Új hozzászólás Aktív témák

  • Peti66

    senior tag

    AZ-X-nek és bárkinek:Ahogy mondtam(írtam)most 1 kis kitérőt teszek az autó,mint "sáváteresztő láda"mitikus birodalmába :D
    De hát, gondolom most sokan csodálkozni fogtok,hogy sáváteresztő :Y -igen az
    Éspedig a subládát tartalmazó auto gyakorlatilag 1 sáv áteresztő rendszer,melynek egyik doboza a hangdoboz,másik az utastér,a hangszóró meg a kettőt elválasztó falon rezeg! :Y Ha ez még nem volna elég bonyolult,akkor ehhez még adjuk hozzá,hogy a hallgatási pont a nagyobbik zárt térben van ott belül...
    És most jön a lényeg: Amit AZ-X tapasztalt(a fejében 1x-re találkoztak a fúvósok) :)
    Ha, 1 zárt teret szeretnénk behangosítani,akkor figyelembe kell venni azt, hogy a hangsebbeség véges,így aztán az egy pontból kibocsátott hanghullámok egy bizonyos idő elteltével visszaverődnek a határoló felületekről és így az azt a hallgató személy füléhez eljut a direkt hang és a visszavert hanghullám is. :Y
    A két hullám útjának a különbségét elosztva megkapjuk azt az időértéket amivel később érkezik meg a fülünkbe a visszavert hang,mint a direkt hang. A visszaverődőtt hang,amit továbbiakban nevezzünk visszhangnak,és a direkt hang keveredése a fülben káoszt idéz elő :Y amennyiben a hangerejük hasonló és a köztük levő időeltérés 30msec-nál nagyobb.
    Főleg a zene ritmikus részeinek élvezetét és a beszéd érthetőségét rontja a kialakuló visszhang,ami nem azonos a már említett utózengéssel,bár kialakulásuk és fizikájuk megegyezik.Ez esetben a lényeges különbséget a nagyobb távolságot befutó hanghullám nagyobb időkésése és számottevő hangereje okozza.A káros visszhangok csökenthetők, ha a hallgatási helyen növelni tudjuk a direkt hangerőt.De ezt, persze csak ésszel javaslom,mert előbb-utóbb felkeményedik a hangzás :K :K :K

    Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...

Új hozzászólás Aktív témák