ha van rá lehetőség hogy azon dolgozzak is, meg persze akkor a gépet és a tartozékaimat is vinném, legalább kiderül, mi az amit használjak és mi az amit el kell hajítani.
Azt gondoltam, hogy a saját munkádhoz nem fogsz közel engedni
Ha adsz valami elérhetőséget, meg időpontot, hogy mikor kereshetlek, akkor jelentkezem. -
kishoris
tag
Sziasztok!
Tudnátok nekem ajánlani valakit Miskolcon aki tuti szépen és megbízhatóan dolgozik?
Új autóról lenne szó, külső mosás és valami szuper wax kellene rá.
Köszönöm! -
#42667776
törölt tag
Üdv!
Végre elállt az eső (sajna nincs garázs) délelőtt volt egy kis szabadidőm és a Fiat esett a gyakorlás áldozatául... az itt leírt tanácsokat alkalmaztam, vizezett szivacs, kisebb fordulat, egy sárvédőre és egy ajtóra volt időm, aztán melóhelyen csináltam pár képet telóval. Mégegyszer köszi a tanácsokat, most már egy kicsit job a végeredmény -
neduddki
nagyúr
válasz kishoris #12536 üzenetére
HI!
hozacc egy ijjet a baltikumbol es mosas uta 2x lekened 1 nap kulomseggel, ennel konnyebben hasznalhato szert meg nam lattam siman megcsinalod
udv
neduddki
[ Szerkesztve ]
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
runner 125
nagyúr
Hi,
Srácok, jégkár vákumos kihuzatása a legtökéletesebb megoldás? 1-2 ismerősöm szerint felesleges megcsináltatni, mert le fog pattogni ott a festék. Valóban, vagy van biztosabb megoldás?
Köszi.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
FET-MEN
veterán
válasz runner 125 #12541 üzenetére
Tudtommal csak nagy horpadásnál van az,hogy lepattog a festék. Ugye nem a szép Volvit verte meg Yvette?
Iphone 7
-
runner 125
nagyúr
válasz FET-MEN #12542 üzenetére
Neeem, hála ég nem, garázsban állt, de esőben, borús időben eleve ritkán fut.
Egy HR-V-t néztem, pontosabban még csak a hirdetést és azt is kép nélkül, de telefonban említette a fickó, h a motorháztetőn és a tetején nagyon enyhe, pár darabos jégverés látható nagy fényben.
Milyen áron szedik ki ezeket?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
FET-MEN
veterán
válasz runner 125 #12543 üzenetére
Árat nem tudok mondani de a festék nem fog pattognibaz tuti. Azért adja akkor el, ha emiatt olcsóbb is az nem gond,legalább nem műszaki hiba miatt adja el.
Iphone 7
-
busman
veterán
válasz runner 125 #12543 üzenetére
Szombathelyen 3k per pötty,asszem...
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
Mr Paris
tag
Üdv mindenkinek!
Egy kis tanácsra lenne szükségem, polír pasztát az ablakgumiról , kilincsről műanyagról le lehet valahogy szedni vagy ha már ott van és "megmarta" akkor cseszhetem?
Drága "szakember" fényező nem elég, hogy nem lát kettőig és full más színűre(árnyalatra) fényezte az adott elemet még polírozáskor gondolom nem maszkolt ki semmit és összecseszte a létező összes műanyag meg gumi elemet a környéken...
előre is köszi a tanácsokat[ Szerkesztve ]
''Minden ellenállás hasztalan'' vagy mégsem?
-
Mr Paris
tag
válasz #00809728 #12549 üzenetére
2napos a történet, autoglym samponos víz nem szedte ill. a nagyját igen, de mikor megszárad vagy megtörlöm a gumi akkor látszik...
19éves Golf III hát nem a maiak már a műanyag elemek rajta, de rendesen karban van tartva nem ilyen szétkopott matt fakó szarok a műanyagok...
a keze törjön le az ilyennek komolyanelvileg autósboltba csak kapok ilyen cuccot nem?
''Minden ellenállás hasztalan'' vagy mégsem?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest